Je bedoelt zoals Syrië, waar Assad honderduizenden van zijn eigen burgers heeft vermoord, China dat concentratiekampen heeft gebouwd voor miljoenen Oeigoeren, of Azerbeidzjan dat honderdduizenden Armenen etnisch zuivert?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen enkel ander land zou zo ver kunnen gaan in hun oorlogspraktijken als Israël. Bij ieder ander land had de VN allang een resolutie aangenomen waarmee een coalitie dit op militaire wijze gestopt had. Er zijn meer terreuraanvallen op landen geweest, maar nooit is dusdanig hard op een bevolking wraak genomen.
Ja, letterlijk honderden keren. Maar er is nooit enige actie uit voortgekomen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin. Het tegenovergestelde is zelfs waar. Rusland, Syrie, Noord-Korea, Cuba, Iran en Cuba samen zijn minder vaak veroordeeld dan Israël.
In Syrië is ingegrepen, rechtstreeks en met steun aan de rebellen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals Syrië, waar Assad honderduizenden van zijn eigen burgers heeft vermoord, China dat concentratiekampen heeft gebouwd voor miljoenen Oeigoeren, of Azerbeidzjan dat honderdduizenden Armenen etnisch zuivert?
Nou, welke militaire coalities hebben dit gestopt? Oh ja, geen enkele dus. Er zijn niet eens sancties tegen een land als China.
En dan ook nog te bedenken dat Israël hier het aangevallen land is, zij zijn deze oorlog niet begonnen en er zitten nog altijd tientallen gegijzelde Israëlische burgers in de Gazastrook.
Israël neemt dan ook geen 'wraak' maar men wil simpelweg de Palestijnse terroristen elimineren om herhaling te voorkomen en de gijzelaars te bevrijden. Helaas is men daarbij geconfronteerd met een tegenstander die meer dan bereid is om de eigen burgers als menselijk schild te gebruiken. Dat er dus onnodig veel burgers om het leven komen is de schuld van de Palestijnse beleidsbepalers, niet van Israël.
Komt het gestolen land in bezit van christenen? Moslims? Atheïsten? In alle gevallen komt het op een joods persoon puur en alleen omdat hij joods is.quote:
‘Nederlandsestaat Omroep’ opvallend hoe Plasterk steeds meer het rechts-populistische taalgebruik overneemt. Toen hij als minister van OWC baas was van deze club klonk hij toch anders.quote:
Misschien is er bij Ronald Plasterk toch het een en ander blijven hangen van de lessen maatschappijleer op het Sint Janscollege in Den Haag.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:43 schreef Gimmick het volgende:
‘Nederlandsestaat Omroep’ opvallend hoe Plasterk steeds meer het rechts-populistische taalgebruik overneemt. Toen hij als minister van OWC baas was van deze club klonk hij toch anders.
Ah dus als iemand van het Joodse geloof in New York een huis koopt is het gestolen land en daarom kun je Joden in Israël of elders allemaal over een kam scheren.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Komt het gestolen land in bezit van christenen? Moslims? Atheïsten? In alle gevallen komt het op een joods persoon puur en alleen omdat hij joods is.
Misschien moet hij dat wat over gaan schrijven. Als politicus met een joodse vader zou hij beter moeten weten.
Dit gaat niet over New York. Als ze daar nou eens zouden blijven....quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Ah dus als iemand van het Joodse geloof in New York een huis koopt is het gestolen land en daarom kun je Joden in Israël of elders allemaal over een kam scheren.
Het zegt wel weer genoeg over jou.
Nee dit gaat over dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die Israëliër is en iemand die Joods is.quote:
En hier komt de antisemitische Hamasaanbidder uit de mouw.quote:Als ze daar nou eens zouden blijven....
En waarom is het dan wel oké om de term ‘Joodse kolonist’ te gebruiken?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee dit gaat over dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die Israëliër is en iemand die Joods is.
[..]
En hier komt de antisemitische Hamasaanbidder uit de mouw.
Het is geen antisemitisme om mensen die de boel komen koloniseren weg te houden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee dit gaat over dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die Israëliër is en iemand die Joods is.
[..]
En hier komt de antisemitische Hamasaanbidder uit de mouw.
Onderbouw eens met een goede bron.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is geen antisemitisme om mensen die de boel komen koloniseren weg te houden.
Het onderscheid tussen Israëliërs en joden wordt door het toewijzen aan allen joden teniet gedaan. Want christelijke of islamitische Israëliërs mogen daar niet bouwen en krijgen geen bouwvergunning. De voorwaarde om daar illegaal te mogen bouwen is dat je joods bent. Daar kan je niet om heen.
Klopt. Al die Marokkanen die hun gekoloniseerde Westers-Sahara volbouwen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is geen antisemitisme om mensen die de boel komen koloniseren weg te houden.
En zo praat deze user antisemitisme goed.quote:Het onderscheid tussen Israëliërs en joden wordt door het toewijzen aan allen joden teniet gedaan. Want christelijke of islamitische Israëliërs mogen daar niet bouwen en krijgen geen bouwvergunning. De voorwaarde om daar illegaal te mogen bouwen is dat je joods bent. Daar kan je niet om heen.
In Israël wonen ook moslims en die hebben daar meer rechten dan moslims in alle islamitische landen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:01 schreef Homey het volgende:
In al die islamitische landen hebben niet-moslims geen of amper rechten.
Hoe weet jij dat het alleen maar joden zijn?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:28 schreef Gimmick het volgende:
[..]
En waarom is het dan wel oké om de term ‘Joodse kolonist’ te gebruiken?
Dat weet ik niet, al verwacht ik het wel (in zeer overgrote meerderheid). Lijkt mij ook niet controversieel.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Al die Marokkanen die hun gekoloniseerde Westers-Sahara volbouwen.
[..]
En zo praat deze user antisemitisme goed.
[..]
In Israël wonen ook moslims en die hebben daar meer rechten dan moslims in alle islamitische landen.
[..]
Hoe weet jij dat het alleen maar joden zijn?
Hoe weet je dat elk "kolonist" een jood is?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:21 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, al verwacht ik het wel (in zeer overgrote meerderheid). Lijkt mij ook niet controversieel.
Ik geef aan dat NOS, Telegraaf en CIDI de term ‘Joodse kolonisten’ gebruiken en dat al decennia doen. Blijkbaar ‘mag’ dat zonder de zweem van anti-semitisme. Maar als je vervolgens zegt dat het ‘bezit’ van een Joodse kolonist ‘Joods’ wordt is het wel anti-semitisch. Volgens mij ben je (je als ‘men’) dan bewust bezig de boodschapper als racist te labelen om het vooral niet over de kolonisatie zelf te hebben.
Dat weet ik niet, al verwacht ik het wel (in zeer overgrote meerderheid). Lijkt mij ook niet controversieel.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe weet je dat elk "kolonist" een jood is?
Verzet werd en wordt altijd weg gezet als terrorisme door kolonisten, overal waar ze de lokale bevolking onderdrukten. Deze mag natuurlijk niet in verzet. Moeten gelukkig zijn met het verliezen van hun bestaan.quote:
Ik zou "Israëlische kolonisten" gebruiken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:40 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, al verwacht ik het wel (in zeer overgrote meerderheid). Lijkt mij ook niet controversieel.
Ik geef aan dat NOS, Telegraaf en CIDI de term ‘Joodse kolonisten’ gebruiken en dat al decennia doen. Blijkbaar ‘mag’ dat zonder de zweem van anti-semitisme. Maar als je vervolgens zegt dat het ‘bezit’ van een Joodse kolonist ‘Joods’ wordt is het wel anti-semitisch. Volgens mij ben je (je als ‘men’) dan bewust bezig de boodschapper als racist te labelen om het vooral niet over de kolonisatie zelf te hebben.
Een groepering dat erop uit is om alle joden en ongelovigen uit te roeien kun je geen 'verzet' noemen. Bovendien terroriseren ze ook de eigen bevolking.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Verzet werd en wordt altijd weg gezet als terrorisme door kolonisten, overal waar ze de lokale bevolking onderdrukten. Deze mag natuurlijk niet in verzet. Moeten gelukkig zijn met het verliezen van hun bestaan.
Extreem links ook hoor sinds tijden. Lees maar eens het boek van Marx “over de joodse kwestie” maar eens, om te janken. Die stak zijn antisemitisme niet onder stoelen of banken, Dan was (en is) heel bon ton toen en ook nu. Jodenhaat is geen uitsluitend rechts feestje.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:01 schreef gwn_een_user het volgende:
wel kut voor joden, eeuwenlang hard tegen gediscrimineerd, en nu ze onlangs 'wit' zijn geworden zijn ze de duivel in de ogen van links. voor (extreem)rechts waren ze dat natuurlijk altijd, maar tegenwoordig zijn ze een beetje vriendelijker jegens joden om diezelfde reden
er valt klaarblijkelijk niet te winnen als je joods bent helaas![]()
Ja...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:46 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Een groepering dat erop uit is om alle joden en ongelovigen uit te roeien kun je geen 'verzet' noemen. Bovendien terroriseren ze ook de eigen bevolking.
Oh?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:16 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Extreem links ook hoor sinds tijden. Lees maar eens het boek van Marx “over de joodse kwestie” maar eens, om te janken. Die stak zijn antisemitisme niet onder stoelen of banken, Dan was (en is) heel bon ton toen en ook nu. Jodenhaat is geen uitsluitend rechts feestje.
quote:Karl Marx werd geboren op 5 mei 1818 in Trier als zoon van de advocaat Heinrich Marx (1782 - 1838) en Henriëtte Presburg.[5] Henriëtte Presburg was geboren en getogen in Nijmegen. Marx' ouders waren oorspronkelijk joods en stamden beiden uit rabbijngeslachten.
Lenin heeft een hele andere mening over antisemitisme.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:16 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Extreem links ook hoor sinds tijden. Lees maar eens het boek van Marx “over de joodse kwestie” maar eens, om te janken. Die stak zijn antisemitisme niet onder stoelen of banken, Dan was (en is) heel bon ton toen en ook nu. Jodenhaat is geen uitsluitend rechts feestje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |