abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217830206
Elon Musk’s Cybercab robotaxi is headed to Austin.

quote:
Tesla’s self-driving Cybercab robotaxi is headed to Austin as part of the company’s initial robotaxi rollout, marking one of the first real-world deployments of CEO Elon Musk’s long-promised autonomous vehicle service.

The business tech mogul unveiled the model last October at the electric car manufacturer's "We, Robot" event, shortly after he announced the plans to launch the Tesla-operated ride-sharing service.
pi_217830225
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:49 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oh ja maar AI en deep learning enzovoorts blijft zichzelf ook wel ontwikkelen, ik had ook paar jaar geleden nooit verwacht dat ik volledige gesprekken kan oefenen in het Spaans met Google Gemini. Natuurlijk is AI zwaar en robuust om te draaien, alleen is het alleen een soort van layer die ze projecteren over de inkomende beelden. Die weer verwerkt worden, feit dat het al toegepast wordt zegt toch genoeg al.

Het is eigenlijk een soort van aimbot/hook die alle informatie verwerkt en die bestaan al meer dan 20 jaar dacht ik.

Denk dat het heel veel files zou schelen als er alleen maar AI gestuurde auto's op de wegen zaten.
Het is net andersom: de AI is het hart van het systeem, die vreet ook alle rekencapaciteit. De rest is een grafische gebruikersinterface.
pi_217830421
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is net andersom: de AI is het hart van het systeem, die vreet ook alle rekencapaciteit. De rest is een grafische gebruikersinterface.
Als 20 jaar geleden in counter strike 1.6 al een oude computer bewegingen op de milliseconden kon laten detecteren en de input naar die koppies brengen binnen luttele milliseconden is dat allemaal niet zo moeilijk.

Tesla systeem met HUD werkt eigenlijk hetzelfde, n.a.v. de 360 camera's maakt hij dezelfde berekeningen maar dan wat complexer, natuurlijk zitten er heel veel situatie schetsen op dit moment getraind in de software, wordt dit dagelijks verbetert met software updates.

Blijkbaar kan de software het zelfs aan om een sketch te genereren die laat zien wat de Tesla allemaal detecteert om zich heen. Denk niet dat processing power ooit een issue zal zijn.

Bekijk deze YouTube-video

Kijk alleen deze move al op 10:40 en stukje erna sowieso dat hij gaat parkeren.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217830472
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Als 20 jaar geleden in counter strike 1.6 al een oude computer bewegingen op de milliseconden kon laten detecteren en de input naar die koppies brengen binnen luttele milliseconden is dat allemaal niet zo moeilijk.

Tesla systeem met HUD werkt eigenlijk hetzelfde, n.a.v. de 360 camera's maakt hij dezelfde berekeningen maar dan wat complexer, natuurlijk zitten er heel veel situatie schetsen op dit moment getraind in de software, wordt dit dagelijks verbetert met software updates.

Blijkbaar kan de software het zelfs aan om een sketch te genereren die laat zien wat de Tesla allemaal detecteert om zich heen. Denk niet dat processing power ooit een issue zal zijn.
Het doel van de software is niet het beeld op de middenconsole tekenen. Het doel is te begrijpen wat de auto aan het doen is, hoe de omgeving er uitziet, wat het overige verkeer doet en wat de auto moet gaan doen. Dat is 99%. Het weergeven van dat overzicht op de middenconsole kun je ook gewoon afzetten en dan doet de auto het nog steeds.
pi_217830534

Nee, dit zie ik ook mijn BMW niet doen of andere merken, zeker niet op dit moment. Waymo met hen auto's betwijfel ik het ook bij trouwens, zullen nooit zo adaptief zijn als FSD.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217830553
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Nee, dit zie ik ook mijn BMW niet doen of andere merken, zeker niet op dit moment. Waymo met hen auto's betwijfel ik het ook bij trouwens, zullen nooit zo adaptief zijn als FSD.
Zie je de Tesla twijfelen of die auto naast hun nou wel of geen vrachtwagen is?
pi_217830561
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het doel van de software is niet het beeld op de middenconsole tekenen. Het doel is te begrijpen wat de auto aan het doen is, hoe de omgeving er uitziet, wat het overige verkeer doet en wat de auto moet gaan doen. Dat is 99%. Het weergeven van dat overzicht op de middenconsole kun je ook gewoon afzetten en dan doet de auto het nog steeds.
Snap ik, maar zo zwaar zal de AI wel niet zijn als ze nog processing power overhebben voor dat soort ongein.
pi_217830566
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:46 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Snap ik, maar zo zwaar zal de AI wel niet zijn als ze nog processing power overhebben voor dat soort ongein.
:D
pi_217830574
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zie je de Tesla twijfelen of die auto naast hun nou wel of geen vrachtwagen is?
Dat is wel heel erg miereneuken hoor, denk je nu echt dat de prioriteit er ligt of het toevallig een vrachtwagen, dubbeldekker of bierfiets? Volgens mij heb je ook een UFO modus waarin dus elke auto om je heen als ufo geprojecteerd wordt.

Natuurlijk snap ik dat je de camera's tracht te ondermijnen, echter is het niet relevant of er een coupe of daadwerkelijk cabriolet naast je staat op het display. Er zitten ook nog ramen in de auto voor als je het vergeet.
pi_217830589
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:50 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat is wel heel erg miereneuken hoor, denk je nu echt dat de prioriteit er ligt of het toevallig een vrachtwagen, dubbeldekker of bierfiets? Volgens mij heb je ook een UFO modus waarin dus elke auto om je heen als ufo geprojecteerd wordt.

Natuurlijk snap ik dat je de camera's tracht te ondermijnen, echter is het niet relevant of er een coupe of daadwerkelijk cabriolet naast je staat op het display. Er zitten ook nog ramen in de auto voor als je het vergeet.
Denk je dat een Nintendo Switch in staat is om dat plaatje te tekenen? Met ufo's?
pi_217830594
Bekijk deze YouTube-video

Tesla Model Y Set Up! - Change These Settings on Day 1

Aanrader om eens te kijken wat allemaal normaal is bij een Tesla. Denk aan dat de Tesla doorheeft als je uitparkeert en genoeg ruimte hebt om te draaien, je met de rem overschakelt van achteruit naar vooruit, zonder dat je ook maar je "versnelling" naar drive moet zetten.

Autoshift beta: hier met tijdstamp

Voor diegene hier die allemaal staan te wachten op de Model Y levering.
pi_217838989
In dit Europese land gaat Tesla wél hard: verkoopstijging van 213%!

quote:
De gefacelifte verkooptopper van Tesla, de Model Y, had de terugkeer aan de top van de verkooplijstjes moeten betekenen. Helaas voor Musk en zijn aanhangers gebeurde dat niet. Tenminste, in het grootste deel van Europa. Hier in Nederland trekken de verkopen weer wat bij, maar waar het EV-merk pas echt hoogtijdagen beleeft, is Noorwegen.

Tesla verkocht in de maand mei precies 2.600 nieuwe EV’s in Noorwegen. Dat waren er in mei 2024 nog 1.220. Met de ruime verkoopverdubbeling verkoopt Tesla in mei 2025 het meest van alle merken. Nummer 2, Volkswagen, verkocht er 1.914 stuks in de afgelopen maand. Het succes van Tesla in mei 2025 is grotendeels te danken aan één model: de nieuwe Model Y.

Waar wij hier de Juniper links laten liggen, zijn de Noren verzot op de nieuwe Y. Afgelopen maand werden er 2.346 op Noorse platen gezet. Daarmee heeft de Tesla Model Y een marktaandeel van 16,5 procent. Om dat in perspectief te zetten: de nummer 2, de Toyota bZ4x, had 992 registraties en een marktaandeel van 7 procent.
Boomin!!! daarom gaan de leveringen zo traag in Nederland. Noorwegen krijgt alle leveringen.
Allemaal Tesla aandelen kopen. Had dit al eerder gemeld. _O_

Tevens aardig biased artikel van wat ik wel een bedrijf die leuke video's maakt (Wouter Karssen ect)
Want de Model Y loopt ook aardig door hier met 650~ op kenteken in Mei en leveringen gepland deze weken.
Model 3 400+

[ Bericht 3% gewijzigd door epicbeardman op 03-06-2025 14:40:12 ]
pi_217840245
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Boomin!!! daarom gaan de leveringen zo traag in Nederland. Noorwegen krijgt alle leveringen.

Tevens aardig biased artikel van wat ik wel een bedrijf die leuke video's maakt (Wouter Karssen ect)
Want de Model Y loopt ook aardig door hier met 650~ op kenteken in Mei en leveringen gepland deze weken.
Model 3 400+
Grappig, eerdaags werd ik nog afgerekend op het gebruiken van die bron :7
pi_217840532
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig, eerdaags werd ik nog afgerekend op het gebruiken van die bron :7
Nee hoor ben al langere tijd autoblog fan, maar er zitten paar publicisten bij die zich beetje te erg laten beinvloeden door social media en msm. Die zijn nu zoals je ziet weer verbaasd dat Tesla 213% meer verkoopt dan vorig jaar.

Elon's rare fratsen zorgen zelfs voor een enorme boost in Noorwegen.. hebben die wel internet Wantie?
pi_217840571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:35 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nee hoor ben al langere tijd autoblog fan, maar er zitten paar publicisten bij die zich beetje te erg laten beinvloeden door social media en msm. Die zijn nu zoals je ziet weer verbaasd dat Tesla 213% meer verkoopt dan vorig jaar.

Elon's rare fratsen zorgen zelfs voor een enorme boost in Noorwegen.. hebben die wel internet Wantie?
Aha, dus positief nieuws over Tesla wil zeggen: goede bron, en kritisch nieuws slechte bron.
Helder ^O^
pi_217840605
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aha, dus positief nieuws over Tesla wil zeggen: goede bron, en kritisch nieuws slechte bron.
Helder ^O^
Je weet dat ik ook gewoon elke willekeurige Tesla tweet had kunnen pakken met deze buitenaardse verkoopcijfers he.

Ik ben niet zo simpel dat als bijvoorbeeld een CEO van een bepaald bedrijf mij niet aanstaat, ik dan gelijk ook het hele bedrijf moet haten, een of andere belabberde lidar taxiservice de lucht in prijzen en een kruistocht moet beginnen.

Snap je hem?

Zelfde geldt voor autoblog, ondanks er beetje vreemde redactie zit, zijn de video's en podcast top!
pi_217841141
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je weet dat ik ook gewoon elke willekeurige Tesla tweet had kunnen pakken met deze buitenaardse verkoopcijfers he.

Ik ben niet zo simpel dat als bijvoorbeeld een CEO van een bepaald bedrijf mij niet aanstaat, ik dan gelijk ook het hele bedrijf moet haten, een of andere belabberde lidar taxiservice de lucht in prijzen en een kruistocht moet beginnen.

Snap je hem?

Zelfde geldt voor autoblog, ondanks er beetje vreemde redactie zit, zijn de video's en podcast top!
Nee, eigenlijk niet.

Een LiDAR taxiservice?
Ik ken geen enkel taxibedrijf dat met uitsluitend LiDAR werkt.
Ik vind het ook vreemd dat je het omschrijft als een belabberde taxiservice.
Heb je er ooit gebruik van gemaakt?

Ik krijg het idee dat je zelf nogal loopt te haten.
pi_217841166
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]

Model 3 400+
Interessant en ook heel apart. Oslo is natuurlijk gewoon een gewone stad, maar wel heel koud. Volgens mij zijn de huizen daar ook niet groter dan gemiddeld in een andere grote, Europese stad. En daar zullen ze ook niet allemaal een garage hebben. Daarbuiten is er weinig bebouwing en lange wegen, die niet altijd ijsvrij zijn. Het kan dus zijn dat het langzaam gaat en je flink om moet rijden. De huizen zijn daar wel groter en hebben vaker een garage.

Maar de accu's hebben een relatief lage capaciteit door de temperatuur, de afstanden zijn groot en je wilt absoluut niet zonder brandstof of een lege accu komen te staan, want dan is de kans op doodvriezen aanwezig. Je verstookt dus redelijk wat elektriciteit voor de verwarming. En je neemt makkelijker een jerrycan dan een extra accu mee. Al was het maar om het gewicht en de afmetingen.

De elektriciteitsprijs is een derde goedkoper dan hier in Nederland, maar hier is die ook gewoon hoog. In Noorwegen zitten ze rond het EU gemiddelde.

Dus ik heb geen idee wat ze er zo geweldig aan vinden. Californië lijkt mij een veel beter klimaat hebben voor een EV en de bebouwing ligt dichter bij elkaar.
pi_217841214
Ondertussen blijkt Starlink niet bepaald milieuvriendelijk.

In 20 2 jaar tijd zijn er 523 verbrand in de atmosfeer , waarbij het overgrote deel ongecontroleerd
In 2022 vielen er tijdens een zonnestorm 40 Starlink satellieten uit de lucht.
Niet alle satellieten verbranden volledig, waardoor ze een gevaar kunnen vormen voor het luchtverkeer.
https://cybernews.com/tec(...)starlink-satellites/

[ Bericht 11% gewijzigd door Wantie op 03-06-2025 19:04:47 ]
pi_217841235
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:59 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen blijkt Starlink niet bepaald milieuvriendelijk.

In 20 jaar tijd zijn er 523 verbrand in de atmosfeer , waarbij het overgrote deel ongecontroleerd
In 2022 vielen er tijdens een zonnestorm 40 Starlink satellieten uit de lucht.
Niet alle satellieten verbranden volledig, waardoor ze een gevaar kunnen vormen voor het luchtverkeer.
https://cybernews.com/tec(...)starlink-satellites/
20 jaar? Alle satellieten samen, niet alleen Starlink?
pi_217841254
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant en ook heel apart. Oslo is natuurlijk gewoon een gewone stad, maar wel heel koud. Volgens mij zijn de huizen daar ook niet groter dan gemiddeld in een andere grote, Europese stad. En daar zullen ze ook niet allemaal een garage hebben. Daarbuiten is er weinig bebouwing en lange wegen, die niet altijd ijsvrij zijn. Het kan dus zijn dat het langzaam gaat en je flink om moet rijden. De huizen zijn daar wel groter en hebben vaker een garage.

Maar de accu's hebben een relatief lage capaciteit door de temperatuur, de afstanden zijn groot en je wilt absoluut niet zonder brandstof of een lege accu komen te staan, want dan is de kans op doodvriezen aanwezig. Je verstookt dus redelijk wat elektriciteit voor de verwarming. En je neemt makkelijker een jerrycan dan een extra accu mee. Al was het maar om het gewicht en de afmetingen.

De elektriciteitsprijs is een derde goedkoper dan hier in Nederland, maar hier is die ook gewoon hoog. In Noorwegen zitten ze rond het EU gemiddelde.

Dus ik heb geen idee wat ze er zo geweldig aan vinden. Californië lijkt mij een veel beter klimaat hebben voor een EV en de bebouwing ligt dichter bij elkaar.
Noorwegen wil dit jaar naar 100% nieuw verkochte EV's.

In dat licht is het niet vreemd dat Noren ondanks het klimaat electrisch kopen.

Tesla is technisch de beste optie, ik verwacht dat dat zeker geldt in het Noorse klimaat.
pi_217841263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
20 jaar? Alle satellieten samen, niet alleen Starlink?
2 jaar :o

Uitsluitend Starlink.
Die zitten zo laag in de atmosfeer, dat ze vrij eenvoudig naar beneden komen.

Stomme autocomplete :(
pi_217841266
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noorwegen wil dit jaar naar 100% nieuw verkochte EV's.

In dat licht is het niet vreemd dat Noren ondanks het klimaat electrisch kopen.

Tesla is technisch de beste optie, ik verwacht dat dat zeker geldt in het Noorse klimaat.
Ah, de regering vereist het. Dat wist ik niet. Dan is het niet zo vreemd.
pi_217841272
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
2 jaar :o

Stomme autocomplete :(
Ja, gemiddeld iedere dag al een paar. En het moeten er nog tien keer zoveel worden. Het gaat Starlink satellieten regenen.
pi_217841753
Black box Tesla
quote:
Elon Musk belooft al jaren zelfrijdende auto's die veiliger rijden dan mensen. Met de introductie van het Autopilot-systeem zette Tesla tien jaar geleden de eerste stap. De auto's golden als groen en innovatief, maar raakten betrokken bij zware ongelukken in de Verenigde Staten en Europa. Dat leidde tot scherpe kritiek, onderzoeken en rechtzaken. Toch zet Musk door en hij hoopt dit jaar nog goedkeuring te krijgen voor de introductie van Full Self Driving in Europa. Zembla onderzoekt hoe het kan dat Tesla's Autopilot-systeem al jaren wordt gelinkt aan ongelukken, en welke rol de Nederlandse Rijksdienst voor het Wegverkeer daarbij speelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')