Wat is dit dan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, zou ook niet kunnen.
Ondertussen wordt Nederland met het jaar welvarender en is er nooit sprake geweest van een 'witte vlucht', ondanks het blijkbaar compleet onleefbaar is geworden. Ofzo.
bron: https://www.joho.org/en/w(...)ar-het-buitenland-tequote:Uit een enquête onder potentiële emigranten in 2020, blijkt dat 21% het aankomende pensioen als belangrijke reden opgeeft, 19% de slechte mentaliteit in Nederland noemt, 10% Nederland wil verlaten vanwege de migrantencrisis, 8% omdat men een baan zoekt/vindt in het buitenland, 3% de criminaliteit als hoofdreden benoemt en 1% Nederland wil verlaten vanwege de files
Dus nu allemaal PVV stemmen! Dan is het probleem straks definitief opgelost en kunnen we ons druk gaan maken over onbenullige zaken zoals het huizentekort en de omvallende stroomvoorziening!quote:
Want het huizentekort komt niet deels door statushouders die voorrang krijgen op woningenquote:Op woensdag 4 juni 2025 13:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus nu allemaal PVV stemmen! Dan is het probleem straks definitief opgelost en kunnen we ons druk gaan maken over onbenullige zaken zoals het huizentekort en de omvallende stroomvoorziening!
Je bedoelt de naïve linkse gedachte dat je zomaar mensen met totaal verschillende normen en cultuur kunt gaan mengen in een multiculturele samenleving zonder dat dit tot spanningen en conflicten gaat leiden? De naïve linkse gedachte dat islamieten zich zomaar optimaal gaan ontplooien tot een verlichtte Europeaan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte.
Dat is gek, ik zie in Rotterdam juist een enorme toevlucht aan yuppen die zich er vestigen, met alle negatieve gevolgen van dien zoals Matcha-barretjes en een overvloed aan gezonde lunchrooms.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:
[..]
De witte vlucht uit de grote steden is al jaren aan de gang.
U riep?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is gek, ik zie in Rotterdam juist een enorme toevlucht aan yuppen die zich er vestigen, met alle negatieve gevolgen van dien zoals Matcha-barretjes en een overvloed aan gezonde lunchrooms.
Doe mij dan toch maar gewoon de buutnlanders waar ik een donertje of broodje pom kan halen.
Je kunt moeilijk alle mensen die geen twee Nederlandse ouders hebben er uitgooien, want dan moet jullie Grote Leider zelf ook weg.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Want het huizentekort komt niet deels door statushouders die voorrang krijgen op woningen
En als er een tekort is dan kunnen we misschien concluderen dat we al te veel mensen hier hebben wonen![]()
Wat schattig dat je voor me invult dat ik op Wilders heb gestemd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk alle mensen die geen twee Nederlandse ouders hebben er uitgooien, want dan moet jullie Grote Leider zelf ook weg.
Graag gedaanquote:Op woensdag 4 juni 2025 13:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat schattig dat je voor me invult dat ik op Wilders heb gestemd.
Heb je wel op een partij gestemd, die eerst en vooral tegen immigranten is? Want blijkbaar is dat dan de beste manier om alle problemen op te lossen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Volgende keer misschien eens laten, is best een beetje dom.
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de geschiedenis. De bloeiendste culturen en rijken waren juist de smeltkroezen, de handelsknooppunten, de bruisende plekken waar mensen uit de wijde omgeving heentrokken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je bedoelt de naïve linkse gedachte dat je zomaar mensen met totaal verschillende normen en cultuur kunt gaan mengen in een multiculturele samenleving zonder dat dit tot spanningen en conflicten gaat leiden? De naïve linkse gedachte dat islamieten zich zomaar optimaal gaan ontplooien tot een verlichtte Europeaan?
Dat maak jij er van, beetje simpele conclusies trekken is je dingetje vandaag?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je wel op een partij gestemd, die eerst en vooral tegen immigranten is? Want blijkbaar is dat dan de beste manier om alle problemen op te lossen.
En hoe was het met de justitie / straffeloosheid in die smeltkroezen? Hoe werd er omgegaan met zwendelaars, criminelen, woekeraars, etc?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de geschiedenis. De bloeiendste culturen en rijken waren juist de smeltkroezen, de handelsknooppunten, de bruisende plekken waar mensen uit de wijde omgeving heentrokken.
Dat jij spanningen in jouw achterbuurtje ervaart met jouw andersculturele buurman is totaal geen maatstaf voor de maatschappij als geheel.
Heb je deze topics gelezen? Zoals met bijna alles op dit forum, verzand het vrij snel in een discussie waarom alles de schuld is van de buitenlanders en waarom die hier niet gewenst zijn. De rest is allemaal bijzaak, dat is niet de kern van het probleem.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, beetje simpele conclusies trekken is je dingetje vandaag?
Ok dat is jouw perceptie, maar wat is dit dan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is gek, ik zie in Rotterdam juist een enorme toevlucht aan yuppen die zich er vestigen, met alle negatieve gevolgen van dien zoals Matcha-barretjes en een overvloed aan gezonde lunchrooms.
Doe mij dan toch maar gewoon de buutnlanders waar ik een donertje of broodje pom kan halen.
Zal ik het doen.. hmmm hmmm Ja, ik ga het doenquote:De term ‘witte vlucht’ is ontstaan doordat ouders van witte kinderen steeds vaker kiezen voor een basisschool buiten hun eigen wijk. Eén van de hoofdredenen die ouders noemen is dat ze bang zijn dat hun kinderen een taalachterstand oplopen
Ze zijn ook gevaarlijk in de zin van dat onder een kabinet van Timmermans de instroom van Afrikaanse en islamitische asielzoekers exponentieel zal gaan stijgen, de demografische transitie in een sneltreinvaart zal komen te liggen en Nederland nog sneller onherkenbaar zal worden veranderd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze zijn wel gevaarlijk, hebben beiden antisemitische uitlatingen gedaan, pro pallie propaganda met ophitsende termen als 'genocidaal geweld' Valse, huichelachtige landverraders zijn het.
Zonder deur in huis vallen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:02 schreef rutger05 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo is Schoof toch nog tussen deur en drempel komen te zitten
17e eeuw, de tijd van de VOC is waarschijnlijk het meest relevant. Toen we (in competitie met de Engelsen) veel buitenlandse gebieden met rijke grondstoffen innamen en de inheemse bevolking als goedkope werkkrachten de hele wereld over transporteerden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:25 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
En hoe was het met de justitie / straffeloosheid in die smeltkroezen? Hoe werd er omgegaan met zwendelaars, criminelen, woekeraars, etc?
- Werden daar hulpverleners zomaar mishandeld tijdens het reanimeren?
- Werden daar mensen zomaar ge-kopschopt?
- Stonden daar minaretten waar Islamitisch gejammer uit klonk?
Heb je een voorbeeld van een van die smeltkroezen? (maakt niet uit waar, welk tijdperk, doe me dr 1)
Dit is een compleet ander voorbeeld dan dat je eerst aanhaalde. Er zullen ongetwijfeld ouders zijn die hun kinderen liever op een andere school dan de school in de wijk aanmelden. Ook iets van alle tijden overigens.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:26 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ok dat is jouw perceptie, maar wat is dit dan?
https://npokennis.nl/long(...)te-en-zwarte-scholen
[..]
Wat een onzin.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze zijn ook gevaarlijk in de zin van dat onder een kabinet van Timmermans de instroom van Afrikaanse en islamitische asielzoekers exponentieel zal gaan stijgen, de demografische transitie in een sneltreinvaart zal komen te liggen en Nederland nog sneller onherkenbaar zal worden veranderd.
Deze mensen zullen we grote stad gewoon verlaten als ze daar de kans/middelen voor hebben, om hun kroost in de randstad yuppie-vinex wijk op een overwegend blanke school te zetten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit is een compleet ander voorbeeld dan dat je eerst aanhaalde. Er zullen ongetwijfeld ouders zijn die hun kinderen liever op een andere school dan de school in de wijk aanmelden. Ook iets van alle tijden overigens.
Ze verlaten de grote stad om ze in de randstad op school te zetten. Ik volg je hier niet echt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:31 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Deze mensen zullen we grote stad gewoon verlaten als ze daar de kans/middelen voor hebben, om hun kroost in de randstad yuppie-vinex wijk op een overwegend blanke school te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |