Ooit gehoord van de 'valse tegenstelling'?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet?
Je kunt beter een robot hebben die een beperkt aantal taken uitstekend kan, dan een robot die een breed scala niet goed kan.
Daar denkt mijn verzekeraar wezenlijk anders over. Ik heb geen standaard inboedel, dus andere voorwaarden. Ik moet ook om de 3 jaar de boel laten taxeren. Wat logischerwijs ook niet echt nodig is, want het bedrag verandert nauwelijks.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met Optimus heb je geen inbraakalarm meer nodig.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met Optimus heb je geen inbraakalarm meer nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Doet niet terzake.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van de 'valse tegenstelling'?
Ik heb zomaar eens het idee dat jij geen woning hebt waarin je de ruimte hebt voor 100 robots die 100 verschillende taken kunnen uitvoeren…quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Doet niet terzake.
Genoeg voorbeelden van apparatuur dat meerdere taken kan, maar geen enkele zo goed als een apparaat dat specifiek voor een bepaalde taak is gemaakt.
Je gaat altijd compromissen zien als je een apparaat maakt voor meerdere taken.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb zomaar eens het idee dat jij geen woning hebt waarin je de ruimte hebt voor 100 robots die 100 verschillende taken kunnen uitvoeren…
Waar haal je vandaan dat Optimus een ton gaat kosten?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik heb nu ook tientallen apparaten in huis die allerlei taken uitvoeren.
En die zijn nog steeds nodig als ik voor de aanschafprijs van een Model S een. Tesla robot aanschaf.
Hij is voornamelijk gemaakt van de minimale hoeveelheid van de goedkoopste onderdelen, voornamelijk dun plastic? Want zo ziet hij er wel uit en dat is natuurlijk ook het mantra van Musk.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 00:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat Optimus een ton gaat kosten?
Verder snap je toch wel wat ik bedoel?
Je begrijpt toch ook wel wat ik bedoel?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 00:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat Optimus een ton gaat kosten?
Verder snap je toch wel wat ik bedoel?
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 00:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij is voornamelijk gemaakt van de minimale hoeveelheid van de goedkoopste onderdelen, voornamelijk dun plastic? Want zo ziet hij er wel uit en dat is natuurlijk ook het mantra van Musk.
Optimus is daar ook niet voor bedoeld.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 01:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je begrijpt toch ook wel wat ik bedoel?
Als jij of ik het huishouden doen etc, dan hebben we allerlei hulpmiddelen nodig.
En juist door die te automatiseren heb je geen aparte robot nodig om die aan te sturen.
Zo werd de robot wel gebracht in de discussiequote:Op zaterdag 31 mei 2025 01:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Optimus is daar ook niet voor bedoeld.
quote:Tesla en RDW omzeilden regelgeving bij goedkeuring Autopilot
Tesla’s rijhulpsysteem Autopilot is in 2015 in Europa toegelaten door een maas in de wet. Daarbij was de Dienst Wegverkeer (RDW) betrokken. De Nederlandse toelatingsautoriteit en Tesla vonden samen een manier om de regelgeving op creatieve wijze te omzeilen. Dat verklaart de Zweedse transportautoriteit tegenover onderzoeksprogramma Zembla
Oei, zulke praktijken had ik zeker niet van de RWD verwacht.quote:Het land gold als een van de grootste critici van het besluit Autopilot goed te keuren. Volgens de Zweden had dat volgens de destijds geldende regels nooit gemogen. Ook bestond de vrees dat de benaming Autopilot bestuurders het idee kon geven dat de auto grotendeels zelf kon rijden, terwijl het in werkelijkheid slechts bedoeld was ter ondersteuning van de bestuurder. Autopilot raakte de afgelopen jaren veelvuldig in opspraak, onder meer door honderden ongevallen met Tesla's waarbij het systeem mogelijk een rol speelde.
Ook binnen de Dienst Wegverkeer bleek onenigheid te zijn over de goedkeuring van Autopilot. In een schriftelijke toelichting aan Zembla onthult de Zweedse transportautoriteit dat een ‘klokkenluider’ van de RDW andere landen attent maakte op ‘een creatieve interpretatie van regelgeving’ waardoor het systeem werd toegelaten. Deze RDW’er was het daar niet mee eens
Wat wil je ook als 80% van de VS hem uitkotst.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:41 schreef Perrin het volgende:
Lijkt snel bergafwaarts te gaan met de beste man.
[ x ]
RDW heeft het ook al ontkracht. Bedenk: het komt van dezelfde omroep die beweert dat Hamas geen terreurorganisatie is, maar rechtvaardige vrijheidsstrijders.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Oei, zulke praktijken had ik zeker niet van de RWD verwacht.
Bron?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat wil je ook als 80% van de VS hem uitkotst.
Nou, je laat ze een filmpje zien van iemand die wat doet (opgenomen met een camera op hun hoofd) en dan proberen ze dat heel onhandig na te doen. Nou weten ze niet wat het doel van die handeling is en het resultaat is daar dan ook naar. Dus of het een vooruitgang is op besturing via een VR set is nog maar de vraag. En ze moeten wel even flink oefenen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 02:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo werd de robot wel gebracht in de discussie
Maar wat is volgens jou de functie van deze robot?
De RDW worden daar vaak voor gebruikt, want die vinden bijna alles goed.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Oei, zulke praktijken had ik zeker niet van de RWD verwacht.
https://www.tubantia.nl/a(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat inderdaad.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, je laat ze een filmpje zien van iemand die wat doet (opgenomen met een camera op hun hoofd) en dan proberen ze dat heel onhandig na te doen. Nou weten ze niet wat het doel van die handeling is en het resultaat is daar dan ook naar. Dus of het een vooruitgang is op besturing via een VR set is nog maar de vraag. En ze moeten wel even flink oefenen.
Ja, tegen de tijd dat je kunt zeggen: "ik heb zin in spaghetti met tomatensaus, gehaktballen en salade. Maak me dat eens", zijn we weer heel veel jaar verder, als we dat ooit op een praktische manier voor elkaar krijgen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Zoals een robot die wat in een pannetje roert.
In feite gewoon een enkelvoudige beweging. Dat is nog heel ver verwijderd van een robot die op een menselijke manier een maaltijd bereidt.
Nog los van de manier waarop de robot in het pannetje roert, en feitelijk alleen dat doet, en niet weet wat daar het doel van is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |