Dat is diep triest. De US verliest vertrouwen van andere landen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant: heb je de rest van zijn kabinet Gezien? Die komen allemaal uit het gekkenhuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook miljarden minder winst maken.
Heb nog wel een vraag, stel je voor Elon Musk verlaat Tesla dit jaar, is Tesla dan weer helemaal cool?Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
Het is te vroeg om te zeggen of Musk daadwerkelijk schade heeft aangericht, iets wat natuurlijk de Elon haatclub graag bewezen wil zien. Zullen Elon en zijn aanhang het altijd betuttelen, feit veranderd niet we dingen heel snel vergeten en echte represailles uit zijn gebleven voor Elon.
Dat het ongelukkig valt met een 2 nieuwe facelifts laat natuurlijk blijken dat ze op dit moment achterlopen op de cijfers van afgelopen jaar, wat niet gek is omdat dit ook het laatste jaartje was met subsidies en of Tesla de kopers tegemoet kwam met hen eigen subsidies (kortingen), dus enorme aantallen.
Feit is dat overal te lezen is dat de nieuwe Modellen pas vanaf Mei/Juni geleverd zouden gaan worden. En Tesla's verkoopcijfers werken ook heel anders dan van de andere merken, waar de merken hen nieuwe facelifts en modellen weer verkopen aan de dealers is dit bij Tesla niet het geval.
Tesla is namelijk 1 van de weinige merken die niet met dealers werken, dus er is geen Tesla Zwolle die even alvast 40 Tesla's aanschaft, elke Tesla die "verkocht" is gaat daadwerkelijk ook gebruikt worden.
Waar andere merken hen te dure auto's wel bij de dealers hebben staan maar zonder ter naamstelling/kenteken, echter deze tellen wel voor de "verkoop" cijfers van het automerk.
En vergeet niet als Tesla echt de verkoopcijfers zouden willen boosten hebben ze daarvoor tal van mogelijkheden, maar zo te merken is dat niet echt relevant.
Ze kunnen namelijk stunten met gratis SuperCharging, gratis PowerWall en andere opties of smijten met kortingen. Echter heeft dit in verleden nog wel voor gefronste wenkbrauwen gezorgd onder early adopters of mensen die pre-orders en de volle klap hebben betaald.
Het is ook makkelijk om alles te vergelijken met Tesla, terwijlNatuurlijk heeft hij schade aangericht. Je wordt als US door mensen zoals hij niet meer geheel serieus geworden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook miljarden minder winst maken.
Heb nog wel een vraag, stel je voor Elon Musk verlaat Tesla dit jaar, is Tesla dan weer helemaal cool?
Kom uit de Reddit bubbel, het is helemaal niet zo extreem als iedereen doet lijken. Net zoals Reddit/internet volstaat met LGBTQI+ stuff en je in het echte leven niets van merkt. Geen enkel normaal mens boeit het wat of de buurman een nieuwe Tesla heeft. Echt alleen diegene die hele dag lopen te doomscrollen op internet. Mensen hebben banen, gezinnen en andere dingen waar ze zich veel drukker om maken dan wie toevallig de CEO is van een bedrijf.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij schade aangericht. Je wordt als US door mensen zoals hij niet meer geheel serieus geworden.
Ik heb 0 met Reddit. Ook nooit gehad.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Kom uit de Reddit bubbel, het is helemaal niet zo extreem als iedereen doet lijken. Net zoals Reddit/internet volstaat met LGBTQI+ stuff en je in het echte leven niets van merkt. Geen enkel normaal mens boeit het wat of de buurman een nieuwe Tesla heeft. Echt alleen diegene die hele dag lopen te doomscrollen op internet. Mensen hebben banen, gezinnen en andere dingen waar ze zich veel drukker om maken dan wie toevallig de CEO is van een bedrijf.
Met Tesla heb je een auto die weinig onderhoudt nodig heeft, goede support, veel updates, goede callbacks indien benodigd, prachtige app support en ga zo maar door. Tesla loopt op elk automerk voor.
Het internet is geen weerspiegeling van de samenleving, dat zag je wel aan de Kamala-Trump verkiezingen.
Cool misschien wel, maar hun aandelenkoers gaat in het putje, tot een vergelijkbaar winst/koers niveau als de andere autobouwers. Dus zo'n 10% van wat het nu is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
Heb nog wel een vraag, stel je voor Elon Musk verlaat Tesla dit jaar, is Tesla dan weer helemaal cool?
Het is te vroeg om te zeggen of Musk daadwerkelijk schade heeft aangericht, iets wat natuurlijk de Elon haatclub graag bewezen wil zien. Zullen Elon en zijn aanhang het altijd betuttelen, feit veranderd niet we dingen heel snel vergeten en echte represailles uit zijn gebleven voor Elon.
Dat het ongelukkig valt met een 2 nieuwe facelifts laat natuurlijk blijken dat ze op dit moment achterlopen op de cijfers van afgelopen jaar, wat niet gek is omdat dit ook het laatste jaartje was met subsidies en of Tesla de kopers tegemoet kwam met hen eigen subsidies (kortingen), dus enorme aantallen.
Feit is dat overal te lezen is dat de nieuwe Modellen pas vanaf Mei/Juni geleverd zouden gaan worden. En Tesla's verkoopcijfers werken ook heel anders dan van de andere merken, waar de merken hen nieuwe facelifts en modellen weer verkopen aan de dealers is dit bij Tesla niet het geval.
Tesla is namelijk 1 van de weinige merken die niet met dealers werken, dus er is geen Tesla Zwolle die even alvast 40 Tesla's aanschaft, elke Tesla die "verkocht" is gaat daadwerkelijk ook gebruikt worden.
Waar andere merken hen te dure auto's wel bij de dealers hebben staan maar zonder ter naamstelling/kenteken, echter deze tellen wel voor de "verkoop" cijfers van het automerk.
En vergeet niet als Tesla echt de verkoopcijfers zouden willen boosten hebben ze daarvoor tal van mogelijkheden, maar zo te merken is dat niet echt relevant.
Ze kunnen namelijk stunten met gratis SuperCharging, gratis PowerWall en andere opties of smijten met kortingen. Echter heeft dit in verleden nog wel voor gefronste wenkbrauwen gezorgd onder early adopters of mensen die pre-orders en de volle klap hebben betaald.
Het is ook makkelijk om alles te vergelijken met Tesla, terwijlNee. Goed terugkomen van dit gebeurt niet. Het bedrijf kan wel overgenomen worden.......met succes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook miljarden minder winst maken.
Verkoop van nieuwe Tesla's sterk gedaald in Europese Uniequote:Op woensdag 28 mei 2025 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
Het is te vroeg om te zeggen of Musk daadwerkelijk schade heeft aangericht, iets wat natuurlijk de Elon haatclub graag bewezen wil zien.
Als ik bij een bedrijf beschikking had tot 1 lease auto, dan zal het snel de BMW i4 of Tesla Model 3 worden denk ik. Maar BMW i4 is 15,000 euro extra en dan heb je een kale BMW i4.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb 0 met Reddit. Ook nooit gehad.
Ga voor Tesla. Veel mensen doen het niet. Verder niet mijn probleem. Ik zie bij mensen die ik ken al dat ze er niet meer voor gaan.
Zo zijn er ook mensen die de hele dag bezig zijn met Tesla aan het bashen, op welke manier dan ook. Tot aan het aanmoedigen van vernielingen of zelfs Dox sites. Het internet is een cesspool en er hoeft maar een klein georganiseerd groepje stelselmatig met accounts elkaar te upvoten en slecht nieuws te brengen, komt in de feedbackloop upvote loop en hoppa. Iedereen en zijn moeder gelooft dat dit de waarheid is.quote:"Harris-Walz-campagne: Een onderzoek van The Federalist wees uit dat de campagne een Discord-server gebruikte om vrijwilligers te coördineren die pro-Harris-posts en -comments op Reddit plaatsten. Tussen 4 en 19 oktober 2024 maakten ze 2.551 posts, die 5,7 miljoen upvotes en 418.000 comments kregen. Dit werd gedaan om Harris populairder te doen lijken dan ze in werkelijkheid was, wat de organische discussie verstoorde."
Lees ff wat pagina's terug, iets met facelifts, nieuw modellen, fabriek aanpassingen, leveringen pas vanaf mei/juni enzovoorts.quote:
Nee hoor, dat is goed te merken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:56 schreef epicbeardman het volgende:
Het is te vroeg om te zeggen of Musk daadwerkelijk schade heeft aangericht,
Tja, altijd die frustratie over kritiek op Musk zijn handelen..quote:iets wat natuurlijk de Elon haatclub graag bewezen wil zien.
Musk jankte bijna als een klein kind in de hoorzitting over de represailles die hem treffen.quote:Zullen Elon en zijn aanhang het altijd betuttelen, feit veranderd niet we dingen heel snel vergeten en echte represailles uit zijn gebleven voor Elon.
Tja, het ene moment roep je dat de verkopen dalen doordat iedereen het oude model voor een prikkie kocht, vervolgens beweer je dat de levering las in mei is (mei is bijna om en aantallen zijn nog steeds significant lager dan vorig jaar), dan is de Tesla weer te duur voor de gemiddelde EV rjjder, Dan ligt het weer aan de afbouw van subsidies, etc.quote:Dat het ongelukkig valt met een 2 nieuwe facelifts laat natuurlijk blijken dat ze op dit moment achterlopen op de cijfers van afgelopen jaar, wat niet gek is omdat dit ook het laatste jaartje was met subsidies en of Tesla de kopers tegemoet kwam met hen eigen subsidies (kortingen), dus enorme aantallen.
Feit is dat overal te lezen is dat de nieuwe Modellen pas vanaf Mei/Juni geleverd zouden gaan worden.
Kijk, het nieuwe excuus.quote:En Tesla's verkoopcijfers werken ook heel anders dan van de andere merken, waar de merken hen nieuwe facelifts en modellen weer verkopen aan de dealers is dit bij Tesla niet het geval.
En weer een excuus.quote:En vergeet niet als Tesla echt de verkoopcijfers zouden willen boosten hebben ze daarvoor tal van mogelijkheden, maar zo te merken is dat niet echt relevant.
En weer een excuus...quote:Ze kunnen namelijk stunten met gratis SuperCharging, gratis PowerWall en andere opties of smijten met kortingen. Echter heeft dit in verleden nog wel voor gefronste wenkbrauwen gezorgd onder early adopters of mensen die pre-orders en de volle klap hebben betaald.
quote:Het is ook makkelijk om alles te vergelijken met Tesla, terwijlZien die een 713 winstdaling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook miljarden minder winst maken.
Verder gaat dit topic over Tesla, dus logischerwijs hebben we het over dit merk, en niet over Stellantis.
Wat Musk betreft: als die zich gewoon niet meer met de politiek bemoeit en gewoon weer de beetje eigenaardige gast is die briljant is qua durfondernemer, dan komt het allemaal wel goed.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Goed terugkomen van dit gebeurt niet. Het bedrijf kan wel overgenomen worde.......met succes.
Echt een stabiel bedrijf volgens jou.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als ik bij een bedrijf beschikking had tot 1 lease auto, dan zal het snel de BMW i4 of Tesla Model 3 worden denk ik. Maar BMW i4 is 15,000 euro extra en dan heb je een kale BMW i4.
Denk toch een Tesla toch voor de zakelijke rijden het meest interessants blijft, er zijn niet veel auto's die aan de betrouwbaarheid kunnen tippen van Tesla.
Maar om je een voorbeeld te geven wat gebeurde tijdens de verkiezingen
[..]
Zo zijn er ook mensen die de hele dag bezig zijn met Tesla aan het bashen, op welke manier dan ook. Tot aan het aanmoedigen van vernielingen of zelfs Dox sites. Het internet is een cesspool en er hoeft maar een klein georganiseerd groepje stelselmatig met accounts elkaar te upvoten en slecht nieuws te brengen, komt in de feedbackloop upvote loop en hoppa. Iedereen en zijn moeder gelooft dat dit de waarheid is.![]()
Feit dat niemand zich druk maakt bij Tesla, zegt eigenlijk wel genoeg. Geen kat in nauw rare sprongen of iets. Geen aanbiedingen, geen paniek onder aandeelhouders.
De enige die zich zorgen maken over Tesla op dit moment zijn de haters. Mijn dagdienst zit er bijna op, @VEM2012 of @Repentless nemen jullie het zo weer over?quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
[..]
Echt een stabiel bedrijf volgens jou.
Dan maak je een fout zeer wss.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige die zich zorgen maken over Tesla op dit moment zijn de haters. Mijn dagdienst zit er bijna op, @:VEM2012 of @:Repentless nemen jullie het zo weer over?
Ik ben geen Warren Buffet, maar koop zeker TSLA aandelen.
Hoe denk jij dat het werkt? Tesla komt met nieuwe facelifts en opeens worden ze weer verkocht?quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
Lees ff wat pagina's terug, iets met facelifts, nieuw modellen, fabriek aanpassingen, leveringen pas vanaf mei/juni enzovoorts.
Nee, zijn argument is dat door de facelifts minder worden verkocht.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat het werkt? Tesla komt met nieuwe facelifts en opeens worden ze weer verkocht?
Er is weinig mis met het design van Tesla (behalve dan met de cybertruck), dus daar zou ik het niet zo zoeken.
Ik lurk een beetje mee.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige die zich zorgen maken over Tesla op dit moment zijn de haters. Mijn dagdienst zit er bijna op, @:VEM2012 of @:Repentless nemen jullie het zo weer over?
Ik ben geen Warren Buffet, maar koop zeker TSLA aandelen.
Het is ook makkelijk om alles te vergelijken met Tesla, terwijlVerrassend gebalanceerde post - like gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook miljarden minder winst maken.
Heb nog wel een vraag, stel je voor Elon Musk verlaat Tesla dit jaar, is Tesla dan weer helemaal cool?![]()
Ik weet niet of je mij tot de haatclub rekent, ik heb niks tegen Tesla an sich, maar kijk wel met zeer gemengde gevoelens naar de persoon Musk. Ik denk dat hij het merk permanente schade heeft gedaan door het zo hard van de "deze is cool" status te beroven. Dat zijn toch zijn eigen acties en ik kan me voorstellen dat ze daar bij Tesla niet blij van zijn geworden.
Ze hebben bij Tesla verder een paar issues met een aantal producten, maar ze doen ook veel vooruitstrevende dingen. Maar inmiddels is de autoindustrie ook wakker en zijn er ook anderen die fors aan de weg timmeren. Tesla heeft niets unieks dat ze geweldig maakt. Dan is je "cool" status verliezen wel echt een ding. Blackberry was ooit ook de bom enzo.
De een zegt zus de ander zo met de aantallen. Dus de tijd moet leren wat het gaat worden. Dus zeg het maar, wat gaat het worden voor 2025? Gaan de huidige omzetverwachtingen uitkomen of moeten die worden bijgesteld?
Wat zeggen de andere profeten?
Slim merk dan om facelifts op de markt te brengen die voor minder verkopen zorgen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, zijn argument is dat door de facelifts minder worden verkocht.
Ja, de bochten waar baardmans zich in wringt worden steeds gekker.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Slim merk dan om facelifts op de markt te brengen die voor minder verkopen zorgen.
Wat zou jij doen in November toen de Nieuwe Model Y of 3 aangekondigd werd en nieuwssites de facelift begonnen te melden. Dan wacht jij totdat dit model uitkomt en je die kan pre-orderen. Dit kon pas later.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat het werkt? Tesla komt met nieuwe facelifts en opeens worden ze weer verkocht?
Er is weinig mis met het design van Tesla (behalve dan met de cybertruck), dus daar zou ik het niet zo zoeken.
Tesla heeft vorig jaar alle "Oudere" modellen in de aanbieding gedaan (vraag maar aan Grok) omdat ze van hen oude stock afwilden.quote:De Tesla Model Y Juniper kon in Nederland worden gepre-orderd vanaf 10 januari 2025, toen Tesla de bestelpagina voor de Launch Edition opende. De officiële aankondiging van de Model Y Juniper in Europa, inclusief Nederland, vond plaats op 24 januari 2025, en de leveringen van de Launch Edition starten vanaf eind maart 2025.
Gek. De links die ik eerder gaf gaven aan dat het niet goed gaat met het bedrijf. Het gaat niet over veel geld hebben maar over verstandig zijn. Dat is Musk niet. Zie zijn 4x4 auto die een totale plof zijn. Zijn begrijpen dat je in een normaal land die auto niet kwijt kan omdat ze te scherp op hoeken zijn. Dat zal vast een onderwerp geweest zijn van discussie. En Musk gilt dan blijkbaar dat het zo moet gaan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat zou jij doen in November toen de Nieuwe Model Y of 3 aangekondigd werd en nieuwssites de facelift begonnen te melden. Dan wacht jij totdat dit model uitkomt en je die kan pre-orderen. Dit kon pas later.
Tesla heeft vorig jaar alle "Oudere" modellen in de aanbieding gedaan (vraag maar aan Grok) omdat ze van hen oude stock afwilden.
Pas midden Januari waren de fabrieken klaar om de nieuwe facelifts te produceren, wat resulteert in leveringen van Mei en Juni.
[ afbeelding ]
Kijk anders even het levering topic door op Tweakers, tal honderden Tweakers vol anticipatie wachten op hen SS mobiel.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2222010/last
Dusja, is zo ver ik weet allemaal bekend bij de aandeelhouders want die mopperen nergens over. Ze roepen niet dat Elon weg moet en zo ver ik weet zal hij zijn 53 miljard bonus ook nog gewoon krijgen.
Tesla krijgt momenteel flinke klappen qua verkoopcijfers, dat terwijl de markt voor elektrische auto's ontzettend competitief is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:29 schreef epicbeardman het volgende:
Dusja, is zo ver ik weet allemaal bekend bij de aandeelhouders want die mopperen nergens over. Ze roepen niet dat Elon weg moet en zo ver ik weet zal hij zijn 53 miljard bonus ook nog gewoon krijgen.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:41 schreef Jaroon het volgende:
53 miljard. Ik zal de enige zijn die dat niet meer als normaal ziet.
Ja, maar dan moet Musk eerst weggaan, zodat de aandelenprijs behapbaar wordt. Want nu zou je hoogstens 1% dividend op je aandelenprijs krijgen, als ze dat zouden betalen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Goed terugkomen van dit gebeurt niet. Het bedrijf kan wel overgenomen worden.......met succes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |