abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217815964
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ale-champions-league

......na na finale Champions League

"17-jarige jongen doodgestoken"

De feestelijkheden na afloop van de overwinning van voetbalclub Paris Saint-Germain in de finale van de Champions League zijn in Frankrijk totaal uit de hand gelopen. De Franse politie heeft zeker 426 mensen opgepakt. Twee personen kwamen om het leven door een steekpartij en een aanrijding. 192 anderen raakten gewond, melden Franse media.

Op vele plekken in de de hoofdstad werd brand gesticht, vuurwerk afgestoken en vernielingen aangericht. De politie moest bij meerdere winkels ingrijpen om plunderingen te stoppen. Op beelden op sociale media is te zien hoe agenten traangas inzetten bij een Chanel-winkel om plunderaars te verdrijven.

Ook bij de Porte de Saint-Cloud, vlak bij het stadion van PSG, ging het mis. Daar werden twee auto's in brand gestoken en gebruikte de politie eveneens traangas om de menigte uiteen te drijven. In totaal zijn 5400 agenten ingezet in en rond Parijs. Eerder op de avond bestormden supporters de ringweg van de stad.

Aanhoudingen, gewonden en doden
De meeste aanhoudingen waren in Parijs: 417. Van hen zitten nog 216 mensen vast. In de hoofdstad kwam een 20-jarige vrouw om toen ze op haar scooter werd aangereden door een auto met voetbalfans, meldt televisiezender TF1. In Dax, in het zuidwesten, werd een 17-jarige jongen doodgestoken toen feestvierders ruzie kregen, meldt de krant Sud Ouest.

twitter

n Grenoble, een stad in het zuidoosten van Frankrijk, raakten gisterenavond vier leden van een familie gewond nadat een auto inreed op een feestvierende menigte. Vier voetgangers werden geraakt: twee 17-jarige jongens en twee vrouwen van 23 en 46 jaar. Twee van hen zijn er ernstig aan toe.

Aanrijding Grenoble, geen opzet
Het incident vond plaats rond 23.40 uur. Volgens de autoriteiten verloor de bestuurder de controle over het voertuig. Hij meldde zich later zelf bij de politie en is voorlopig vastgezet. Een bron met kennis van het onderzoek benadrukt tegenover het Franse persbureau AFP dat het niet om een opzettelijke daad ging.

De automobilist zou met hoge snelheid over een van de hoofdwegen van Grenoble hebben gereden en probeerde een gecontroleerde slip te maken. Daarbij reed hij in op feestvierders die de 5-0 overwinning van PSG op Inter Milan in München aan het vieren waren.

In Alençon, ongeveer 200 kilometer ten westen van Parijs, reed een automobilist een gebouw binnen toen hij tijdens een auto-optocht de macht over het stuur verloor. Niemand raakte gewond
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:03:33 #2
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217815983
Dus je club wint voor het eerst in de geschiedenis de Champions League, en dan ga je je stad afbreken :')

Niet dat ik de illusie heb dat dit voetbal supporters waren overigens.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217816001
quote:
15s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dus je club wint voor het eerst in de geschiedenis de Champions League, en dan ga je je stad afbreken :')

Die echte voetbal-supporters gaan hier straks waarschijnlijk weer onder lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 01-06-2025 11:57:00 ]
  zondag 1 juni 2025 @ 11:04:55 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217816010
Al die primaten weer uit die achterstandswijken.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:05:13 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217816013
quote:

Lees je het artikel wel? In het hele land waren incidenten.

En Fransen staan er wel bekend om…

Verder kun je je afvragen hoe rustig andere weekenden in Frankrijk verlopen of dat dit makkelijk scoren is voor de media. Ik lees in het artikel veel auto ongelukken.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 1 juni 2025 @ 11:05:14 #6
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_217816014
Laat zich wel weer raden van voor jongeren dit waren. Wat mij betreft gaan er gewoon 426 mensen retour naar geboorteland.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:05:23 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217816017
Maar er zijn echt geen problemen met het voetbal hoor!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 1 juni 2025 @ 11:08:35 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217816068
quote:

Tuig maakt misbruik van de anonimiteit van de massa. Probeer eens te rellen in je eentje. In een ander land dan Nederland loop je de kans dat je daadwerkelijk opgepakt wordt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:08:45 #9
117098 Hathor
Effe niet
pi_217816072
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:05 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft niks met voetbal te maken, dit zijn gewoon weer die etterbakken uit de banlieus. In het stadion was er niks aan de hand.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:09:53 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217816085
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:05 schreef Jahr00n het volgende:
retour naar geboorteland.
Frankrijk dus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217816130
Voetbalhooligans :')
  zondag 1 juni 2025 @ 11:12:12 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217816132
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Heeft niks met voetbal te maken, dit zijn gewoon weer die etterbakken uit de banlieus. In het stadion was er niks aan de hand.
Natuurlijk heeft dit wel met voetbal te maken, alleen wil iedereen rondom dat wereldje dat heel erg graag blijven ontkennen. Stel dat je ooit zou moeten toegeven dat Koning Voetbal een probleem heeft met zijn eigen supporters, dat kan natuurlijk niet.

Dit is hoe voetbal'supporters' de winst van hun club vieren (of het verlies verwerken, doorhalen wat niet van toepassing is) - en dat iedere keer opnieuw. Dit is geen incident, dit is gewoonte en het manifesteert zich iedere keer rondom voetbalwedstrijden. Alleen kijken bonden, clubs, supportersverenigingen en politiek allemaal naar elkaar en niemand wil zijn verantwoordelijkheid nemen. Ondertussen blijft de niet-voetbalminnende/niet-rellende bevolking met de rotzooi zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217816152
Jammer dat me favoriete spelletje zo besmeurd raakt door hooligans.
pi_217816163
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft dit wel met voetbal te maken, alleen wil iedereen rondom dat wereldje dat heel erg graag blijven ontkennen. Stel dat je ooit zou moeten toegeven dat Koning Voetbal een probleem heeft met zijn eigen supporters, dat kan natuurlijk niet.

Dit is hoe voetbal'supporters' de winst van hun club vieren (of het verlies verwerken, doorhalen wat niet van toepassing is) - en dat iedere keer opnieuw. Dit is geen incident, dit is gewoonte en het manifesteert zich iedere keer rondom voetbalwedstrijden. Alleen kijken bonden, clubs, supportersverenigingen en politiek allemaal naar elkaar en niemand wil zijn verantwoordelijkheid nemen. Ondertussen blijft de niet-voetbalminnende/niet-rellende bevolking met de rotzooi zitten.
Dit zijn dezelfde types als de rellen bij Scheveningen, de rellen tijdens Koningsdag, de rellen tijdens de avondklok, etc etc.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:14:55 #15
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217816169
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:13 schreef AFA2022 het volgende:
Jammer dat me favoriete spelletje zo besmeurd raakt door hooligans.
...en er is ook helemaal niks wat je ertegen kan doen. Je bent volkomen machteloos.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:16:43 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217816183
Mja, als je de beelden online bekijkt schijnen het helaas weer voor een groot gedeelte jongeren met een migratieachtergrond te zijn. Het is ook wel raar ook dat als je de prachtige overwinning van de Franse club PSG gaat vieren, je een Algerijnse vlag om je middel moet doen. Ook talloze Palestijnse en Marokkaanse vlaggen zijn gespot.

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 1 juni 2025 @ 11:19:49 #17
182233 thedeedster
pi_217816213
quote:

[..]

Een overgroot deel van de echte supporters was in München, die TGV gaat wel héél snel tegenwoordig.

Daarnaast; had iedereen een pasje van de supportsclub bij zich?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:21:17 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_217816242
quote:

[..]

Zag je dit soort taferelen rondom het recente kampioenschap van PSV? Nee dus, gewoon feestende blije (en dronken) mensen die een sportief succes vieren. Waren er rellen toen Nederland in 88 Europees kampioen werd? Ook niet dus, gewoon een uitzinnige meute idioot uitgedoste mensen die aan het feesten waren.

Zo kan ik nog talloze voorbeelden geven waarin het gewoon allemaal prima verlopen is, maar in Parijs is het een ander verhaal. Als daar een groot evenement plaatsvind, dan stromen de banlieus leeg om zich in de menigte te mengen om mensen te beroven, winkels te plunderen en gewoon een avondje te rellen tegen de politie.

En nogmaals, die lui hebben niks met voetbal te maken, dat is gewoon een sociaal probleem wat men liever niet benoemt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:22:49 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217816284
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Een overgroot deel van de echte supporters was in München, die TGV gaat wel héél snel tegenwoordig.

Daarnaast; had iedereen een pasje van de supportsclub bij zich?
Dit krapuul kan ook helemaal geen ticket voor een CL-finale betalen.
pi_217816289
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:05 schreef Janneke141 het volgende:
Dat zal best maar dat is niet wat er in Parijs aan de hand is. Ook zonder voetbalwedstrijd breken deze allochtonen regelmatig de stad af.
pi_217816326
quote:
13s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
Mja, als je de beelden online bekijkt schijnen het helaas weer voor een groot gedeelte jongeren met een migratieachtergrond te zijn. Het is ook wel raar ook dat als je de prachtige overwinning van de Franse club PSG gaat vieren, je een Algerijnse vlag om je middel moet doen. Ook talloze Palestijnse en Marokkaanse vlaggen zijn gespot.

[ twitter ]
[ twitter ]
De EU wil dit toch?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 1 juni 2025 @ 11:26:28 #22
182233 thedeedster
pi_217816349
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit krapuul kan ook helemaal geen ticket voor een CL-finale betalen.
Al het geld gaat natuurlijk op aan Louis Vuitton tasjes. ;)
pi_217816412
Veel testosteron.
pi_217816414
Moslimbroederschap ziet dat het goed is.
pi_217816422
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zag je dit soort taferelen rondom het recente kampioenschap van PSV? Nee dus, gewoon feestende blije (en dronken) mensen die een sportief succes vieren. Waren er rellen toen Nederland in 88 Europees kampioen werd? Ook niet dus, gewoon een uitzinnige meute idioot uitgedoste mensen die aan het feesten waren
Was inderdaad een mooi feestje. Ook leuk dat de ME mee deed in de moshpit

https://www.omroepbrabant(...)na-kampioenschap-PSV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')