'Voetbaldier'quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:26 schreef De_Pel het volgende:
Ik vind het helemaal zo'n slechte keuze nog niet, Mokerdomme Sjonnie met Keizer.
Een (minderbegaafde) jongen van de club met een voetbaldier op de achtergrond - dat hebben wij zelf ook.
Je hebt natuurlijk liever een echt goede trainer, maar laten we niet doen alsof die voor het oprapen liggen.
Als je dan meeneemt dat de situatie bij Ajax ook niet ideaal is, vind ik het wel een reeele en vrij veilige keuze.
Eigenlijk vind ik het opmerkelijker als Heitinga toch weer voor Ajax kiest, dan dat Ajax voor Heitinga gaat, hoe mokerdom hij dan ook is.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Voetbaldier'
@:Alaphilippe_ @:PowerLoungen
Alsof van Persie een keuze was gebaseerd op argumenten, behalve dan kind van de club etc.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:21 schreef Vis1980 het volgende:
Als deze trend zich voortzet, dan zie je bij Feyenoord dat ze volgend jaar voor Been kiezen, met Priske als assisitent.
Dat is hoe het een beetje overkomt.
[..]
[ afbeelding ]
Hij is echter nog niet eerder ontslagen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof van Persie een keuze was gebaseerd op argumenten, behalve dan kind van de club etc.
Niet echt nee, die deed nog dommere dingen dan Heitinga. Bij Van Persie denk ik altijd aan Van Basten, beide geweldige voetballers maar als trainer een beetje wereldvreemd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof van Persie een keuze was gebaseerd op argumenten, behalve dan kind van de club etc.
Heitinga ook niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij is echter nog niet eerder ontslagen.
Verschil is dat Van Basten het vak helemaal niet leuk vindt/vond en eigenlijk niets in de voetballerij wilde doen. Die begon vanuit het niets als bondscoach, Van Persie is al een paar jaar bezig. Nu wil ik niet zeggen dat ie het volgend jaar feilloos gaat doen, maar tot nu toe gaat het bij Feyenoord prima.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Niet echt nee, die deed nog dommere dingen dan Heitinga. Bij Van Persie denk ik altijd aan Van Basten, beide geweldige voetballers maar als trainer een beetje wereldvreemd.
Ik zie vooral massale verbazing bij aanhangers van andere clubs en bij de Ajacieden die er vanuit gingen dat er een trainer kwam van het niveau Guardiola of andere niet haalbare trainers.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Verschil is dat Van Basten het vak helemaal niet leuk vindt/vond en eigenlijk niets in de voetballerij wilde doen. Die begon vanuit het niets als bondscoach, Van Persie is al een paar jaar bezig. Nu wil ik niet zeggen dat ie het volgend jaar feilloos gaat doen, maar tot nu toe gaat het bij Feyenoord prima.
Het kan bij Ajax ook gewoon prima uitpakken, al bestaat de massale verbazing niet voor niets.
Je heb 2 soorten trainers in de voetbalwereldquote:Op donderdag 29 mei 2025 10:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik zie vooral massale verbazing bij aanhangers van andere clubs en bij de Ajacieden die er vanuit gingen dat er een trainer kwam van het niveau Guardiola of andere niet haalbare trainers.
Daar zit zeker wat in, want Farioli luisterde niet en dat botste enorm met Kroes.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je heb 2 soorten trainers in de voetbalwereld
Trainers met een status en die lak overal aan hebben en hun eigen gang kunnen gaan.
Trainers die geen status hebben en makkelijk te sturen zijn vanuit de directie
Ajax kiest bewust voor trainers die geen status hebben en waarop ze invloed op kunnen hebben. Zelfs op de opstelling.
We zullen het gaan meemaken Klaas.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je heb 2 soorten trainers in de voetbalwereld
Trainers met een status en die lak overal aan hebben en hun eigen gang kunnen gaan.
Trainers die geen status hebben en makkelijk te sturen zijn vanuit de directie
Ajax kiest bewust voor trainers die geen status hebben en waarop ze invloed op kunnen hebben. Zelfs op de opstelling en de speelwijze.
Het zijn allebei een beetje makkelijk keuzes voor vermoedelijk middelmaat. Van Persie is aardig begonnen maar daar hoorde je dezelfde geluiden wel toentertijd. Met als verschil dat Van Persie hooguit een iets beter uithangbord is dan domme Sjonquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
We zullen het gaan meemaken Klaas.
Ik heb er wel vertrouwen in, als jij nou ook vertrouwen hebt in de trainer Van Persie dan zijn wel allebei blij
Heitinga ook niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij is echter nog niet eerder ontslagen.
De vraag is wie van ons het blijer zal zijn aan het eind....quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
We zullen het gaan meemaken Klaas.
Ik heb er wel vertrouwen in, als jij nou ook vertrouwen hebt in de trainer Van Persie dan zijn wel allebei blij
Ik weet niet of dat enorm botste maar er mocht voor volgend jaar best wel wat meer geëist worden van het veldspel bij Ajax, hoe goed ie het ook heeft gedaan afgelopen seizoen (qua resultaten).quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar zit zeker wat in, want Farioli luisterde niet en dat botste enorm met Kroes.
Het veldspel was best goed, het was alleen zeer behoudend, ik had toch liever hem gehouden en daarin een stap laten zetten dan dat we nu weer opnieuw moeten beginnen met Heitinga in een Slot sausje.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat enorm botste maar er mocht voor volgend jaar best wel wat meer geëist worden van het veldspel bij Ajax, hoe goed ie het ook heeft gedaan afgelopen seizoen (qua resultaten).
En sowieso mag je het aankoopbeleid nooit in handen leggen van een trainer / voorbijganger.
Ja, communicatief zit er een groot gat tussen de twee.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zijn allebei een beetje makkelijk keuzes voor vermoedelijk middelmaat. Van Persie is aardig begonnen maar daar hoorde je dezelfde geluiden wel toentertijd. Met als verschil dat Van Persie hooguit een iets beter uithangbord is dan domme Sjon
Zoals ik al zei, maar wel te licht bevonden.quote:
Eens hoor. Al zal het uiteindelijk altijd van de resultaten afhangen, goed uithangbord of niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zijn allebei een beetje makkelijk keuzes voor vermoedelijk middelmaat. Van Persie is aardig begonnen maar daar hoorde je dezelfde geluiden wel toentertijd. Met als verschil dat Van Persie hooguit een iets beter uithangbord is dan domme Sjon
Denk jij dat ze voor Reiziger waren gegaan als ie een clausule had?quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eens hoor. Al zal het uiteindelijk altijd van de resultaten afhangen, goed uithangbord of niet.
Als ik zag welke namen voorbij kwamen na het afhalen van Ten Hag dan vind ik het prima dat ze dan voor deze optie gaan.
Hij is nooit gepolst schijnbaar dus niet in beeld geweest. Voor mij persoonlijk ook geen betere optie dan Heitinga, zelfde geldt voor Simonis en die Noor.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Denk jij dat ze voor Reiziger waren gegaan als ie een clausule had?
Feyenoord ging voor Priske terwijl Van Persie beschikbaar was en een half jaar later was hij opeens wel geschiktquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, maar wel te licht bevonden.
quote:"Farioli kenden we niet, of Ten Hag zou slagen bij Ajax wisten we ook niet, Guardiola werd voor een groep gezet, dat gaat goed, Rijkaard moest ineens Barcelona leiden", gaat Vink verder. "Voordat je al een bepaalde mening hebt, iets in het verleden waar we niet over kunnen oordelen hoe dat tot stand kwam bij die twee, geef ze gewoon een kans."
Eerder in de aflevering vroeg Ajax-watcher Cristian Willaert zich af of Keizer en Heitinga wel complementair aan elkaar waren en of het wel freaks waren zoals Francesco Farioli dat is. "Laat ze het maar zien", aldus Vink. "Misschien zijn ze wel complementair aan elkaar. Misschien is Keizer wel een voetbalfreak. Je weet het niet. Als het na een jaar niet goed is, dan scheiden de wegen weer. Ik ben van mening: geef het een kans voordat je het afschiet."
Ik heb het eigenlijk ook zelden op zo’n channante wijze gepusht zien worden. Er is één ding zeker en dat is dat Heitinga wel een redelijk lek is naar de media.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het is fantastisch hoe de drogredenmachine overuren draait om deze Heitinga/Keizer-aanstelling goed te praten. Alles om niet teveel na te hoeven denken.
[..]
Wel interessant om te lezen over die link tussen Keizer en Slot. Wist niet dat die twee zo close waren. Geeft wel hoop dat Heitinga en Keizer niet met hopeloos verouderde ideeën en tactieken aan de slag gaan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:50 schreef Caland het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Het evangelie van Arend Martijn bereikt nu ook Amsterdam
Ja, dat was best vreemd, dat moet ik toegeven. Nu was Priske iemand die eigenlijk niet wist waar hij nu werkzaam was en misschien laat het ook wel zien dat er gewoon weinig goede Nederlandse trainers rondlopen die garantie tot succes bieden.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord ging voor Priske terwijl Van Persie beschikbaar was en een half jaar later was hij opeens wel geschikt
Dat is eigenlijk nog veel vreemder
Kwestie van tijd voordat Ajax ook John de Wolf gaat polsen lijkt mequote:Op donderdag 29 mei 2025 11:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wel interessant om te lezen over die link tussen Keizer en Slot. Wist niet dat die twee zo close waren. Geeft wel hoop dat Heitinga en Keizer niet met hopeloos verouderde ideeën en tactieken aan de slag gaan.
Iemand die dagelijks over voetbal appt met John de Wolf.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat Ajax ook John de Wolf gaat polsen lijkt me
quote:Naar alle waarschijnlijkheid zullen Heitinga en Keizer op korte termijn gepresenteerd worden bij Ajax. Volgens Christian Willaert, clubwatcher namens ESPN, was Keizer de beoogde opvolger van Francesco Farioli bij de clubleiding van Ajax. "Ik heb begrepen dat Keizer in eerste instantie benaderd is om hoofdtrainer te worden", zegt de Ajax-watcher bij Voetbalpraat. "Hij zei: ik ben wel geïnteresseerd, maar ik wil op de achtergrond. Ik wil niet als hoofdtrainer. Daarom zijn ze op deze constructie gekomen."
Je komt zelf ook niet bepaald met een sterk argument dat het tegendeel aantoont.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het is fantastisch hoe de drogredenmachine overuren draait om deze Heitinga/Keizer-aanstelling goed te praten. Alles om niet teveel na te hoeven denken.
[..]
Het is vooral fantastisch om te zien hoe tegenstanders van Heitinga/Keizer ineens overal een complot in zien. Zelfs in een Marciano Vink die niets meer zegt dan 'geef ze een kans, we gaan het zien'.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Oh, het is bijvoorbeeld best grappig dat Mijnheer Vink de 'je weet het niet' kaart trekt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:10 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je komt zelf ook niet bepaald met een sterk argument dat het tegendeel aantoont.
Laten we verder gaan.quote:'Wat ook heel positief kan zijn, is dat Ajax dit seizoen defensief heel veel gaten heeft laten vallen', weet Vink. '61 tegengoals. En hij staat wel echt bekend om het feit dat hij het elftal verdedigend zo goed positioneert, langdurig balbezit, goede opbouw, dat vind ik wel positief. Aan de ene kant dus heel enthousiast om een voor ons onbekende bij Ajax aan het werk te zien.'
Farioli heb ik dus al weerlegd. Daar wist hij vorig seizoen genoeg van. This you, Marciano?quote:"Farioli kenden we niet, of Ten Hag zou slagen bij Ajax wisten we ook niet, Guardiola werd voor een groep gezet, dat gaat goed, Rijkaard moest ineens Barcelona leiden", gaat Vink verder.
Je weet het niet, je weet het niet. Waarom mogen we niet verwachten/eisen dat anno 2025 een Ajax-trainer zijn handtekening bij vroegere teams onder het spel heeft gezet?quote:"Voordat je al een bepaalde mening hebt, iets in het verleden waar we niet over kunnen oordelen hoe dat tot stand kwam bij die twee, geef ze gewoon een kans."
Eerder in de aflevering vroeg Ajax-watcher Cristian Willaert zich af of Keizer en Heitinga wel complementair aan elkaar waren en of het wel freaks waren zoals Francesco Farioli dat is. "Laat ze het maar zien", aldus Vink. "Misschien zijn ze wel complementair aan elkaar. Misschien is Keizer wel een voetbalfreak. Je weet het niet. Als het na een jaar niet goed is, dan scheiden de wegen weer. Ik ben van mening: geef het een kans voordat je het afschiet."
Mike is dan ook z'n grote vriend.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk ook zelden op zo’n channante wijze gepusht zien worden. Er is één ding zeker en dat is dat Heitinga wel een redelijk lek is naar de media.
Ik denk dat Vink wil zeggen dat hij heeft gelezen/gehoord wat voor trainer Farioli was. Niet dat hij hem heeft gevolgd voordat hij bij Ajax kwam...quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Oh, het is bijvoorbeeld best grappig dat Mijnheer Vink de 'je weet het niet' kaart trekt.
Hij noemt Farioli als 'we kenden hem niet', terwijl hij er vorig jaar al lovend over was. Nu is er meer verdeeldheid en trekt hij opeens de 'ik weet het niet' kaart. 'Geef het een kans!'. We hebben het over de positie van Ajax-trainer. Niet zomaar iets. Je zou denken dat je op zo'n positie enige vorm van zekerheid wil, in plaats van Heitinga die nog nooit een serieuze A-hoofdmacht heeft gecoacht, en nog niet bekend staat om een duidelijke identiteit.
Hieronder Vink in 2024 over Farioli.Laten we verder gaan.quote:'Wat ook heel positief kan zijn, is dat Ajax dit seizoen defensief heel veel gaten heeft laten vallen', weet Vink. '61 tegengoals. En hij staat wel echt bekend om het feit dat hij het elftal verdedigend zo goed positioneert, langdurig balbezit, goede opbouw, dat vind ik wel positief. Aan de ene kant dus heel enthousiast om een voor ons onbekende bij Ajax aan het werk te zien.'
[..]
Farioli heb ik dus al weerlegd. Daar wist hij vorig seizoen genoeg van. This you, Marciano?
Erik Ten Hag leidde Go Ahead Eagles naar promotie (voor het eerst in 17 jaar), werkte twee jaar intensief als B-coach onder de vleugels van Guardiola en zette FC Utrecht 2,5 jaar naar zijn hand. Lijkt mij een zorgvuldig opgebouwd portfolio, met presteren onder druk.
Guardiola noemen in je 'je weet het niet' riedeltje klinkt op zich aantrekkelijk, maar van de beste man heeft in allerlei boeken en biografieën gestaan hoe zorgvuldig hij zijn carriere uitplande. Hij was vanaf de jongste dagen al aan het babbelen op het trainingsveld met Cruijff, bepaalde samen met Mourinho de tactiek toen Barça in 1997 de UEFA Cup won in De Kuip, en plande zijn spelerscarriere ná Barça zo uitgekiend in dienst van zijn trainersloopbaan. Hij spendeerde zijn tijd op de ranch van Bielsa, ging bij Dorados in Mexico(!) voetballen omdat leermeester Juanma Lillo daar trainer was. En daarna zette Guardiola eerst nog Barça B naar zijn hand. De ironie wil ook verder dat Begiristain in 2008 er nog eerder op uit was om Mourinho coach te maken, voordat hij bij Guardiola uitkwam
[..]
Je weet het niet, je weet het niet. Waarom mogen we niet verwachten/eisen dat anno 2025 een Ajax-trainer zijn handtekening bij vroegere teams onder het spel heeft gezet?
Waarom hoor je in die 'lijn van zkh. Arne Slot'-riedeltjes niet dat Schreuder jaren heeft mee kunnen kijken bij Ten Hag, Adriaanse, Nagelsmann om maar eens wat te noemen? Schreuder ging uiteindelijk gierend hard door het putje, maar goed dat past niet in het narratief.
Misschien blijkt Heitinga opeens heel goed, maar dat analisten en/of journalisten de 'je weet het niet' kaart trekken bij een aanstelling van Ajax op de trainerspositie. Wat denk je er dan zelf van? Moet je niet lachen om jezelf? Moet je niet huilen? Het is geen Stichting 'Doe een wens'. Dit is gewoon serieuze topsport.
Daar maak jij een degelijk punt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:34 schreef CR7 het volgende:
Ik denk dat Vink wil zeggen dat hij heeft gelezen/gehoord wat voor trainer Farioli was. Niet dat hij hem heeft gevolgd voordat hij bij Ajax kwam...
Hij zegt notabene dat die wel eens benieuwd is naar een onbekende trainer bij Ajax.
Mooi hoe je Rijkaard bewust vermijdt, die opzichtig faalde met Oranje en degradeerde met Sparta in zijn eerste twee klussen voor hij met Barcelona de Champions League won. Daarbij zegt Vink over Ten Hag niet dat we hem niet kenden maar dat we niet wisten of hij zou slagen. Ik hoef je denk ik niet te herinneren aan het sentiment rond zijn aanstellen. En buiten dit alles: het is een analist die een mening vormt, meer niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Oh, het is bijvoorbeeld best grappig dat Mijnheer Vink de 'je weet het niet' kaart trekt.
Hij noemt Farioli als 'we kenden hem niet', terwijl hij er vorig jaar al lovend over was. Nu is er meer verdeeldheid en trekt hij opeens de 'ik weet het niet' kaart. 'Geef het een kans!'. We hebben het over de positie van Ajax-trainer. Niet zomaar iets. Je zou denken dat je op zo'n positie enige vorm van zekerheid wil, in plaats van Heitinga die nog nooit een serieuze A-hoofdmacht heeft gecoacht, en nog niet bekend staat om een duidelijke identiteit.
Hieronder Vink in 2024 over Farioli.Laten we verder gaan.quote:'Wat ook heel positief kan zijn, is dat Ajax dit seizoen defensief heel veel gaten heeft laten vallen', weet Vink. '61 tegengoals. En hij staat wel echt bekend om het feit dat hij het elftal verdedigend zo goed positioneert, langdurig balbezit, goede opbouw, dat vind ik wel positief. Aan de ene kant dus heel enthousiast om een voor ons onbekende bij Ajax aan het werk te zien.'
[..]
Farioli heb ik dus al weerlegd. Daar wist hij vorig seizoen genoeg van. This you, Marciano?
Erik Ten Hag leidde Go Ahead Eagles naar promotie (voor het eerst in 17 jaar), werkte twee jaar intensief als B-coach onder de vleugels van Guardiola en zette FC Utrecht 2,5 jaar naar zijn hand. Lijkt mij een zorgvuldig opgebouwd portfolio, met presteren onder druk.
Guardiola noemen in je 'je weet het niet' riedeltje klinkt op zich aantrekkelijk, maar van de beste man heeft in allerlei boeken en biografieën gestaan hoe zorgvuldig hij zijn carriere uitplande. Hij was vanaf de jongste dagen al aan het babbelen op het trainingsveld met Cruijff, bepaalde samen met Mourinho de tactiek toen Barça in 1997 de UEFA Cup won in De Kuip, en plande zijn spelerscarriere ná Barça zo uitgekiend in dienst van zijn trainersloopbaan. Hij spendeerde zijn tijd op de ranch van Bielsa, ging bij Dorados in Mexico(!) voetballen omdat leermeester Juanma Lillo daar trainer was. En daarna zette Guardiola eerst nog Barça B naar zijn hand. De ironie wil ook verder dat Begiristain in 2008 er nog eerder op uit was om Mourinho coach te maken, voordat hij bij Guardiola uitkwam
[..]
Je weet het niet, je weet het niet. Waarom mogen we niet verwachten/eisen dat anno 2025 een Ajax-trainer zijn handtekening bij vroegere teams onder het spel heeft gezet?
Waarom hoor je in die 'lijn van zkh. Arne Slot'-riedeltjes niet dat Schreuder jaren heeft mee kunnen kijken bij Ten Hag, Adriaanse, Nagelsmann om maar eens wat te noemen? Schreuder ging uiteindelijk gierend hard door het putje, maar goed dat past niet in het narratief.
Misschien blijkt Heitinga opeens heel goed, maar dat analisten en/of journalisten de 'je weet het niet' kaart trekken bij een aanstelling van Ajax op de trainerspositie. Wat denk je er dan zelf van? Moet je niet lachen om jezelf? Moet je niet huilen? Het is geen Stichting 'Doe een wens'. Dit is gewoon serieuze topsport.
Ik zou Oleguer, Van Bommel, Van Bronckhorst, Deco, Ronaldino en Eto'o niet bepaald tot die lichting rekenen, maar goed, Iniesta deed inderdaad een helft mee in die finale tegen Arsenal.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
Rijkaard won met een lichting die daarna het mondiale voetbal nog jarenlang zou domineren de CL
Dat was waarschijnlijk Mario Been ook nog wel gelukt
En met Maaskant?quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
Rijkaard won met een lichting die daarna het mondiale voetbal nog jarenlang zou domineren de CL
Wel eens met je maar ik denk dat je gewoon te hoge verwachtingen hebt van Marciano Vink. De criteria daar zijn voornamelijk leuk kunnen lullen en er moet een goede kop op zitten.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Rijkaard was wel een goeie wedstrijdcoach, als speler was hij ook degene die het neerzette of aanpaste, in NL moe(s)t je als trainer veel meer doen en dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
Er spreekt ook totaal geen vertrouwen uit. "Het is een gokje ja, ach we zien het wel"quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |