Het is ook mooi om te zien. Tot het moment dat je kelder/huis onderloopt, je dak wegwaait, je auto door dikke hagel niks meer waard is, de weg in een modderstroom verandert (berggebied), je huis in de fik vliegt door blikseminslag, een boom op je huis/auto valt etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch is het wel mooi om te zien en mee te maken.
Volgende maand ga ik naar het Como meer, het schijnt dat dit de plek is in Europa waar het in de zomer het meeste onweert.
Ben er jaren geleden geweest en herinner me bijna elke avond prachtige donders en bliksemschichten.
Hoef geen overlast of gewonden, hoor. Maar ze zijn gewoon fascinerend om te zien en sowieso is onweer en veel bliksem gewoon vet. Hele dag grijs en ellendige (mot)regen, dat is pas saai. Daarnaast komen die buien toch wel in de zomer. Ik moet echt eens een keer richting VS om zo'n monsterlijke supercell te zien in tornado alleyquote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee. Wat is die fascinatie daarvoor altijd. Zorgt hooguit voor een bak ellende. Vorige week ook hier in de omgeving enorm veel schade.
Nee, laat die 'terreurbuien' maar lekker ver weg.
Iets wat je terreurbui noemt, komt op mij over als iets heel heftigs. Dat zorgt in een druk land als Nederland altijd voor schade en overlast ergens. Anders is het toch geen terreurbui als het niet zo hevig is. Zo wel, dan snap ik de benaming daarvoor niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoef geen overlast of gewonden, hoor. Maar ze zijn gewoon fascinerend om te zien en sowieso is onweer en veel bliksem gewoon vet. Hele dag grijs en ellendige (mot)regen, dat is pas saai. Daarnaast komen die buien toch wel in de zomer. Ik moet echt eens een keer richting VS om zo'n monsterlijke supercell te zien in tornado alley
Gewoon een mooi zelf verzonnen woordquote:Op woensdag 4 juni 2025 08:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iets wat je terreurbui noemt, komt op mij over als iets heel heftigs. Dat zorgt in een druk land als Nederland altijd voor schade en overlast ergens. Anders is het toch geen terreurbui als het niet zo hevig is. Zo wel, dan snap ik de benaming daarvoor niet.
Ga maar lekker terreurbuien zoeken in de VS, hier hoeven ze niet te komen.
WKN terminologiequote:Op woensdag 4 juni 2025 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon een mooi zelf verzonnen woord![]()
Het hoeft niet per se heftig te zijn, hoor.
Zoals nu is ook gewoon akelig saai
Ah, dus weinig terreur aan een terreurbui. Dat is wel een duidelijke benaming danquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon een mooi zelf verzonnen woord![]()
Het hoeft niet per se heftig te zijn, hoor.
Zoals nu is ook gewoon akelig saai
Vanaf woensdag warm, al een paar dagen in de pluim.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:54 schreef mitt het volgende:
Buienradar verschuift het mooie zomerweer elke keer achteruit, zo krijgen we het nooit![]()
Heb het idee dat het maar niet dichterbij komtquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vanaf woensdag warm, al een paar dagen in de pluim.
Weer is toch dikke prima zo? Komt wel regen aan voor het weekend waarschijnlijk..quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk wat beter weer tijdens de Pinksterdagen, dit is maar saai zo.
Mwa, het miezert/regent hier al de gehele ochtend..quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer is toch dikke prima zo? Komt wel regen aan voor het weekend waarschijnlijk..
Echt de hele ochtend al grijs en nat. Precies niet prima. Gewoon kansloos zeikweer.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer is toch dikke prima zo? Komt wel regen aan voor het weekend waarschijnlijk..
Ow, dat is wel minder ja. Hier zon en wolken afgewisseld. En graad of 19quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt de hele ochtend al grijs en nat. Precies niet prima. Gewoon kansloos zeikweer.
Beter gewoon in de nacht.
Minderquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, het miezert/regent hier al de gehele ochtend..
Langzaam de goede kant op. In zekere zin. Vandaag, morgen en vrijdag is namelijk niet veel soepsquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Na Pinksteren wel potentie op enkele dagen 25-30 graden.
Dan ben ik op vakantiequote:Op woensdag 4 juni 2025 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Na Pinksteren wel potentie op enkele dagen 25-30 graden.
Er mag ook wel eens iets gebeuren richting subtropical. Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg tevreden tot nu toe met 2025 maar er mag wel eens wat doorbreken nuquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De eenzame GFS controlerun tovert een hittegolf uit den hoge hoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |