abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217867630
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:21 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]
Ik ben ook prima tevreden over de oude Switch 1 qua ergonomie en batterijduur, maar ik had eigenlijk gehoopt dat ze voor de Switch 2 Pro-controller Analog triggers, hadden toegevoegd ipv nog steeds verder te gaan met die enkel Digital triggers, dat is gewoon voor racing games, en voor die 3rd person adventure games (pijl & boogschieten in Horizon of Tomb Raider) gewoon een beetje meh.
Sowieso meh dat de Switch 2 nog steeds digitale triggers heeft, ik vond dat bij de 1 al een groot nadeel. Lijkt mij ook onhandig in spellen zoals Cyberpunk, ik snap niet zo goed waarom ze dat zo doen.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:28:28 #192
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217867647
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:26 schreef RaXz het volgende:

[..]
Sowieso meh dat de Switch 2 nog steeds digitale triggers heeft, ik vond dat bij de 1 al een groot nadeel. Lijkt mij ook onhandig in spellen zoals Cyberpunk, ik snap niet zo goed waarom ze dat zo doen.
Laat staan racing games.

Of gamecube games waar de controller triggers half ingedrukt konden worden voor andere functies
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217867758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:28 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Laat staan racing games.

Of gamecube games waar de controller triggers half ingedrukt konden worden voor andere functies
Inderdaad, zoals met Super Mario Sunshine. Nintendo zal er wel vanaf zijn gestapt omdat ze minder mechanische onderdelen willen hebben met handhelds. Ik kan geen andere goede reden verzinnen.
  Redactie Games vrijdag 6 juni 2025 @ 16:58:53 #194
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_217867869
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:41 schreef RaXz het volgende:

[..]
Inderdaad, zoals met Super Mario Sunshine. Nintendo zal er wel vanaf zijn gestapt omdat ze minder mechanische onderdelen willen hebben met handhelds. Ik kan geen andere goede reden verzinnen.
Ze gaan ook minder snel stuk and you know kids, ik heb redelijk wat controllers als kind vroeger versleten, met als toppunt de N64-controller. Tegenwoordig ben ik er een stuk voorzichtiger mee en nog geen enkele keer stick-drift gehad met de Switch Joycons. Dus ik denk dat ik ze gewoon minder krampachtig en ruw behandel..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_217868301
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:58 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]
Ze gaan ook minder snel stuk and you know kids, ik heb redelijk wat controllers als kind vroeger versleten, met als toppunt de N64-controller. Tegenwoordig ben ik er een stuk voorzichtiger mee en nog geen enkele keer stick-drift gehad met de Switch Joycons. Dus ik denk dat ik ze gewoon minder krampachtig en ruw behandel..
Ah ja, natuurlijk, helemaal niet aan gedacht. Ik heb dan ook geen kinderen en in mijn tijd waren de controllers vierkant en stelde niet zoveel voor.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 18:15:03 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217868362
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:58 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]
Voor wat betreft stickdrift (iig bij de PS5 en Series X), dat heeft niks te maken met hoe voorzichtig of lomp je bent, maar vrijwel alle controllers (iig van de eerste series) kregen na plusminus 400 uur stickdrift.

Mijn controller van mijn launch PS5 kreeg het na een jaar, mijn zwarte paar maanden later.
Mijn huidige controllers zijn van de nieuwe series en die zouden aangepast zijn.
De controllers van mijn Series X waren helemaal bagger, in totaal kort na elkaar.
Gelukkig wel netjes binnen de garantie telkens omgeruild voor een nieuwe.

En ik ben altijd extreem zuinig op mijn spullen.
Gooi er niet mee, speel niet met vette/vieze handen en zo.

Over de joycons kan ik niks zeggen, aangezien ik pas sinds kort zelf een Nintendo heb.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217868682
Ik heb gelukkig nooit stickdrift gehad, en ik heb alle current gen controllers. Een vriend van mij had wel stickdrift op een joycon, dat wist ik gelukkig te maken maar toen had hij al een nieuwe controller gekocht. Hopelijk heeft Nintendo toch nog wel wat dingen verbeterd waardoor er geen stickdrift komt.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 18:55:40 #198
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217868722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 18:50 schreef RaXz het volgende:
Ik heb gelukkig nooit stickdrift gehad, en ik heb alle current gen controllers. Een vriend van mij had wel stickdrift op een joycon, dat wist ik gelukkig te maken maar toen had hij al een nieuwe controller gekocht. Hopelijk heeft Nintendo toch nog wel wat dingen verbeterd waardoor er geen stickdrift komt.
Bij de PS5 en Xbox blijkt het te komen door het gebruik van cheap ass materiaal :')

Ik game al sinds het Commodore 64 tijdperk, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren _O_ en Willem de Zwijger nog praatjes had _O_ en toen zijn er heel wat joysticks gesneuveld, maar die waren van een gare kwaliteit.

In de tijd daarna tot en met het PS4 tijdperk nooit meer problemen gehad met defecten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217868733
Net weer even A-Train zitten spelen, wat loopt dat spel nu lekker. Een van de weinige spellen met grafische opties, schaduw was het eerste wat ik uit had gezet op de oude Switch vanwege performance, maar nu kan ik zelfs spelen met depth of field aan. Ook met de freelook en first person camera's blijft het soepel lopen en qua resolutie ook niets te klagen. :9
pi_217869831
Ik was vandaag bij de MM en er lag gewoon nog een pallet aan switches. Sinds corona al niet meer meegemaakt dat een nieuwe release soepel gaat.

Hoe vinden jullie de handheld ergonomie? Bij de oude switch vond ik veel games zo onspeelbaar, met name als de rechter stick nodig was. Is dat bij de nieuwe beter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')