Natuurlijk is het Tesla niet ten goede gekomen en zullen er vast hier en daar mensen zijn die dit in hen beslissing afwegen, echter als jij de keuze krijgt van je baas, je mag voor eerste keer een Tesla kiezen tussen de Peugeots en Citroens, dan kies je toch voor de Tesla. Enige merk wat nog beetje challenge is de KIA of Skoda. Waar volgens mij ook alleen KIA de enige is waar je geen "kale" auto krijgt. Dat is ook mijn klacht bij duitse automerken voornamelijk, al die opties.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Verrassend gebalanceerde post - like gegeven.![]()
Ik weet niet of je mij tot de haatclub rekent, ik heb niks tegen Tesla an sich, maar kijk wel met zeer gemengde gevoelens naar de persoon Musk. Ik denk dat hij het merk permanente schade heeft gedaan door het zo hard van de "deze is cool" status te beroven. Dat zijn toch zijn eigen acties en ik kan me voorstellen dat ze daar bij Tesla niet blij van zijn geworden.
Ze hebben bij Tesla verder een paar issues met een aantal producten, maar ze doen ook veel vooruitstrevende dingen. Maar inmiddels is de autoindustrie ook wakker en zijn er ook anderen die fors aan de weg timmeren. Tesla heeft niets unieks dat ze geweldig maakt. Dan is je "cool" status verliezen wel echt een ding. Blackberry was ooit ook de bom enzo.
De een zegt zus de ander zo met de aantallen. Dus de tijd moet leren wat het gaat worden. Dus zeg het maar, wat gaat het worden voor 2025? Gaan de huidige omzetverwachtingen uitkomen of moeten die worden bijgesteld?
Wat zeggen de andere profeten?
Ja flinke klappen op dit moment wegens mijn redenatie hierboven, maar dat zegt niets long term.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tesla krijgt momenteel flinke klappen qua verkoopcijfers, dat terwijl de markt voor elektrische auto's ontzettend competitief is.
Is het dan niet gek dat Musk eeb bonus wil van 56 miljard dollar? Dat geld kan dan toch beter in het merk gestopt worden?
Ik ken nu de aandelenprijs niet. Wel dat Musk niet capabel is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet Musk eerst weggaan, zodat de aandelenprijs behapbaar wordt. Want nu zou je hoogstens 1% dividend op je aandelenprijs krijgen, als ze dat zouden betalen.
Je bent een Tesla gek.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet Musk eerst weggaan, zodat de aandelenprijs behapbaar wordt. Want nu zou je hoogstens 1% dividend op je aandelenprijs krijgen, als ze dat zouden betalen.
Duidelijk niet. Klanten klagen. Terecht.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Slim merk dan om facelifts op de markt te brengen die voor minder verkopen zorgen.
Een normale aandelenkoers was vroeger (tot de komst van Big Tech en de huizencrash van 2008) zo'n 10 keer de jaarwinst, voor alle aandelen samen. Die winst werd uitgekeerd als dividend, dus dan kreeg je ieder jaar ongeveer 10% van de waarde van je investering en had je ze in 10 jaar terugverdiend.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ken nu de aandelenprijs niet. Wel dat Musk niet capabel is.
En Tesla werkt niet zo. Men maakt fouten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een normale aandelenkoers was vroeger (tot de komst van Big Tech en de huizencrash van 2008) zo'n 10 keer de jaarwinst, voor alle aandelen samen. Die winst werd uitgekeerd als dividend, dus dan kreeg je ieder jaar ongeveer 10% van de waarde van je investering en had je ze in 10 jaar terugverdiend.
Voor de overige autofabrikanten klopt dat ongeveer (die zitten rond 8 keer de jaarwinst, maar die keren ook dividend uit). De waarde van alle aandelen Tesla is ruim 100 keer de jaarwinst en zij keren geen dividend uit. Dit omdat Musk de personificatie van Ironman was, de extreem geniale en rijke uitvinder. En de verwachting was, dat als Musk zich aan al zijn beloftes zou houden en al zijn voorspellingen uit zouden komen, de aandelenprijs de stratosfeer in zou gaan.
Om Tesla winstgevend te maken voor de aandeelhouders, moeten de aandelen ieder jaar minstens 10% meer waard worden, zoals bij de grote Tech bedrijven, of moet je ieder jaar minstens 10% dividend krijgen.quote:
Dan weet je ook dat keihard onderuit gaan niet goed is voor een bedrijf. Hoe nu verder?quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Om Tesla winstgevend te maken voor de aandeelhouders, moeten de aandelen ieder jaar minstens 10% meer waard worden, zoals bij de grote Tech bedrijven, of moet je ieder jaar minstens 10% dividend krijgen.
En dat geldt ook voor de winstgevendheid: als je op iedere 100 dollar die je er in investeert door het over te nemen (minimaal 51% van alle aandelen te kopen) ieder jaar maar 1 dollar kunt verdienen, is het een hele slechte investering, die je nooit terug gaat verdienen. Zeker niet als je daar geld voor moet lenen.
En het is niet dat ik specifiek van Tesla zoveel af weet, alhoewel ik dat ook goed volg, ik weet gewoon redelijk goed hoe de wereld werkt
Beter uitleggen ipv plaatje.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:14 schreef VEM2012 het volgende:
Leuke circle jerk, heren…
Meanwhile in the adult world:
Bekijk deze YouTube-video
Het is nu pure hype. De bestaande aandeelhouders hebben die aandelen waarschijnlijk gekocht toen ze meer waard waren. Niet allemaal, maar een heleboel wel. Die zijn doodsbang dat Musk weggaat en ze al die aandelen bij het oud papier kunnen gooien.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat keihard onderuit gaan niet goed is voor een bedrijf. Hoe nu verder?
Die taxi werkt nog niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is nu pure hype. De bestaande aandeelhouders hebben die aandelen waarschijnlijk gekocht toen ze meer waard waren. Niet allemaal, maar een heleboel wel. Die zijn doodsbang dat Musk weggaat en ze al die aandelen bij het oud papier kunnen gooien.
En Musk heeft alles op FSD gezet. Dat al hun auto's volledig zelfstandig kunnen rijden. En dat je ze in kunt zetten als taxi als je ze zelf niet nodig hebt en zo slapend rijk kunt worden.
Behalve dat het onwaarschijnlijk is dat hij dat voor elkaar krijgt, moeten alle landen waar hij dat wil gaan verkopen daar ook toestemming voor geven. En het is nu nogal vrijblijvend. Er gebeuren een heleboel ongelukken, maar Tesla is daar niet verantwoordelijk voor. Dat gaat de meeste landen te ver. Eerst aantonen dat het veilig is en als de auto zelf rijd, zijn jullie ook verantwoordelijk. Logisch, natuurlijk.
En problematisch voor Tesla. Want verder hebben ze niet veel. Ook al lang geen nieuwe modellen en ze worden links en rechts ingehaald door de andere autofabrikanten.
Gek genoeg worden de meeste producten nu in China ontworpen en ontwikkeld. Net zoals we vroeger lachten dat Japan alleen dingen na kon maken, zeggen we dat nu van China. Maar dat is niet meer zo. Shenzhen is tegenwoordig hét Mekka voor techneuten. Daar moet je zijn. Veel hoogwaardige producten komen tegenwoordig daar vandaan. Silicon Valley is een aflopende zaakquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die taxi werkt nog niet.
Men wordt ingehaalt idd. Wel triest als je kijkt naar de kwaliteit van de auto's. Veelal uit China.
Dan ben ik het hier echt mee oneens. China is al heel lang slecht in goed producten maken. Ik ken dat al van vroeger en had nu echt anders verwacht.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gek genoeg worden de meeste producten nu in China ontworpen en ontwikkeld. Net zoals we vroeger lachten dat Japan alleen dingen na kon maken, zeggen we dat nu van China. Maar dat is niet meer zo. Shenzhen is tegenwoordig hét Mekka voor techneuten. Daar moet je zijn. Veel hoogwaardige producten komen tegenwoordig daar vandaan. Silicon Valley is een aflopende zaak
In China worden ook high end producten gemaakt, zoals iPhones.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan ben ik het hier echt mee oneens. China is al heel lang slecht in goed producten maken. Ik ken dat al van vroeger en had nu echt anders verwacht.
Te veel prut. Ik heb er mee te maken gehad. Men klaagt er zelf ook over.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
In China worden ook high end producten gemaakt, zoals iPhones.
Iedereen kent China van de prut die ze maken, maar dat is niet het enige dat ze doen.
Vroeger wel, maar dat is veranderd. Het is ook niet over de hele linie.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan ben ik het hier echt mee oneens. China is al heel lang slecht in goed producten maken. Ik ken dat al van vroeger en had nu echt anders verwacht.
Zelfs een Van Mook fiets kreeg men niet goed voor elkaar. Dat was pas.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger wel, maar dat is veranderd. Het is ook niet over de hele linie.
Als je groot wilt worden, kun je proberen de ontwikkeling en het opschalen te betalen door alleen de allerduurste (en beste) producten te maken, of je kunt marktaandeel gaan veroveren door gewoon het goedkoopste te zijn. De meeste bedrijven doen dat tweede.
Maar iPhones worden ook in China gemaakt. De meeste dure consumentenartikelen komen daar tegenwoordig vandaan. "Made in Germany" betekent steeds vaker dat ze daar alle Chinese onderdelen in elkaar hebben gezet.
Ja. Maar ook alles wat je in de Action kan kopen. Mensen kijken eerst naar de prijs.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:54 schreef Jaroon het volgende:
Temu. Heeft men ook onderzoek naar gedaan. De meeste Nederlanders zijn ontvreden.
Dan zijn we het daarover oneensquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zelfs een Van Mook fiets kreeg men niet goed voor elkaar. Dat was pas.
Ja. Eng bedrijf.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja. Maar ook alles wat je in de Action kan kopen. Mensen kijken eerst naar de prijs.
Want Van Mook werd een succes?quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan zijn we het daarover oneens
Ik heb geen idee over welke fiets je het hebt. Gewoon dat ook de uitstekende producten tegenwoordig vaak uit China komen.quote:
Excuus. Dacht dat je wist wat het was. Van Mook gaf duidelijk aan dat men kwaliteit niet onder controle had. Maar kijk maar op youtube en hoe Chinezen daar klagen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over welke fiets je het hebt. Gewoon dat ook de uitstekende producten tegenwoordig vaak uit China komen.
Trump wil nu dat ze al die dingen weer in de VS gaan maken. Zie jij het gebeuren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |