abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217782525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:27 schreef Perox het volgende:

[..]
Verrassend gebalanceerde post - like gegeven. ^O^

Ik weet niet of je mij tot de haatclub rekent, ik heb niks tegen Tesla an sich, maar kijk wel met zeer gemengde gevoelens naar de persoon Musk. Ik denk dat hij het merk permanente schade heeft gedaan door het zo hard van de "deze is cool" status te beroven. Dat zijn toch zijn eigen acties en ik kan me voorstellen dat ze daar bij Tesla niet blij van zijn geworden.

Ze hebben bij Tesla verder een paar issues met een aantal producten, maar ze doen ook veel vooruitstrevende dingen. Maar inmiddels is de autoindustrie ook wakker en zijn er ook anderen die fors aan de weg timmeren. Tesla heeft niets unieks dat ze geweldig maakt. Dan is je "cool" status verliezen wel echt een ding. Blackberry was ooit ook de bom enzo.

De een zegt zus de ander zo met de aantallen. Dus de tijd moet leren wat het gaat worden. Dus zeg het maar, wat gaat het worden voor 2025? Gaan de huidige omzetverwachtingen uitkomen of moeten die worden bijgesteld?
Wat zeggen de andere profeten?
Natuurlijk is het Tesla niet ten goede gekomen en zullen er vast hier en daar mensen zijn die dit in hen beslissing afwegen, echter als jij de keuze krijgt van je baas, je mag voor eerste keer een Tesla kiezen tussen de Peugeots en Citroens, dan kies je toch voor de Tesla. Enige merk wat nog beetje challenge is de KIA of Skoda. Waar volgens mij ook alleen KIA de enige is waar je geen "kale" auto krijgt. Dat is ook mijn klacht bij duitse automerken voornamelijk, al die opties.

De normale mens zijn dit soort dingen van Elon heel snel vergeten, elke week is er weer veel belangrijker nieuws dan Elon die DOGE heeft geïnitieerd of zijn rare groet. Het leven gaat door, je moet wel echt verveeld zijn om zo veel negatieve aandacht in iets te stoppen wat niet te stoppen is. Maar aan de andere kant snap ik wel dat mensen soort van groepsbinding opzoeken. Zonde van energie.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Tesla krijgt momenteel flinke klappen qua verkoopcijfers, dat terwijl de markt voor elektrische auto's ontzettend competitief is.

Is het dan niet gek dat Musk eeb bonus wil van 56 miljard dollar? Dat geld kan dan toch beter in het merk gestopt worden?
Ja flinke klappen op dit moment wegens mijn redenatie hierboven, maar dat zegt niets long term.
Daarnaast, de Europese merken staan er op dit moment ook zeker niet goed op.

Bekijk deze YouTube-video
Laadproblemen bij elektrische auto's door defect
Dan kies ik toch liever een betrouwbare Tesla ipv Citroen, Opel, Peugeot of Fiat.

En ja die 56 miljard of hoeveel het ook is, dat is iets wat volgens mij percentueel zo berekend is n.a.v bedrijfswaarde? Kan Elon zelf ook niet veel aan doen dit zo'n absurd bedrag is geworden. Zijn natuurlijk absurde bedragen, maar als ik mij daar ook al druk om moet gaan maken.
Het is iig niet zo dat hij een extreme levensstijl erop nalaat, volgens mij woont hij nog steeds in een kamertje op Mar-A-Lago. Heeft niet eens een villa dacht ik.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217782530
[quote]0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet Musk eerst weggaan, zodat de aandelenprijs behapbaar wordt. Want nu zou je hoogstens 1% dividend op je aandelenprijs krijgen, als ze dat zouden betalen.
Ik ken nu de aandelenprijs niet. Wel dat Musk niet capabel is.
pi_217782580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet Musk eerst weggaan, zodat de aandelenprijs behapbaar wordt. Want nu zou je hoogstens 1% dividend op je aandelenprijs krijgen, als ze dat zouden betalen.
Je bent een Tesla gek.
pi_217782586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Slim merk dan om facelifts op de markt te brengen die voor minder verkopen zorgen.
Duidelijk niet. Klanten klagen. Terecht.
pi_217782612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik ken nu de aandelenprijs niet. Wel dat Musk niet capabel is.
Een normale aandelenkoers was vroeger (tot de komst van Big Tech en de huizencrash van 2008) zo'n 10 keer de jaarwinst, voor alle aandelen samen. Die winst werd uitgekeerd als dividend, dus dan kreeg je ieder jaar ongeveer 10% van de waarde van je investering en had je ze in 10 jaar terugverdiend.

Voor de overige autofabrikanten klopt dat ongeveer (die zitten rond 8 keer de jaarwinst, maar die keren ook dividend uit). De waarde van alle aandelen Tesla is ruim 100 keer de jaarwinst en zij keren geen dividend uit. Dit omdat Musk de personificatie van Ironman was, de extreem geniale en rijke uitvinder. En de verwachting was, dat als Musk zich aan al zijn beloftes zou houden en al zijn voorspellingen uit zouden komen, de aandelenprijs de stratosfeer in zou gaan.
pi_217782624
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een normale aandelenkoers was vroeger (tot de komst van Big Tech en de huizencrash van 2008) zo'n 10 keer de jaarwinst, voor alle aandelen samen. Die winst werd uitgekeerd als dividend, dus dan kreeg je ieder jaar ongeveer 10% van de waarde van je investering en had je ze in 10 jaar terugverdiend.

Voor de overige autofabrikanten klopt dat ongeveer (die zitten rond 8 keer de jaarwinst, maar die keren ook dividend uit). De waarde van alle aandelen Tesla is ruim 100 keer de jaarwinst en zij keren geen dividend uit. Dit omdat Musk de personificatie van Ironman was, de extreem geniale en rijke uitvinder. En de verwachting was, dat als Musk zich aan al zijn beloftes zou houden en al zijn voorspellingen uit zouden komen, de aandelenprijs de stratosfeer in zou gaan.
En Tesla werkt niet zo. Men maakt fouten.
pi_217782680
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je bent een Tesla gek.
Om Tesla winstgevend te maken voor de aandeelhouders, moeten de aandelen ieder jaar minstens 10% meer waard worden, zoals bij de grote Tech bedrijven, of moet je ieder jaar minstens 10% dividend krijgen.

En dat geldt ook voor de winstgevendheid: als je op iedere 100 dollar die je er in investeert door het over te nemen (minimaal 51% van alle aandelen te kopen) ieder jaar maar 1 dollar kunt verdienen, is het een hele slechte investering, die je nooit terug gaat verdienen. Zeker niet als je daar geld voor moet lenen.

En het is niet dat ik specifiek van Tesla zoveel af weet, alhoewel ik dat ook goed volg, ik weet gewoon redelijk goed hoe de wereld werkt :)
pi_217782696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Om Tesla winstgevend te maken voor de aandeelhouders, moeten de aandelen ieder jaar minstens 10% meer waard worden, zoals bij de grote Tech bedrijven, of moet je ieder jaar minstens 10% dividend krijgen.

En dat geldt ook voor de winstgevendheid: als je op iedere 100 dollar die je er in investeert door het over te nemen (minimaal 51% van alle aandelen te kopen) ieder jaar maar 1 dollar kunt verdienen, is het een hele slechte investering, die je nooit terug gaat verdienen. Zeker niet als je daar geld voor moet lenen.

En het is niet dat ik specifiek van Tesla zoveel af weet, alhoewel ik dat ook goed volg, ik weet gewoon redelijk goed hoe de wereld werkt :)
Dan weet je ook dat keihard onderuit gaan niet goed is voor een bedrijf. Hoe nu verder?
pi_217782721
Leuke circle jerk, heren…

Meanwhile in the adult world:

Bekijk deze YouTube-video
pi_217782746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:14 schreef VEM2012 het volgende:
Leuke circle jerk, heren…

Meanwhile in the adult world:

Bekijk deze YouTube-video
Beter uitleggen ipv plaatje.
pi_217782827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dan weet je ook dat keihard onderuit gaan niet goed is voor een bedrijf. Hoe nu verder?
Het is nu pure hype. De bestaande aandeelhouders hebben die aandelen waarschijnlijk gekocht toen ze meer waard waren. Niet allemaal, maar een heleboel wel. Die zijn doodsbang dat Musk weggaat en ze al die aandelen bij het oud papier kunnen gooien.

En Musk heeft alles op FSD gezet. Dat al hun auto's volledig zelfstandig kunnen rijden. En dat je ze in kunt zetten als taxi als je ze zelf niet nodig hebt en zo slapend rijk kunt worden.

Behalve dat het onwaarschijnlijk is dat hij dat voor elkaar krijgt, moeten alle landen waar hij dat wil gaan verkopen daar ook toestemming voor geven. En het is nu nogal vrijblijvend. Er gebeuren een heleboel ongelukken, maar Tesla is daar niet verantwoordelijk voor. Dat gaat de meeste landen te ver. Eerst aantonen dat het veilig is en als de auto zelf rijd, zijn jullie ook verantwoordelijk. Logisch, natuurlijk.

En problematisch voor Tesla. Want verder hebben ze niet veel. Ook al lang geen nieuwe modellen en ze worden links en rechts ingehaald door de andere autofabrikanten.
pi_217782870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is nu pure hype. De bestaande aandeelhouders hebben die aandelen waarschijnlijk gekocht toen ze meer waard waren. Niet allemaal, maar een heleboel wel. Die zijn doodsbang dat Musk weggaat en ze al die aandelen bij het oud papier kunnen gooien.

En Musk heeft alles op FSD gezet. Dat al hun auto's volledig zelfstandig kunnen rijden. En dat je ze in kunt zetten als taxi als je ze zelf niet nodig hebt en zo slapend rijk kunt worden.

Behalve dat het onwaarschijnlijk is dat hij dat voor elkaar krijgt, moeten alle landen waar hij dat wil gaan verkopen daar ook toestemming voor geven. En het is nu nogal vrijblijvend. Er gebeuren een heleboel ongelukken, maar Tesla is daar niet verantwoordelijk voor. Dat gaat de meeste landen te ver. Eerst aantonen dat het veilig is en als de auto zelf rijd, zijn jullie ook verantwoordelijk. Logisch, natuurlijk.

En problematisch voor Tesla. Want verder hebben ze niet veel. Ook al lang geen nieuwe modellen en ze worden links en rechts ingehaald door de andere autofabrikanten.
Die taxi werkt nog niet.

Men wordt ingehaalt idd. Wel triest als je kijkt naar de kwaliteit van de auto's. Veelal uit China.
pi_217783088
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Die taxi werkt nog niet.

Men wordt ingehaalt idd. Wel triest als je kijkt naar de kwaliteit van de auto's. Veelal uit China.
Gek genoeg worden de meeste producten nu in China ontworpen en ontwikkeld. Net zoals we vroeger lachten dat Japan alleen dingen na kon maken, zeggen we dat nu van China. Maar dat is niet meer zo. Shenzhen is tegenwoordig hét Mekka voor techneuten. Daar moet je zijn. Veel hoogwaardige producten komen tegenwoordig daar vandaan. Silicon Valley is een aflopende zaak
pi_217783175
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gek genoeg worden de meeste producten nu in China ontworpen en ontwikkeld. Net zoals we vroeger lachten dat Japan alleen dingen na kon maken, zeggen we dat nu van China. Maar dat is niet meer zo. Shenzhen is tegenwoordig hét Mekka voor techneuten. Daar moet je zijn. Veel hoogwaardige producten komen tegenwoordig daar vandaan. Silicon Valley is een aflopende zaak
Dan ben ik het hier echt mee oneens. China is al heel lang slecht in goed producten maken. Ik ken dat al van vroeger en had nu echt anders verwacht.
pi_217783268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dan ben ik het hier echt mee oneens. China is al heel lang slecht in goed producten maken. Ik ken dat al van vroeger en had nu echt anders verwacht.
In China worden ook high end producten gemaakt, zoals iPhones.
Iedereen kent China van de prut die ze maken, maar dat is niet het enige dat ze doen.
pi_217783288
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
In China worden ook high end producten gemaakt, zoals iPhones.
Iedereen kent China van de prut die ze maken, maar dat is niet het enige dat ze doen.
Te veel prut. Ik heb er mee te maken gehad. Men klaagt er zelf ook over.
pi_217783316
Temu. Heeft men ook onderzoek naar gedaan. De meeste Nederlanders zijn ontvreden.
pi_217783357
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dan ben ik het hier echt mee oneens. China is al heel lang slecht in goed producten maken. Ik ken dat al van vroeger en had nu echt anders verwacht.
Vroeger wel, maar dat is veranderd. Het is ook niet over de hele linie.

Als je groot wilt worden, kun je proberen de ontwikkeling en het opschalen te betalen door alleen de allerduurste (en beste) producten te maken, of je kunt marktaandeel gaan veroveren door gewoon het goedkoopste te zijn. De meeste bedrijven doen dat tweede.

Maar iPhones worden ook in China gemaakt. De meeste dure consumentenartikelen komen daar tegenwoordig vandaan. "Made in Germany" betekent steeds vaker dat ze daar alle Chinese onderdelen in elkaar hebben gezet.
pi_217783366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Vroeger wel, maar dat is veranderd. Het is ook niet over de hele linie.

Als je groot wilt worden, kun je proberen de ontwikkeling en het opschalen te betalen door alleen de allerduurste (en beste) producten te maken, of je kunt marktaandeel gaan veroveren door gewoon het goedkoopste te zijn. De meeste bedrijven doen dat tweede.

Maar iPhones worden ook in China gemaakt. De meeste dure consumentenartikelen komen daar tegenwoordig vandaan. "Made in Germany" betekent steeds vaker dat ze daar alle Chinese onderdelen in elkaar hebben gezet.
Zelfs een Van Mook fiets kreeg men niet goed voor elkaar. Dat was pas.
pi_217783370
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:54 schreef Jaroon het volgende:
Temu. Heeft men ook onderzoek naar gedaan. De meeste Nederlanders zijn ontvreden.
Ja. Maar ook alles wat je in de Action kan kopen. Mensen kijken eerst naar de prijs.
pi_217783372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Zelfs een Van Mook fiets kreeg men niet goed voor elkaar. Dat was pas.
Dan zijn we het daarover oneens :)
pi_217783381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja. Maar ook alles wat je in de Action kan kopen. Mensen kijken eerst naar de prijs.
Ja. Eng bedrijf.
pi_217783400
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan zijn we het daarover oneens :)
Want Van Mook werd een succes?
pi_217783442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Want Van Mook werd een succes?
Ik heb geen idee over welke fiets je het hebt. Gewoon dat ook de uitstekende producten tegenwoordig vaak uit China komen.

Trump wil nu dat ze al die dingen weer in de VS gaan maken. Zie jij het gebeuren?
pi_217783497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb geen idee over welke fiets je het hebt. Gewoon dat ook de uitstekende producten tegenwoordig vaak uit China komen.

Trump wil nu dat ze al die dingen weer in de VS gaan maken. Zie jij het gebeuren?
Excuus. Dacht dat je wist wat het was. Van Mook gaf duidelijk aan dat men kwaliteit niet onder controle had. Maar kijk maar op youtube en hoe Chinezen daar klagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')