abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217830868
Maar kan toch wel zorgen dat je minder pijn ervaart in moeilijke situaties? Mijn ex-vriendin is vertrokken met mijn kinderen, ik drink daardoor extra maar dat is puur om maar het verlies wat draaglijk te maken. Op de lange termijn helpt het niet maar voor de korte termijn is het een coping mechanisme en ik denk normaal om te doen. Niemand wil zulk intens verdriet echt nuchter ervaren is mijn idee

quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2025 11:34 schreef Armani XL het volgende:
[modbreak]
We gaan het even wat anders doen!
[/modbreak]

@:Masberum, laten we afspreken dat we dit topic open laten zodat je advies kan krijgen van de andere users (al is het misschien handig/verstandig om er ook naar te luisteren en kritisch naar jezelf te kijken). Je topics gaan in principe toch allemaal over hetzelfde en deze topictitel die toch getuigd van een beetje (zelf)inzicht zou misschien mooi zijn voor een nieuw begin voor jou.

Nieuwe topics die je gaat openen over hetzelfde onderwerp of in het verlengde daarvan liggen zullen we sluiten en je naar dit topic verwijzen.

Ik wil verder iedereen vragen om het normaal en beschaafd te houden. Reageren is prima en het mag best confronterend zijn, daar is het tenslotte een forum voor, maar dat kan ook op een normale (volwassen) manier.

Als extra service voor nieuwe mensen is er genoeg leesvoer om eerst te lezen voordat je gaat reageren:
- R&P / Niet meer eten maar wel alcohol
- R&P / Kinderen terug willen winnen
- R&P / Hoe een vrouw terug te winnen?

Game on
pi_217830880
Vanavond reageer ik even niet. Ik ga niks drinken en gamen en FOK! associeer ik met drank dus laat dat ook even vanavond. Ik ga wat wandelen, tv kijken, schilderen misschien en dan op tijd naar bed (ook al weet ik dat ik dan niet in slaap kan vallen maar ja, dat is dan maar even zo).
pi_217830929
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 18:35 schreef Masberum het volgende:
Vanavond reageer ik even niet. Ik ga niks drinken en gamen en FOK! associeer ik met drank dus laat dat ook even vanavond. Ik ga wat wandelen, tv kijken, schilderen misschien en dan op tijd naar bed (ook al weet ik dat ik dan niet in slaap kan vallen maar ja, dat is dan maar even zo).
Nou dan kan deze wel dicht en we horen het wel als het gelukt is
  maandag 2 juni 2025 @ 18:58:52 #4
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217831058
quote:
Geniet van je wandeling, het is heerlijk weer. Hopelijk gaat het je lukken!
  maandag 2 juni 2025 @ 19:07:54 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217831124
quote:
Succes! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217831152
quote:
Heel veel succes
Dan hopen we je vanavond niet hier te zien. Je hebt een plan en je kan het echt heus waar!
  Spellchecker maandag 2 juni 2025 @ 19:19:06 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217831195
Succes! ^O^

Avondvierdaagse een optie? :@

[ Bericht 38% gewijzigd door maily op 02-06-2025 19:41:59 ]
pi_217831287

[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 02-06-2025 19:32:18 (Doe maar niet) ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217831288
Succes vanavond en de volgende avonden. Elke stap is er een.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
  maandag 2 juni 2025 @ 19:53:56 #10
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217831570
Taking a turn op jouw manier. Goed bezig!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217832323
quote:
Dan is Fok een trigger voor je om juist wel te drinken. Ik heb dat bijvoorbeeld met een voetbalwedstrijd of darten kijken op tv, daar hoort altijd een biertje of whiskytje bij.
Begon vroeger al met zaterdag, uitgaan = bier drinken. Je maakt patronen voor jezelf die je hersenen opslaan en automatisch de beloning gaan verwachten.
pi_217833454
@Masberum, wellicht heb je wat aan dit topic hier op Fok :Y

R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217833465
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 19:19 schreef maily het volgende:
Succes! ^O^

Avondvierdaagse een optie? :@
De Nijmeegse Vierdaagse dan weer niet 8-)

Aangezien daar een hele week feest aan gekoppeld is 😱 B:)B
A murky, forgotten land.
pi_217833478
Nou woehoe, het is gelukt. Net wel R&P feedback bekeken en in nuchtere toestand vind ik veel mensen daar nog grotere kleuters dan dat ik ze vind als ik alcohol op heb. Wat ontzettend flauw :{ Wat een leven. Maar goed vandaag goed gegaan, over een half uur ofzo ga ik slapen. Ben nog bezig een puzzel af te maken
pi_217833501
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:49 schreef Masberum het volgende:
Nou woehoe, het is gelukt. Net wel R&P feedback bekeken en in nuchtere toestand vind ik veel mensen daar nog grotere kleuters dan dat ik ze vind als ik alcohol op heb. Wat ontzettend flauw :{ Wat een leven. Maar goed vandaag goed gegaan, over een half uur ofzo ga ik slapen. Ben nog bezig een puzzel af te maken
Dat is toch wel een groot compliment waard. Ga hier ook vooral niet teveel tijd spenderen als je dat associeert met drinken.

Een beroemde samoerai zei ooit, als je een man kan verslaan kan je er ook 10 of 100 verslaan. Als jij een dag zonder alcohol kan, kan je er ook tien of 100 zonder.

Geloof in jezelf dat verdien je, laat de negatieve mensen achter je. En ga gewoon kijken wat voor jou helpt of op welk vlak je hulp nodig hebt. Ik denk dat een psycholoog of huisarts heel goed kan helpen, maar je moet daar wel voor openstaan anders heeft het geen zin, ik ga je daar dus ook niet mee om de oren slaan.

Goed dat je vandaag niet gedronken hebt, daar toon je toch flink wat ruggegraat mee. Probeer het vast te houden.
pi_217833570
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:49 schreef Masberum het volgende:
Ik heb je topic gisteren doorgelezen, ik herken best veel, niet alles natuurlijk van jou in mij.
Vrij cynische, sombere instelling, heel erg sarcastisch met reacties. Dat komt dan een beetje over op andere alsof het je toch geen reet kan schelen allemaal.
Toch denk ik persoonlijk dat je wel degelijk graag hulp wil krijgen al is het maar om de verslaving te eindigen. Op de lange termijn is een nuchter leven leuker en fijner maar het zal nooit al je zorgen doen laten verdwijnen. We hebben allemaal ons eigen karakter en zijn nooit 100 procent perfect.
pi_217833618
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:52 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Dat is toch wel een groot compliment waard. Ga hier ook vooral niet teveel tijd spenderen als je dat associeert met drinken.

Een beroemde samoerai zei ooit, als je een man kan verslaan kan je er ook 10 of 100 verslaan. Als jij een dag zonder alcohol kan, kan je er ook tien of 100 zonder.

Geloof in jezelf dat verdien je, laat de negatieve mensen achter je. En ga gewoon kijken wat voor jou helpt of op welk vlak je hulp nodig hebt. Ik denk dat een psycholoog of huisarts heel goed kan helpen, maar je moet daar wel voor openstaan anders heeft het geen zin, ik ga je daar dus ook niet mee om de oren slaan.

Goed dat je vandaag niet gedronken hebt, daar toon je toch flink wat ruggegraat mee. Probeer het vast te houden.
Ja nou ja voor mij voelt het niet als ruggengraat om eerlijk te zijn. Ruggengraat zie ik als ik gewoon iets goeds zou doen. Niet iets verpest en dan het probeer goed te maken (het is wel genuanceerder dan dat vind ik ook nu, maar ik ben me er wel degelijk bewust van dat een alcoholverslaving nooit goed is). Maar ik begrijp wat je zegt en misschien moet ik er ook meer op die manier naar kijken.

Verder trouwens: van wat ik in dit topic lees, bedankt voor de aardige reacties allemaal :) Slaap fijn
pi_217833626
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:45 schreef StateOfMind het volgende:
@:Masberum, wellicht heb je wat aan dit topic hier op Fok :Y

R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18
Denk ik wel beter, is een soort AA en dan veel laagdrempeliger, soms ook fijn gewoon daar even te lezen als je het moeilijk hebt zonder dat je hoeft te reageren. En wanneer je wel behoefte hebt kun je er je verhaal kwijt.
pi_217833792
Vooropgesteld als TS idd niks gedronken heeft vanavond: kudos ^O^

Maar, om toch de advocaat (no pun intended *) ) van de Duvel duivel ( }) 8-) ) te spelen:

TS opent al jarenlang topics over zijn alcoholverslaving en alle problemen die daarmee komen en weigert al jarenlang hulp.

En dan opeens, van de ene op de andere dag, lukt het hem probleemloos om niks te drinken.

Ik ben vast niet de enige die daar toch wat vraagtekens bij heeft.

Maar mijn achterdocht hieromtrent is gevoed door mijn eigen ervaring met een drietal alcoholisten in mijn nabij omgeving in het, al dan niet recente, verleden.
A murky, forgotten land.
pi_217833906
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 23:30 schreef StateOfMind het volgende:

Maar, om toch de advocaat (no pun intended *) ) van de Duvel duivel ( }) 8-) ) te spelen:

TS opent al jarenlang topics over zijn alcoholverslaving en alle problemen die daarmee komen en weigert al jarenlang hulp.

En dan opeens, van de ene op de andere dag, lukt het hem probleemloos om niks te drinken.

Maar mijn achterdocht hieromtrent is gevoed door mijn eigen ervaring met een drietal alcoholisten in mijn nabij omgeving in het, al dan niet recente, verleden.
Ik heb best veel teruggelezen van die topics gisteren. En ik heb ook nog wel wat vraagtekens, misschien kan hij daar nog wat duidelijkheid over geven later.

Wat dat betreffende is Kree wat makkelijker te doorgronden, die kan prima volzinnen schrijven nuchter en met een slok op schrijft hij pure wartaal haha.
pi_217834278
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 23:05 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja nou ja voor mij voelt het niet als ruggengraat om eerlijk te zijn. Ruggengraat zie ik als ik gewoon iets goeds zou doen. Niet iets verpest en dan het probeer goed te maken (het is wel genuanceerder dan dat vind ik ook nu, maar ik ben me er wel degelijk bewust van dat een alcoholverslaving nooit goed is). Maar ik begrijp wat je zegt en misschien moet ik er ook meer op die manier naar kijken.

Verder trouwens: van wat ik in dit topic lees, bedankt voor de aardige reacties allemaal :) Slaap fijn
Hoop dat je de nuance wat meer kan vinden voor jezelf. De keuze om wat te veranderen is een, er wat mee doen al stap twee. Ongeacht 'of je het eerst verpest hebt', dat maakt de stap niet minder moeilijk
pi_217834344
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 23:30 schreef StateOfMind het volgende:

Als je vanalles hier kunt verzinnen zoals TS al eerder heeft gedaan wie zegt dan dat dit “ik ben een alcoholist” verhaal wel klopt. Ik geloof vrij weinig van de act van TS. En het siert de mensen hier die er serieus op ingaan en hem willen helpen.
pi_217834439
TS de eerste avond goed doorgekomen, op naar de volgende avond.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 07:51:46 #24
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217834652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 07:10 schreef notturna het volgende:
TS de eerste avond goed doorgekomen, op naar de volgende avond.
Ik geloof er niets meer van.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217834786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 07:51 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik geloof er niets meer van.
Dan valt TS snel genoeg door de mand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')