abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217789290
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hebben ze het wel over hetzelfde?

Hamas beweert dat ze vijf dieven hebben geëxecuteerd en GHF zegt dat er bij hun niks gebeurd is. Dat kan toch allebei kloppen?
We hebben de beelden gezien van een menigte die een locatie van WCK plundert. WCK werkt niet samen met GHF.
ik neem aan dat ze het over diezelfde 5 doden hebben. verderop hebben ze het ook over een vermeende pludering, er was kennelijk inderdaad een moment van chaos maar dat was snel onder controle, en er vielen geen oden of gewonden.
pi_217789296
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar volgens de VN waren er geen signalen dat Hamas voedsel achterover drukte. _O-
Op welk bericht van de VN reageer je?

Daarnaast kan Hamas nooit voldoende hebben opgeslagen om de honger te bestrijden. Er zijn minimaal 500 vrachtwagens per dag nodig. Nu wel meer vanwege de uitputting. Dat kan hamas nooit als voorraad hebben.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:03:18 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217789402
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb jou daar al uitleg over gegeven.

Jij wil in het aantal vermeende slachtoffers van mei 2024 (de cijfers komen immers van Hamas) graag lezen dat dit allemaal burgers zouden zijn. Dit staat nergens en vervolgens moet ik het tegendeel gaan bewijzen? Waarom bewijs jij zelf niet dat het wél allemaal burgers zou betreffen? Jij claimt dat immers, dus dan ligt bij jou de bewijslast, niet bij mij.

Nota bene de NOS durft zelfs te erkennen dat dit verschil niet wordt gemaakt door de Palestijnse terroristen van Hamas, zie bijvoorbeeld afgelopen week nog:
[..]
Of een week terug:
[..]

quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

Kortom, Guterres was Hamas aan het napapegaaien en jij geeft er vervolgens zelf nog eens een draai aan door eigenhandig te constateren dat al deze slachtoffers burgers zou betreffen wat nogal raar is. Waarom doe je dit?
Je probeert de tekst wat Guterres op 10 mei zegt te verdraaien door hetgeen hij op 7 mei heeft gezegd. Met de vraag “waarom doe je dit?”. Ik ga er maar even vanuit dat je zelf niet in de gaten hebt gehad dat je bron van 7 mei is en dus nooit over de inhoud van 10 mei kan gaan, maar een beetje dom is het wel.
Dit, dus.
pi_217789536
tiktok

Zwangere vrouwen, foetussen en kinderen. De aanwas moet natuurlijk ook vermoord worden.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:16:57 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217789543
Weer een tranentrekker bij de NOS over alle vermeende journalisten in de Gazastrook, geschreven door de Nederlands-Palestijnse correspondente in het Midden-Oosten.
quote:
Journalisten Gaza vrezen doelwit te zijn van Israëlische leger: ‘Woorden zijn ons enige wapen”

Lokale Palestijnse journalisten zijn de ogen en oren van de rest van de wereld in Gaza, want nog steeds mogen buitenlandse journalisten Gaza niet in. En dus gaan lokale journalisten dagelijks op pad met kogelwerende vesten en helmen met daarop het woord 'pers'. Ook al weten ze dat herkenbaar zijn als journalist geen garantie biedt om niet gedood te worden. Sinds het begin van de oorlog zijn in Gaza al zeker 200 journalisten gedood.

Onlangs publiceerde het Israëlische leger een 'hitlijst' met daarop namen van Gazaanse journalisten die samen zouden werken met Hamas. Dat claimde het leger op basis van niet te verifiëren documenten die gevonden zouden zijn.

Hossam Shabat was een van de journalisten op de lijst. Hij ontkende de beschuldigingen maar werd onlangs toch door Israël geliquideerd.

Dit kogelvrije vest gaat mij niet beschermen, als er een luchtaanval is, sterft dit vest met mij - Hind Khoudary

"De meeste journalisten in Gaza zijn bang dat er ook zo'n moment voor hen aan zit te komen", zegt Hind Khoudary. Ze werkt in Gaza onder andere voor nieuwszender Al Jazeera. Op X werd ook zij er door een bekende pro-Israëlische organisatie ervan beschuldigd dat ze samenwerkt met Hamas. In een ander bericht werd zelfs het Israëlische leger getagd en opgeroepen haar te doden.

Ze deelde het bericht en riep haar volgers op het te bewaren. Want ook zij houdt er rekening mee dat dit haar lot kan zijn: "Dit soort bedreigingen zijn geen grap, die moeten we serieus nemen. We hebben eerder gezien dat journalisten bedreigd en beschuldigd werden en vervolgens doelwit werden van het leger."

Ook onder de rest van de Palestijnse bevolking in Gaza heeft men het gevoel dat journalisten een doelwit zijn. Om die reden zijn journalisten niet altijd welkom. "Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik geen verblijfplaats kon vinden omdat we niet welkom waren in bijvoorbeeld een vluchtelingenkamp.

Mensen zagen ons als doelwit van het Israëlische leger en wilden ons niet in de buurt hebben omdat ze zich zorgen maakten om hun eigen veiligheid. Ik neem mensen niks kwalijk, ik snap het wel." Het doet haar wel pijn. "Ik merk nu ook dat mensen in mijn omgeving niet altijd meer op hun gemak zijn. En dat maakt we wel verdrietig."

Toch denkt Khoudary er niet aan om te stoppen met haar werk:" Het is stressvol om dit werk te doen en constant het gevoel te hebben dat je een doelwit bent. Met alle luchtaanvallen om je heen, nergens ben je veilig. Maar ik wil niet stoppen. Als alle journalisten in Gaza stoppen, wie gaat de rest van de wereld dan vertellen wat hier gaande is? Met onze stem vechten we terug, onze stem is ons enige wapen."
Over de "journalisten" die hier worden genoemd. Zie hier Hossam Shabat:

twitter

Maar geen enkel bewijs dat deze man connecties zou hebben met terroristen aldus de Westerse media.

En dit is Hind Khoudary, een vrouw die er opmerkelijk weldoorvoed uitziet voor iemand die al 1,5 jaar in een gebied leeft waar er een zogenaamde genocide en tevens nog een vermeende hongersnood gaande is.

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:22:44 #106
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217789587
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er lopen daar tig terroristische groeperingen rond, een aantal grote families en ook nog burgers. Als er iets gestolen is, kan dat ook een van die groepen geweest zijn. Westerlingen gooien alles op één hoop en noemen alles Hamas. Dat doen clubjes zoals world central kitchen of de VN niet en daar komt de spraakverwarring vandaan
Als er "iets" gestolen is, dan denk ik ook dat dar kan. Een heel pakhuis tot aan de nok toe gevuld met meel lijkt me binnen Gaza echter wat moeilijk te verbergen voor Hamas.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:23:17 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217789590
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:16 schreef Chadi het volgende:
[ tiktok ]

Zwangere vrouwen, foetussen en kinderen. De aanwas moet natuurlijk ook vermoord worden.
Dat zijn een heleboel boude claims, waarmee men vooral de gruwelijkheden van 7 oktober 2023 op Israël lijkt te projecteren. Waar zijn de bewijzen van deze vermeend misdaden? De Palestijnse terroristen hebben alles zelf gefilmd, dit zijn niets meer dan ongefundeerde aantijgingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 18:24:34 #108
236264 crew  capricia
pi_217789604
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er lopen daar tig terroristische groeperingen rond, een aantal grote families en ook nog burgers. Als er iets gestolen is, kan dat ook een van die groepen geweest zijn. Westerlingen gooien alles op één hoop en noemen alles Hamas. Dat doen clubjes zoals world central kitchen of de VN niet en daar komt de spraakverwarring vandaan
Er lopen op dat kleine stukje Gaza tig terroristische groeperingen rond?
Dat klinkt alsof iedere mannelijke Gazaan wel in een zo'n terroristisch groepje zit. -O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 18:34:17 #109
236264 crew  capricia
pi_217789674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Op welk bericht van de VN reageer je?

Daarnaast kan Hamas nooit voldoende hebben opgeslagen om de honger te bestrijden. Er zijn minimaal 500 vrachtwagens per dag nodig. Nu wel meer vanwege de uitputting. Dat kan hamas nooit als voorraad hebben.
De NOS die een VN figuur creëert:
capricia in NWS / Israël - Hamas - #344 to be decided.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 18:35:32 #110
236264 crew  capricia
pi_217789682
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp. Als Hamas zoveel hulpgoederen steelt, zoals COGAT claimt, en zelfs bij een roof met tot wel 100 vrachtwagens wegrijdt. Dat de beste inlichtingendienst ter wereld samen met de befaamde Amerikanen het gebied nauwlettend in de gaten houden en doelwitten tot centimeter nauwkeurig en afgewogen kan uitschakelen, die inlichtendiensten hebben al anderhalf jaar en x duizend gevallen verder geen enkel idee waar al die vrachtwagens naar toe gaan of waar het voedsel blijft.... Dat is toch ongelofelijk

Of zou er misschien toch een kern van waarheid inzitten als zo'n WCK of een andere organisatie claimt dat er weinig gestolen wordt.
Nou, er blijken toch wel pakhuizen vol te zijn met meel en voedsel.

Hoe kan dat zo, denk jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217789720
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zijn een heleboel boude claims, waarmee men vooral de gruwelijkheden van 7 oktober 2023 op Israël lijkt te projecteren. Waar zijn de bewijzen van deze vermeend misdaden? De Palestijnse terroristen hebben alles zelf gefilmd, dit zijn niets meer dan ongefundeerde aantijgingen.
Boude claims van onafhankelijke buitenlandse artsen. Die zijn natuurlijk ook hamas.
pi_217789734
Goh heeft hamas voedsel achter gehouden en palestijnen dood geschoten. Stop de genocide!
pi_217789778
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:34 schreef capricia het volgende:

[..]
De NOS die een VN figuur creëert:
capricia in NWS / Israël - Hamas - #344 to be decided.
Wat hij zegt klopt toch. Als hamas wat kruimels jat, is dat geen rechtvaardiging om een hele bevolking van primaire levensbehoeften te onthouden.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:50:15 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217789817
Zo kennen we de pro-Palestijnse medemens weer.

twitter
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:59:11 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217789889
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Er lopen op dat kleine stukje Gaza tig terroristische groeperingen rond?
Dat klinkt alsof iedere mannelijke Gazaan wel in een zo'n terroristisch groepje zit. -O-
Er zijn behoorlijk wat andere terroristische clubjes ja.
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:01:50 #116
396550 Richestorags
pi_217789921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Boude claims van onafhankelijke buitenlandse artsen. Die zijn natuurlijk ook hamas.
Zoals die chirurg uit Nederland in ons eigen stukje Pallywood _O-

Onafhankelijk zou wellicht kunnen, objectief echter?

Objectief en mensen die zich actief in dit conflict mengen gaat doorgaans zeer slecht samen.
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 19:09:49 #117
236264 crew  capricia
pi_217789977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat hij zegt klopt toch. Als hamas wat kruimels jat, is dat geen rechtvaardiging om een hele bevolking van primaire levensbehoeften te onthouden.
Kennelijk zijn er pakhuizen vol met voedsel. :{w
In Gaza.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217789994
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zoals die chirurg uit Nederland in ons eigen stukje Pallywood _O-

Onafhankelijk zou wellicht kunnen, objectief echter?

Objectief en mensen die zich actief in dit conflict mengen gaat doorgaans zeer slecht samen.
Die lukken natuurlijk nooit objectief vast stellen dat kinderen met voornamelijk schotwonden in het hoofd en borst binnenkomen. Die kunnen nooit objectief vast stellen dat foetussen uit de zwangere vrouwen zijn gesneden..

Auel je eens voor zeg dat jouw geliefde IDF zich daar schuldig aan maakt.
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:12:51 #119
396550 Richestorags
pi_217790009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:11 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die lukken natuurlijk nooit objectief vast stellen dat kinderen met voornamelijk schotwonden in het hoofd en borst binnenkomen. Die kunnen nooit objectief vast stellen dat foetussen uit de zwangere vrouwen zijn gesneden..

Auel je eens voor zeg dat jouw geliefde IDF zich daar schuldig aan maakt.
Mijn geliefde IDF. Denk eens na, waarom zou ik de IDF liefhebben?
pi_217790026
De Britten lijken ook wakker
quote:
. De Britse regering heeft de jongste Israëlische plannen voor de vestiging van Joodse kolonies op de bezette Westelijke Jordaanoever betiteld als ‘een opzettelijke poging een Palestijnse staat onmogelijk te maken’.
Israël heeft nooit echt een twee Staten oplossing gewild maar in de lijn van Jabotinski gehandeld.
pi_217790056
quote:
13s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:50 schreef HowardRoark het volgende:
Zo kennen we de pro-Palestijnse medemens weer.

[ twitter ]
Hamas en Israël, één pot nat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:21:00 #122
396550 Richestorags
pi_217790083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:14 schreef Chadi het volgende:
De Britten lijken ook wakker
[..]
Israël heeft nooit echt een twee Staten oplossing gewild maar in de lijn van Jabotinski gehandeld.
Verspreid je leugens ergens anders. Israël heeft op meerdere momenten een 2-statenoplossing gewild, vanaf het begin in 1948 al.

In het heden lijkt het me duidelijk dat de huidige regering dat niet wil nee.
pi_217790100
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Kennelijk zijn er pakhuizen vol met voedsel. :{w
In Gaza.

Hoeveel pakhuizen? En voor hoeveel dagen voedsel zit daarin? En is dit voldoende om de blokkade van voedsel teniet te doen?
pi_217790156
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, er blijken toch wel pakhuizen vol te zijn met meel en voedsel.

Hoe kan dat zo, denk jij?
Ik snap er geen hout van

WFP zegt dat het voedsel klaar lag om naar de steden te distribueren alleen dat IDF voor transport geen toestemming gaf. Dat pakhuis zou geplunderd zijn.

Dat is al een raar verhaal en helemaal als je bedenkt dat er al twaalf weken lang niks toegelaten is.
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:28:35 #125
396550 Richestorags
pi_217790167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hoeveel pakhuizen? En voor hoeveel dagen voedsel zit daarin? En is dit voldoende om de blokkade van voedsel teniet te doen?
Hoe moet @capricia dat precies weten?

Het is ook vooral irrelevant, er wordt weer voedsel geleverd. Wat wel duidelijk is is geworden, is de smerige rol van Hamas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')