We stonden in Oirschot. Uiteindelijk is het de hele dag droog geblevenquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waar staan jullie vandaag? Hier lijkt het nu droog
De dichtstbijzijnde praktijk is er eentje van de keten AniCura...quote:De grootste keten van dierenklinieken in Nederland, IVC Evidensia, heeft te maken met een uittocht van personeel. De afgelopen tijd zijn honderden medewerkers vertrokken uit onvrede met het beleid en als gevolg daarvan heeft het bedrijf 24 van de ruim 300 klinieken in Nederland moeten sluiten. Dat meldt NRC op basis van eigen onderzoek.
Tegen de krant zeggen de dierenartsen, assistenten en andere medewerkers dat ze zich onder druk gezet voelden door de commerciële keten om zo veel mogelijk omzet te behalen. Ze vertellen onder meer dat ze verplicht een duurdere versie van bepaalde medicijnen moesten voorschrijven.
Ook zouden Evidensia-managers er bij dierenartsen op hebben aangedrongen vaker röntgenfoto's te maken en meer klanten door te verwijzen naar de eigen ziekenhuizen van het bedrijf. Dat is in strijd met de ethische code van de sector, benadrukt NRC.
https://nos.nl/artikel/25(...)r-uittocht-personeel
Maar ze zijn nu wel weer te zien, dankzij beschermingsprogramma’s. In 1986 was dat programma volgens mij net opgezet of waren ze er mee bezig, geen schildpad te zienquote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:58 schreef Blues het volgende:
Ik had gisteren heel gemengde gevoelens over de zeeschildpadden 'spotten'. Heb er over gedroomd en ondanks m'n blijheid om ze in het wild te kunnen zien zwemmen en wetende dat ze ook gewoon weg kunnen als zo'n toeristenbootje dichtbij komt ga ik t niet meer doen.
#over dieren
Fijn @:candaasje van de salarissen en hard nodig.
Is ook zo hoor! Er is ook een goed programma en educatief centrum.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar ze zijn nu wel weer te zien, dankzij beschermingsprogramma’s. In 1986 was dat programma volgens mij net opgezet of waren ze er mee bezig, geen schildpad te zien
Maar waarom ga je dat dan achteraf bedenken? Vind dat best wel krom dat mensen het eerst zelf willen bekijken en dan bezwaar hebbenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Is ook zo hoor! Er is ook een goed programma en educatief centrum.
Maar 2 schildpadden in een kring van 4 boten... mmmmm zou dat geen stress opleveren?
Geen idee, zolang ze makkelijk weg kunnen zwemmen hopelijk niet. Misschien zien ze boten als een soort rotsen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar 2 schildpadden in een kring van 4 boten... mmmmm zou dat geen stress opleveren?
Ahw gelukkig. Ik vind het soms wel zuur hoor, dat je dan toch een best pittige rekening moet presenteren maar helaas geen levend dier naar huis ziet vertrekken. Nu bestaat helpen niet uit enkel redden natuurlijk. Maar toch.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:11 schreef sigme het volgende:
Ik was ook nog steeds heel blij met mijn oude praktijk, en de laatste jaren - met uiteraard de meeste dierenartsenzorg voor Dapper Edoch & Krulhond was dat van Evidensia. De laatste week van Krulhond werd dat een spoedbezoekje aan hun ziekenhuis. Ik vond dat alles heel fijn en trouwens ook helemaal niet speciaal duur.
Nee, het nieuwe ziekenhuis was nog net niet geopend, ze hadden een tijdelijk ziekenhuis aan de westelijke rand van stad Groningen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw gelukkig. Ik vind het soms wel zuur hoor, dat je dan toch een best pittige rekening moet presenteren maar helaas geen levend dier naar huis ziet vertrekken. Nu bestaat helpen niet uit enkel redden natuurlijk. Maar toch.
Was dat trouwens in het nieuwe ziekenhuis? Ik wil er eigenlijk nog eens heen (Opening viel samen met een nascholing dus ik kon niet) maar het is geloof ik qua gebouw wel heel ruimtelijk. En nieuw.
(Arnhem is ook best nieuw, maar in vergelijking met Groningen al weer fiks verouderd, en we barsten een beetje uit onze voegen. )
Dieren in openwater die zelf kunnen beslissen, blijven of weg, heb ik niet heel veel moeite mee.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:07 schreef Blues het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |