abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217795871

MOE!

En de kat is het wel zat. Die heeft besloten dat hij er best bij/op kan zitten :P
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 11:22:06 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217796167
Gaat naar lokale gereedschapzaak voor adapter op hogedrukreiniger. Hadden ze niet. Nog in de werkplaats ding losgedraaid "ik bestel even een kwart duims aansluiting voor Nilfisk"

Zat net in de auto, sorry kan ik toch niet bestellen. Je moet een Nilfisk adapter hebben, de Praxis aan de Wolfsbergenweg heeft 3 op voorraad.

:W vanaf de parkeerplaats van de Praxis :W
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217796414
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef z80 het volgende:

[..]
Dieren in openwater die zelf kunnen beslissen, blijven of weg, heb ik niet heel veel moeite mee.
De dieren weten ook dat mensen eten brengen. Of door direct te voeren, of door andere dieren aan te trekken.
Gelukkig worden de dieren die op het strand eieren komen leggen wel afgeschermd. Dit was in het verleden wel anders. En die dieren kunnen niet makkelijk en snel weg.
In Canada hebben wij een kajaktocht gedaan, met ervaren gidsen, en die hadden de regel dat we 100m afstand hielden van wilde dieren. (Als ze dan wel zelf onder je doorzwemmen, a la ).
Er waren ook motorboten die echt achter de walvissen aanjoegen: dat geeft dus wel degelijk stress en verstoort hun gedrag. (Mag dus ook officieel niet).

Voor zeeschildpadden en manta’s geldt wel een beetje hetzelfde. Ik kan me wel voorstellen dat je er als toerist niet gelijk vanuit gaat dat de bootjes de dieren een soort van klem proberen te zetten, maar het gebeurt helaas toch te vaak wel.

Even een zijspoor: Met dolfijnen zwemmen is nog een andere categorie; zover ik weet zijn schildpadden nog wel echt vrij, maar van dolfijnen wordt vaak een groot deel van de groep uitgemoord (of verkocht aan een dolfinarium) zodat de dieren afhankelijk worden van mensen en de baai niet meer ver uit gaan.
pi_217796456
Op een reis door zuidelijk afrika was de chauffeur ook professioneel ranger. Wanneer iemand van de groep zich niet aan de regels hield (en er was er één die dat steeds niet deed, mijn tentgenote) dan werd die persoon flink op zijn/haar nummer gezet. Was het per ongeluk dan kregen we ook duidelijk uitleg waarom iets niet goed was.
De man had ook een bloedhekel aan die Australische ranger van tv, die had niet langs hoeven komen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_217796466
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, het nieuwe ziekenhuis was nog net niet geopend, ze hadden een tijdelijk ziekenhuis aan de westelijke rand van stad Groningen.

Wat niet netjes was van Evidensia is de omgang met de cliënten van de gesloten praktijk.
Toen de vee-artspraktijk van het ene op het andere moment dichtging kregen we een mail met ongeveer de strekking: zoek maar een ander. Niks over welke vee-artsen er mogelijk zouden zijn, of hoe het moest met dossieroverdracht. En dat gaat over een vee-artsen praktijk he! Daar zitten voor boeren echt hele serieuze consequenties aan.

Dat de gezelschapdierenpraktijk een paar maanden later ook gesloten was kwam ik achter door op de website te kijken :o
Dat is zeker matig ja. Wat communicatie betreft ben ik vaak ook niet bepaald onder de indruk van degenen die dat in goede banen zouden moeten leiden. Of het nu gaat om voorvallen zoals jij beschrijft, of om televisie optredens/reacties op nieuwsberichten.

Ik heb het idee dat een groot deel van het management echt ergens hoog in een ivoren toren leeft. (Ze komen ook eens in de zoveel jaar in pak en /of in mantelpakjes kijken. En uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat een aantal heeft uitgesproken dat ze onze werkplekken vinden stinken en ons vies vinden. Dat mag dan wel zo zijn, mijn werk is vaak ook gewoon niet helemaal fris :+ maar het denigrerende en de enorme afstand tussen het werkende personeel en het vooral innende druipt er wel vanaf…)
pi_217796488
Ik heb dat paddenbootje ook eens gedaan en ik werd gewoon doodongelukkig van hoe dan iedereen als aappies op hetzelfde moment dezelfde foto gaat staan te maken omdat dat beest dan net met z'n koppie boven water komt. En dan niet alleen je eigen bootje met aappies, maar idd nog 3/4 bootjes er omheen :r

Het zou een soort van magisch kunnen zijn als je zo'n bijzonder dier toevallig tegenkomt, maar op deze manier was het vooraal narigheid alom.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_217796547
Ik stond een paar dagen geleden weer te kijken dat ik korting op de insuline van onze kat kreeg. 1 jaar geleden heeft een van de dierenartsen dat toen geregeld, aangezien we toen een echt dure maand daar hadden (boven op de normale 100 euro p/m). Geen idee hoe en wat precies maar een paar keer per jaar krijg ik een flinke korting.
pi_217796785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik stond een paar dagen geleden weer te kijken dat ik korting op de insuline van onze kat kreeg. 1 jaar geleden heeft een van de dierenartsen dat toen geregeld, aangezien we toen een echt dure maand daar hadden (boven op de normale 100 euro p/m). Geen idee hoe en wat precies maar een paar keer per jaar krijg ik een flinke korting.
Dat krijg ik ook op de schildklier medicatie van Elin. 3 of 4 keer duur (normaal) en dan 1x 1/4
pi_217796901
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:16 schreef derLudolf het volgende:

Maar waarom ga je dat dan achteraf bedenken? Vind dat best wel krom dat mensen het eerst zelf willen bekijken en dan bezwaar hebben :@
Is het ook. :)

Nu aan de lunch aan een haventje waar t heerlie rustig is na een obscuur verlaten museumpje bezocht te hebben :D
pi_217797085
:W
Alles uiteindelijk gelukt -- gisteren het sporten geskipt, maar vanochtend tijd gevonden.
Nu zijn we op locatie voor het koken voor het kamp; we krijgen van de leiding van de activiteiten door dat er 2 kiddo's bij zitten die zo moeilijk eten dat de gecaterde belegde broodjes al een stap te ver zijn :{ (de eerste dag krijgen ze gecaterde broodjes, komende dagen smeren ze zelf lunch bij het ontbijt). Ik ben benieuwd, want wat van het avondeten ga je kunnen eten als je belegde broodjes al niet aandurft?
Vanavond hebben we een "mexicaans" wrap-buffet dus daar zullen ze vast iets van kunnen eten. (Wraps, rijst, gehakt, bonen, mais, tomaat, sla, zure room, paprika, avocado, kaas allemaal los uitgestald)
pi_217797519
Je mag als particulier zeker geen parkeerboetes uitschrijven en het geld zelf houden, dan was ik nu erg rijk geweest.
Men staat hier aan beide kanten op de stoep. De parkeerplaats bij de moskee is lastig bereikbaar. Meestal is er niets aan de hand maar nu wel. Het is nog niet zo erg als jaren geleden toen er een school in zat en er geen parkeerplaatsen voor de docenten waren maar toch. Blij dat ik geen auto heb. Gelukkig is het binnen uur weer opgelost, de school gaf de hele dag overlast
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:49:23 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217798023
Tsja, vrijdaggebed is op vrijdag he. Ik liep er ook net langs (andere moskee no doubt). Hier staat het ook allemaal schots en scheef op de stoep. En allemaal dikke Mercedessen en BMW's.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_217798197
quote:
81s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, vrijdaggebed is op vrijdag he. Ik liep er ook net langs (andere moskee no doubt0). Hier staat het ook allemaal schots en scheef op de stoep. En allemaal dikke Mercedessen en BMW's.
Don't speak *O*
pi_217798219
quote:
81s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, vrijdaggebed is op vrijdag he. Ik liep er ook net langs (andere moskee no doubt). Hier staat het ook allemaal schots en scheef op de stoep. En allemaal dikke Mercedessen en BMW's.
Ik snap het ook wel. Maar weet ook dat het grootste deel van de bezoekers hier in de buurt woont.
Maar wanneer ik terugdenk, wij gingen ook altijd met de auto naar de kerk waar veel te weinig parkeerplaatsen waren. Het was nog net niet dat we bij de voordeur moesten parkeren, maar fietsen was sneller geweest dan rijden, parkeerplaats zoeken en dan lopen naar de kerk _O-
  vrijdag 30 mei 2025 @ 15:15:06 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217798268
Allemaal lazy pigs :P
pi_217798374
Soort van bijgekomen van feestje. Uurtje gewerkt eind van de ochtend, uurtje gedut net. Zo even douchen, kleertjes aan en dan op naar vrijmibo.

We doen even paar dagen alsof we vakantie hebben. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 15:56:14 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_217798692
Rommel en klusjesdag.
Fiets voorzien van nieuwe remschoentjes plus binnen en buiten kabel van de versnelling. Begon me te ergere aan het niet soepel schakelen.
Lager voor de wasmachine besteld. Nu heeft de linker kant besloten om te gaan zingen tijdens de was.
De netto leeg gekocht. Hier was het wel rustig, bij de rest van de supermarkten is het zoeken naar een parkeerplek.
En voor het eerst mijn eigen nek geschoren. Wat een lastig klusje is dat. Twee spiegels tegenover elkaar en net niet kunnen zien wat je doet.

Nu nog bedenken wat te eten vandaag en morgen.

En er zitten voor het eerst bloempjes in de kiwi. ^O^ Nu afwachten of dit ook fruit gaat worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_217798738
Bloempjes in de kiwi w/ Hòe lang staat die er ? En een net erover of is dat weer onaardig voor vogels, die erin verstrikt ( kunnen) raken.
Het laatste nooit gezien in al die jaren bij de rode bessenstruiken van de ene buurvrouw en de aardbeien van de andere buurvrouw, trouwens.

Vandaag is het bed verschoond *O* met hulp van de hulp. En de rest van huis is ook schoon.
En ik heb haar niet verteld - schouderklopje - van de dweil, die onderweg is. Surprise. B-)
pi_217798808
Diverse tochtjes naar de afval gefietst, plastic en papier zijn nu weg (soms zou een auto wel makkelijk zijn). Paar boodschappen gedaan en lang in de kassarij gestaan. Normaal neem ik de zelfscan maar moest een cadeaubon afrekenen en dat kan daar niet. Er waren 4 voor mij waarvan 3 met 1 ding in de kar :o
De buurtkat was daar ook weer, een hele aanhankelijke kat die daar in de buurt woont en soms in de bakken van de bloemenwinkel ligt, soms op een geparkeerde scootmobiel of in een fietsmandje. Een enorme knuffel is het, vorig jaar was hij een eind van huis, bij ons gebouw maar nu weet hij waar hij thuishoort
  vrijdag 30 mei 2025 @ 16:18:55 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_217798903
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 16:01 schreef AnneX het volgende:
Bloempjes in de kiwi w/ Hòe lang staat die er ? En een net erover of is dat weer onaardig voor vogels, die erin verstrikt ( kunnen) raken.
Het laatste nooit gezien in al die jaren bij de rode bessenstruiken van de ene buurvrouw en de aardbeien van de andere buurvrouw, trouwens.

Vandaag is het bed verschoond *O* met hulp van de hulp. En de rest van huis is ook schoon.
En ik heb haar niet verteld - schouderklopje - van de dweil, die onderweg is. Surprise. B-)
Ik doe niet aan netten. Mochten de vogels de kiwi's ook lekker vinden zoek ik wel een oplossing volgend jaar.
Maar ik ga daar voor alsnog niet vanuit.
Het voordeel van hier is dat er heel veel fruit in de tuinen staat. Waardoor er voor de vliegende brigade genoeg eten beschikbaar is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_217799794
Vdg in de zoutpannen veel steltkluten gezien, dat doet mijn vogelaarhartje goed O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217800070

Vandaag een rustdag.
Vanaf morgen 2 lange festivaldagen aan de andere kant van het land dus ook veel reistijd. Mijn man zit zelfs meer dan 6 uur per dag in de auto, omdat hij 'even' op en neer mag voor de kat.
Gelukkig komt een goede vriend mij in die uren helpen.

Over een paar weken staan we in Maastricht en ook dan is mijn man flink wat uur weg. Alleen hebben we dan nog geen hulp gevonden en ik twijfel of ik hulp ga vragen in een FB groep, maar dan gaat dat een wildvreemde zijn. Ik twijfel nog even door :+
pi_217800355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:17 schreef Sarabi het volgende:

Vandaag een rustdag.
Vanaf morgen 2 lange festivaldagen aan de andere kant van het land dus ook veel reistijd. Mijn man zit zelfs meer dan 6 uur per dag in de auto, omdat hij 'even' op en neer mag voor de kat.
Gelukkig komt een goede vriend mij in die uren helpen.

Over een paar weken staan we in Maastricht en ook dan is mijn man flink wat uur weg. Alleen hebben we dan nog geen hulp gevonden en ik twijfel of ik hulp ga vragen in een FB groep, maar dan gaat dat een wildvreemde zijn. Ik twijfel nog even door :+
Zou je niet iemand van Fok! kunnen vragen?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 19:12:34 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_217800399
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zou je niet iemand van Fok! kunnen vragen?
Ja wat moet er gebeuren?
  Moderator vrijdag 30 mei 2025 @ 19:42:59 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217800688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja wat moet er gebeuren?
Dingen met bier. Heb je ervaring mee toch? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein