abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217781793
Wat is je mooiste literaire zin in de Nederlandse literatuur over de liefde?

Deze is als mooiste gekozen. Van Arthur Japin. Uit zijn boek "Een schitterend gebrek".
Over de liefde.
quote:
Dit is het enige wat telt, lieverd, dat iemand meer in je ziet dan je wist dat er te zien was
Prachtige zin hoor. Maar qua liefde vind ik dit nou niet de meest geweldige zin. Iemand iets beters?
pi_217781848
Ik heb zelf een betere zin. Maar ik schrijf geen literatuur. Het was een zin in onze relatie, tijdens onenigheid. Toen zei mijn vriendin:
"Niet waar, dat deed ik niet. En trouwens je deed het zelf ook."

Dat is toch ook ongeëvenaard. O+
pi_217782182
Cellardoor ?
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:26:13 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217782293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:16 schreef marretak het volgende:
Cellardoor ?
Doe nou een beetje je best.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217782431
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:26 schreef Lienekien het volgende:

Doe nou een beetje je best.
Ik ben het oude fok gewend , dan als je keer matige dag hebt kwa typen, dan overspoelen andere 1001 mogenlijk geniale reacties mijn post wel, Ok fok nog kleiner? Nog klageriger?
pi_217782466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:39 schreef marretak het volgende:

[..]
Ik ben het oude fok gewend , dan als je keer matige dag hebt kwa typen, dan overspoelen andere 1001 mogenlijk geniale reacties mijn post wel, Ok fok nog kleiner? Nog klageriger?
Jammer hoor.
Wat is nu jouw mooiste zin?
pi_217782467
Ze zeggen vaak dat deze zin mooi is ; "Dat kan" ,

zeg maar als dat het antwoord is op het moment dat je bij iemand die je niet goed kent en die je dus knap vind een romantisch voorstel doet of een sexueel voorstel doet?
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:44:52 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_217782473
Ik had een adres, de windrichting en een route die ik kon volgen en je kunt op veel manieren naar iets toe of van iets vandaan fietsen, maar er was maar één manier waarop ik die dag kon fietsen en dat was de verliefde manier, het kon me niet snel genoeg gaan, ik sjeesde juichend door de straten en in mijn herinnering konden de automobilisten aan me zien waar ik naartoe ging en al het verkeer ging vol respect voor me aan de kant, liet me erdoor, moedigde me aan en zorgde ervoor dat alle stoplichten op groen sprongen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217782690
daar alleen kan liefde wonen
daar alleen is het leven goed
waar men stil en ongedwongen
alles voor elkander doet

tegeltjeswijsheid, geen idee over bron
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')