In alle promotie wordt de indruk gewekt dat de auto autonoom kan rijden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ap kan er niet voor verantwoordelijk zijn, het is per definitie de bestuurder. Dus waarom ben je nu ineens doelpalen aan het verschuiven?
Een auto de plotseling uit het niets een noodstop maakt.quote:Die Tesla in het filmpje was geen phantom brake, want schoof tevens een baan op. En ook daar: een oplettende bestuurder en er was niet aan de hand geweest (om maar te zwijgen over de malloot die er achterop rijdt, want het was bepaald geen noodstop).
De promotiefilm heeft dus wel invloed op bestuurders gehad.quote:Verder is het volstrekt idioot om te denken dat een promotiefilm in de VS invloed heeft gehad op Nederlandse bestuurders!
Ik heb het nooit gehad over een oud werknemer.quote:En je weet kennelijk niet het verschil tussen feit en mening. Het was de mening van een oud werknemer die een arbeidsgeschil had (welke niet ging over AP) en die vervolgens wraak heeft genomen op Tesla met data die door de Amerikaanse RDW is beoordeeld en niet heeft geleid tot een verbod oid.
Kiek, meteen weer op de man spelen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik leef met je mee dat je in een klote volkswijk woont. Volgende keer anders stemmen!
Daarvoor heeft Elon Musk ook een oplossing, namelijk Tesla Powerwalls en Tesla Megapacks.quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het aantal laadpunten ten opzichte van het aantal EV's is in Nederland prima.
Op elke bestemming waar ik kom is vlakbij een laadpunt en Tesla heeft het aantal laadlocaties aardig uitgebreid, waardoor we onderweg zonder problemen kunnen opladen.
Echter is het nu al druk bij de laadstations.
En hoeveel procent is nu electrisch?
Als dat aantal auto's verdubbeld hebben we een probleem.
Als ik hier in de wijk kijk: in totaal 10 laadpunten.
Bij het laadpunt dat wij gebruiken zie ik altijd dezelfde 4 andere auto's.
De wijk staat verder bomvol auto's.
Maar die gaan vrijwel allemaal op benzine.
Als die binnen 8 jaar allemaal electrisch worden, dan moeten er heel wat laadpunten bij komen.
Maar het stroomnet zit vol.
quote:Gemakkelijke installatie
Elke Megapack-unit wordt volledig gemonteerd en bedrijfsklaar verzonden, waardoor de installatie snel en gemakkelijker kan worden uitgevoerd. De systemen hebben nauwelijks onderhoud nodig en worden geleverd met een garantie tot 20 jaar.
Hopelijk investeert ons groene nieuwe kabinet in Tesla en subsidies op PowerWalls.quote:Megapack slaat energie voor het elektriciteitsnet betrouwbaar en veilig op, waardoor er geen gaspiekcentrales nodig zijn en stroomonderbrekingen worden voorkomen. Elke unit kan meer dan 3,9 MWh aan energie opslaan - dat is genoeg energie om gemiddeld 3.600 huishoudens een uur lang van stroom te voorzien.
Zo rijk zijn wij niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarvoor heeft Elon Musk ook een oplossing, namelijk Tesla Powerwalls en Tesla Megapacks.
https://www.tesla.com/nl_nl/megapack
[..]
Hopelijk investeert ons groene nieuwe kabinet in Tesla en subsidies op PowerWalls.
https://www.marktplaats.n(...)ll-2-founders-seriesquote:
Trouwens, zo'n FSD crash claim geloof ik ook niet 1/2/3 zonder dat er video van interieur te zien is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dit vond ik zelf een interessante crash:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus gewoon een thuisbatterij..quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarvoor heeft Elon Musk ook een oplossing, namelijk Tesla Powerwalls en Tesla Megapacks.
https://www.tesla.com/nl_nl/megapack
[..]
[..]
Hopelijk investeert ons groene nieuwe kabinet in Tesla en subsidies op PowerWalls.
7.000 euro.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
https://www.marktplaats.n(...)ll-2-founders-series
[..]
quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
https://www.marktplaats.n(...)ll-2-founders-series
Ik heb er een hele discussie over gelezen, volgens mij ergens op arstechnica, maar ik kan het niet meer vinden. En probeer er maar eens naar te zoeken.quote:Trouwens, zo'n FSD crash claim geloof ik ook niet 1/2/3 zonder dat er video van interieur te zien is.
Volgens mij zag ik ook op youtube afgelopen dagen eentje van die claimde FSD aan te hebben bij een crash maar dit al snel debunked werd.
Het is de makkelijkste get out of jail card die je kan gebruiken na een crash, hij heeft namelijk zelf toegang tot de SSD van de Tesla's opnames. Waarom zijn deze niet geupload door de user?
Zembla laat 1 promotiefilmpje zien en dan is het meteen alle? Ben nou eens eerlijk!quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
In alle promotie wordt de indruk gewekt dat de auto autonoom kan rijden.
Met als gevolg dat bestuurders dat gaan doen.
En letten dus niet op, waardoor ze te laat ingrijpen als blijkt dat de Autopilot onverwachte dingen doet.
[..]
Een auto de plotseling uit het niets een noodstop maakt.
En dan is de bestuurder fout?
Heel bijzonder.
Zelfde met de auto's daarachter: die verwachten niet dat een auto zonder reden een noodstop maakt.
Beetje raar om ze te verwijten niet snel genoeg in te grijpen.
[..]
De promotiefilm heeft dus wel invloed op bestuurders gehad.
[..]
Ik heb het nooit gehad over een oud werknemer.
Het blijft maar lastig voor jou om te begrijpen dat als ik reageer op de inhoud van jouw posts dat het niet op de man is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kiek, meteen weer op de man spelen.
Het is veelzeggend.
Het haalt je hele warrige verhaal over voldoende laadpalen volledig onderuit.
Ik zou zeggen, babbel eens over stemgedrag met epicbeardman, die geen oprit heeft voor een laadplaal.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
7.000 euro.
Best aan de prijs.
Dat is zeker wel weggelegd aan die untermenschen die geen oprit hebben...
Maar door strategisch te stemmen kan dat veranderen begrijp ik.
Voor enige vragen kunt u ook terecht bij de FOK webcare, @VEM2012 en @epicbeardman beantwoorden uw vragen met alle liefde.quote:Wat u gaat doen
Quickly respond to requests for technical assistance over the phone or via ticketing system
Resolve issues through our ticketing system on first touch, whenever possible
Manage and Triage tickets coming into global queue to different IT Operations teams
Diagnose and resolve technical hardware and software issues on Windows, Mac, Linux and other operating Systems
Working with Active Directory, Exchange, PowerShell or Office 365 and Windows server daily
Identify and escalate issues requiring urgent attention to appropriate teams or leadership
Interface with the various technical teams to understand issues coming to the IT Help Desk
Interpret how to solve long term needs within the framework of IT standards
Create or edit documentation regarding troubleshooting, IT process and end user articles
Become a subject matter expert in different IT areas, becoming an escalation point for support questions
Wat u te bieden hebt
Minimum of 2 years’ experience within a desktop support or IT Help Desk role
Excellent problem solving, communication and interpersonal skills along with patience, a customer-friendly attitude and the ability to work in a team environment
Bachelor’s degree in computer science, Information Systems, or equivalent training/education
Experience troubleshooting hardware and software on Windows, Mac and Linux devices
Experience troubleshooting basic client-side network (DHCP, DNS, Static IP) problems
Experience troubleshooting Active Directory, Exchange and Office 365 problems
Experience with answering phone calls in a Help Desk capacity
Must have excellent communication skills
Wie weet krijgen we weer een links kabinet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Met een pro-klimaat kabinet kunnen we gebruik maken van dit soort installaties voor ons volle energienetwerk. Elon nog rijker maken.
In de drukke uren dat Elon's megapacks het overnemen/load balancing doen.
Naast de auto's, de FSD, de optimus robot, zonnepanelen, supercharger netwerks ook nog eens de wereld redden van blackouts. Ben vast nog veel vergeten.
Toppertjes hoor.
Jaar, nu is het in heel Nederland fantastisch geregeld, behalve in mijn woonwijkquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijft maar lastig voor jou om te begrijpen dat als ik reageer op de inhoud van jouw posts dat het niet op de man is.
Jij gooit zelf erin dat in jouw wijk het kut is geregeld. Tsja… who cares?
Ik vraag 350 euro per uur, ex btw, ex kantoorkosten voor de goede orde.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:03 schreef epicbeardman het volgende:
En voor iemand die nog werk zoekt als ICT Helpdesk voor Noord Amerika, vacature in Amsterdam:
IT Support Technician, North America/EMEA
[..]
Voor enige vragen kunt u ook terecht bij de FOK webcare, @:vem2012 en @:epicbeardman beantwoorden uw vragen met alle liefde.
Kennelijk zijn er dus toch voldoende palen in jouw woonwijk… en bij jouw vader ook.quote:Op donderdag 5 juni 2025 06:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jaar, nu is het in heel Nederland fantastisch geregeld, behalve in mijn woonwijk![]()
Ik kan het je sterker vertellen: vriend van me woont in een wijk vol luxe woningen aan het water, waarbij ongeveer de helft van de woningen een eigen oprit heeft..in die hele wijk is geen enkele openbare laadpaal te vinden.
Pas 3 km verderop was de eerste laadplaal.
Hier zijn dat 8 laadpalen op loopafstand op ongeveer 100 auto's.
Jij zegt dat 1 op de 10 een EV is, daarvan iets meer dan de helft een BEV.
Dat betekent dat er voldoende laadpalen staan.
Maar het punt is: wat als straks de helft van die auto's electrisch is?
Dan 5x meer laadpalen?
Theoretisch, waarom niet?
Op de zaak staan er 40.
Maar in de praktijk betekent dat tienduizenden extra laadpalen in deze stad. Op een overvol netwerk.
En waarbij elke laadplek een parkeerplaats inneemt, terwijl er nu al een tekort is aan parkeerplaatsen.
En daar is nu al wrevel over.
Ik zie dat niet binnen 5 jaar tijd veranderen.
Die transitie naar volledig electrisch gaat er zeker komen, maar niet op het tempo dat fabrikanten laat verdwijnen.
Je ziet nog steeds dat het gros aan nieuwe auto's op benzine rijdt.
Al dan niet hybride.
Last but not least, mijn vader woont in een pittoresk dorpje met 1500 inwoners.
Daar zijn welgeteld 4 openbare laadpunten.
Dat is niks op dat aantal mensen.
Maar er staat nooit een auto te laden als ik bij hem op visite ben.
Altijd plek.
Bij mij kun je terecht voor de helft.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag 350 euro per uur, ex btw, ex kantoorkosten voor de goede orde.
Nogmaals: verreweg de meeste elektrische auto's worden opgeladen in de garage, niet bij de snellader. En dat is maar goed ook, want daar slijten je accu's flink van. Daarom duren de laatste 20% meestal langer dan de eerste 80%. (Of 60%, als je de ondergrens op 20% zet. Wat ook verstandig is.)quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er dus toch voldoende palen in jouw woonwijk… en bij jouw vader ook.
In de gemeente waar ik woon (ruim 15.000 inwoners, 80 openbare laadpalen, hoog percentage EV bezit en al helemaal absoluut, aangezien het geld bij velen hier tegen de plinten klotst) is het ook prima verzorgd.
De toename gaat geleidelijk en als de vraag toeneemt is de investering in de laadpaal economisch zinvol.
Nogmaals: het netwerk is makkelijk in staat om buiten de piekuren al die auto’s te voorzien van voldoende stroom.
Het is een relatief eenvoudig oplosbaar probleem.
Pay peanuts, get monkeys…quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij mij kun je terecht voor de helft.
Geen idee wat jouw punt hier is, maar dat snelladen slecht is voor de accu is al enige tijd geleden gedebunked.quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nogmaals: verreweg de meeste elektrische auto's worden opgeladen in de garage, niet bij de snellader. En dat is maar goed ook, want daar slijten je accu's flink van. Daarom duren de laatste 20% meestal langer dan de eerste 80%. (Of 60%, als je de ondergrens op 20% zet. Wat ook verstandig is.)
Ja, die beperken de schade die optreed omdat al die cellen niet identiek zijn. Een lading van 100% is wat de slechtste cellen nog aankunnen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee wat jouw punt hier is, maar dat snelladen slecht is voor de accu is al enige tijd geleden gedebunked.
En dat komt omdat EV’s een BMS hebben die zorgt dat de laadsnelheid wordt aangepast aan de omstandigheden (waaronder SoC, maar ook temperatuur van de accu).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |