Klopt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Etnisch profileren is daarvoor toch gewoon een te simpele uitvlucht?
Wat een achterlijke opmerking: hoe ga je dat toetsen. Iemand dient een aanvraag in voor asiel, laten voor het gemak eens jouw kaders hanteren. Hoe gaan we aan de slag?quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat soort volk moeten we niet buitenhouden?
Bij mijn weten zijn er al herhaaldelijk afspraken met Marokko geweest. Die Marokko steeds opzegt of niet nakomt omdat onze pers negatief over Marokko schrijft of omdat onze uitkeringen niet meer zo makkelijk die kant op gaan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, volgens mij is er best brede steun om bijvoorbeeld een nieuw of veranderd verdrag met Marokko te sluiten over het terugnemen van illegale migranten. Ook bleken de bezwaren tegen de rechtsstatelijke elementen van een Turkijedeal geen reden om daar hard voor te gaan liggen.
Dat we aan de andere kant niet zomaar het EVRM helemaal om willen gooien, lijkt me ook niet onlogisch.
Overigens is het onderaan de streep ook helemaal niet zo dat er niets aan migratie gedaan zou kunnen worden vanwege bepaalde verdragen. Je moet alleen even verder kijken dan het populistische simplisme dat vaak gehanteerd wordt.
'Zuiver-roomblanke Afrikanen met dat soort denkbeelden' die naar Nederland gemigreerd zijn, zijn ook gewoon allochtonen hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Want zuiver-roomblanke Afrikaners met dat soort denkbeelden hoef ik hier ook niet.
Je moet eens leren denkbeelden en vaststaande eigenschappen van mensen te scheiden. Heel progressief links zou die cursus eens moeten volgen.
Oh, er zal vast soms ergens misbruik van gemaakt worden. Dan moet je dat element aanpakken en dat kan 99 van de 100 keer prima binnen de regels van de rechtsstaat en verdragen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig geen jurist, maar ook jij weet dat er misbruikt gemaakt wordt van de huidige situatie. Daar wordt helemaal niemand beter van, ook vluchtelingen niet.
Ah dus je toets is et vooral op gericht om alle religieuze mensen buiten de deur te houden. Zoiets.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt.
Duizend keer liever een afvallige Marokkaan dan een bekeerde Hollander.
Het gaat om ideeën. Niet om huidskleur.
Heel simpel.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een achterlijke opmerking: hoe ga je dat toetsen. Iemand dient een aanvraag in voor asiel, laten voor het gemak eens jouw kaders hanteren. Hoe gaan we aan de slag?
Is dat ook kenteken?quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Etnisch profileren is daarvoor toch gewoon een te simpele uitvlucht?
Ja, daarom.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef probeer het volgende:
[..]
'Zuiver-roomblanke Afrikanen met dat soort denkbeelden' die naar Nederland gemigreerd zijn, zijn ook gewoon allochtonen hoor.
Woonachtig buiten het geboorteland of dat van recente voorouders.
Ligt eraan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah dus je toets is et vooral op gericht om alle religieuze mensen buiten de deur te houden. Zoiets.
Wij willen niet dat Marokko zich met onze interne aangelegenheden bemoeit, dan lijkt het me andersom ook logisch.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn er al herhaaldelijk afspraken met Marokko geweest. Die Marokko steeds opzegt of niet nakomt omdat onze pers negatief over Marokko schrijft of omdat onze uitkeringen niet meer zo makkelijk die kant op gaan.
Het beste zou zijn als heel de EU zich verenigt rondom het thema migratie. En niet ieder land op zichzelf.
Kan de EU geen hub maken voor uitgeprocedeerde asielzoekers?
Met zijn allen als EU hebben we veel meer leverage.
Controle kan enkel effectief zijn aan de buitengrenzen van de EU. Zonder strafbaarstelling van illegaliteit heeft verdere controle niet bijzonder veel zin en is het beter controle op illegaal werken te versterken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:29 schreef capricia het volgende:
Maar als je nou ongewenste asielzoekers of vreemdelingen ofzo buiten je grens wil houden, op welke kenmerken zou je zelf gaan selecteren?
Kentekens? Busjes of bussen zoals Flixbus?
En in een trein?
Hoe zou je dit slim kunnen aanpakken?
De gemiddelde Amerikaan, Pool etc komt hier het land dus niet in.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel simpel.
Laat ze een formulier invullen over hoe zij denken over:
- Scheiding kerk en staat
- Rechten voor vrouwen
- Rechten voor homo's
- Basisscholen waar kinderen Paarse Vrijdag en Lentekriebels krijgen
Ergens snap ik wel waarom je dat niet zo ziet zitten. Hoe sneller en makkelijker dat volk hier binnenkomt, hoe beter voor de verspreiding van dat middeleeuwse gedachtegoed.
Het is heel simpel: Marokkanen die hier graag een kalifaat willen instellen houd je buiten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wij willen niet dat Marokko zich met onze interne aangelegenheden bemoeit, dan lijkt het me andersom ook logisch.
Het narratief over uitkeringen is wel weer een mooi verzinsel.
Illegalen horen wat mij betreft gewoon in de gevangenis thuis.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mensen niet op straat willen laten slapen, is voor jou een voorbeeld van “bovenmatig aan dit verdragen houden”?
Helemaal voor.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
De gemiddelde Amerikaan, Pool etc komt hier het land dus niet in.
Met deze regering gaat er sowieso niets wezenlijke veranderen. Het is ook niet zo dat het overgrote deel van de asielzoekers die hier aankomen uit zijn op het bespelen van het systeem.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, er zal vast soms ergens misbruik van gemaakt worden. Dan moet je dat element aanpakken en dat kan 99 van de 100 keer prima binnen de regels van de rechtsstaat en verdragen.
Daar steeds over beginnen als excuus om maar geen beleid te maken is voor mij een wat matige uitvlucht…
Oh, dat je dit in Europees verband moet aanpakken staat buiten kijf.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn er al herhaaldelijk afspraken met Marokko geweest. Die Marokko steeds opzegt of niet nakomt omdat onze pers negatief over Marokko schrijft of omdat onze uitkeringen niet meer zo makkelijk die kant op gaan.
Het beste zou zijn als heel de EU zich verenigt rondom het thema migratie. En niet ieder land op zichzelf.
Kan de EU geen hub maken voor uitgeprocedeerde asielzoekers?
Met zijn allen als EU hebben we veel meer leverage.
Mooi stukje framing, waarin je gewoonweg toegeeft dat het je om moslims gaat getuige de laatste alinea.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel simpel.
Laat ze een formulier invullen over hoe zij denken over:
- Scheiding kerk en staat
- Rechten voor vrouwen
- Rechten voor homo's
- Basisscholen waar kinderen Paarse Vrijdag en Lentekriebels krijgen
Ergens snap ik wel waarom je dat niet zo ziet zitten. Hoe sneller en makkelijker dat volk hier binnenkomt, hoe beter voor de verspreiding van dat middeleeuwse gedachtegoed.
En dan? Hoe lost dat enig probleem op?quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Illegalen horen wat mij betreft gewoon in de gevangenis thuis.
Nee hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooi stukje framing, waarin je gewoonweg toegeeft dat het je om moslims gaat getuige de laatste alinea.
Ik heb persoonlijk liever zo weinig mogelijk aartsconservatieve mensen, eerlijk gezegd. Maar ik besef me ook prima dat iedereen vrij is om zijn eigen onzin te geloven. Zolang ze dan anderen maar met rust laten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom.
Hoe groot is de begrip-boner voor aartsconservatieve gristelijk calvinistische Afrikaner boeren denk je?
Hmmja, vandaar gescheiden gebedsruimten aan de VU.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk liever zo weinig mogelijk aartsconservatieve mensen, eerlijk gezegd. Maar ik besef me ook prima dat iedereen vrij is om zijn eigen onzin te geloven. Zolang ze dan anderen maar met rust laten.
Bij dat laatste gaat het bij sommige mensen dus nogal eens mis.
Maar ik ga daar niet alle Afrikaner boeren, of welke groep dan ook, op aankijken. Ik vertrouw er op dat de meeste Afrikaner boeren hier, zich gewoon prima kunnen gedragen. En ik heb ook nog geen enkel bewijs gezien wat het tegendeel beweert.
Dat vind jij.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wij willen niet dat Marokko zich met onze interne aangelegenheden bemoeit, dan lijkt het me andersom ook logisch.
Het narratief over uitkeringen is wel weer een mooi verzinsel.
Over doorzichtigheid gesproken, man man man. Je doet een persoonlijke frame, veralgemeniseert vervolgens allerlei zaken maar bent niet met moslims bezig hoor.. nee echt niet!quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Laat de door je geloofsgenoot genoemde Amerikanen, Zuid-Afrikanen en Polen hetzelfde formulier maar invullen.
Echt, je bent zó doorzichtig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |