abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:33:03 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781026
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Etnisch profileren is daarvoor toch gewoon een te simpele uitvlucht?
Klopt.

Duizend keer liever een afvallige Marokkaan dan een bekeerde Hollander.

Het gaat om ideeën. Niet om huidskleur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217781038
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat soort volk moeten we niet buitenhouden?
Wat een achterlijke opmerking: hoe ga je dat toetsen. Iemand dient een aanvraag in voor asiel, laten voor het gemak eens jouw kaders hanteren. Hoe gaan we aan de slag?
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 19:34:29 #203
236264 crew  capricia
pi_217781050
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, volgens mij is er best brede steun om bijvoorbeeld een nieuw of veranderd verdrag met Marokko te sluiten over het terugnemen van illegale migranten. Ook bleken de bezwaren tegen de rechtsstatelijke elementen van een Turkijedeal geen reden om daar hard voor te gaan liggen.
Dat we aan de andere kant niet zomaar het EVRM helemaal om willen gooien, lijkt me ook niet onlogisch.

Overigens is het onderaan de streep ook helemaal niet zo dat er niets aan migratie gedaan zou kunnen worden vanwege bepaalde verdragen. Je moet alleen even verder kijken dan het populistische simplisme dat vaak gehanteerd wordt.
Bij mijn weten zijn er al herhaaldelijk afspraken met Marokko geweest. Die Marokko steeds opzegt of niet nakomt omdat onze pers negatief over Marokko schrijft of omdat onze uitkeringen niet meer zo makkelijk die kant op gaan.

Het beste zou zijn als heel de EU zich verenigt rondom het thema migratie. En niet ieder land op zichzelf.

Kan de EU geen hub maken voor uitgeprocedeerde asielzoekers?
Met zijn allen als EU hebben we veel meer leverage.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217781061
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor.

Want zuiver-roomblanke Afrikaners met dat soort denkbeelden hoef ik hier ook niet.

Je moet eens leren denkbeelden en vaststaande eigenschappen van mensen te scheiden. Heel progressief links zou die cursus eens moeten volgen.
'Zuiver-roomblanke Afrikanen met dat soort denkbeelden' die naar Nederland gemigreerd zijn, zijn ook gewoon allochtonen hoor.

Woonachtig buiten het geboorteland of dat van recente voorouders.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217781062
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben gelukkig geen jurist, maar ook jij weet dat er misbruikt gemaakt wordt van de huidige situatie. Daar wordt helemaal niemand beter van, ook vluchtelingen niet.
Oh, er zal vast soms ergens misbruik van gemaakt worden. Dan moet je dat element aanpakken en dat kan 99 van de 100 keer prima binnen de regels van de rechtsstaat en verdragen.
Daar steeds over beginnen als excuus om maar geen beleid te maken is voor mij een wat matige uitvlucht…
pi_217781064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt.

Duizend keer liever een afvallige Marokkaan dan een bekeerde Hollander.

Het gaat om ideeën. Niet om huidskleur.
Ah dus je toets is et vooral op gericht om alle religieuze mensen buiten de deur te houden. Zoiets.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:35:39 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781066
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat een achterlijke opmerking: hoe ga je dat toetsen. Iemand dient een aanvraag in voor asiel, laten voor het gemak eens jouw kaders hanteren. Hoe gaan we aan de slag?
Heel simpel.

Laat ze een formulier invullen over hoe zij denken over:

- Scheiding kerk en staat
- Rechten voor vrouwen
- Rechten voor homo's
- Basisscholen waar kinderen Paarse Vrijdag en Lentekriebels krijgen

Ergens snap ik wel waarom je dat niet zo ziet zitten. Hoe sneller en makkelijker dat volk hier binnenkomt, hoe beter voor de verspreiding van dat middeleeuwse gedachtegoed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 19:36:24 #208
236264 crew  capricia
pi_217781073
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Etnisch profileren is daarvoor toch gewoon een te simpele uitvlucht?
Is dat ook kenteken?

Want dat kan net zo goed een etnische identiteit aanduiden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:36:33 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef probeer het volgende:

[..]
'Zuiver-roomblanke Afrikanen met dat soort denkbeelden' die naar Nederland gemigreerd zijn, zijn ook gewoon allochtonen hoor.

Woonachtig buiten het geboorteland of dat van recente voorouders.
Ja, daarom.

Hoe groot is de begrip-boner voor aartsconservatieve gristelijk calvinistische en uiteraard superwitte Afrikaner boeren denk je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:37:20 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ah dus je toets is et vooral op gericht om alle religieuze mensen buiten de deur te houden. Zoiets.
Ligt eraan.

Alevieten en aanhangers van Rumi kun je vergelijken met Remonstranten.

Ofwel: volk dat geen schadelijke, middeleeuwse denkbeelden over hele volksstammen aanhangt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217781098
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Bij mijn weten zijn er al herhaaldelijk afspraken met Marokko geweest. Die Marokko steeds opzegt of niet nakomt omdat onze pers negatief over Marokko schrijft of omdat onze uitkeringen niet meer zo makkelijk die kant op gaan.

Het beste zou zijn als heel de EU zich verenigt rondom het thema migratie. En niet ieder land op zichzelf.

Wij willen niet dat Marokko zich met onze interne aangelegenheden bemoeit, dan lijkt het me andersom ook logisch.

Het narratief over uitkeringen is wel weer een mooi verzinsel.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:38:13 #212
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217781101
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:29 schreef capricia het volgende:
Maar als je nou ongewenste asielzoekers of vreemdelingen ofzo buiten je grens wil houden, op welke kenmerken zou je zelf gaan selecteren?
Kentekens? Busjes of bussen zoals Flixbus?
En in een trein?

Hoe zou je dit slim kunnen aanpakken?
Controle kan enkel effectief zijn aan de buitengrenzen van de EU. Zonder strafbaarstelling van illegaliteit heeft verdere controle niet bijzonder veel zin en is het beter controle op illegaal werken te versterken.

Het handigste is om aanmeldcentra voor asielzoekers binnen de EU te sluiten en aanmelding enkel mogelijk te maken aan de buitengrenzen van EU.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217781103
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heel simpel.

- Rechten voor vrouwen
- Rechten voor homo's

Ergens snap ik wel waarom je dat niet zo ziet zitten. Hoe sneller en makkelijker dat volk hier binnenkomt, hoe beter voor de verspreiding van dat middeleeuwse gedachtegoed.
De gemiddelde Amerikaan, Pool etc komt hier het land dus niet in.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:38:52 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781111
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wij willen niet dat Marokko zich met onze interne aangelegenheden bemoeit, dan lijkt het me andersom ook logisch.

Het is heel simpel: Marokkanen die hier graag een kalifaat willen instellen houd je buiten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:39:11 #215
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217781115
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mensen niet op straat willen laten slapen, is voor jou een voorbeeld van “bovenmatig aan dit verdragen houden”?
Illegalen horen wat mij betreft gewoon in de gevangenis thuis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:39:46 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:38 schreef Servieskast het volgende:

[..]
De gemiddelde Amerikaan, Pool etc komt hier het land dus niet in.
Helemaal voor.

Geen behoefte aan Amerikaanse evangelicals en Poolse ultramontanen, inderdaad.

Heel goed

En succes met googelen op 'ultramontanen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 19:40:21 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217781127
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, er zal vast soms ergens misbruik van gemaakt worden. Dan moet je dat element aanpakken en dat kan 99 van de 100 keer prima binnen de regels van de rechtsstaat en verdragen.
Daar steeds over beginnen als excuus om maar geen beleid te maken is voor mij een wat matige uitvlucht…
Met deze regering gaat er sowieso niets wezenlijke veranderen. Het is ook niet zo dat het overgrote deel van de asielzoekers die hier aankomen uit zijn op het bespelen van het systeem.

Het is die groep die het die het wel doet die zo'n grote impact maakt. Kijk eens rond Utrecht centraal, die gasten weten precies wat ze doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217781130
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, dat je dit in Europees verband moet aanpakken staat buiten kijf.
Maar ook dat betekent afspraken maken die niet altijd 100% overeenkomen met je eigen wensen. En ook het opgeven van een klein beetje autonomie.
Wat mij betreft een logische keuze. Maar over het algemeen zijn degenen die zich heel druk maken over migratie daar vaak juist weer allergisch voor ;).
pi_217781131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heel simpel.

- Rechten voor vrouwen
- Rechten voor homo's

Mooi stukje framing, waarin je gewoonweg toegeeft dat het je om moslims gaat getuige de laatste alinea.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217781144
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Illegalen horen wat mij betreft gewoon in de gevangenis thuis.
En dan? Hoe lost dat enig probleem op?
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:41:31 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781145
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Mooi stukje framing, waarin je gewoonweg toegeeft dat het je om moslims gaat getuige de laatste alinea.
Nee hoor.

Laat de door je geloofsgenoot genoemde Amerikanen, Zuid-Afrikanen en Polen hetzelfde formulier maar invullen.

Echt, je bent zó doorzichtig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217781146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, daarom.

Hoe groot is de begrip-boner voor aartsconservatieve gristelijk calvinistische Afrikaner boeren denk je?
Ik heb persoonlijk liever zo weinig mogelijk aartsconservatieve mensen, eerlijk gezegd. Maar ik besef me ook prima dat iedereen vrij is om zijn eigen onzin te geloven. Zolang ze dan anderen maar met rust laten.

Bij dat laatste gaat het bij sommige mensen dus nogal eens mis.

Maar ik ga daar niet alle Afrikaner boeren, of welke groep dan ook, op aankijken. Ik vertrouw er op dat de meeste Afrikaner boeren hier, zich gewoon prima kunnen gedragen. En ik heb ook nog geen enkel bewijs gezien wat het tegendeel beweert.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:42:45 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb persoonlijk liever zo weinig mogelijk aartsconservatieve mensen, eerlijk gezegd. Maar ik besef me ook prima dat iedereen vrij is om zijn eigen onzin te geloven. Zolang ze dan anderen maar met rust laten.

Bij dat laatste gaat het bij sommige mensen dus nogal eens mis.

Maar ik ga daar niet alle Afrikaner boeren, of welke groep dan ook, op aankijken. Ik vertrouw er op dat de meeste Afrikaner boeren hier, zich gewoon prima kunnen gedragen. En ik heb ook nog geen enkel bewijs gezien wat het tegendeel beweert.
Hmmja, vandaar gescheiden gebedsruimten aan de VU.

Moeten we echt willen, die idioterie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 19:42:49 #224
236264 crew  capricia
pi_217781155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat vind jij.
Ik vind dat ze hun onderdanen gewoon terug moeten nemen als die hier illegaal zijn.
Beetje raar dat ze dat niet doen, ondanks verdragen.

Maar nogmaals. Dat zou als EU veel beter af te dwingen zijn, dan NL alleen. En ieder land voor zichzelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217781157
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor.

Laat de door je geloofsgenoot genoemde Amerikanen, Zuid-Afrikanen en Polen hetzelfde formulier maar invullen.

Echt, je bent zó doorzichtig.
Over doorzichtigheid gesproken, man man man. Je doet een persoonlijke frame, veralgemeniseert vervolgens allerlei zaken maar bent niet met moslims bezig hoor.. nee echt niet!
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')