Was het een jongen van buitenlandse komaf dan?quote:Op maandag 2 juni 2025 20:40 schreef Halcon het volgende:
Brussel... dat zal wel weer rellen worden dan
Ander artikel, anderhalve week geleden, ook in Brussel.quote:Brusselse politie plukt step van de weg die 106 km/uur kan
De politie in Brussel heeft bij een controle een elektrische step in beslag genomen die 106 kilometer per uur kan. De maximaal toegestane snelheid is in België 25 kilometer per uur, net als in Nederland. De controle vond plaats in het centrum van de hoofdstad. De politie nam in totaal twintig steps in beslag die harder konden dan toegestaan.
Sommige bestuurders riskeren zware boetes, schrijft VRT Nieuws. Het is niet bekend hoe hoog die zullen zijn. Steps waarvan de maximumsnelheid naar 25 kilometer per uur kan worden teruggebracht, mogen na een technische controle terug naar de eigenaars.
Het Belgische verkeersveiligheidsinstituut Vias registreerde vorig jaar 1825 ongelukken met steps waarbij iemand gewond raakte of om het leven kwam. 541 daarvan vonden plaats in Brussel. Een groot deel van de bevolking bleek niet te weten dat je minimaal 16 jaar moet zijn om op een elektrische step te rijden en dat het verboden is om een passagier mee te nemen.
106 km per uur .... wtf ....quote:Op maandag 2 juni 2025 22:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ander artikel, anderhalve week geleden, ook in Brussel.
Het zou me niet verbazen dat ....
Misschien wel 2 ... of 3 ....quote:
quote:Een groot deel van de bevolking bleek niet te weten dat je minimaal 16 jaar moet zijn om op een elektrische step te rijden en dat het verboden is om een passagier mee te nemen.
quote:Op maandag 2 juni 2025 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Wie bereid is om weg te steppen van de politie moet ook bereid zijn om te sterven
quote:
De MUG rijdt achter de ambulance aan indien er grote kans is.op reanimatie. In Nederland heb je bij een reanimatie twee ambulances. In België een ambulance en de MUG (medische urgentie groep). De MUG vervoert alleen materialen. Het is een soort caddy auto.quote:
On-topic: 106quote:One little step for young men, one giant chase for cop#s^<kraak>
Ja man, kinderen van 12 met nog niet ontwikkelde hersenen dienen doodgereden te worden, ongeacht de zwaarte van hun... Ehm.. overtreding? Misdrijf? We weten niet eens wat dat joch heeft misdaan.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Wie bereid is om weg te steppen van de politie moet ook bereid zijn om te sterven
Als kinderen van 12 met 106 km/h door hartje Brussel scheuren, zijn zij zelf de moordmachine. Daar staat op dat moment leeftijd even helemaal los van.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja man, kinderen van 12 met nog niet ontwikkelde hersenen dienen doodgereden te worden, ongeacht de zwaarte van hun... Ehm.. overtreding? Misdrijf? We weten niet eens wat dat joch heeft misdaan.
Waar haal je vandaan dat de step van dat joch 106km p/u ging? Dat is toch een losstaand nieuwsbericht dat iemand hier plaatste?quote:Op maandag 2 juni 2025 23:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Als kinderen van 12 met 106 km/h door hartje Brussel scheuren, zijn zij zelf de moordmachine. Daar staat op dat moment leeftijd even helemaal los van.
Step Yo Game Up!!!quote:Op maandag 2 juni 2025 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou dat, gezien de recente inbeslagnames (20 stuks, eind mei), zeker niet zomaar uit willen sluiten. Maar ik wil ook niet vooruitlopen op het onderzoek.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat de step van dat joch 106km p/u ging? Dat is toch een losstaand nieuwsbericht dat iemand hier plaatste?
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou dat, gezien de recente inbeslagnames (20 stuks, eind mei), zeker niet zomaar uit willen sluiten. Maar ik wil ook niet vooruitlopen op het onderzoek.
Wat we al wel weten is dat de politie de step achtervolgde. Met max 25 km/h was er echt geen dode te betreuren geweest.
Now you do the math ...
van HLNquote:“Politiewagen naderde in volle vaart”
Een jongere die in de buurt woont en in het park was met enkele vrienden, zag hoe een politievoertuig aan hoge snelheid een jongen op een step achtervolgde. “Ik zat op een bankje in het park toen ik een politiewagen in volle vaart hoorde naderen. Ik keek op en zag hoe de politiewagen de step langs achter raakte. De ziekenwagen was snel ter plaatse en ik zag hoe ze de jongen een halfuur hebben gereanimeerd. Nadien is hij meegenomen door de ziekenwagen. De politie stuurde iedereen in de buurt weg en vroeg om geen foto’s te maken.”
Het alternatief zou het niet achtervolgen zijn waardoor dit soort criminelen op steps of scooters vogelvrij zijn. We moeten de schuldvraag, wat mij betreft, bij dit soort zaken ook niet omkeren; de oorzaak van de dood van deze jongen is het niet stoppen voor de politie.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Een politieachtervolging voor zoiets is wel een beetje heftig hoor.
quote:De tweewieler haalt deze snelheid mede dankzij een karttrucje. Door te bukken ben je als object dat tegen de lucht duwt een stuk kleiner. Daardoor is er minder luchtweerstand dan wanneer je rechtop staat en snijd je dus makkelijker door de wind. Goed idee dus - maar neem verder vooral geen voorbeeld aan deze man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |