Natuurlijk ben je eerst woedend op die persoon, daarna ben je kwaad op jezelf... Ben ik al die tijd dan blind geweest? Waarom had je het niet veel eerder gezien, stel je bij jezelf vast... En vervolgens rijst de vraag: moet ik het die persoon vertellen? En als je dat niet durft, want dat gaat zo natuurlijk 9 van de 10 x, hoe kom je op een vriendelijke manier van iemand af...?
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 22-02-2003 12:24]
quote:Komt me bekend voor, en een vriendelijke manier is er meestal niet.
Op zaterdag 22 februari 2003 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
Heb jij je wel eens vergist in mensen. Voorbeeld: je trekt een heel end op met iemand en door een plotseling voorval, iets dat iemand zegt of doet, blijkt dat je die persoon helemaal niet zo aardig vindt... Plotseling zie je hierdoor heel wat gebeurtenissen ook in een ander daglicht en je merkt dat een terugweg niet meer mogelijk is. Je komt tot de conclusie dat je je danig vergist hebt in iemand....Natuurlijk ben je eerst woedend op die persoon, daarna ben je kwaad op jezelf... Ben ik al die tijd dan blind geweest? Waarom had je het niet veel eerder gezien, stel je bij jezelf vast... En vervolgens rijst de vraag: moet ik het die persoon vertellen? En als je dat niet durft, want dat gaat zo natuurlijk 9 van de 10 x, hoe kom je op een vriedelijke manier van iemand af...?
quote:Is zo. Maar nu het er zo voorstaat is negeren, radicaal kappen dus, eik. ook zo kinderachtig....
Op zaterdag 22 februari 2003 12:27 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Je had eigenlijk op het moment toen je begon kwaad te worden moeten zeggen , daardoor heb je het contact ook te lang laten duren en je grenzen te weinig bewaakt en dan had je misschien de vriendschap goed kunnen houden .
Ik denk dat nu het enige is radicaal afkappen
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 22-02-2003 12:33]
quote:Mensen zijn toch vooral conflictvermijdend ingesteld; ik zoveel als de next guy... Zoals jij het zegt zou wel beter zijn, maar omdat dit een conflict met zich mee zou kunnen brengen, laten wij het er bij zitten... Als je niet overgaat tot het vrij kinderachtige negeren, ontstaat er een geprolongeerde relatie met allerlei steken onder water, wat uiteindelijk ook uitloopt in ruzie, alleen geen ruzie over waar het werkelijk om gaat vaak...
Op zaterdag 22 februari 2003 12:33 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dan bel je gewoon op om te zeggen dat er te veel gebeurd is waar je niet lekker bij voelt en dat je het niet verstandig lijkt de vriendschap door te laten gaan en zo kort en krachtig proberen te houden .
Zodra je een lang gesprek aangaat krachtig je namelijk je eigen woorden af.
quote:Kwestie van karakter dan. Ikzelf ben conflictvermijdend, eerder sussend dan confronterend, ingesteld, hoewel ik ook eerlijkheid apprecieer natuurlijk. Dat doet iedereen. Maar hoe eerlijk zijn mensen vaak als ze zeggen dat ze nu eerlijk zijn...?
Op zaterdag 22 februari 2003 12:44 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens ik ben zelf iemand die eerlijkheid heel erg waardeerd en die kan kwetsend zijn.
Je kan dingen beter gezegd hebben en alles uitgepraat hebben , dan dingen ongezegd laten en voor de lieve vrede je mond houden . Anders bouwd het op en is het onaf en blijf mee zitten wat je allang had moeten laten gaan.
quote:Ik wil idd nooit bot overkomen... Diepere oorzaak van het feit dat ik ook via de humor de mensen constant probeer te behagen... of die ander conflictvermijdend is? Wellicht wel ja. Nogmaals slechts idd botte mensen en daarvan zijn er niet zoveel, zijn niet conflictvermijdend... De meeste mensen wel...
Op zaterdag 22 februari 2003 12:53 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Bij mij was het ook te eerlijk hoor , ben soms op het botte af en dat verwachten mensen gewoon niet , maar is degene die je dit mee hebt zelf confronterend of ook conflictvermijdend , anders ligt misschien daar de hele zaak .
PS
Ik kan soms ook bot zijn hoor. Maar dan lollig. Donderdag op het eerste deel van een 6 uur durende cursus gezeten. Na afloop zei ik: dat had je ook allemaal in een kwartier kunnen uitleggen... Vond men nogal bot...
quote:Dat op een rijtje zetten doe je al, maar is vaak niet rationeel, zoals het gevoel van vriendschap idd ook niet rationeel is... Alles wat gebeurd is in een ander daglicht bezien is duidelijk een vorm van rationeel-irrationeel denken/doen... Een gesprek aanknopen doe je niet graag, nogmaals, omdat het confronterend is... M.a.w. menigmaal zal dit afloopen met negeren... Ook voor tal van andere mensen, vermoed ik...
Op zaterdag 22 februari 2003 12:59 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Misschien is voor jezelf op papier op een rijtje zetten wat je van de vriendschap verwacht en waarin je gekwetst bent een idee.
Dan kun je het nakijken of het kwetsend overkomt en vanuit de dingen die je op papier hebt gezet een gesprek aan knopen ??
quote:Het gevoel van jeez ik heb me toch wel danig vergist is heel sterk hoor... Lijmen kan sowieso niet meer... Hoe dan ook. Boos ben ik dus meer op mezelf dan op die ander, eerlijk gezegd... Daarbij, of ik nou 100% de schuldige ben van het omzeep brengen van iets, is m.i. niet waar... Laakbaar gedrag is laakbaar gedrag...
Op zaterdag 22 februari 2003 13:15 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat is dan jammer want dan heb je een fijne vriendschap om zeep geholpen , want achteraf kom je erachter dat het helemaal niet zo had hoeven te lopen als je maar eerlijk naar elkaar toe was geweest .
quote:Hoe? Door negeren...? Ik bedoel op Fok! kunnen mensen een IP-ban krijgen, in je echte leven niet natuurlijk...
Op zaterdag 22 februari 2003 13:19 schreef SEMTEX het volgende:
Heeeel erg vaak en maak het nog elke dag mee. Ik ban dat soort mensen alleen zo snel mogelijk uit m'n leven, dan ben ik er vanaf
quote:Tuurlijk zijn er 2 kanten aan ieder verhaal, maar die andere kant lijkt futiel... Laakbaar iig... Voor de rest maal ik er niet om, althans leidt het me niet meer af dan strikt noodzakelijk... It's just one of these things... Daarom ook interessant om er een topic over te openen en te zien hoe anderen hiermede om gaan...
Op zaterdag 22 februari 2003 13:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ryan , hoe weet je nou haar /zijn kant van het verhaal als je degene nooit geconfronteerd heb ??
Je kan pas echt een goede stap nemen als je ook zijn/haar kant van het verhaal hebt gehoord .
Situaties zijn niet zwart/wit aan elk verhaal zitten 2 kanten , als je de andere kant hebt gehoord dan kun je pas echt goed beslissen , anders blijft het verder malen en maak je misschien beslissingen die niet eens nodig waren .
Wacht eerst de kant van de ander af en maak dan de beslissing , maar doe niet iets zonder dat je eigenlijk niet eens in de ander zijn standpunt verdiept hebt.
quote:Oh jawel.
Op zaterdag 22 februari 2003 13:21 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hoe? Door negeren...? Ik bedoel op Fok! kunnen mensen een IP-ban krijgen, in je echte leven niet natuurlijk...
Waarom zou je iemand niet uit je leven kunnen bannen? Schuldgevoel?
Sindsdien geen behoefte meer gehad om hem nog te spreken.
quote:Ik heb dit ook wel eens andersom meegemaakt.
Op zaterdag 22 februari 2003 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
Heb jij je wel eens vergist in mensen. Voorbeeld: je trekt een heel end op met iemand en door een plotseling voorval, iets dat iemand zegt of doet, blijkt dat je die persoon helemaal niet zo aardig vindt...
Daarmee bedoel ik dus dat ik eerst iemand echt niet moest en wanneer ik dan wat dieper met die persoon in contact kwam dat het best wel mee bleek te vallen met dat vervelende voorkomen.
[Dit bericht is gewijzigd door Snappie op 22-02-2003 18:37]
quote:Hoe bedoel je andersom ??
Op zaterdag 22 februari 2003 18:27 schreef Snappie het volgende:[..]
Ik heb dit ook wel eens andersom meegemaakt.
quote:Zie mijn post.
Op zaterdag 22 februari 2003 18:30 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Hoe bedoel je andersom ??
Ze zeggen weleens dat de eerste indruk je het meeste bijblijft.
Bij mij is dat dus niet het geval.
Mijn broer en mijn vriend zijn momenteel de mensen die ik als vrienden beschouw en waar ik regelmatig mee optrek.
Verder heb ik handen vol losse kennisjes.
Als ik iemand wil zien kan dat altijd.
Ik kan me prima in me uppie vemaken dus wat dat betreft heb ik helemaal geen probleem.
Ik ben wel vaak teleurgesteld in mensen en ik vind de meeste mensen eigenlijk ook helemaal niet interessant/boeiend (alsof ik perfect ben, maar ok, daar gaat het niet om).
[Dit bericht is gewijzigd door Snappie op 22-02-2003 18:48]
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 13:21 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hoe? Door negeren...? Ik bedoel op Fok! kunnen mensen een IP-ban krijgen, in je echte leven niet natuurlijk...
De erg bekoelde vriendschap hield nog even stand totdat het verwaterde, ik deed ook geen moeite meer ervoor, het deed me gewoon niets meer (hem blijkbaar ook niet)...
Dus zo was het met een sisser afgelopen, geen ruzie, geen boze gevoelens (meer), zo is hij neutraal uit mijn leven verdwenen...
Ik zie het ook nooit meer hetzelfde worden als vroeger, daarvoor "zijn we"/"is er" teveel veranderd/gebeurt...
Kijk terug naar de leuke dingen die je hebt meegemaakt met elkaar en accepteer dat het tijd is om verder te gaan.
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:25 schreef erodome het volgende:
Ach paden kruisen elkaar, lopen een tijd samen en gaan dan weer uit elkaar, zo is het leven.Kijk terug naar de leuke dingen die je hebt meegemaakt met elkaar en accepteer dat het tijd is om verder te gaan.
Als het ooit mocht gebeuren dan ben ik resoluut; houdoe en bedankt .
quote:Ja, dit is precies zoals ik het ook zie.
Op zaterdag 22 februari 2003 22:25 schreef erodome het volgende:
Ach paden kruisen elkaar, lopen een tijd samen en gaan dan weer uit elkaar, zo is het leven.Kijk terug naar de leuke dingen die je hebt meegemaakt met elkaar en accepteer dat het tijd is om verder te gaan.
Dat scheelt !
Vergissen in mense kan overigens wel altijd gebeuren, want dat ligt aan je eigen invulling van zo iemand (dat ligt dus wederom volledig aan jezelf!)
De mensen die je tegenkomt zijn ook de mensen die je tegen MOET komen. Anders kom je ze niet tegen, ha ha ha.
quote:Je klinkt teleurgesteld...
Op zaterdag 22 februari 2003 14:34 schreef ArmaniMania het volgende:
Helaas gebeurt me dat keer op keer...
quote:Idd. misschien wel de makkelijkste oplossing maar ook de beste in mijn ogen als de ander echt een naar persoon is of moet diegene het wel erg bont gemaakt hebben...
Op zaterdag 22 februari 2003 12:25 schreef ParanoidEv het volgende:
Niets meer van je laten horen, of zo weinig mogelijk
quote:Heb je door dat je jezelf hier tegenspreekt? Voor zover ik het kan beoordelen verwacht je niets meer van ze omdat je ooit in ze teleurgesteld bent.
Op zondag 23 februari 2003 00:10 schreef Idols-fanaat het volgende:
Teleurgesteld in mensen kan ik niet zijn... ik verwacht namelijk niets meer van ze!
Ik snap wel dat dat (uit zelfbescherming) kan gebeuren, maar aan de andere kant vind ik het jammer om zoiets bij iemand te zien. De keerzijde van 'niets verwachten' is namelijk dat je je niet meer betrokken en 'verbonden' kan voelen met mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |