abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217804650
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De RDW worden daar vaak voor gebruikt, want die vinden bijna alles goed.
Op wat aanpassingen na (met name de ‘nag’) is het conform gereguleerd momenteel. Het is met name de Duitse autoindustrie die heeft gelobbyd later voor verdere beperkingen.

Inmiddels heeft Noorwegen al een proef met FSD supervised toegestaan en is het wachten op Nederland.

Wat het meest opvallende is aan deze uitzending, is dat een maand geleden er al een samenvatting beschikbaar was gemaakt, terwijl ze op dat moment net bezig waren met mensen te mailen voor het onderzoek.

Ergo: de conclusie stond al vast voordat het onderzoek was afgerond.

En daarmee is het broddelwerk.

(En gebaseerd op suggestie van enkele jaren terug, waarmee het lijkt puur te gaan om ‘hoe kunnen we op de anti Tesla bandwagon springen)

Hoe dan ook: ik wacht rustig af op de uitzending van Zembla waaruit naar voren komt dat Israël eigenlijk niet bestaat, maar gewoon een groep Joden is die land heeft gestolen van vredelievende Palestijnen, die daar al eeuwen het land Palestina hebben…
pi_217804792
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op wat aanpassingen na (met name de ‘nag’) is het conform gereguleerd momenteel. Het is met name de Duitse autoindustrie die heeft gelobbyd later voor verdere beperkingen.

Inmiddels heeft Noorwegen al een proef met FSD supervised toegestaan en is het wachten op Nederland.

Wat het meest opvallende is aan deze uitzending, is dat een maand geleden er al een samenvatting beschikbaar was gemaakt, terwijl ze op dat moment net bezig waren met mensen te mailen voor het onderzoek.

Ergo: de conclusie stond al vast voordat het onderzoek was afgerond.

En daarmee is het broddelwerk.

(En gebaseerd op suggestie van enkele jaren terug, waarmee het lijkt puur te gaan om ‘hoe kunnen we op de anti Tesla bandwagon springen)

Hoe dan ook: ik wacht rustig af op de uitzending van Zembla waaruit naar voren komt dat Israël eigenlijk niet bestaat, maar gewoon een groep Joden is die land heeft gestolen van vredelievende Palestijnen, die daar al eeuwen het land Palestina hebben…
Ach, het is kritisch richting Tesla, dus moet de boodschapper worden afgeschoten.
pi_217804800
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op wat aanpassingen na (met name de ‘nag’) is het conform gereguleerd momenteel. Het is met name de Duitse autoindustrie die heeft gelobbyd later voor verdere beperkingen.

Inmiddels heeft Noorwegen al een proef met FSD supervised toegestaan en is het wachten op Nederland.

Wat het meest opvallende is aan deze uitzending, is dat een maand geleden er al een samenvatting beschikbaar was gemaakt, terwijl ze op dat moment net bezig waren met mensen te mailen voor het onderzoek.

Ergo: de conclusie stond al vast voordat het onderzoek was afgerond.

En daarmee is het broddelwerk.

(En gebaseerd op suggestie van enkele jaren terug, waarmee het lijkt puur te gaan om ‘hoe kunnen we op de anti Tesla bandwagon springen)

Hoe dan ook: ik wacht rustig af op de uitzending van Zembla waaruit naar voren komt dat Israël eigenlijk niet bestaat, maar gewoon een groep Joden is die land heeft gestolen van vredelievende Palestijnen, die daar al eeuwen het land Palestina hebben…
Kijk, als de bestuurder er aan overlijd is het zijn of haar eigen schuld. Maar er lopen en rijden hier op straat ook voetgangers, waaronder kinderen, fietsers, invalidenwagentjes en zo. En die hebben er niet voor gekozen om door een Tesla omver gereden te worden.

Nou ga jij zeggen, dat Tesla's veiliger zijn dan gewone automobilisten. Prima. Maar zolang Tesla dat anders ziet en de bestuurder verantwoordelijk houd bij ongevallen, is het nog niet klaar voor algemeen gebruik.
pi_217804872
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ach, het is kritisch richting Tesla, dus moet de boodschapper worden afgeschoten.
Nee.

Ik heb duidelijk aangegeven wat er inhoudelijk niet ok aan is.

Bij de RDW is er intern een discussie geweest en is men tot de conclusie gekomen dat het binnen de regelgeving viel. Niet iedereen was het daarmee eens. Dat kan. Dat zal vaker het geval zijn dat een beslissing niet unaniem is.

Om dat te verkopen als ‘tegen de regels in’ is simpelweg een leugen.

Net zo goed is het idioot om een conclusie in steen te beitelen als je nog onderzoek aan het doen bent.

Ook is het raar dat eea is gebaseerd op een besluit uit 2016 (enkele maanden later alweer ingehaald) en een verhaal van Handelsblatt wat inmiddels 2 jaar oud is en ook toentertijd bestond uit meningen ipv harde feiten.

Waarom gaat men met deze oude koeien aan de slag? Ik kan daar maar 1 (politiek gemotiveerde) reden voor bedenken.
pi_217804892
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kijk, als de bestuurder er aan overlijd is het zijn of haar eigen schuld. Maar er lopen en rijden hier op straat ook voetgangers, waaronder kinderen, fietsers, invalidenwagentjes en zo. En die hebben er niet voor gekozen om door een Tesla omver gereden te worden.

Nou ga jij zeggen, dat Tesla's veiliger zijn dan gewone automobilisten. Prima. Maar zolang Tesla dat anders ziet en de bestuurder verantwoordelijk houd bij ongevallen, is het nog niet klaar voor algemeen gebruik.
AP is feitelijk niets anders dan adaptieve cruise control en lane hold. Dat zit op heel veel auto’s.

Als jij op cruise control rijdt op een 80 km/u weg in een Mercedes en je gaat met je telefoon spelen, ligt het dan ook aan Mercedes volgens jou als jij mist dat je door rood rijdt en daardoor een fietser overhoop rijdt?

Nee toch?
pi_217805094
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee.

Ik heb duidelijk aangegeven wat er inhoudelijk niet ok aan is.

Bij de RDW is er intern een discussie geweest en is men tot de conclusie gekomen dat het binnen de regelgeving viel. Niet iedereen was het daarmee eens. Dat kan. Dat zal vaker het geval zijn dat een beslissing niet unaniem is.

Om dat te verkopen als ‘tegen de regels in’ is simpelweg een leugen.

Net zo goed is het idioot om een conclusie in steen te beitelen als je nog onderzoek aan het doen bent.

Ook is het raar dat eea is gebaseerd op een besluit uit 2016 (enkele maanden later alweer ingehaald) en een verhaal van Handelsblatt wat inmiddels 2 jaar oud is en ook toentertijd bestond uit meningen ipv harde feiten.

Waarom gaat men met deze oude koeien aan de slag? Ik kan daar maar 1 (politiek gemotiveerde) reden voor bedenken.
Nu sla je het deel over waarin je tekeer ging over Israël.
pi_217805156
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
AP is feitelijk niets anders dan adaptieve cruise control en lane hold. Dat zit op heel veel auto’s.

Als jij op cruise control rijdt op een 80 km/u weg in een Mercedes en je gaat met je telefoon spelen, ligt het dan ook aan Mercedes volgens jou als jij mist dat je door rood rijdt en daardoor een fietser overhoop rijdt?

Nee toch?
Het gaat om "Full Self Driving", of tegenwoordig "Supervised Full Self driving". Waarin, zoals de naam al zegt, de auto zelf rijd. Zodra dat "Supervised" vervalt en Tesla alle schade betaalt bij ongelukken, praten we verder. En niet de automatische besturing een paar seconde voor de botsing uitschakelen en dan beweren dat hij niet aanstond en de bestuurder aan het rijden was.

En inderdaad, die adaptive cruise control en lane hold zou je alleen onder optimale omstandigheden op de snelweg moeten kunnen gebruiken. En alleen als de auto ook minimaal een radar heeft, zodat hij afstanden kan meten.

Ik bedoel, wij moeten het met onze eigen zintuigen doen, maar wij hebben ook een enorme verwerkingscapaciteit en kunnen onbekende dingen inschatten. En zelfs dan gaat het nog redelijk vaak fout. Maar als je voor een autonome machine gaat, stop die dan ook vol met alle sensors die een meerwaarde kunnen hebben. Ga voor veiligheid en zekerheid, niet de laagste kosten.
pi_217805215
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nu sla je het deel over waarin je tekeer ging over Israël.
Jij vindt het niet veelzeggend dat BNN/Vara bloedserieus beweert dat Hamas vrijheidsstrijders zijn in plaats van terroristen?

Hoe serieus kun je mensen nog nemen als ze dit soort onzin proberen te verkopen voor politiek gewin?

Bar slecht laat ook al heel lang zien dat BNN/Vara de schaamte al enige tijd zwaar voorbij is.

Het is een beetje als wanneer Thierry Baudet wat roept. Zelfs als hij een keer iets zinnigs zegt (een kapotte klok geeft ook af en toe de juiste tijd aan) neemt niemand hem meer serieus.

Hoe dan ook: mijn argumentatie bestaat vooral uit het inhoudelijke. Maar dat deze uitzending een politiek karakter heeft, dat staat voor mij als een paal boven water. Er is immers geen enkele journalistieke reden om deze uitzending te maken.
pi_217805243
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat om "Full Self Driving", of tegenwoordig "Supervised Full Self driving". Waarin, zoals de naam al zegt, de auto zelf rijd. Zodra dat "Supervised" vervalt en Tesla alle schade betaalt bij ongelukken, praten we verder. En niet de automatische besturing een paar seconde voor de botsing uitschakelen en dan beweren dat hij niet aanstond en de bestuurder aan het rijden was.

En inderdaad, die adaptive cruise control en lane hold zou je alleen onder optimale omstandigheden op de snelweg moeten kunnen gebruiken. En alleen als de auto ook minimaal een radar heeft, zodat hij afstanden kan meten.

Ik bedoel, wij moeten het met onze eigen zintuigen doen, maar wij hebben ook een enorme verwerkingscapaciteit en kunnen onbekende dingen inschatten. En zelfs dan gaat het nog redelijk vaak fout. Maar als je voor een autonome machine gaat, stop die dan ook vol met alle sensors die een meerwaarde kunnen hebben. Ga voor veiligheid en zekerheid, niet de laagste kosten.
Nee, het gaat om Autopilot. FSD kwam pas later.

En FSD in Europa is overigens weinig anders dan AP met automatisch inparkeren, summon (die vanwege de verstikkende UN regels zelden tot nooit werkt) en verkeerslichtherkenning.

Ps filmpjes gezien van een Waymo die gewoon bij een ondergelopen straat vol het water in rijdt en vervolgens FSD netjes om diep water heen stuurt?
pi_217805296
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het gaat om Autopilot. FSD kwam pas later.

En FSD in Europa is overigens weinig anders dan AP met automatisch inparkeren, summon (die vanwege de verstikkende UN regels zelden tot nooit werkt) en verkeerslichtherkenning.

Ps filmpjes gezien van een Waymo die gewoon bij een ondergelopen straat vol het water in rijdt en vervolgens FSD netjes om diep water heen stuurt?
Je hebt de doelpalen ondertussen zo vaak en zo ver verzet, dat ze niet meer zichtbaar zijn.
pi_217805345
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij vindt het niet veelzeggend dat BNN/Vara bloedserieus beweert dat Hamas vrijheidsstrijders zijn in plaats van terroristen?
Willem Van Oranje was ook terrorist.
Kwestie van perceptie.


quote:
Hoe serieus kun je mensen nog nemen als ze dit soort onzin proberen te verkopen voor politiek gewin?
Hoeveel zetels heeft Zembla inmiddels?

quote:
Bar slecht laat ook al heel lang zien dat BNN/Vara de schaamte al enige tijd zwaar voorbij is.

Het is een beetje als wanneer Thierry Baudet wat roept. Zelfs als hij een keer iets zinnigs zegt (een kapotte klok geeft ook af en toe de juiste tijd aan) neemt niemand hem meer serieus.

Hoe dan ook: mijn argumentatie bestaat vooral uit het inhoudelijke. Maar dat deze uitzending een politiek karakter heeft, dat staat voor mij als een paal boven water. Er is immers geen enkele journalistieke reden om deze uitzending te maken.
Zembla heeft een gekleurde visie, dat is bekend
Maar dat betekent niet dat het allemaal onzin is.
pi_217805348
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt de doelpalen ondertussen zo vaak en zo ver verzet, dat ze niet meer zichtbaar zijn.
Die mag je even uitleggen.

FSD kwam in 2018.

Zie de verklaring van de RDW: https://www.rdw.nl/nieuws(...)en-de-rol-van-de-rdw

Kijk naar de genoemde data.

Zou het over AP gaan zoals ik zeg, of FSD zoals jij beweert?

Heel benieuwd…
pi_217805358
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Willem Van Oranje was ook terrorist.
Kwestie van perceptie.
[..]
Hoeveel zetels heeft Zembla inmiddels?
[..]
Zembla heeft een gekleurde visie, dat is bekend
Maar dat betekent niet dat het allemaal onzin is.
Nee, maar dat laatste heb ik nooit beweerd. En dat jij het standpunt van BNN/Vara over Hamas niet veroordeelt zeg veel over jou…
pi_217805404
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het gaat om Autopilot. FSD kwam pas later.

En FSD in Europa is overigens weinig anders dan AP met automatisch inparkeren, summon (die vanwege de verstikkende UN regels zelden tot nooit werkt) en verkeerslichtherkenning.

Ps filmpjes gezien van een Waymo die gewoon bij een ondergelopen straat vol het water in rijdt en vervolgens FSD netjes om diep water heen stuurt?
Ik heb net een video gezien van een uurtje FSD rijden, waarbij de bestuurder meerdere malen moest ingrijpen, waaronder het voorkomen dat de Tesla inrijdt op een vrachtwagen die achteruit rijdt en met volle snelheid op een kruispunt afstuift waar op dat moment 2 auto's elkaar kruisen.

Waymo heeft momenteel 250.000 ritten per week.
pi_217805412
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar dat laatste heb ik nooit beweerd. En dat jij het standpunt van BNN/Vara over Hamas niet veroordeelt zeg veel over jou…
Ik hoef niet in een Tesla topic Hamas te veroordelen.
pi_217805461
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb net een video gezien van een uurtje FSD rijden, waarbij de bestuurder meerdere malen moest ingrijpen, waaronder het voorkomen dat de Tesla inrijdt op een vrachtwagen die achteruit rijdt en met volle snelheid op een kruispunt afstuift waar op dat moment 2 auto's elkaar kruisen.

Waymo heeft momenteel 250.000 ritten per week.
Jij gelooft ook video’s waarin Tesla tot een half miljard schadevergoeding is veroordeeld ter zake van een ongeval 2 weken daarvoor…

En koop aandelen Waymo als jij erin gelooft.
pi_217805467
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik hoef niet in een Tesla topic Hamas te veroordelen.
Alsof je het elders wel gaat doen.
pi_217805615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alsof je het elders wel gaat doen.
Hear, hear.

Altijd iemand persoonlijk aanvallen..
pi_217805645
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hear, hear.

Altijd iemand persoonlijk aanvallen..
Dit is wederom geen persoonlijk aanval. Je wezelt terzake van jouw mening inzake Hamas. Daar reageer ik op.
pi_217805764
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is wederom geen persoonlijk aanval. Je wezelt terzake van jouw mening inzake Hamas. Daar reageer ik op.
Het gaat opeens over mij, dus persoonlijk.
pi_217805871
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 12:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat opeens over mij, dus persoonlijk.
Nee, het gaat om het feit dat je hier het Hamas standpunt van BNN/Vara aan het goedpraten was.
pi_217806050
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 12:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het gaat om het feit dat je hier het Hamas standpunt van BNN/Vara aan het goedpraten was.
Dat dus.
pi_217806136
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 12:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat dus.
Interesting…
pi_217806231
'Kwestie van perceptie', juist ja.
pi_217806261
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Interesting…
Yup, gewoon van het onderwerp afleiden door geheel off topic te gaan en op de man te gaan spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')