abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217793716
Deze kerk lijkt uit zichzelf te gaan omvallen?

De historische kerktoren in Sommelsdijk verkeert in slechte staat. De wijzerplaat van de torenklok vervaagt en voegen en bakstenen brokkelen af. De gemeente overweegt een tijdelijke sluiting voor publiek, vanwege de kans op gevaarlijke situaties.

De dorpsraad van Sommelsdijk heeft een brandbrief gestuurd naar de gemeenteraad om aandacht te vragen voor de staat van de toren. Corné Hollaar: “De voegen van de kerktoren brokkelen af. Ook zijn er stukken van de rode bakstenen naar beneden gevallen. Wanneer het noodzakelijke onderhoud zal plaatsvinden, is echter nog onduidelijk. We maken ons dus zorgen."

Onveilig voor groepen

De toren is eigendom van de Gemeente Goeree-Overflakkee. Volgens recente inspecties is de kerktoren nog veilig voor regulier gebruik, zoals het hijsen van de vlag en noodzakelijk onderhoud, zo laat wethouder Petra 't Hoen weten. De gemeenteraad twijfelt echter of het nog verstandig is om grote groepen mensen toe te laten, meldt Omroep Archipel.

Op 24 mei is de kerktoren normaal gesproken geopend voor publiek, tijdens de jaarmarkt. Maar dat staat volgens 't Hoen ter discussie: "Als u zich hier collectief uitspreekt om daar niet met grote groepen in te gaan, dan is het ook onze verantwoordelijkheid", zegt ze in de gemeenteraad. "Afsluiten zou jammer zijn, maar dan moeten we dat goed overwegen.

Twee keer afgebrand

De hervormde kerk in Sommelsdijk werd al in 1499 gebouwd. Het gebouw brandde door de eeuwen heen twee keer af, maar werd daarna steeds in ere hersteld. Het voegwerk dat nu afbrokkelt is slechts vijftig jaar oud, het werd geplaatst tijdens een relatief recente renovatie en versteviging van de kerktoren.
De gemeente overweegt nu om de toren tijdelijk te sluiten voor publiek gebruik, totdat er voldoende middelen zijn voor een grondige renovatie. De gemeente lijkt tonnen tekort te komen om dit op korte termijn voor eigen rekening te nemen.

Fondsen werven

Wethouder ’t Hoen is blij met de suggestie vanuit de gemeenteraad om particuliere fondsen te werven. Ze nodigt belangstellenden uit om een stichting op te richten, die zich inzet voor het behoud van de toren. “De vraag is wie daarin zou willen deelnemen,” aldus de wethouder.
Dit is een verhaal van onze mediapartner Omroep Archipel. Bekijk onderstaand een video over het bezoek van een aantal raadsleden aan de Hervormde kerk in Sommelsdijk.

In de link als je die klikt zit ook een sex filmpje : https://www.rijnmond.nl/n(...)e-overweegt-sluiting
pi_217793752
TS heeft cookies van Xhamster zeker
  donderdag 29 mei 2025 @ 23:51:53 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217793790
Mooi.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 00:00:43 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217793832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:38 schreef marretak het volgende:
In de link als je die klikt zit ook een sex filmpje
Klinkt alsof je cookies naar meer smaken dan nieuws, ouwe viezerik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217793887
het is een kerk, kan het vaticaan dat geld niet gewoon eff ophoesten, geld zat daar
  vrijdag 30 mei 2025 @ 00:22:47 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_217793911
Klikte voor het sexfilmpje maar niets gezien -O-
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 30 mei 2025 @ 00:42:51 #7
485843 crew  Jippie
pi_217793993
Oud nieuws en vreemde sluit in in OP

Succes in VER ^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 30 mei 2025 @ 00:43:05 #8
485843 crew  Jippie