abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217851648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ap kan er niet voor verantwoordelijk zijn, het is per definitie de bestuurder. Dus waarom ben je nu ineens doelpalen aan het verschuiven?
In alle promotie wordt de indruk gewekt dat de auto autonoom kan rijden.
Met als gevolg dat bestuurders dat gaan doen.
En letten dus niet op, waardoor ze te laat ingrijpen als blijkt dat de Autopilot onverwachte dingen doet.

quote:
Die Tesla in het filmpje was geen phantom brake, want schoof tevens een baan op. En ook daar: een oplettende bestuurder en er was niet aan de hand geweest (om maar te zwijgen over de malloot die er achterop rijdt, want het was bepaald geen noodstop).
Een auto de plotseling uit het niets een noodstop maakt.
En dan is de bestuurder fout?

Heel bijzonder.

Zelfde met de auto's daarachter: die verwachten niet dat een auto zonder reden een noodstop maakt.

Beetje raar om ze te verwijten niet snel genoeg in te grijpen.

quote:
Verder is het volstrekt idioot om te denken dat een promotiefilm in de VS invloed heeft gehad op Nederlandse bestuurders!
De promotiefilm heeft dus wel invloed op bestuurders gehad.


quote:
En je weet kennelijk niet het verschil tussen feit en mening. Het was de mening van een oud werknemer die een arbeidsgeschil had (welke niet ging over AP) en die vervolgens wraak heeft genomen op Tesla met data die door de Amerikaanse RDW is beoordeeld en niet heeft geleid tot een verbod oid.
Ik heb het nooit gehad over een oud werknemer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217851681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik leef met je mee dat je in een klote volkswijk woont. Volgende keer anders stemmen!
Kiek, meteen weer op de man spelen.

Het is veelzeggend.

Het haalt je hele warrige verhaal over voldoende laadpalen volledig onderuit.

Ik zou zeggen, babbel eens over stemgedrag met epicbeardman, die geen oprit heeft voor een laadplaal.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217851767
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het aantal laadpunten ten opzichte van het aantal EV's is in Nederland prima.
Op elke bestemming waar ik kom is vlakbij een laadpunt en Tesla heeft het aantal laadlocaties aardig uitgebreid, waardoor we onderweg zonder problemen kunnen opladen.
Echter is het nu al druk bij de laadstations.
En hoeveel procent is nu electrisch?
Als dat aantal auto's verdubbeld hebben we een probleem.
Als ik hier in de wijk kijk: in totaal 10 laadpunten.
Bij het laadpunt dat wij gebruiken zie ik altijd dezelfde 4 andere auto's.
De wijk staat verder bomvol auto's.
Maar die gaan vrijwel allemaal op benzine.
Als die binnen 8 jaar allemaal electrisch worden, dan moeten er heel wat laadpunten bij komen.
Maar het stroomnet zit vol.
Daarvoor heeft Elon Musk ook een oplossing, namelijk Tesla Powerwalls en Tesla Megapacks.

https://www.tesla.com/nl_nl/megapack
quote:
Gemakkelijke installatie
Elke Megapack-unit wordt volledig gemonteerd en bedrijfsklaar verzonden, waardoor de installatie snel en gemakkelijker kan worden uitgevoerd. De systemen hebben nauwelijks onderhoud nodig en worden geleverd met een garantie tot 20 jaar.
quote:
Megapack slaat energie voor het elektriciteitsnet betrouwbaar en veilig op, waardoor er geen gaspiekcentrales nodig zijn en stroomonderbrekingen worden voorkomen. Elke unit kan meer dan 3,9 MWh aan energie opslaan - dat is genoeg energie om gemiddeld 3.600 huishoudens een uur lang van stroom te voorzien.
Hopelijk investeert ons groene nieuwe kabinet in Tesla en subsidies op PowerWalls.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217851776
Dit vond ik zelf een interessante crash:



pi_217851782
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Daarvoor heeft Elon Musk ook een oplossing, namelijk Tesla Powerwalls en Tesla Megapacks.

https://www.tesla.com/nl_nl/megapack
[..]
Hopelijk investeert ons groene nieuwe kabinet in Tesla en subsidies op PowerWalls.
Zo rijk zijn wij niet.
pi_217851822
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zo rijk zijn wij niet.
https://www.marktplaats.n(...)ll-2-founders-series
quote:
80s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dit vond ik zelf een interessante crash:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Trouwens, zo'n FSD crash claim geloof ik ook niet 1/2/3 zonder dat er video van interieur te zien is.
Volgens mij zag ik ook op youtube afgelopen dagen eentje van die claimde FSD aan te hebben bij een crash maar dit al snel debunked werd.

Het is de makkelijkste get out of jail card die je kan gebruiken na een crash, hij heeft namelijk zelf toegang tot de SSD van de Tesla's opnames. Waarom zijn deze niet geupload door de user?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217852090
@SymbolicFrank als je die interessant vindt ga je dit ook wel mooi vinden.

Bekijk deze YouTube-video

About that "Tesla FSD" crash...
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217852218
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Daarvoor heeft Elon Musk ook een oplossing, namelijk Tesla Powerwalls en Tesla Megapacks.

https://www.tesla.com/nl_nl/megapack
[..]
[..]
Hopelijk investeert ons groene nieuwe kabinet in Tesla en subsidies op PowerWalls.
Dus gewoon een thuisbatterij..

Dus dan ga je een batterij gebruiken om de batterij van je auto op te laden.

Zijn die dingen draagbaar?
Want het ging om huizen en appartementen zonder oprit of eigen parkeerplaats.

Ik heb wel een modulaire thuisbatterij gezien, waarbij je dan 1 module bij je auto zet, en daar de stekker van je BEV in steekt.
Dat was geen Tesla batterij.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217852254
quote:
7.000 euro.
Best aan de prijs.
Dat is zeker wel weggelegd aan die untermenschen die geen oprit hebben...

Maar door strategisch te stemmen kan dat veranderen begrijp ik.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217852402
quote:
:D

Ja, laten we TenneT en de lokale stroomboeren, zoals Essent, de opdracht geven marktplaats af te struinen voor miljarden tweedehands powerwalls.

:D

Dan kunnen ze beter een paar miljoen nieuwe Tesla Megapacks kopen. Die kosten maar 1,4 miljoen per stuk.

quote:
Trouwens, zo'n FSD crash claim geloof ik ook niet 1/2/3 zonder dat er video van interieur te zien is.
Volgens mij zag ik ook op youtube afgelopen dagen eentje van die claimde FSD aan te hebben bij een crash maar dit al snel debunked werd.

Het is de makkelijkste get out of jail card die je kan gebruiken na een crash, hij heeft namelijk zelf toegang tot de SSD van de Tesla's opnames. Waarom zijn deze niet geupload door de user?
Ik heb er een hele discussie over gelezen, volgens mij ergens op arstechnica, maar ik kan het niet meer vinden. En probeer er maar eens naar te zoeken.

Over het algemeen: als het duidelijk de fout van de bestuurder was, zal Tesla dat ook zeggen. Als ze niets zeggen moet je wachten tot de regering er een onderzoek naar doet. Daar is de Amerikaanse variant van de RDW (NHTSA) ook mee bezig. (Het is blijkbaar ook al het veertiende onderzoek, maar die andere waren naar individuele gevallen).

Maar op zich boeit het niet, als AP/FSD aan stond is het ook gewoon de fout van de bestuurder. Dan hadden ze dat maar niet moeten doen, of in het beste geval de rijleraar uithangen en de FSD strak in de gaten moeten houden.

Ze kunnen beter geld vragen aan Tesla voor de tijd die ze er als tester in steken. Inclusief gevarengeld!
pi_217853149
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
In alle promotie wordt de indruk gewekt dat de auto autonoom kan rijden.
Met als gevolg dat bestuurders dat gaan doen.
En letten dus niet op, waardoor ze te laat ingrijpen als blijkt dat de Autopilot onverwachte dingen doet.
[..]
Een auto de plotseling uit het niets een noodstop maakt.
En dan is de bestuurder fout?

Heel bijzonder.

Zelfde met de auto's daarachter: die verwachten niet dat een auto zonder reden een noodstop maakt.

Beetje raar om ze te verwijten niet snel genoeg in te grijpen.
[..]
De promotiefilm heeft dus wel invloed op bestuurders gehad.
[..]
Ik heb het nooit gehad over een oud werknemer.
Zembla laat 1 promotiefilmpje zien en dan is het meteen alle? Ben nou eens eerlijk!

En je moet om de software te gebruiken eerst aangeven dat je bekend bent met de beperkingen en vervolgens word je er bij het inschakelen aan herinnerd en ook nog gedurende de tijd dat die is ingeschakeld.

Ik vind jouw gedachtengang bizar en waarschijnlijk alleen te verklaren omdat je zelf nooit met FSD hebt gereden.

En de klap op de vuurpijl: AP is geen FSD, dus het filmpje gaat niet over AP.

Verder ten aanzien van de auto die stopt op de snelweg: we weten niet waarom die dat deed. Hell, we weten niet eens of AP of FSD werd gebruikt. Weet je nog dat filmpje met die Model 3 met FSD die over de kop sloeg waar jij meteen bovenop sprong… waarvan we nu weten dat de bestuurder zelf FSD uitschakelde door naar links te sturen, de Tesla een stuur correctie uitvoerde waardoor de tegenligger niet werd geraakt (levens gered!) en dat eea dus 100% driver error was. En al helemaal niet FSD die ineens naar links stuurt.

Dus je oordeelt weer, zonder de feiten te kennen. Je leert ook echt totaal niet van je fouten…

En het was dus geen noodstop.

Verder graag het bewijs dat de promotiefilm invloed heeft gehad op bestuurders en welke.

Dat Tesla klanten als proefkonijn gebruikt heeft was de mening van de oud werknemer. Heb je de aflevering niet eens gezien ofzo?
pi_217853164
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kiek, meteen weer op de man spelen.

Het is veelzeggend.

Het haalt je hele warrige verhaal over voldoende laadpalen volledig onderuit.

Ik zou zeggen, babbel eens over stemgedrag met epicbeardman, die geen oprit heeft voor een laadplaal.
Het blijft maar lastig voor jou om te begrijpen dat als ik reageer op de inhoud van jouw posts dat het niet op de man is.

Jij gooit zelf erin dat in jouw wijk het kut is geregeld. Tsja… who cares?
pi_217853334
Ik vond die Cybertruck crash interessant, omdat ik dan denk: "ja, dat moet je niet doen". Een dunne paal, die na het reduceren van de resolutie nog slechts 1 pixel breed is, aan het einde van wat er uitzie als een rijstrook. (Het was een wat vreemde invoegstrook.) Zou hij die lantarenpaal zien? Zou hij zien waar hij aan de grond vastzit? Zou hij die stoeprand herkennen als een stoeprand of zien als een witte lijn? De objectherkenning heeft daar gegarandeerd problemen mee gehad.

En als je het niet herkent, dan moet je gewoon doorrijden, zoals we weten. Wat hij dus ook heeft gedaan.

Zou de bestuurder het fout gedaan kunnen hebben? Zeker, het was donker en nat, dus lichtjes overal. Maar dat zou het de FSD ook niet gemakkelijk gemaakt hebben. En mensen zijn een stuk beter met het interpreteren van een onbekende situatie. Onze objectherkenning is een stuk geraffineerder dan die van FSD.
pi_217853743
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
7.000 euro.
Best aan de prijs.
Dat is zeker wel weggelegd aan die untermenschen die geen oprit hebben...

Maar door strategisch te stemmen kan dat veranderen begrijp ik.
twitter


Met een pro-klimaat kabinet kunnen we gebruik maken van dit soort installaties voor ons volle energienetwerk. Elon nog rijker maken.
In de drukke uren dat Elon's megapacks het overnemen/load balancing doen.

Naast de auto's, de FSD, de optimus robot, zonnepanelen, supercharger netwerks ook nog eens de wereld redden van blackouts. Ben vast nog veel vergeten.

Toppertjes hoor.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217853782
En voor iemand die nog werk zoekt als ICT Helpdesk voor Noord Amerika, vacature in Amsterdam:

IT Support Technician, North America/EMEA

quote:
Wat u gaat doen

Quickly respond to requests for technical assistance over the phone or via ticketing system
Resolve issues through our ticketing system on first touch, whenever possible
Manage and Triage tickets coming into global queue to different IT Operations teams
Diagnose and resolve technical hardware and software issues on Windows, Mac, Linux and other operating Systems
Working with Active Directory, Exchange, PowerShell or Office 365 and Windows server daily
Identify and escalate issues requiring urgent attention to appropriate teams or leadership
Interface with the various technical teams to understand issues coming to the IT Help Desk
Interpret how to solve long term needs within the framework of IT standards
Create or edit documentation regarding troubleshooting, IT process and end user articles
Become a subject matter expert in different IT areas, becoming an escalation point for support questions

Wat u te bieden hebt

Minimum of 2 years’ experience within a desktop support or IT Help Desk role
Excellent problem solving, communication and interpersonal skills along with patience, a customer-friendly attitude and the ability to work in a team environment
Bachelor’s degree in computer science, Information Systems, or equivalent training/education
Experience troubleshooting hardware and software on Windows, Mac and Linux devices
Experience troubleshooting basic client-side network (DHCP, DNS, Static IP) problems
Experience troubleshooting Active Directory, Exchange and Office 365 problems
Experience with answering phone calls in a Help Desk capacity
Must have excellent communication skills
Voor enige vragen kunt u ook terecht bij de FOK webcare, @VEM2012 en @epicbeardman beantwoorden uw vragen met alle liefde.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217854287
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:57 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[ x ]

Met een pro-klimaat kabinet kunnen we gebruik maken van dit soort installaties voor ons volle energienetwerk. Elon nog rijker maken.
In de drukke uren dat Elon's megapacks het overnemen/load balancing doen.

Naast de auto's, de FSD, de optimus robot, zonnepanelen, supercharger netwerks ook nog eens de wereld redden van blackouts. Ben vast nog veel vergeten.

Toppertjes hoor.
Wie weet krijgen we weer een links kabinet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217854314
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het blijft maar lastig voor jou om te begrijpen dat als ik reageer op de inhoud van jouw posts dat het niet op de man is.

Jij gooit zelf erin dat in jouw wijk het kut is geregeld. Tsja… who cares?
Jaar, nu is het in heel Nederland fantastisch geregeld, behalve in mijn woonwijk _O-

Ik kan het je sterker vertellen: vriend van me woont in een wijk vol luxe woningen aan het water, waarbij ongeveer de helft van de woningen een eigen oprit heeft..in die hele wijk is geen enkele openbare laadpaal te vinden.

Pas 3 km verderop was de eerste laadplaal.

Hier zijn dat 8 laadpalen op loopafstand op ongeveer 100 auto's.

Jij zegt dat 1 op de 10 een EV is, daarvan iets meer dan de helft een BEV.
Dat betekent dat er voldoende laadpalen staan.

Maar het punt is: wat als straks de helft van die auto's electrisch is?
Dan 5x meer laadpalen?
Theoretisch, waarom niet?
Op de zaak staan er 40.
Maar in de praktijk betekent dat tienduizenden extra laadpalen in deze stad. Op een overvol netwerk.
En waarbij elke laadplek een parkeerplaats inneemt, terwijl er nu al een tekort is aan parkeerplaatsen.

En daar is nu al wrevel over.

Ik zie dat niet binnen 5 jaar tijd veranderen.
Die transitie naar volledig electrisch gaat er zeker komen, maar niet op het tempo dat fabrikanten laat verdwijnen.
Je ziet nog steeds dat het gros aan nieuwe auto's op benzine rijdt.
Al dan niet hybride.


Last but not least, mijn vader woont in een pittoresk dorpje met 1500 inwoners.
Daar zijn welgeteld 4 openbare laadpunten.

Dat is niks op dat aantal mensen.
Maar er staat nooit een auto te laden als ik bij hem op visite ben.
Altijd plek.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217855152
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:03 schreef epicbeardman het volgende:
En voor iemand die nog werk zoekt als ICT Helpdesk voor Noord Amerika, vacature in Amsterdam:

IT Support Technician, North America/EMEA
[..]
Voor enige vragen kunt u ook terecht bij de FOK webcare, @:vem2012 en @:epicbeardman beantwoorden uw vragen met alle liefde.
Ik vraag 350 euro per uur, ex btw, ex kantoorkosten voor de goede orde.
pi_217855221
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 06:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jaar, nu is het in heel Nederland fantastisch geregeld, behalve in mijn woonwijk _O-

Ik kan het je sterker vertellen: vriend van me woont in een wijk vol luxe woningen aan het water, waarbij ongeveer de helft van de woningen een eigen oprit heeft..in die hele wijk is geen enkele openbare laadpaal te vinden.

Pas 3 km verderop was de eerste laadplaal.

Hier zijn dat 8 laadpalen op loopafstand op ongeveer 100 auto's.

Jij zegt dat 1 op de 10 een EV is, daarvan iets meer dan de helft een BEV.
Dat betekent dat er voldoende laadpalen staan.

Maar het punt is: wat als straks de helft van die auto's electrisch is?
Dan 5x meer laadpalen?
Theoretisch, waarom niet?
Op de zaak staan er 40.
Maar in de praktijk betekent dat tienduizenden extra laadpalen in deze stad. Op een overvol netwerk.
En waarbij elke laadplek een parkeerplaats inneemt, terwijl er nu al een tekort is aan parkeerplaatsen.

En daar is nu al wrevel over.

Ik zie dat niet binnen 5 jaar tijd veranderen.
Die transitie naar volledig electrisch gaat er zeker komen, maar niet op het tempo dat fabrikanten laat verdwijnen.
Je ziet nog steeds dat het gros aan nieuwe auto's op benzine rijdt.
Al dan niet hybride.


Last but not least, mijn vader woont in een pittoresk dorpje met 1500 inwoners.
Daar zijn welgeteld 4 openbare laadpunten.

Dat is niks op dat aantal mensen.
Maar er staat nooit een auto te laden als ik bij hem op visite ben.
Altijd plek.
Kennelijk zijn er dus toch voldoende palen in jouw woonwijk… en bij jouw vader ook.

In de gemeente waar ik woon (ruim 15.000 inwoners, 80 openbare laadpalen, hoog percentage EV bezit en al helemaal absoluut, aangezien het geld bij velen hier tegen de plinten klotst) is het ook prima verzorgd.

De toename gaat geleidelijk en als de vraag toeneemt is de investering in de laadpaal economisch zinvol.

Nogmaals: het netwerk is makkelijk in staat om buiten de piekuren al die auto’s te voorzien van voldoende stroom.

Het is een relatief eenvoudig oplosbaar probleem.
pi_217855621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vraag 350 euro per uur, ex btw, ex kantoorkosten voor de goede orde.
Bij mij kun je terecht voor de helft.
pi_217855631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk zijn er dus toch voldoende palen in jouw woonwijk… en bij jouw vader ook.

In de gemeente waar ik woon (ruim 15.000 inwoners, 80 openbare laadpalen, hoog percentage EV bezit en al helemaal absoluut, aangezien het geld bij velen hier tegen de plinten klotst) is het ook prima verzorgd.

De toename gaat geleidelijk en als de vraag toeneemt is de investering in de laadpaal economisch zinvol.

Nogmaals: het netwerk is makkelijk in staat om buiten de piekuren al die auto’s te voorzien van voldoende stroom.

Het is een relatief eenvoudig oplosbaar probleem.
Nogmaals: verreweg de meeste elektrische auto's worden opgeladen in de garage, niet bij de snellader. En dat is maar goed ook, want daar slijten je accu's flink van. Daarom duren de laatste 20% meestal langer dan de eerste 80%. (Of 60%, als je de ondergrens op 20% zet. Wat ook verstandig is.)
pi_217855878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij mij kun je terecht voor de helft.
Pay peanuts, get monkeys…
pi_217855897
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Pay peanuts, get monkeys…
Jij de hype, ik de hulp?
pi_217855900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nogmaals: verreweg de meeste elektrische auto's worden opgeladen in de garage, niet bij de snellader. En dat is maar goed ook, want daar slijten je accu's flink van. Daarom duren de laatste 20% meestal langer dan de eerste 80%. (Of 60%, als je de ondergrens op 20% zet. Wat ook verstandig is.)
Geen idee wat jouw punt hier is, maar dat snelladen slecht is voor de accu is al enige tijd geleden gedebunked.

En dat komt omdat EV’s een BMS hebben die zorgt dat de laadsnelheid wordt aangepast aan de omstandigheden (waaronder SoC, maar ook temperatuur van de accu).
pi_217855927
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen idee wat jouw punt hier is, maar dat snelladen slecht is voor de accu is al enige tijd geleden gedebunked.

En dat komt omdat EV’s een BMS hebben die zorgt dat de laadsnelheid wordt aangepast aan de omstandigheden (waaronder SoC, maar ook temperatuur van de accu).
Ja, die beperken de schade die optreed omdat al die cellen niet identiek zijn. Een lading van 100% is wat de slechtste cellen nog aankunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')