Okay. Ik ben het even kwijt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want misstanden mag je niet benoemen?
Verder ging het om een controle in de trein.
quote:
Ik hoef er niet bij te zijn geweest om te zien dat zijn verhaal niet klopt.quote:
Bijzonder.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ik hoef er niet bij te zijn geweest om te zien dat zijn verhaal niet klopt.
Waarom zou ik het verzinnen?quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Die verdragen kan je gewoon uitstappen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En de maatregelen van 'rechts' om de instroom te verminderen zijn onrealistisch en niet uitvoerbaar. Een hek om Nederland is realistisch gezien niet te doen. En asielzoekers terug sturen door ze op een willekeurige plek te droppen als het thuisland ze niet binnen laat, is niet mogelijk door internationale verdragen.
Ja, de problemen zitten inderdaad in te lange asielprocedures en uitzettingen die niet lukken, maar de oplossing daarvan moet je zoeken internationale diplomatiek, niet in de landelijke wetgeving.
Haha.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk dat ik hier iets meer van weet dan jij. Je wil alleen maar een bepaald beeld doordrukken en daar word ik op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, de timing is wel slim gekozen. Schoof zal absoluut niet nu het kabinet willen laten vallen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vanwege de NAVO top en peilingen willen ze het kabinet niet laten vallen en zullen ze eerder toegeven.
Het zou best wat overdreven kunnen zijn. Maar bij de paar passages met de Duitse grens die ik heb gehad sinds de controles werd de kleurenwaaier ook duidelijk gehanteerd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is dikke stomende stierenstront.
Drees tekende op 27 december 1949 de soevereiniteitsoverdracht aan Indonesië daarmee gooide hij om en nabij 60 miljoen moslims Nederland uit. Verder zei den Uyl de wervingsverdragen met Turkije en Marokko op.quote:
Wit bestaat niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb zelf zo’n controle meegemaakt in de trein tussen Arnhem en Emmerich. Wat er gebeurt is gewoon racistisch machtsvertoon. Ze pikken er niet steekproefsgewijs mensen uit. Ze pakken iedereen eruit die er niet blank genoeg uitziet. Mensen met een kleurtje, mensen met een hoofddoek, zelfs een jonge moeder met een kinderwagen werd zonder pardon ondervraagd. Blank? Dan lopen ze door. Gekleurd? ID tonen en op agressieve toon ondervraagd worden over het doel van de reis. Dit is keihard etnisch profileren en racisme.
Ook later zag je dit duidelijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Drees tekende op 27 december 1949 de soevereiniteitsoverdracht aan Indonesië daarmee gooide hij om en nabij 60 miljoen moslims Nederland uit. Verder zei den Uyl de wervingsverdragen met Turkije en Marokko op.
Same here. En dat was 2007 toen ik terug reisde van Kopenhagen naar Utrecht.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het zou best wat overdreven kunnen zijn. Maar bij de paar passages met de Duitse grens die ik heb gehad sinds de controles werd de kleurenwaaier ook duidelijk gehanteerd.
Toch ook best logisch toch?quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het zou best wat overdreven kunnen zijn. Maar bij de paar passages met de Duitse grens die ik heb gehad sinds de controles werd de kleurenwaaier ook duidelijk gehanteerd.
Doen alsof zoiets echt uit den boze is, is gezien die praktijk dan ook wat vreemd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch ook best logisch toch?
Aangezien die controles zijn gericht op illegale immigratie.
Dan pakken ze af en toe een blanke omdat ze niet etnisch mogen profileren.
De bedoeling was om in de jaren 70 spanjaarden, porugezen en Italianen hierheen te halen met dank aan de vvd werden het Turken en Marokkanen die waren nog goedkoper.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook later zag je dit duidelijk.
De vreemdelingenwet van Cohen had daadwerkelijk forse invloed. En als laatste had Diederik Samsom een belangrijke hand in de Turkijedeal die de instroom van Syriërs fors beperkte.
Ga weg kerelquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Haha.
Dit meen je serieus? Deze specifieke user wil een bepaald beeld doordrukken mbt allochtonen en migratie, in NWS?
De hele topicreeks staat, zoals gewoonlijk, weer vol met negatieve generalisaties over allochtonen. Maar dít is hetgeen waar je aanstoot aan neemt? Hetgeen waar je wél op reageert?
Natuurlijk, maar zo openlijk en zoals hij het verteld is echt niet waar. Ook de Duitse autoriteiten mogen niet etnisch profilerenquote:Op woensdag 28 mei 2025 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is ook precies de bedoeling. Als deze mensen zich onveilig en unheimisch voelen heb je meer kans dat ze terug gaan naar de zandbak.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb zelf zo’n controle meegemaakt in de trein tussen Arnhem en Emmerich. Wat er gebeurt is gewoon racistisch machtsvertoon. Ze pikken er niet steekproefsgewijs mensen uit. Ze pakken iedereen eruit die er niet wit genoeg uitziet. Mensen met een kleurtje, mensen met een hoofddoek, zelfs een jonge moeder met een kinderwagen werd zonder pardon ondervraagd. Blank? Dan lopen ze door. Gekleurd? ID tonen en op agressieve toon ondervraagd worden over het doel van de reis. Dit is keihard etnisch profileren en racisme.
Ten eerste zijn de Spanjaarden en Italianen ook gekomen. Daar zijn er ook behoorlijk wat van gebleven. Ten tweede waren Marokkanen vooral in fabrieken aan het werk en niet of in veel mindere mate in de tuinbouw. Zeker de eerste golf begin jaren 70 niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
De bedoeling was om in de jaren 70 spanjaarden, porugezen en Italianen hierheen te halen met dank aan de vvd werden het Turken en Marokkanen die waren nog goedkoper.
Met dank oa aan de tuinbouw zijn ze ook niet geïntegreerd want ze hoefde alleen maar tomaten te plukken, Nederlands leren was niet nodig.
Dat iets niet mag, maakt niet dat het niet gebeurt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar zo openlijk en zoals hij het verteld is echt niet waar. Ook de Duitse autoriteiten mogen niet etnisch profileren
Duidelijk volgens jou, natuurlijk. Laten we dat niet vergeten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat er daadwerkelijk een kleurenwaaier gebruikt is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Same here. En dat was 2007 toen ik terug reisde van Kopenhagen naar Utrecht.
Maar ik wacht nog even op instemming van onze Forum Admin, om er achter te komen of dat me echt gebeurd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |