Bij drankenkartons volgens mij gewoon door het karton met behulp van water los te weken van de andere lagen. Of deze chipsverpakkingen hetzelfde in elkaar zitten weet ik niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe recyclen ze spul dat uit 2 verschillende, aan elkaar geplakte materialen bestaat?
Hun Ketchup heb ik kunnen vinden (helemaal rechts)quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hadden we in de jaren '80 ook niet van die oranje emmertjes mayonaise van Golden Wonder?
Bretsquote:Op donderdag 29 mei 2025 21:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
Meeste chips is sowieso niet meer te vreten. Geen zout, geen smaak...
Sommige kettle chips is nog wel lekker (Die met vinegar etc)
Salt & vinegarquote:Op donderdag 29 mei 2025 21:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
Meeste chips is sowieso niet meer te vreten. Geen zout, geen smaak...
Sommige kettle chips is nog wel lekker (Die met vinegar etc)
Ja dit, en dan de plastic en aluminiumlagen bij elkaar in een fractie. Daar maken ze van die zwarte paaltjes vandaan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bij drankenkartons volgens mij gewoon door het karton met behulp van water los te weken van de andere lagen. Of deze chipsverpakkingen hetzelfde in elkaar zitten weet ik niet.
Klinkt heel milieuvriendelijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 07:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja dit, en dan de plastic en aluminiumlagen bij elkaar in een fractie. Daar maken ze van die zwarte paaltjes vandaan.
Ik heb op een blauwe maandag een keer een Pepsi gedronken, komt wel dichtbij zoquote:Op donderdag 29 mei 2025 08:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik kocht het toch al nooit, want het is Amerikaans. Wel een blauwe maandag voor PepsiCo gewerkt en dat beviel me wel.
Al met al blijft het troep die je honderden kilometers naar een recycleplant moet brengen, als de inzameling al goed gaat. Maar het kan best eens de toekomst zijn.quote:
Wat wil je dan, dat het in de fik wordt gestoken?quote:
Gewoon huismerk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:36 schreef Filosoofert het volgende:
Als we massaal aan de Croky gaan is dat zo afgelopen
Bij de Dirk hebben ze nog die 300 gram Croky zakken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:30 schreef BEFEM het volgende:
Grappig dat helemaal niemand het er over heeft dat chipszakken altijd 200 gram waren en ze al een aantal jaar kleiner zijn geworden.
Nee, maar om nou te zeggen dat dit duurzaam is...quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat wil je dan, dat het in de fik wordt gestoken?
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Er is ook heel veel verborgen inflatie. Dat kun je gewoon niet donkergepigmenteerden.
Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 29 mei 2025 20:56 schreef xpompompomx het volgende:
Lekker boeiend. Ik eet enkel de godenchips AH RibbelChips naturel.
Croky heeft gewoon nog steeds 200 grams zakken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:30 schreef BEFEM het volgende:
Grappig dat helemaal niemand het er over heeft dat chipszakken altijd 200 gram waren en ze al een aantal jaar kleiner zijn geworden.
Een duurzame verpakking voor chips is niet goed te doen, omdat je toch dat plastic/alu laagje nodig hebt om het vers te houden. Wat betreft recyclebaarheid van verpakkingen kun je denk ik beter kijken naar vervanging van zuivelpakken door flessen van glas of recyclebaar plastic. Of naar vleesverpakkingen bijvoorbeeld, die vaak niet te recyclen zijn omdat ze uit laagjes van meerdere soorten plastic bestaan. Er is nog heel veel te winnen in de verpakkingsindustrie.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee, maar om nou te zeggen dat dit duurzaam is...
We hebben nu al meer dan genoeg plastic voor paaltjes die verweren en microplastics loslaten.
Plastic is de slechtste uitvinding van de mens ooit.
Haal dan een doos uitdeelzakjes.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als ik een zak chips pak moet hij ook dezelfde dag leeg, dus ik vind het stiekem wel fijn als ze wat kleiner worden.
Waarbij ze dan vervolgens zes van die zakjes in één dag opeet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Haal dan een doos uitdeelzakjes.
Ja maar vroeger had je alleen 200. Toen zijn ze gegaan naar 185 (?) en 300. Uiteraard voor een hogere prijs. En nu gaan ze het dus weer wijzigen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bij de Dirk hebben ze nog die 300 gram Croky zakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |