abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:21:33 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217796647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Geen enkel ander land zou zo ver kunnen gaan in hun oorlogspraktijken als Israël. Bij ieder ander land had de VN allang een resolutie aangenomen waarmee een coalitie dit op militaire wijze gestopt had. Er zijn meer terreuraanvallen op landen geweest, maar nooit is dusdanig hard op een bevolking wraak genomen.
Je bedoelt zoals Syrië, waar Assad honderduizenden van zijn eigen burgers heeft vermoord, China dat concentratiekampen heeft gebouwd voor miljoenen Oeigoeren, of Azerbeidzjan dat honderdduizenden Armenen etnisch zuivert?

Nou, welke militaire coalities hebben dit gestopt? Oh ja, geen enkele dus. Er zijn niet eens sancties tegen een land als China.

En dan ook nog te bedenken dat Israël hier het aangevallen land is, zij zijn deze oorlog niet begonnen en er zitten nog altijd tientallen gegijzelde Israëlische burgers in de Gazastrook.

Israël neemt dan ook geen 'wraak' maar men wil simpelweg de Palestijnse terroristen elimineren om herhaling te voorkomen en de gijzelaars te bevrijden. Helaas is men daarbij geconfronteerd met een tegenstander die meer dan bereid is om de eigen burgers als menselijk schild te gebruiken. Dat er dus onnodig veel burgers om het leven komen is de schuld van de Palestijnse beleidsbepalers, niet van Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:24:00 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217796674
Wat zo kenmerkend is voor de 'intersectionele progressieve' wind die nu al enkele jaren door alle gelederen van de samenleving waait, is de bijna tragikomische inaniteit die het rondblaast.

Werkelijk overal ziet dit rondreizend circus van veronwaardigingsspotters discriminatie, racisme en intolerantie. Dat ondertussen een Jodenjacht heeft plaatsgevonden, Joden al jaren niet kenbaar als Jood over bepaalde straten kunnen en de rood-groene alliantie in tandem met onbelezen academici en media in weerwil van alle dubbele tongen zionisme gewoon steeds vaker gelijkschakelt aan Joden, dat stukje intolerantie wordt dan weer niet gezien. Wat heet: het wordt geridiculiseerd.

Ergens, over een paar decennia, zullen wetenschappers dit buitengewoon tegenstrijdige fenomeen met gretigheid analyseren. Hoewel; men zou nu al kunnen promoveren op deze vorm van cognitieve dissonantie. Waarschijnlijk niet aan de UvA, maar toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:24:27 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217796679
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Onzin. Het tegenovergestelde is zelfs waar. Rusland, Syrie, Noord-Korea, Cuba, Iran en Cuba samen zijn minder vaak veroordeeld dan Israël.
Ja, letterlijk honderden keren. Maar er is nooit enige actie uit voortgekomen.
The End Times are wild
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:25:33 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217796693
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt zoals Syrië, waar Assad honderduizenden van zijn eigen burgers heeft vermoord, China dat concentratiekampen heeft gebouwd voor miljoenen Oeigoeren, of Azerbeidzjan dat honderdduizenden Armenen etnisch zuivert?

Nou, welke militaire coalities hebben dit gestopt? Oh ja, geen enkele dus. Er zijn niet eens sancties tegen een land als China.

En dan ook nog te bedenken dat Israël hier het aangevallen land is, zij zijn deze oorlog niet begonnen en er zitten nog altijd tientallen gegijzelde Israëlische burgers in de Gazastrook.

Israël neemt dan ook geen 'wraak' maar men wil simpelweg de Palestijnse terroristen elimineren om herhaling te voorkomen en de gijzelaars te bevrijden. Helaas is men daarbij geconfronteerd met een tegenstander die meer dan bereid is om de eigen burgers als menselijk schild te gebruiken. Dat er dus onnodig veel burgers om het leven komen is de schuld van de Palestijnse beleidsbepalers, niet van Israël.
In Syrië is ingegrepen, rechtstreeks en met steun aan de rebellen.
China is een maatje te groot. Dat kan net als de usa zijn koninklijke gang gaan.

En het is onzin te stellen dat de oorlog op 7 oktober begonnen is. Net alsof daarvoor alles goed was.
The End Times are wild
pi_217801650
twitter
pi_217803228
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Komt het gestolen land in bezit van christenen? Moslims? Atheïsten? In alle gevallen komt het op een joods persoon puur en alleen omdat hij joods is.

Misschien moet hij dat wat over gaan schrijven. Als politicus met een joodse vader zou hij beter moeten weten.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 08:43:41 #82
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217803488
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 21:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
‘Nederlandsestaat Omroep’ opvallend hoe Plasterk steeds meer het rechts-populistische taalgebruik overneemt. Toen hij als minister van OWC baas was van deze club klonk hij toch anders.

‘Rechts’ beschuldigd ‘links’ dat ze iedereen voor racist uit maken maar vindt het verder geen enkel probleem dat als je de kleinste nuance verkeerd legt anti-semit wordt genoemd.

Joodse kolonisten is een geaccepteerde term die ook door de Telegraaf, CIDI en door NOS onder Plasterk gebruikt wordt. Niet ‘Israëlische kolonisten’. Maar als je dan wilt zeggen dat de gekoloniseerde grond door de joodse kolonist onrechtmatig van eigenaar verwisseld moet je het opeens over Israëlisch bezit hebben?
I am a black hole shitting into the void
pi_217803525
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 08:43 schreef Gimmick het volgende:
‘Nederlandsestaat Omroep’ opvallend hoe Plasterk steeds meer het rechts-populistische taalgebruik overneemt. Toen hij als minister van OWC baas was van deze club klonk hij toch anders.
Misschien is er bij Ronald Plasterk toch het een en ander blijven hangen van de lessen maatschappijleer op het Sint Janscollege in Den Haag.
pi_217803617
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 07:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Komt het gestolen land in bezit van christenen? Moslims? Atheïsten? In alle gevallen komt het op een joods persoon puur en alleen omdat hij joods is.

Misschien moet hij dat wat over gaan schrijven. Als politicus met een joodse vader zou hij beter moeten weten.
Ah dus als iemand van het Joodse geloof in New York een huis koopt is het gestolen land en daarom kun je Joden in Israël of elders allemaal over een kam scheren.

Het zegt wel weer genoeg over jou.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217803704
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 08:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Ah dus als iemand van het Joodse geloof in New York een huis koopt is het gestolen land en daarom kun je Joden in Israël of elders allemaal over een kam scheren.

Het zegt wel weer genoeg over jou.
Dit gaat niet over New York. Als ze daar nou eens zouden blijven....
pi_217803715
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dit gaat niet over New York.
Nee dit gaat over dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die Israëliër is en iemand die Joods is.

quote:
Als ze daar nou eens zouden blijven....
En hier komt de antisemitische Hamasaanbidder uit de mouw.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 09:28:03 #87
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217803949
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee dit gaat over dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die Israëliër is en iemand die Joods is.
[..]
En waarom is het dan wel oké om de term ‘Joodse kolonist’ te gebruiken?
pi_217804001
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:06 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Het is geen antisemitisme om mensen die de boel komen koloniseren weg te houden.

Het onderscheid tussen Israëliërs en joden wordt door het toewijzen aan allen joden teniet gedaan. Want christelijke of islamitische Israëliërs mogen daar niet bouwen en krijgen geen bouwvergunning. De voorwaarde om daar illegaal te mogen bouwen is dat je joods bent. Daar kan je niet om heen.
pi_217805677
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is geen antisemitisme om mensen die de boel komen koloniseren weg te houden.

Het onderscheid tussen Israëliërs en joden wordt door het toewijzen aan allen joden teniet gedaan. Want christelijke of islamitische Israëliërs mogen daar niet bouwen en krijgen geen bouwvergunning. De voorwaarde om daar illegaal te mogen bouwen is dat je joods bent. Daar kan je niet om heen.
Onderbouw eens met een goede bron.

En by the way: mag een niet-moslim bouwen in Saoedi Arabië? Of in Palestina? Of in Pakistan?

In al die islamitische landen hebben niet-moslims geen of amper rechten.
pi_217808841
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Klopt. Al die Marokkanen die hun gekoloniseerde Westers-Sahara volbouwen.
quote:
En zo praat deze user antisemitisme goed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 12:01 schreef Homey het volgende:
In al die islamitische landen hebben niet-moslims geen of amper rechten.
In Israël wonen ook moslims en die hebben daar meer rechten dan moslims in alle islamitische landen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:28 schreef Gimmick het volgende:

[..]
En waarom is het dan wel oké om de term ‘Joodse kolonist’ te gebruiken?
Hoe weet jij dat het alleen maar joden zijn?
  zaterdag 31 mei 2025 @ 19:21:06 #91
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217810386
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt. Al die Marokkanen die hun gekoloniseerde Westers-Sahara volbouwen.
[..]
En zo praat deze user antisemitisme goed.
[..]
In Israël wonen ook moslims en die hebben daar meer rechten dan moslims in alle islamitische landen.
[..]
Hoe weet jij dat het alleen maar joden zijn?
Dat weet ik niet, al verwacht ik het wel (in zeer overgrote meerderheid). Lijkt mij ook niet controversieel.

Ik geef aan dat NOS, Telegraaf en CIDI de term ‘Joodse kolonisten’ gebruiken en dat al decennia doen. Blijkbaar ‘mag’ dat zonder de zweem van anti-semitisme. Maar als je vervolgens zegt dat het ‘bezit’ van een Joodse kolonist ‘Joods’ wordt is het wel anti-semitisch. Volgens mij ben je (je als ‘men’) dan bewust bezig de boodschapper als racist te labelen om het vooral niet over de kolonisatie zelf te hebben.
pi_217810529
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 19:21 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, al verwacht ik het wel (in zeer overgrote meerderheid). Lijkt mij ook niet controversieel.

Ik geef aan dat NOS, Telegraaf en CIDI de term ‘Joodse kolonisten’ gebruiken en dat al decennia doen. Blijkbaar ‘mag’ dat zonder de zweem van anti-semitisme. Maar als je vervolgens zegt dat het ‘bezit’ van een Joodse kolonist ‘Joods’ wordt is het wel anti-semitisch. Volgens mij ben je (je als ‘men’) dan bewust bezig de boodschapper als racist te labelen om het vooral niet over de kolonisatie zelf te hebben.
Hoe weet je dat elk "kolonist" een jood is?
  zaterdag 31 mei 2025 @ 19:40:42 #93
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217810535
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 19:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoe weet je dat elk "kolonist" een jood is?

pi_217810547
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:08 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Verzet werd en wordt altijd weg gezet als terrorisme door kolonisten, overal waar ze de lokale bevolking onderdrukten. Deze mag natuurlijk niet in verzet. Moeten gelukkig zijn met het verliezen van hun bestaan.
pi_217810568
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 19:40 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Ik zou "Israëlische kolonisten" gebruiken.
pi_217810571
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 19:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Verzet werd en wordt altijd weg gezet als terrorisme door kolonisten, overal waar ze de lokale bevolking onderdrukten. Deze mag natuurlijk niet in verzet. Moeten gelukkig zijn met het verliezen van hun bestaan.
Een groepering dat erop uit is om alle joden en ongelovigen uit te roeien kun je geen 'verzet' noemen. Bovendien terroriseren ze ook de eigen bevolking.
pi_217810856
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 13:01 schreef gwn_een_user het volgende:
wel kut voor joden, eeuwenlang hard tegen gediscrimineerd, en nu ze onlangs 'wit' zijn geworden zijn ze de duivel in de ogen van links. voor (extreem)rechts waren ze dat natuurlijk altijd, maar tegenwoordig zijn ze een beetje vriendelijker jegens joden om diezelfde reden

er valt klaarblijkelijk niet te winnen als je joods bent helaas :{
Extreem links ook hoor sinds tijden. Lees maar eens het boek van Marx “over de joodse kwestie” maar eens, om te janken. Die stak zijn antisemitisme niet onder stoelen of banken, Dan was (en is) heel bon ton toen en ook nu. Jodenhaat is geen uitsluitend rechts feestje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akkerdjie op 31-05-2025 20:24:17 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 21:31:33 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217811971
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 19:46 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Een groepering dat erop uit is om alle joden en ongelovigen uit te roeien kun je geen 'verzet' noemen. Bovendien terroriseren ze ook de eigen bevolking.
Ja...

Onze woke demonstranten en hun iets beter geïnitieerde baarden hebben liever niet dat je dat aangeeft.

Uiteraard is dit gewoon ordinair islamisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 31 mei 2025 @ 21:36:12 #99
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217812031
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 20:16 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Extreem links ook hoor sinds tijden. Lees maar eens het boek van Marx “over de joodse kwestie” maar eens, om te janken. Die stak zijn antisemitisme niet onder stoelen of banken, Dan was (en is) heel bon ton toen en ook nu. Jodenhaat is geen uitsluitend rechts feestje.
Oh?
quote:
Karl Marx werd geboren op 5 mei 1818 in Trier als zoon van de advocaat Heinrich Marx (1782 - 1838) en Henriëtte Presburg.[5] Henriëtte Presburg was geboren en getogen in Nijmegen. Marx' ouders waren oorspronkelijk joods en stamden beiden uit rabbijngeslachten.

Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217812927
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 20:16 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Lenin heeft een hele andere mening over antisemitisme.

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')