Functie: De merkmentor voor duurzame doorzettersquote:Mijn man heeft een tattoo van een witbiertje laten zetten.
Niet mijn initialen. Nope, bier!
'Leef met je kop omhoog' - staat nu voor altijd op zijn onderarm.
Van het merk Brouwerij 't IJ , zijn favo biermerk.
“Heb je Ijwit op de tap?” is zijn eerste vraag in elke kroeg waar hij komt.
Hij noemt het een merk met bravoure.
Voor hem is het een levenshouding en voor mij... is dit fascinerend.
Want dit is precies wat sterke merken voor elkaar krijgen.
Ze verkopen geen bier, sneakers of zeep. Ze verkopen een gevoel van identiteit.
Van: zo iemand ben ik.
Of misschien nog mooier: zo iemand wil ik zijn.
En soms, als je het echt goed doet, komt je slogan niet op een flyer terecht, maar op iemands onderarm 😮
Welke slogan zou jij laten tatoeëren?
Nou best een indrukwekkend verhaal.quote:. Met pijn in mijn hart zette ik onze camper te koop op de Canadese marktplaats.
Nu mijn man er niet meer is, ga ik zelf niet meer met onze camper op pad.
Ik heb geleerd: spullen en bezit betekenen niets als de ziel eruit is.
Kamperen zou nooit meer hetzelfde zijn.
Toen mijn wijze vader ook nog zei: “dit soort bezittingen nemen alleen maar af in waarde en gaan je alleen maar geld kosten (stalling, onderhoud) als je ze vasthoudt”, hakte ik de knoop door. Ik zou de camper verkopen.
Gelukkig is retro weer helemaal hip en stroomde mijn inbox vol met reacties.
Maar ik wilde ‘m niet zómaar aan iemand verkopen.
Het moest goed voelen.
Ik wilde de koper onze fantastische camper echt gunnen.
Er kwam een vrouw bij me op de lijn die heel enthousiast was en de camper ook echt voor roadtrips in de natuur wilde gaan gebruiken. Precies wat wij ook deden. Dus we spraken af.
Ze kwam op tijd (dat moet je ook altijd maar afwachten is mijn ervaring met markplaats, of mensen überhaupt wel op komen dagen), en nam haar man en schoonmoeder mee.
Ik vertelde dat het verkopen van de camper een emotionele gebeurtenis voor mij was en waarom. Ze werd stil en kreeg tranen in haar ogen. Ze zei: “ik wil deze camper kopen omdat mijn man in de laatste fase zit van een hersentumor, hij wordt niet meer beter en we willen graag nog een paar mooie avonturen beleven samen”.
Met veel liefde overhandigde ik haar de sleutels. Ik ontving nog een paar vakantiekiekjes van hen samen, proostend met de camper op de achtergrond, die mijn hart verwarmden.
Dit moest zo zijn ❤🙏
Deze vink wel heel sneu.quote:Zo, kreeg ik even de wind van voren over een update op LinkedIn over een ‘gratis bakfiets’.
Niet alleen van een aantal connecties op LinkedIn maar ook van m’n vrienden. ‘Char, je wil een gratis bakfiets, koop er zelf gewoon eentje man.’
Ik snap die reactie en natuurlijk kan ik een bakfiets kopen en dat is ook nog steeds een van de mogelijkheden. Wij kopen de bakfiets en jij wil graag jouw bedrijf voor een langere periode zichtbaarder en bekender maken. Daar betaal je dan voor. Je betaald ook voor reclame maken op de radio of tv of door online te adverteren. Maar ons leek het juist leuk om met lokale bedrijven in contact te komen en met hen een samenwerking aan te gaan. Een win-win situatie.
Het had ook gekund dat er een bedrijf was en die zei: wij kopen of leasen een bakfiets met ons logo en onze naam erop en jullie rijden daar een x periode op.
Wij zorgen voor de zichtbaarheid, zowel online op Instagram, TikTok en LinkedIn als offline door met ons gezin in de bakfiets op pad te gaan. Je bedrijf komt terug in story’s, we kunnen een fotoshoot doen, er zijn allerlei manieren om samen te werken en jouw doelen te behalen!
Dus tag jouw favoriete West-Friese organisatie en dan ga ik daar achteraan!
.
Met andere woorden "ik wil van alles maar wil, in tegenstelling tot andere mensen, er geen cent voor betalen.quote:
Heb haar deze week al twee keer voorbij zien komen. Triest hoor, maar haar hele identiteit is "36 en weduwe" (is onderdeel van haar LinkedIn titel). Dit gaat nergens over.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou best een indrukwekkend verhaal.
Maar was wel leuk als ze zou afsluiten met:
De man en een vriend kwamen de camper ophalen, ze stelden zich voor als
Whalter White en Jesse Pinkman.
quote:Het onweert, voor het eerst sinds hij er niet meer is.
Ik heb een hekel aan onweer. En hij had er een hekel aan dat ik er een hekel aan had, want goed voor de natuur enzo.
Met noise cancelling headphones doorstond ik onweersbuien redelijk, maar ik was altijd bang.
Nu onweert het weer. Voor het eerst sinds hij overleed, nu een jaar geleden. Ik moet denken aan het zinnetje uit het liedje van Claudia de Breij: "als het onweer komt, en als ik dan bang ben, mag ik dan bij jou?"
Tranen stromen over mijn wangen.
Ondanks dat onweer altijd tot een beetje frustratie tussen ons leidde, wil ik met niemand liever deze storm doorstaan. Letterlijk en figuurlijk.
Een paar jaar geleden waren we aan het kamperen toen het onweer losbarstte. Ik wilde niets liever dan met mijn oordoppen in onder mijn deken kruipen en mijn kussen over mijn hoofd trekken, maar hij vroeg me (vriendelijk doch dringend) om buiten op de picknicktafel te komen zitten. Het ging enorm tekeer, maar ik moet het hem nageven: de lichtshow was prachtig. De donder en de bliksem deden echt hun best voor ons.
Helemaal genezen deed het me niet, want ik zit deze post ook met noise cancelling headphones op te typen. Wat ik door hem wel besef, is dat het onweer onze vriend is, niet onze vijand. Zonder onweer geen regen en zonder regen geen eten en drinken. En ik besef ook dat ik deze bijzondere herinnering nooit zal vergeten... en dat hij altijd in mijn hoofd en hart zal klinken als het onweer losbarst...
quote:Tegenover me zit een jongeman van een jaar of twintig, onderuitgezakt en spelend met zijn telefoon, terwijl hij al gapend nipt aan zijn Red Bull.
‘Het was zeker laat gisteravond," flapte ik eruit. "Ja," antwoordt hij, "ik bleef bij een vriend slapen. We keken voetbal en chillden een beetje. Nauwelijks geslapen."
Ik glimlach vermoeid en geef toe dat het met kinderen niet veel beter is.
Hij lacht: "Dat herken ik." Met een liefdevolle blik vertelt hij hoe hij, na de geboorte van zijn zusje, een nakomertje, zijn moeder veel heeft geholpen. Ze was ziek geworden na de zwangerschap, en hij stond vaak 's nachts op om haar bij te staan.
Ik val even stil en we kijken elkaar langer dan gebruikelijk aan. Tussen ons ontstaat een verbondenheid die verder gaat dan woorden.
"Hoe heet je?" vraagt hij. "Steven," antwoord ik.
“Ik heet Mohammed. Het was fijn je te ontmoeten," zegt hij, en voegt eraan toe: "God is met de geduldigen."
Met tranen in mijn ogen fluister ik bijna onhoorbaar: "Amen."
Aangekomen bij Utrecht CS zegt hij: "Ik moet hier eruit." Met een broederlijk schouderklopje nemen we afscheid.
Een ontmoeting rijker, een aantal vooroordelen armer.
Ik ga verder op mijn weg, schrijf een kort tekstje en maak een selfie om dit moment vast te leggen. Om dit moment in mijn geheugen en hart te koesteren.
Wanneer had jij voor het laatst een spontane ontmoeting die je echt heeft geraakt?
Die lach voor de selfiequote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:26 schreef Evangelion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb dit verhaal ook al tig keer gelezen.
De selfie is wel echt. Schaamteloos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die lach voor de selfie
Dit ja, brrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Deze MotherSucker is hier al vaker voorbij gekomen. Ze is nu failliet.quote:NOOIT GEVRAAGD IS ALTIJD MIS
We kennen ze allemaal: die DM’s waarin iemand vraagt of ik 'efficiëntie hoog in het vaandel heb staan' terwijl ze stiekem niet eens weten wat ik eigenlijk doe (ik weet het zelf momenteel amper). 😅
Van die vragen waar het antwoord er niet toe doet, zolang ze hun sales-praatje maar kunnen droppen. BORING.
Vandaag doen we het anders. Vandaag mag je me álles vragen wat je écht wil weten. Oprechte nieuwsgierigheid is één van de mooiste kwaliteiten die je kunt beheersen, dus laten we dat vandaag eens effe oefenen met z'n allen.
Waar ben jij nieuwsgierig naar? Wat brandt er al maanden op je tong? Alle vragen zijn welkom: van serieus tot eindeloos gênant. Bonuspunten als ik er een beetje ongemakkelijk van word.
De allerleukste vraag beantwoord ik in een video in mijn volgende post. Kom maar op! 💥 PS: vragen over het faillissement beantwoord ik nog even niet.
---
Deze prachtige foto is gemaakt door Bart Honingh, met visagie en haar van Lin Huiberts - meesters in wat ze doen!)
En uiteraard wordt de post afgesloten door een foto van een iets te blije massamoordenaar vrouw van menopauzeleeftijdquote:Geïrriteerd kijk ik op als er een derde student neerstrijkt naast me.
Ik dacht: even rustig dit treinritje maken. Niet dus.
Zal ik weggaan en me verplaatsen?
Ik kijk snel om me heen: geen plek.
Oké, ik blijf wel zitten.
Het meisje, een van de studentes, bedankt me vriendelijk voor de plek en spreekt me aan met ‘u’.
Ik kijk om me heen: drie mooie, jonge vrouwen, vol in hun kracht. Ik vang op dat ze journalistiek studeren.
Wacht even… dit kan nog weleens interessant worden.
En voordat ik het weet ben ik, als een soort voyeur, aan het meeluisteren. Opgeslurpt door hun gesprek. Eentje zegt dat ze een blackout heeft.
Ze vindt het lastig een onderwerp te bedenken voor haar nieuwe opdracht. Wat me opvalt: ze zijn zo eager. Ze willen echt leren.
En dan gebeurt het. Uit het niets. Ik voel nu, terwijl ik dit type, de schaamte weer opkomen. Ik stel namelijk de vraag:
“Werken jullie eigenlijk al met je cyclus, in combinatie met je schoolopdrachten?”
Ze kijken me verbaasd aan.
“Nee, absoluut niet. Ik weet niet eens echt hoe mijn cyclus loopt,” zegt er een.
De ander kijkt ook bedenkelijk.
“Eerlijk? Nog nooit over nagedacht.”
Na deze korte intermezzo moet ik uitstappen, en terwijl ik wegloop realiseer ik me pas dat ik een schapenkleed in mijn handen heb (ik gaf deze dag een vision quest in het bos voor leidinggevenden) en ik realiseer me opeens: wat zullen ze wel niet van mij gedacht hebben!
Maar ik weet ook: Dit is precies waarom ik doe wat ik doe.
Want hoe anders zou het zijn als jonge vrouwen – van jongs af aan – leren dat hun cyclus geen belemmering is, maar een kompas. Een tool. Een kracht.
Als deze journalistiek student bijvoorbeeld de link kan leggen tussen haar gebrek aan inspiratie (de 'black-out') en de periode van haar cyclus.
Mede daarom geef ik trainingen en masterclasses over dit onderwerp. Interesse? DM me dan of bezoek mijn website.
#menstruatie #cyclus #taboedoorbrekend #leiderschap
Dit komt me dan wel weer bekend voor. Ik luister graag podcasts in de trein, maar als er dan mensen dichtbij wat te hard praten is dat heel storend en zet ik hem vaak maar uit, dan ga je onbewust en onbedoeld toch een beetje zitten luisterenquote:Op zondag 27 juli 2025 10:29 schreef Molo het volgende:
En voordat ik het weet ben ik, als een soort voyeur, aan het meeluisteren. Opgeslurpt door hun gesprek.
Mensen die vol in hun kracht staan.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:29 schreef Molo het volgende:
[..]
En uiteraard wordt de post afgesloten door een foto van een iets te blije massamoordenaar vrouw van menopauzeleeftijd
Jezus dan ook nog van zo'n middelmatig bier.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:26 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Functie: De merkmentor voor duurzame doorzetters
Hij zal ook wel marketing-gekkie zijn. "Een merk met bravoure", alleen marketeers praten zo.
[ afbeelding ]
Wtfquote:Op zondag 27 juli 2025 10:29 schreef Molo het volgende:
[..]
En uiteraard wordt de post afgesloten door een foto van een iets te blije massamoordenaar vrouw van menopauzeleeftijd
quote:GRATIS VAKANTIE!
Dit is ze dan… tadaaa!
Ons nieuwe vakantiehuis voor klanten, vrienden en kennissen van Hunter Coaching. In het minuscule gehuchtje Motjärnshyttan. Middenin de Zweedse natuur.
Jij kan hier GRATIS verblijven in augustus.
Ja en er zit natuurlijk wel een addertje onder het gras.
Ik zoek namelijk klussers die arbeid willen ruilen voor verblijf in dit leuke huis middenin de natuur.
Uren, taken en data uiteraard in goed overleg.
Eventueel kan er over reiskostenvergoeding gepraat worden🙂.
Voorwaarden: minimaal 5 dagen, liefst twee personen, max 3. Een goed humeur, van aanpakken weten en goed kunnen klussen.
Zin in? Stuur me dan even een berichtje, of whatsapp op 0031612451915.
Tag gerust je beste klusmaat om hem op te zadelen met deze klus😬
Locatie is regio Hagfors.
Voornaamste klussen: buitenkant schilderen, behangen, vaatwasser plaatsen, leidingen vervangen, en nog veel meer grotere en kleinere klussen.
Ik hoor graag van je!
Groeten uit Zweden 🇸🇪
Harm Oosterhuis - Coach voor Mannen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |