Waarom zoveel stappen? Dat maakt het alleen maar vatbaar voor fouten en als er ergens iets niet goed gaat lastig te vinden lijkt me.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ga wel even uitschrijven hoe ik mijn puntenteller heb gemaakt, hoe dat ding werkt. Het is wellicht interessant.
Het is een combinatie van bash shellscripts, python scripts en sqlite / MySQL.
Geen idee, nog nooit gevraagd. Ik kom mensen tegen tijdens meets, die willen dan graag ingepakt worden om het te ervaren maar nog nooit over onkostenvergoedingen gehad... Het kost me vooral geld gezien ik degene ben die de folie regeltquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:40 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Hmm kun je daar helemaal geen geld mee verdienen?
Niemand die dat tegen betaling wil laten doen?
jahaa nerdie it nerd![]()
Heb de code van het script welke de punten berekend hier wel eens gepost zodat men het kon valideren. Kan dat nog wel eens doen zodra mijn server weer benaderbaar is.quote:
Dat klopt, het zijn bijzonder veel stappen. Maar ik had geen idee hoe het het toen moest aanvliegen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:43 schreef bondage het volgende:
[..]
Waarom zoveel stappen? Dat maakt het alleen maar vatbaar voor fouten en als er ergens iets niet goed gaat lastig te vinden lijkt me.
Ik heb slechts één php script voor het indexeren van de posts welke de data opslaat in een MySQL DB. Voor DTS loopt er nog een extra scriptje welke de punten berekend adhv de data in de database en slaat dat dan weer op in een tabel, dat is de tabel waar jij ook bij kunt. Die data wordt dan weer gebruikt door de scripts die de uiteindelijke weergave afhandelen.
Oh dat betaal je ook nog zelf. Vind ik eigenlijk niet zo netjes van de ander ook dat ze je niet vragen wat je in ieder geval voor de folie krijgt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Geen idee, nog nooit gevraagd. Ik kom mensen tegen tijdens meets, die willen dan graag ingepakt worden om het te ervaren maar nog nooit over onkostenvergoedingen gehad... Het kost me vooral geld gezien ik degene ben die de folie regelt
Klopt. En vaak wordt er uitgegaan van 99.9% uptime. Die 0.1% aan tijd ben je alleen al kwijt aan downtime vanwege patchen dus mag er niets anders meer gebeuren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Never a dull moment in IT.
Praat me er niet van.
Hoe stabieler het is, hoe meer gezeik je krijgt als het een keertje niet werkt.
Het irritante is dat als de boel plat ligt niemand netjes het incidentproces volgt maar rechtstreeks met je gaat bellen. Terwijl je juist probeert de zaak weer draaiende te krijgen en dan heb je geen tijd om die telefoon te beantwoorden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:48 schreef bondage het volgende:
[..]
Klopt. En vaak wordt er uitgegaan van 99.9% uptime. Die 0.1% aan tijd ben je alleen al kwijt aan downtime vanwege patchen dus mag er niets anders meer gebeuren.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:38 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Wil jij ook zo graag weten hoe de puntenteller gemaakt is
JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al snap ik er niks van
Vind het wel interessantThinking is difficult, that’s why most people judge
Python is prima natuurlijk, ik koos PHP gezien ik daar destijds meeste ervaring mee had. Python kan ik tegenwoordig ook dus zou het kunnen herschrijven als ik zou willen. Echter nog niet de tijd voor gevondenquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat klopt, het zijn bijzonder veel stappen. Maar ik had geen idee hoe het het toen moest aanvliegen.
Ik heb nooit php overwogen trouwens.
Dit zijn de stappen ongeveer:
prechecks.py
retrieve-topicchain-index.py
retrieve-topic-webpages.py
filter.py
sqlite-create-and-fill.py
mysql-create-database.sh
mysql-create-objects.sh
mysql-prepare-import-file.py
mysql-import-data.sh
mysql-finalize.sh
Ja, en tape, en bubbeltjesfolie... Het feit dat ik het met iemand mag doen vind ik al geweldig dus zo erg is het niet maar kost wel veel geld.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:47 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Oh dat betaal je ook nog zelf. Vind ik eigenlijk niet zo netjes van de ander ook dat ze je niet vragen wat je in ieder geval voor de folie krijgt.
Ik zou dan toch overwegen een vergoeding te vragen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:54 schreef bondage het volgende:
[..]
Ja, en tape, en bubbeltjesfolie... Het feit dat ik het met iemand mag doen vind ik al geweldig dus zo erg is het niet maar kost wel veel geld.
Greeeesiequote:
Ja, dat kan best.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik zou dan toch overwegen een vergoeding te vragen.
Zou echt een bijdrage vragen. Jij bent blij dat je het mag doen maar de ander wil graag ingepakt worden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:54 schreef bondage het volgende:
[..]
Ja, en tape, en bubbeltjesfolie... Het feit dat ik het met iemand mag doen vind ik al geweldig dus zo erg is het niet maar kost wel veel geld.
Frisjes. Pppfff ik heb het warm. Zit in een zomerhempje en dunne broekquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:38 schreef Lovely het volgende:
Frisjes wel. Dus lekker onder mijn plaid liggen
Weet er alles van... Is alweer lang geleden maar werkte ooit op een afdeling waar als er problemen waren je in een call moest zitten met allerlei bobo's die niets anders deden dan de status bijhouden. Kostte zoveel tijd wat ik beter kon gebruiken om het daadwerkelijke probleem op te lossen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het irritante is dat als de boel plat ligt niemand netjes het incidentproces volgt maar rechtstreeks met je gaat bellen. Terwijl je juist probeert de zaak weer draaiende te krijgen en dan heb je geen tijd om die telefoon te beantwoorden.
En dan krijg je "ja je bent niet bereikbaar, ik probeer je al 10x te bellen". Nee, klopt, ik ben de boel aan het fixen.
Als je de helpdesk had gebeld had je geweten dat er al aan gewerkt werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |