Jan_Onderwater | donderdag 29 mei 2025 @ 14:02 |
’Zelfs de vliegveiligheid komt in gevaar’ meldt de Telegraaf Tja, euh, die Luchtmacht wilde toch zooooo graag dit Amerikaanse toestel? | |
Viesdik | donderdag 29 mei 2025 @ 14:08 |
Neem je wapens dan mee in de trein. | |
Jahr00n | donderdag 29 mei 2025 @ 14:08 |
We zijn ook echt een stel beroepsklagers geworden. Neem lekker een aspirine als je wat nekpijn hebt. Je hebt het mooiste beroep ter wereld man. | |
Mikeytt | donderdag 29 mei 2025 @ 14:09 |
Geweldige OP, veel moeite in gestopt | |
Viesdik | donderdag 29 mei 2025 @ 14:10 |
Neem dan een kussentje mee | |
Metalfrost | donderdag 29 mei 2025 @ 14:14 |
Daarom ook eerst een testrit voordat je een auto koopt. | |
Richestorags | donderdag 29 mei 2025 @ 14:15 |
Ja want elke dag aspirine is een oplossing. | |
Nober | donderdag 29 mei 2025 @ 14:16 |
Ik wacht even het oordeel van de rechter af. | |
Radegast | donderdag 29 mei 2025 @ 14:25 |
Allemaal al lang bekend. Die stoel is expres met een rare hoek geplaatst in de cockpit en de helm met al z'n toeters en bellen is veel te zwaar. | |
SpecialK | donderdag 29 mei 2025 @ 14:55 |
En zo werd Kussengigant ineens een militair toeleverancier bedrijf. | |
matspontius | donderdag 29 mei 2025 @ 15:17 |
En dit soort gasten moet dan de Russen tegenhouden? | |
bijdehand | donderdag 29 mei 2025 @ 15:33 |
Die OP is echt netjes. | |
TweedeKlum | donderdag 29 mei 2025 @ 15:37 |
Meer trainen dan. | |
SebbeSwensje | donderdag 29 mei 2025 @ 15:39 |
Ze hadden die troep dan ook nooit moeten aanschaffen, maar ja we willen onze opperoverlordvriendjes aan de andere kant van de plas niet tegen de schenen stoten. Dat ze ons alleen maar misbruiken en als een baksteen zullen laten vallen als het ze uitkomt, dat vergeten we voor het gemak maar even. | |
RotatoR | donderdag 29 mei 2025 @ 15:42 |
Beter je nek trainen zoals F1 coureurs dat ook doen. | |
gwn_een_user | donderdag 29 mei 2025 @ 15:42 |
wat een non-nieuws en een excuus om weer eens te klagen over amerika ![]() een van de meest geavanceerde en complexe gevechtsvliegtuigen is niet direct perfect, wauw. rusland's soechoj soe-57 is een regelrechte flop, china's chengdu j-20 heeft vele technische problemen, en de eurofighter typhoon is ook nachtmerrie van hoge kosten en technologische inferioriteit, vooral wat betreft de stealth prestaties, wat tegenwoordig wel essentieel is. de f-35 is dacht ik iets duurder en heeft wél top stealth prestaties, en ook nog grotere productieaantallen en betere netwerkcapaciteiten en internationale samenwerking, waardoor het uitblinkt wat betreft de functies. de eurofighter is dacht ik beter in dogfights ja maar die zijn veel minder relevant dan vroeger ze hebben allemaal hun problemen, maar ja hoor laten we specifiek amerika gaan bashen beste gevechtsvliegtuig hierzo ![]() Bekijk deze YouTube-video [ Bericht 4% gewijzigd door gwn_een_user op 29-05-2025 16:04:47 ] | |
ACT-F | donderdag 29 mei 2025 @ 16:02 |
Naar de schroot ermee. De gemiddelde Nederlander is nu eenmaal langer dan de gemiddelde Amerikaanse pygmee. | |
Stoorzendert | donderdag 29 mei 2025 @ 16:52 |
Meestal zit je met een Amerikaans toestel wel goed qua comfort. Die ontwerpen meestal eerst een royale cockpit en dan pas de rest van het toestel. i.t.t. Europese vliegtuigbouwers. En met zo'n F35 hoef je toch heul niet zoveel G's te trekken? Dat toestel is niet eens gemaakt voor 'dogfights' | |
Ulx | donderdag 29 mei 2025 @ 16:59 |
Gewoon de eisen wat betreft de lengte van piloten aanpassen is goedkoper. | |
Cherni | donderdag 29 mei 2025 @ 17:03 |
Hoe zit het met de piloten in andere landen die met die f35 werken. Komen daar ook klachten van. Zo ja zullen ze toch moeten zoeken naar een oplossing. | |
Hexagon | donderdag 29 mei 2025 @ 17:03 |
Mja lijkt me een kinderziekte die wel oplosbaar is. | |
SebbeSwensje | donderdag 29 mei 2025 @ 17:03 |
We zoeken geen financieel gewin. Dit is een kwestie van right or wrong, good vs. evil, het schrijven van geschiedenis. Vandaag nog de car crusher in. | |
Cockwhale | donderdag 29 mei 2025 @ 17:11 |
Het is één groot lobby feestje in de wapenindustrie. | |
Cherni | donderdag 29 mei 2025 @ 17:18 |
Wat mij betreft geen klagen. De keuze voor dit toestel zal best een overwogen beslissing zijn en mogeliik het beste toestel ooit. Maar ik zie toch liever dat een EU zijn eigen wapens ontwikkeld. Leuk die 5% voor de NAVO eis. Je spekt er de Amerikaanse wapenindustrie mee. Daar komt bovenop dat je ook nog afhankeliik blijft wat je ermee doet. | |
gwn_een_user | donderdag 29 mei 2025 @ 17:28 |
de f-35 is weliswaar een amerikaans ontwerp maar een internationaal project. europese, japanese, en andere bedrijven profiteren ook mee , via productiecontracten voor onderdelen, technologie, assemblage, distributie en onderhoud. diverse partijen over heel de wereld verdienen dus ook wat met de f-35 productie, reparaties, en r&d...amerika is dus ook gwn afhankelijk van europese landen, japan, canada, israël, australië... europese vliegtuigen zijn andersom ook afhankelijk van de VS (sensoren, motoren, wapensystemen, ontwerpwerk, software (een hele belangrijke!), etc) [ Bericht 1% gewijzigd door gwn_een_user op 29-05-2025 17:36:04 ] | |
SebbeSwensje | donderdag 29 mei 2025 @ 17:44 |
Je trapt er ook lekker makkelijk in zo te zien. Ik ga een auto produceren en jij mag daarbij de koppakking maken en leveren, nu is het een joint venture en ben jij net zo belangrijk voor mij als ik voor jou. | |
Jan_Onderwater | donderdag 29 mei 2025 @ 17:45 |
`Iets wat dringend moet veranderen. | |
gwn_een_user | donderdag 29 mei 2025 @ 17:50 |
deze man denkt dat het bouwen van een auto en een geavanceerd gevechtsvliegtuig hetzelfde is ![]() ![]() | |
gwn_een_user | donderdag 29 mei 2025 @ 17:52 |
veel geluk daarmee want dat gaat nooit gebeuren, internationale samenwerking is juist een positieve kracht vooral in deze context, samen kom je veel verder dan alleen | |
SebbeSwensje | donderdag 29 mei 2025 @ 17:53 |
In essentie is dat precies hetzelfde ja. Het klopt dat het is geïntroduceerd als een internationaal programma, omdat er buitenshuis ook wat poppetjes tevreden gesteld moesten worden. Makkelijk scoren voor de neoliberale politici van die satellietstaten. Kijk eens wat voor werkgelegenheid we hebben binnengehaald, zonder ons geen vliegtuig! | |
Jan_Onderwater | donderdag 29 mei 2025 @ 17:56 |
Jij denkt dat we de VS nog kunnen vertrouwen? | |
gwn_een_user | donderdag 29 mei 2025 @ 17:59 |
waar heb je het in hemelsnaam over, 'vertrouwen'? dit is puur geopolitiek, het gaat niet om een of ander vaag, abstract concept 'vertrouwen', het draait om belangen, en of die toevallig synchroon lopen of niet. dat is nu eenmaal hoe dit allemaal werkt. het is een harde wereld daarbuiten. ik 'vertrouw' onze buurlanden ook voor geen meter, vooral duitsland | |
SebbeSwensje | donderdag 29 mei 2025 @ 18:02 |
Mooi gesproken. Tijd dat we de VS eens een koekje van eigen deeg geven. | |
nelaeryn | donderdag 29 mei 2025 @ 18:04 |
De F-22 Raptor is anders nog wel een stukje beter, maar ja, iets met exportrestricties en zulks... | |
Ulx | donderdag 29 mei 2025 @ 18:25 |
We ontwikkelen en bouwen toch ook veel? Verschillende raketten. Op dit moment zijn er twee programma's voor een Gen6 vliegtuig bezig. En driekwart van NAVO gebruikt vooral Europees spul bij de landmacht. De Amerikanen ook. De halve Abrams tank komt bijvoorbeeld uit Duitsland. De M249 SAW is gewoon een iets aangepaste FN Minimi uit België. Dat de VS op alle Europese spullen een eigen label plakt maakt het nog geen Amerikaans ontwerp. | |
Mr-Proper | donderdag 29 mei 2025 @ 18:41 |
Kuthok,niet comfortabel. In deze configuratie niet eens vliegdekschip waardig. Karel Doorman 2 of de Dick Schoof, De Mark Rutte klinkt gewoon kut. @spec | |
SebbeSwensje | donderdag 29 mei 2025 @ 18:52 |
Wij gaan ze ook niet vernoemen naar politici. De Nigel de Jong lijkt me wel wat. |