quote:BARNEVELD - De Barneveldse burgemeester Jacco van der Tak heeft aangifte gedaan van bedreiging. Hij ontving die na protesten afgelopen maandagavond.
Burgemeester Van der Tak is bedreigd vanwege de gebeurtenissen maandagavond rond het pro-Palestijnse protest bij een bijeenkomst van Christenen voor Israël. Van der Tak schrijft in een raadsmemo dat hij aangifte zal doen. Uit welke hoek de bedreiging komt, wordt niet gespecificeerd, aldus ANP.
Een woordvoerder zegt volgens het persbureau niet inhoudelijk op de bedreiging in te kunnen ingaan, maar dat die de "persoonlijke levenssfeer raakte" van de burgemeester. Die schrijft zelf in de memo dat de bedreiging is gedaan "naar aanleiding van het verloop van de demonstratie".
Demonstraties
In Barneveld was maandagavond een bijeenkomst van Christenen voor Israël. Daarnaast was er ook een aangekondigde demonstratie van Ummah voor Gaza. Die laatste groep verwijt de politie 'aanvankelijk nauwelijks zichtbaar' te zijn geweest toen 'een groep hooligans' met flessen en stenen gooide. Agenten moesten het 'ontgelden', demonstranten 'dekking zoeken en vluchten', aldus de pro-Palestijnse groep. Iemand raakte lichtgewond.
De politie doet onderzoek naar de gang van zaken rondom de demonstraties.
https://www.gld.nl/nieuws(...)gifte-van-bedreiging
Volgens mij staat dat er niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef Chadi het volgende:
Het geweld ook dit keer kwam vanuit de zionisten voor Israël. Deze bedreiging zal dus in het verlengde daarvan zitten aangezien hij zich tegen dit geweld had laten horen in het RD.
Oh? Waar zijn deze afbeeldingen dan van, volgens jou?quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Bart Nijman heeft zo te zien twee afbeeldingen van het internet geplukt en laat het voorkomen alsof dit in Barneveld gebeurde.
Vaak heeft de politie ook helemaal de capaciteiten niet (meer) om aan echte handhaving te doen. Dus wordt er maar lafjes gedoogd in de hoop dat het dan niet te veel uit de hand loopt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:47 schreef RotatoR het volgende:
Waanzin dat de politie dit soort intimidaties gedoogt. Dit heeft niets met vreedzaam protesteren te maken
Artikel zit achter betaalmuur. Maar afgezien daarvan, deze afbeelding is niet gemaakt in Barneveld.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:58 schreef Tjoent het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)or-israel~af46edc13/
Hier staan de afbeeldingen ook.
[ afbeelding ]
Nee hoor. Bij mij niet in elk geval. En bij andere users?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Artikel zit achter betaalmuur. Maar afgezien daarvan, deze afbeelding is niet gemaakt in Barneveld.
Doe geen moeite. De afbeelding is niet in Barneveld gemaakt, omdat als dat wel zo zou zijn, er al veel eerder iets over bekend zou zijn gemaakt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij mij niet in elk geval. En bij andere users?
Ik knip en plak het anders wel even, inclusief alle foto's en bijbehorende tekst.
Misschien moeten we dan William Harthoorn / Persbureau Heitink even raadplegen? Wil ik gerust doen hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doe geen moeite. De afbeelding is niet in Barneveld gemaakt, omdat als dat wel zo zou zijn, er al veel eerder iets over bekend zou zijn gemaakt.
Geloven jullie echt dat die Barnevelders als gedweeë schapen over die besmeurde vlag zouden lopen?
De topictitel stoort me ook, want in het artikel staat duidelijk aangegeven dat de daders van deze bedreiging niet bekend zijn gemaakt.
Ga je gang. Als dit waar is, ben ik de eerste om mijn woorden terug te nemen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:31 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan William Harthoorn / Persbureau Heitink even raadplegen? Wil ik gerust doen hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zojuist persbureau Heitink een mailtje gestuurd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ga je gang. Als dit waar is, ben ik de eerste om mijn woorden terug te nemen.
Het feit blijft echter dat uit het artikel nergens blijkt wie de bedreigers zijn, dus Nober is de boel flink aan het opstoken.
Moeten al die mensen niet werken?quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:58 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Het gebouw op de achtergrond is van BTO Barneveld. Je kunt door heel veel hoepels springen maar dit is gewoon op de Gildeweg in Barneveld.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doe geen moeite. De afbeelding is niet in Barneveld gemaakt, omdat als dat wel zo zou zijn, er al veel eerder iets over bekend zou zijn gemaakt.
Geloven jullie echt dat die Barnevelders als gedweeë schapen over die besmeurde vlag zouden lopen?
De topictitel stoort me ook, want in het artikel staat duidelijk aangegeven dat de daders van deze bedreiging niet bekend zijn gemaakt.
Pure intimidatie dit.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:58 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Terroristensjaals en uitingen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:27 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
De bezoekers van het evenement worden uitgemaakt voor ‘kindermoordenaars’. © William Harthoorn / Persbureau Heitink
Misschien hooguit tijd om dat ook maar eens duidelijk te maken. Anders gaan die lui alleen maar verder en verder.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:34 schreef Nober het volgende:
Barneveldse burgemeester doet aangifte van bedreiging
[..]
Situatieschets:
[ x ]
https://x.com/BartNijman/status/1927399586718416981
Aan demonstreren zitten ook grenzen.
Die hadden het te druk met (de gevolgen van het) snacken van de baklava zoals op de beelden is te zien, daar krijg je plakkerige handen vanquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:10 schreef oblo het volgende:
Walgelijke barbaren. Waarom werd dit toegelaten door de politie?
Correct.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:19 schreef Cruzinats het volgende:
Pallywappies worden steeds brutaler en extremer in hun doen en denken omdat daadwerkelijke consequenties voor hun acties uitblijft. Soms krijgen ze zelfs goedkeuring en steun van de laffe lokale politici wat al helemaal de wereld op z'n kop is natuurlijk.
Whataboutisme.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef Chadi het volgende:
Het geweld ook dit keer kwam vanuit de zionisten voor Israël. Deze bedreiging zal dus in het verlengde daarvan zitten aangezien hij zich tegen dit geweld had laten horen in het RD.
Helemaal eens met dit.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
Hier wordt wederom de kern van het gedachtegoed blootgelegd dat te veel moslims in het Westen omarmen: 'hou rekening met mij, maar ik hoef geen rekening te houden met jou'.
[ twitter ]
Nee het verschil is dat in andere gevallen men over zich heen laat lopen door deze pro-palles relschoppers.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef Chadi het volgende:
Dit is geen demonstratie, het is intimidatie en het is meer dan schandalig dat burgemeester en politie hebben zitten te slapen en dit toegestaan hebben.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:58 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Ironisch genoeg waren de Palestijnse grootmoeftie Haj Amin al-Husseini en Hitler dikke maatjes...quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:21 schreef Zoddie het volgende:
Nee het verschil is dat in andere gevallen men over zich heen laat lopen door deze pro-palles relschoppers.
Als men er zich tegen verzet is het meteen "Extreem rechts is geweldadig!! Tokkies! nazi's!!"
Ik ben niet degene met een terroristenvlaggetje als avatar.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja dat blind varen achter Israel is het zeker.
Niet?quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben niet degene met een terroristenvlaggetje als avatar.
Wat jij hebt is toch vele malen erger. Onder die vlag zijn miljoenen mensen onderdrukt uitgehongerd en honderd duizenden vermoord.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee. Anders had ik die van Hamas wel geplaatst.
Oh sorry.... ik zal de vlag van Saoedi-Arabië plaatsen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat jij hebt is toch vele malen erger. Onder die vlag zijn miljoenen mensen onderdrukt uitgehongerd en honderd duizenden vermoord.
ah we hebben een palipijper in ons middenquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:44 schreef Chadi het volgende:
Zegt een ziobaffer even .. crap!quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
ah we hebben een palipijper in ons midden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |