Verbazingwekkend dat dit kan en werkt op zo’n kleintje, of zou het werken op de ouders die nu meer rust uitstralen en zelf minder angstig zijn, en dat die kleine dat oppikt?quote:ROZENDAAL - Toen baby Nina na een angstig ziekenhuistraject weer mee naar huis mocht, dachten haar ouders Laura te Brake (32) en Joris Schoofs (35) het ergste gehad te hebben. Maar pas thuis kwam de impact van dit medische traject naar boven: elke controle in het ziekenhuis triggerde paniekaanvallen en nachtmerries bij hun dochter, waarbij ze ontroostbaar was.
"Nina werd dan gillend wakker, in totale paniek. We konden geen contact meer met haar krijgen. Soms duurde dit wel een uur lang. Het was zo intens verdrietig. We wilde haar helpen maar voelden ons machteloos," blikt Laura terug.
Na een geslaagde operatie mocht Nina na een paar weken herstel mee naar huis. Hier begon Nina last te krijgen van nachtmerries en overdag was ze een schim van het energieke kind dat Laura en Joris zich herinnerden. Na elke ziekenhuis controle namen de nachtmerries toe. "Toen legden wij samen met de kinderarts de link. Nina had een trauma opgelopen door de medische ervaringen, dat 's nachts zorgde voor intense paniekaanvallen."
Nina kreeg EMDR therapie toen ze één jaar oud was. Aan de hand van een fotoalbum las Laura aan haar dochter voor wat haar allemaal overkomen is. "Nina luisterde aandachtig naar mij en moest zo hard huilen. Het was intens verdrietig om te zien. Daarna was ze helemaal gesloopt."
Hoewel de eerste sessie Nina overstuur leek te maken, zag Laura thuis gelijk vooruitgang: "De nachtmerries namen af en na drie sessies was Nina weer de oude. Het was echt enorm waardevol. Ik gun dat iedereen", besluit Laura.
Alles moet tegenwoordig worden gedramatiseerd. Elk kind draagt op een of andere manier wel slachtofferschap met zich mee. Dit zorgt voor een alles behalve gezonde en stabiele samenleving.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:11 schreef Jahr00n het volgende:
Sommige kinderen van 1 hebben nou eenmaal dit soort nachtmerries. Een kwakzalver erbij betrekken heeft niet zo veel nut. Kinderen hebben goede en slechte fases.
In hoeverre kan een kind van 1 dit snappen?quote:Aan de hand van een fotoalbum las Laura aan haar dochter voor wat haar allemaal overkomen is. "Nina luisterde aandachtig naar mij en moest zo hard huilen.
Dit. Onze dochter heeft ook zo’n periode gehad. Gaat wel weer over.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:11 schreef Jahr00n het volgende:
Sommige kinderen van 1 hebben nou eenmaal dit soort nachtmerries. Een kwakzalver erbij betrekken heeft niet zo veel nut. Kinderen hebben goede en slechte fases.
Niet. Maar misschien dat het al een bepaalde mate van affectieve empathie heeft en afgaat op de stem van de moeder. Kan maar zo dat de moeder het toch aan het voorlezen was met een gebroken stem ofzo.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In hoeverre kan een kind van 1 dit snappen?
Je hebt geen idee waar je het over hebtquote:Op donderdag 29 mei 2025 09:11 schreef Jahr00n het volgende:
Niet op Jaroon reageren aub.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:37 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt
Zou best kunnen. Ik kijk nog altijd met veel plezier naar onderstaand filmpje.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet. Maar misschien dat het al een bepaalde mate van affectieve empathie heeft en afgaat op de stem van de moeder. Kan maar zo dat de moeder het toch aan het voorlezen was met een gebroken stem ofzo.
Geloof je dit echt? Dat kind begint gewoon te janken door de hoge lange tonen en begint te lachen als mama gek doet met haar hoofd tijdens dat metal stukje.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Ik kijk nog altijd met veel plezier naar onderstaand filmpje.
Heel wonderlijk hoe die baby reageert op muziek die ik persoonlijk verafschuw, maar daarna heel emotioneel wordt als de moeder een operafragmentje zingt.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Ik kijk nog altijd met veel plezier naar onderstaand filmpje.
Heel wonderlijk hoe die baby reageert op muziek die ik persoonlijk verafschuw, maar daarna heel emotioneel wordt als de moeder een operafragmentje zingt.
Bekijk deze YouTube-video
Okay, ik ben een dom wijf.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:13 schreef Cockwhale het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Jij bent ook zo iemand die denkt dat een chimpansee lacht als ie z'n tanden laat zien, of niet?
Ja het zenuwstelsel weet dingen. Dat wordt nogal eens onderschat.quote:
Niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In hoeverre kan een kind van 1 dit snappen?
Die reageert op emotie van een ander, dat is allesquote:
Die had geloof ik zelf nergens last van. Het waren degenen met aandelen in World Online die nog een tijdje gillend wakker werden.quote:
Ja. Precies wat ik zeg. Kind reageert op de tonen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Geloof je dit echt? Dat kind begint gewoon te janken door de hoge lange tonen en begint te lachen als mama gek doet met haar hoofd tijdens dat metal stukje.
Niets verwonderlijks aan
Dat klopt inderdaad. Wordt vaak te weinig rekening mee gehouden later in het leven.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:15 schreef Ciclon het volgende:
Body keeps the score. Wellicht dat het kind van 1 het geestelijk niet meer weet, maar het zenuwstelsel weet het wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |