abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217844138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 06:38 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Je weet wel mensen die zich bezighouden om andere mensen te helpen om te stoppen met drinken.

Het stelt niet veel voor is gewoon een excuus voor jezelf om steeds maar weer te blijven drinken.
Dat blijkt ook wel want je vervalt steeds weer in drinken.

Dan ga jij als alcoholist een andere alcoholist het advies geven om vooral eerst zelf tot inkeer te komen dat hij een drank probleem heeft. Een mooi excuus om weer door te zuipen.

Dat de persoon in kwestie al ik weet niet hoelang topics maakt over zijn drank probleem en de problemen die daaruit ontstaan laten we maar even volledig buiten beschouwing.
[..]

Het is niet als Dora waar je roept: zwieber niet drinken, en hij het dan ook niet doet.

Zelf tot inkeer komen is de crux. Of denk je dat wanneer genoeg mensen het hier in het draadje posten, hij ernaar gaat luisteren? Besef dat hij vrouw en kinderen kwijt is, als dat al niet genoeg is, om te stoppen of in te zien dat je een probleem hebt. Dan gaat het zeker wel impact hebben wanneer jij, Duveldrinker of ik zeggen dat hij moet gaan stoppen. Wie hou je voor de gek?
pi_217844176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 06:46 schreef Koettie het volgende:

[..]
Dat is niet raar hoor. Tussen besef dat er een probleem is en dat ook echt erkennen en er wat mee te doen zit vaak jaren en jaren.
Dan is professionele hulp zoeken toch nog steeds het beste advies of niet dan? want daar ging het over.

Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe dat verloopt.
pi_217844181
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 06:47 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Het is niet als Dora waar je roept: zwieber niet drinken, en hij het dan ook niet doet.

Zelf tot inkeer komen is de crux. Of denk je dat wanneer genoeg mensen het hier in het draadje posten, hij ernaar gaat luisteren? Besef dat hij vrouw en kinderen kwijt is, als dat al niet genoeg is, om te stoppen of in te zien dat je een probleem hebt. Dan gaat het zeker wel impact hebben wanneer jij, Duveldrinker of ik zeggen dat hij moet gaan stoppen. Wie hou je voor de gek?
Ik hou niemand voor de gek. Deze lange en lastige weg ligt achter mij.
Net als de contacten met mensen die mij deze adviezen gaven.
pi_217844202
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 07:06 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Ik hou niemand voor de gek. Deze lange en lastige weg ligt achter mij.
Net als de contacten met mensen die mij deze adviezen gaven.
Als hij professionele hulp wilde had hij dat allang gedaan. Proffesionele hulp zal goed zijn, maar hij is bang dat hij de kinderen dan nooit meer ziet. Dat zijn zorgen die hem weerhouden en wellicht vindt hij zijn alcohol gebruik geen probleem, maar hoe mensen erop reageren wel. Je weet het niet.

Stap 1; inzien dat je een probleem hebt.
Stap 2 proffesionele hulp.

Niet andersom.
pi_217844236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 07:02 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Dan is professionele hulp zoeken toch nog steeds het beste advies of niet dan? want daar ging het over.

Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe dat verloopt.
Zeker, al is het alleen voor advies. Ik reageerde voornamelijk op je laatste stukje. Dat kwam nogal neerbuigend over en dat wilde ik nuanceren.
pi_217844249
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 07:20 schreef Koettie het volgende:

[..]
Zeker, al is het alleen voor advies. Ik reageerde voornamelijk op je laatste stukje. Dat kwam nogal neerbuigend over en dat wilde ik nuanceren.
^O^
pi_217844262
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 07:14 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Als hij professionele hulp wilde had hij dat allang gedaan. Proffesionele hulp zal goed zijn, maar hij is bang dat hij de kinderen dan nooit meer ziet. Dat zijn zorgen die hem weerhouden en wellicht vindt hij zijn alcohol gebruik geen probleem, maar hoe mensen erop reageren wel. Je weet het niet.

Stap 1; inzien dat je een probleem hebt.
Stap 2 proffesionele hulp.

Niet andersom.
Hij is allang bij stap 1, hij zoekt alleen bevestiging in zijn topics om stap 2 niet te hoeven doen.

En dat vindt hij bij users zoals als jij.
pi_217844292
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 07:26 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Hij is allang bij stap 1, hij zoekt alleen bevestiging in zijn topics om stap 2 niet te hoeven doen.

En dat vindt hij bij users zoals als jij.
Als je kijkt naar dit recente topic:
R&P / Niet meer eten maar wel alcohol

Dan plaats ik er mijn twijfels bij. Hier adviseer iemand proffesionele hulp en hij vraagt direct om onderbouwing.

Hij geeft zelf aan alleen tijdelijk te kunnen stoppen. Dat is zijn oplossing nu, een dag proberen niet te drinken.

Ik weet niet als hoe problematisch hij het ziet, maar hij pakt zijn gewicht liever aan, dan zijn alcohol gebruik, dat is vrij tekenend.
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:29:02 #109
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217845070
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 06:02 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met diabetes. Er is mee te leven maar je moet je leven aanpassen en altijd blijven opletten. Je hersenen veranderen door verslaving en het is echt niet alleen een 'ruggengraat' ding. Verslaving is heel complex. Ik werk ook met een doelgroep waarin stoppen niet perse het doel is. Niet iedereen wil of kan stoppen. Dan richten we vooral op mogelijkheden om zo veel mogelijk lichamelijk risico te ondervangen. Met alcohol voornamelijk belang van thiamine, echt onmisbaar als je veel drinkt.
Sorry maar vergelijking met diabetes
als mensen niet spuiten gaan ze dood
vind ik wel degelijk iets anders
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217846050
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:29 schreef greysbones het volgende:

[..]
Sorry maar vergelijking met diabetes
als mensen niet spuiten gaan ze dood
vind ik wel degelijk iets anders
Als je fors blijft drinken ga je ook dood. Duurt wat langer wel. Bedoelde de vergelijking meer met een chronische ziekte, verslaving blijft altijd, ook al ben je abstinent en daar moet je blijvend rekening mee houden.
  woensdag 4 juni 2025 @ 11:04:25 #111
421867 greysbones
pi_217846069
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:03 schreef Koettie het volgende:

[..]
Als je fors blijft drinken ga je ook dood. Duurt wat langer wel. Bedoelde de vergelijking meer met een chronische ziekte, verslaving blijft altijd, ook al ben je abstinent en daar moet je blijvend rekening mee houden.
je gaat niet dood als je niet meer drinkt
nee
dit gaat er echt niet in
Diabetes is geen verslaving
pi_217846495
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
je gaat niet dood als je niet meer drinkt
nee
dit gaat er echt niet in
Diabetes is geen verslaving
Ik zeg niet dat diabetes een verslaving is, ik zeg dat het beiden chronische ziektes zijn waarmee je altijd rekening mee moet houden qua leefstijl.

Het is een globale vergelijking, geen keiharde feitelijke.
  woensdag 4 juni 2025 @ 13:04:45 #113
421867 greysbones
pi_217847142
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:48 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat diabetes een verslaving is, ik zeg dat het beiden chronische ziektes zijn waarmee je altijd rekening mee moet houden qua leefstijl.

Het is een globale vergelijking, geen keiharde feitelijke.
Diabetes is een autoimmuun ziekte
pi_217847173
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
Diabetes is een autoimmuun ziekte
En chronisch.

Net zoals verslaving chronisch is. Ook als je niet meer drinkt blijft het iets wat je meeneemt.

Koetje zegt niet dat diabetes een keuze is, heeft het niet over oorzaken. Niet over symptomen.
Maar over dat beide zaken (diabetes en verslaving) een blijvende invloed hebben op je leven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217851312
Vandaag niet gedronken tot nu toe en denk dat het ook wel gaat lukken om het niet te doen tot ik ga slapen maar weet niet zeker.. ik ga eerst weer even puzzel afmaken als afleiding en dan zal ik zien
pi_217851371
Wat goed!
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:48:23 #117
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217851433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:39 schreef Masberum het volgende:
Vandaag niet gedronken tot nu toe en denk dat het ook wel gaat lukken om het niet te doen tot ik ga slapen maar weet niet zeker.. ik ga eerst weer even puzzel afmaken als afleiding en dan zal ik zien
Je bent in iedergeval hartstikke goed bezig, chapeau!
pi_217852024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:39 schreef Masberum het volgende:
_O_

Super van je!
pi_217853011
@kree ? Hoe gaat het met jou? Zullen we samen stoppen op bepaalde dagen?
pi_217853152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:41 schreef Masberum het volgende:
@:kree ? Hoe gaat het met jou? Zullen we samen stoppen op bepaalde dagen?
ik heb dat niet meer beste maat/. echt wens je het beste toe. maar de tijden dat ik gewoon moest drinken om te functioneren ben ik wel voorbij.

Helemaal alcohol vrij, nee dat niet maar is wel beetje bewuste keuze geweest enzo.
Do what you love, love what you do!
pi_217853227
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:53 schreef kree het volgende:

[..]
ik heb dat niet meer beste maat/. echt wens je het beste toe. maar de tijden dat ik gewoon moest drinken om te functioneren ben ik wel voorbij.

Helemaal alcohol vrij, nee dat niet maar is wel beetje bewuste keuze geweest enzo.
Oke goed om te horen vriend. Want ik weet nog wel de tijd dat je nuchter was. Toen reageerde je heel correct en normaal, net zoals nu.
pi_217853254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Oke goed om te horen vriend. Want ik weet nog wel de tijd dat je nuchter was. Toen reageerde je heel correct en normaal, net zoals nu.
eigenlijk denk ik er allemaal niet anders over, tis mss meer de manier waarop ik het zeg. maar dat alles heeft niet echt met drinken te maken ook? denk er onderhand wat anders over.
pi_217853330
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:03 schreef kree het volgende:

[..]
eigenlijk denk ik er allemaal niet anders over, tis mss meer de manier waarop ik het zeg. maar dat alles heeft niet echt met drinken te maken ook? denk er onderhand wat anders over.
Ik begrijp zelf niet helemaal wat je hier bedoelt maat. Maar het klinkt goed.. maar ik wil nog wel begrijpen wat je bedoelt dus kan je het herformuleren?
pi_217853374
TS ik vindt het fijn dat je succesvolle stappen hebt gezet , daar mag je trots op zijn
Elke avond zonder alcohol is een winst
pi_217853417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:11 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik begrijp zelf niet helemaal wat je hier bedoelt maat. Maar het klinkt goed.. maar ik wil nog wel begrijpen wat je bedoelt dus kan je het herformuleren?
hmmms ja dat is lastige eigenlijk omdat ik niet weet waar je op doelt?

over met mij? of hoe ik denk over jou zo?
wat wil je precies weten>?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')