Ja want elke dag aspirine is een oplossing.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:08 schreef Jahr00n het volgende:
We zijn ook echt een stel beroepsklagers geworden. Neem lekker een aspirine als je wat nekpijn hebt. Je hebt het mooiste beroep ter wereld man.
En zo werd Kussengigant ineens een militair toeleverancier bedrijf.quote:
Gewoon de eisen wat betreft de lengte van piloten aanpassen is goedkoper.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:02 schreef ACT-F het volgende:
Naar de schroot ermee. De gemiddelde Nederlander is nu eenmaal langer dan de gemiddelde Amerikaanse pygmee.
We zoeken geen financieel gewin. Dit is een kwestie van right or wrong, good vs. evil, het schrijven van geschiedenis. Vandaag nog de car crusher in.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon de eisen wat betreft de lengte van piloten aanpassen is goedkoper.
Het is één groot lobby feestje in de wapenindustrie.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:14 schreef Metalfrost het volgende:
Daarom ook eerst een testrit voordat je een auto koopt.
Wat mij betreft geen klagen. De keuze voor dit toestel zal best een overwogen beslissing zijn en mogeliik het beste toestel ooit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:42 schreef gwn_een_user het volgende:
wat een non-nieuws en een excuus om weer eens te klagen over amerika![]()
een van de meest geavanceerde en complexe gevechtsvliegtuigen is niet direct perfect, wauw. rusland's soechoj soe-57 is een regelrechte flop, china's chengdu j-20 heeft vele technische problemen, en de eurofighter typhoon is ook nachtmerrie van hoge kosten en technologische inferioriteit, vooral wat betreft de stealth prestaties, wat tegenwoordig wel essentieel is. de f-35 is dacht ik iets duurder en heeft wél top stealth prestaties, en ook nog grotere productieaantallen en betere netwerkcapaciteiten en internationale samenwerking, waardoor het uitblinkt wat betreft de functies.
de eurofighter is dacht ik beter in dogfights ja maar die zijn veel minder relevant dan vroeger
ze hebben allemaal hun problemen, maar ja hoor laten we specifiek amerika gaan bashen
beste gevechtsvliegtuig hierzo![]()
Bekijk deze YouTube-video
de f-35 is weliswaar een amerikaans ontwerp maar een internationaal project. europese, japanese, en andere bedrijven profiteren ook mee , via productiecontracten voor onderdelen, technologie, assemblage, distributie en onderhoud.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen klagen. De keuze voor dit toestel zal best een overwogen beslissing zijn en mogeliik het beste toestel ooit.
Maar ik zie toch liever dat een EU zijn eigen wapens ontwikkeld. Leuk die 5% voor de NAVO eis. Je spekt er de Amerikaanse wapenindustrie mee. Daar komt bovenop dat je ook nog afhankeliik blijft wat je ermee doet.
Je trapt er ook lekker makkelijk in zo te zien. Ik ga een auto produceren en jij mag daarbij de koppakking maken en leveren, nu is het een joint venture en ben jij net zo belangrijk voor mij als ik voor jou.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:28 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
de f-35 is weliswaar een amerikaans ontwerp maar een internationaal project. europese, japanese, en andere bedrijven profiteren ook mee , via productiecontracten voor onderdelen, technologie, assemblage, distributie en onderhoud.
diverse partijen over heel de wereld verdienen dus ook wat met de f-35 productie, reparaties, en r&d...amerika is dus ook gwn afhankelijk van europese landen, japan, canada, israël, australië...
europese vliegtuigen zijn andersom ook afhankelijk van de VS (sensoren, motoren, wapensystemen, ontwerpwerk, software (een hele belangrijke!), etc)
`Iets wat dringend moet veranderen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:28 schreef gwn_een_user het volgende:
europese vliegtuigen zijn andersom ook afhankelijk van de VS (sensoren, motoren, wapensystemen, ontwerpwerk, software (een hele belangrijke!), etc)
deze man denkt dat het bouwen van een auto en een geavanceerd gevechtsvliegtuig hetzelfde isquote:Op donderdag 29 mei 2025 17:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je trapt er ook lekker makkelijk in zo te zien. Ik ga een auto produceren en jij mag daarbij de koppakking maken en leveren, nu is het een joint venture en ben jij net zo belangrijk voor mij als ik voor jou.
veel geluk daarmee want dat gaat nooit gebeuren, internationale samenwerking is juist een positieve kracht vooral in deze context, samen kom je veel verder dan alleenquote:Op donderdag 29 mei 2025 17:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
`Iets wat dringend moet veranderen.
In essentie is dat precies hetzelfde ja. Het klopt dat het is geïntroduceerd als een internationaal programma, omdat er buitenshuis ook wat poppetjes tevreden gesteld moesten worden. Makkelijk scoren voor de neoliberale politici van die satellietstaten. Kijk eens wat voor werkgelegenheid we hebben binnengehaald, zonder ons geen vliegtuig!quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:50 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
deze man denkt dat het bouwen van een auto en een geavanceerd gevechtsvliegtuig hetzelfde iskom op
we hebben het hier niet over een simpele klant-leverancier-verhouding voor een auto, we hebben het over een internationaal programma waarbij verschillende partijen cruciale componenten leveren. er is wederzijdse afhankelijkheid - dit is niet een eenzijdig, amerikaans project
Jij denkt dat we de VS nog kunnen vertrouwen?quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
veel geluk daarmee want dat gaat nooit gebeuren, internationale samenwerking is juist een positieve kracht vooral in deze context, samen kom je veel verder dan alleen
waar heb je het in hemelsnaam over, 'vertrouwen'? dit is puur geopolitiek, het gaat niet om een of ander vaag, abstract concept 'vertrouwen', het draait om belangen, en of die toevallig synchroon lopen of niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij denkt dat we de VS nog kunnen vertrouwen?
Mooi gesproken. Tijd dat we de VS eens een koekje van eigen deeg geven.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:59 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
waar heb je het in hemelsnaam over, 'vertrouwen'? dit is puur geopolitiek, het gaat niet om een of ander vaag, abstract concept 'vertrouwen', het draait om belangen, en of die toevallig synchroon lopen of niet.
dat is nu eenmaal hoe dit allemaal werkt. het is een harde wereld daarbuiten. ik vertrouw onze buurlanden ook voor geen meter
De F-22 Raptor is anders nog wel een stukje beter, maar ja, iets met exportrestricties en zulks...quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:42 schreef gwn_een_user het volgende:
wat een non-nieuws en een excuus om weer eens te klagen over amerika![]()
een van de meest geavanceerde en complexe gevechtsvliegtuigen is niet direct perfect, wauw. rusland's soechoj soe-57 is een regelrechte flop, china's chengdu j-20 heeft vele technische problemen, en de eurofighter typhoon is ook nachtmerrie van hoge kosten en technologische inferioriteit, vooral wat betreft de stealth prestaties, wat tegenwoordig wel essentieel is. de f-35 is dacht ik iets duurder en heeft wél top stealth prestaties, en ook nog grotere productieaantallen en betere netwerkcapaciteiten en internationale samenwerking, waardoor het uitblinkt wat betreft de functies.
de eurofighter is dacht ik beter in dogfights ja maar die zijn veel minder relevant dan vroeger
ze hebben allemaal hun problemen, maar ja hoor laten we specifiek amerika gaan bashen
beste gevechtsvliegtuig hierzo![]()
Bekijk deze YouTube-video
We ontwikkelen en bouwen toch ook veel? Verschillende raketten. Op dit moment zijn er twee programma's voor een Gen6 vliegtuig bezig. En driekwart van NAVO gebruikt vooral Europees spul bij de landmacht. De Amerikanen ook. De halve Abrams tank komt bijvoorbeeld uit Duitsland. De M249 SAW is gewoon een iets aangepaste FN Minimi uit België. Dat de VS op alle Europese spullen een eigen label plakt maakt het nog geen Amerikaans ontwerp.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:18 schreef Cherni het volgende:
Maar ik zie toch liever dat een EU zijn eigen wapens ontwikkeld. Leuk die 5% voor de NAVO eis. Je spekt er de Amerikaanse wapenindustrie mee. Daar komt bovenop dat je ook nog afhankeliik blijft wat je ermee doet.
Wij gaan ze ook niet vernoemen naar politici. De Nigel de Jong lijkt me wel wat.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:41 schreef Mr-Proper het volgende:
Kuthok,niet comfortabel. In deze configuratie niet eens vliegdekschip waardig. Karel Doorman 2 of de Dick Schoof, De Mark Rutte klinkt gewoon kut.
@:Spec
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |