quote:Meeroken en de schade daarvan
Meeroken, ook wel passief roken genoemd, betekent dat je de rook inademt die door anderen wordt uitgeademd of afkomstig is van brandende tabaksproducten. Dit kan gebeuren in huis, op het werk, in cafés of andere openbare ruimtes waar gerookt wordt. Hoewel je zelf niet rookt, kan meeroken ernstige gevolgen hebben voor je gezondheid.
De schadelijke stoffen in sigarettenrook, zoals teer, koolmonoxide, nicotine en verschillende kankerverwekkende stoffen, dringen door in de lucht en worden door de meeroker ingeademd. Dit zorgt ervoor dat ook mensen die niet roken een verhoogd risico lopen op gezondheidsproblemen.
Meeroken kan leiden tot:
Luchtwegaandoeningen: Astma, bronchitis en longontsteking komen vaker voor bij mensen die regelmatig meeroken.
Hart- en vaatziekten: De kans op hartaanvallen en beroertes neemt toe door de schadelijke effecten van de rook op de bloedvaten.
Kanker: Meeroken verhoogt het risico op longkanker en ook op andere vormen van kanker zoals mond- en keelkanker.
Schade bij kinderen: Kinderen die meeroken krijgen vaker luchtweginfecties, wiegendood en groeiproblemen.
Daarnaast is meeroken schadelijk voor zwangere vrouwen en hun ongeboren baby. Het verhoogt de kans op complicaties tijdens de zwangerschap, een laag geboortegewicht en vroeggeboorte.
Kortom, meeroken is gevaarlijk en onwenselijk voor iedereen in de omgeving van een roker. Het beste is om roken te vermijden in de buurt van anderen om hun gezondheid te beschermen.
naar mannetjequote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
Totaal geen problemen mee, maar ik ben dan ook diegene die de sigaret opsteekt.
Het zou een jointje zijn als het beter uitkwam.
De term is "naar mensje", maar ik vergeef het je. Zo ben ik.quote:
het probleem is simpel op te lossenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De term is "naar mensje", maar ik vergeef het je. Zo ben ik.
Ik zal aan niemand vragen of ik mag roken, tenzij ik echt dicht bij iemand zit die niet rookt en van plan is om te gaan eten oid. Familie heb ik niet, dus jullie zullen er aan moeten geloven.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
het probleem is simpel op te lossen
ga naast iemand van je familie staan roken
maar vraag je of mag roken of steek je dat ding gewoon op
Dit ben ikquote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:43 schreef Fok-it het volgende:
Vooral die proleten die in de trein/bus alvast die sigaret klaarmaken en in hun mond steken zodat ze de seconde dat ze uitgestapt zijn meteen een hijs kunnen nemenbitch please
Dit. Zelf rook ik niet, maar als mensen buiten een peuk opsteken neem ik daar geen aanstoot aan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Meeroken? Buiten?
Tevens: buiten tussen alle uitlaatgassen en fijnstof etc.?!
wat een smoesquote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Meeroken? Buiten?
Tevens: buiten tussen alle uitlaatgassen en fijnstof etc.?!
Lulkoekquote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat een smoes
dat is je eigen keuze als je tussen al die uitlaatgassen gaat staan
Het is ook een keuze van een roker om niet naast mensen te gaan staan wetende dat sigaretten rook extreem gevaarlijk is voor je medemensen
Het is helemaal geen lulkoek mutsquote:
Ben jij niet verslaafd aan die Ict boekies?quote:
Maakt het niet minder slecht voor je gezondheid he?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is helemaal geen lulkoek muts
Als ik buiten stoffen inadem merk ik er ook niets van
als iemand naast me komt staan dan ruik je gewoon die walgelijk troep in je neus
ik krijg er ook gelijk een misselijke smaak van in mijn mond......
Woon jij op een onbewoond eiland ofzo?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:10 schreef klaasweetalles het volgende:
dat is je eigen keuze als je tussen al die uitlaatgassen gaat staan
Rook rook is schadelijkerquote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maakt het niet minder slecht voor je gezondheid he?
Nope.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Rook rook is schadelijker
Uitlaatgassen van auto's kun je verwaarlozen tenzij je met je neus bij de uitlaatpijp gaat staan....
sssssssssssssssst!!!!!!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ben jij niet verslaafd aan die Ict boekies?
somsquote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:16 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Woon jij op een onbewoond eiland ofzo?
vanaf nu ga jij gewoon niet met je stinksigaret bij iemand in de buurt staanquote:
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
soms
[..]
vanaf nu ga jij gewoon niet met je stinksigaret bij iemand in de buurt staan
Wordt er op Harvard veel gerookt?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
soms
[..]
vanaf nu ga jij gewoon niet met je stinksigaret bij iemand in de buurt staan
Het is verboden om op de campus te rokenquote:
Dan zijn het waarschijnlijk de producenten van rookwaren, die overal op de wereld gratis ruimte gekregen hebben om voor mensen schadelijke producten te kunnen produceren.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:47 schreef TAmaru het volgende:
Ja. Ik vind het soms jammer dat ik geen vechtsport kan en deze mensen er dus niet op durf aan te spreken, want rokers zijn over het algemeen vrij agressief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |