Op afstand, maar ik werk niet zoveel meer. Ik ben altijd verhuist uit eigen keuze, mijn zoon is een Mexicaan/Nederlander. Het voordeel van minder rijke landen is dat je voor 100.000-200.000 euro een groot huis (180-250m2) in een afgeschermde wijk hebt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh nice. Telkens lokale werkgelegenheid gevonden of via een bedrijf verplaatst? Of werk je remote?
Ik ben het met je eens, dat we dat hier niet willen. Maar daar maakt een groot deel van onze bevolking zich nu ook al schuldig aan, ook als je de allochtonen niet meetelt. En dan moet je ook anti-buitenlander aan de lijst toevoegen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ontopic:
Grenzen sluiten voor lieden die anti-vrouw, anti-homo en anti-secularisme denkbeelden aanhangen en ook graag hier komen promoten: helemaal voor.
Geen hond die voor de moderne, verlichte samenleving is kan daar tegen zijn.
Is er volgens jou nog een partij die wel wat kan bereiken op dit punt?quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wilders is een nitwit, de PVV een baggerpartij en dit kabinet wellicht het slechtste sinds Balkenende I.
Neemt de problemen van religieus fundamentalisme niet weg.
En de buk-houding van D66, GL en PvdA gaat dat echt niet oplossen
Als ik mij niet vergis was dit een plan uit de koker van groen links. Die wilden in landen van herkomst aanmeld centra realiseren zodat landen als Italië niet het bulk te verwerken kregen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
Maar zou het kunnen werken?
AZC hier in NL en andere Europese landen voor de mensen die daar het eerst asiel aanvragen. Waar binnen 48 uur of desnoods 2 weken de tijd is om de kansrijkheid te beoordelen. En bij weinig of geen kans op asiel een EU hub waar al deze mensen centraal terug gestuurd kunnen worden.
En geen gedwaal over half Europa.
Maar dat is dan een externe strafoplegging, daar kunnen we niet veel aan veranderen. Lex dura; sed lex, in dat soort gevallen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, als het land van herkomst niet mee wil werken kan je lang wachten als persoon. Dan kan je dus inderdaad de facto levenslang vast zitten.
Dit is ook de reden waarom vreemdelingen detentie niet zo veel ingezet wordt.
Nee.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Is er volgens jou nog een partij die wel wat kan bereiken op dit punt?
Nee daar komt het evrm om de hoek kijken dat stelt dat detentie zonder zicht op uitzetting inhumaan is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat is dan een externe strafoplegging, daar kunnen we niet veel aan veranderen. Lex dura sed lex in dat soort gevallen.
Aanmeldcentra in land van herkomst? Dat lijkt me helemaal mooi. Maar denk dat dat niet gaat met echt nare landen, waar mensen met bijvoorbeeld politieke denkbeelden vervolgd worden. Die worden er zo tussenuit gevist door dat soort regimes.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis was dit een plan uit de koker van groen links. Die wilden in landen van herkomst aanmeld centra realiseren zodat landen als Italië niet het bulk te verwerken kregen.
Ik weet zeker dat dat een idee was vanuit de linkse hoek. Ik weet alleen niet meer wie of wat. Stuitte ook op veel verzet omdat je dan een 'luchtbrug van asielzoekers" zou opzettenquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Aanmeldcentra in land van herkomst? Dat lijkt me helemaal mooi. Maar denk dat dat niet gaat met echt nare landen, waar mensen met bijvoorbeeld politieke denkbeelden vervolgd worden. Die worden er zo tussenuit gevist door dat soort regimes.
Maar dat soort hubs in of aan de buitenkant van de EU, zou misschien wel kunnen werken?
Het is beter de AZC's uit te besteden en daar asielzoekers de eigen procedure laten betalen. Asielzoekers zonder arbeidspotentieel of kapitaal kun je dan ook direct afwijzen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
Maar zou het kunnen werken?
AZC hier in NL en andere Europese landen voor de mensen die daar het eerst asiel aanvragen. Waar binnen 48 uur of desnoods 2 weken de tijd is om de kansrijkheid te beoordelen. En bij weinig of geen kans op asiel een EU hub waar al deze mensen centraal terug gestuurd kunnen worden.
En geen gedwaal over half Europa.
Hahaha, DENKen dat voor dat laatste unanieme steun te vinden is in het parlement.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan iedere illegaal in de gevangenis gooien.
Mensen die overlast geven keihard aanpakken en zo snel mogelijk het land uit begeleiden, zal je bijna unanieme steun voor vinden in ons parlement.
Het gaat in de basis ook niet om de afkomst. Het probleem is de cultuur en het geloof van de persoon van afkomst.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wilders ain't gonna do shit.
Daarbij: aangezien deze nitwit etniciteit (Marokkaan zijn), ofwel, een onveranderlijke eigenschap van iemand, ziet als onderdeel van het wel of niet 'gewenst' zijn, moet je met een dergelijke racist niets van doen wil hebben.
Liever 1 afvallige Marokkaan dan 10 bekeerde roomblanke witte Nederlanders.
Je noemt individuele mensen, substromingen en dat noem je dan een kruistocht? Terwijl je hier dag in dag uit een all-out oorlogje aan het voeren bent tegen ook maar alles wat een zuchtje moslim of islam ademt? Hoe geloofwaardig is dat dan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh?
Croft maar even, is een handige tool hier op fok.
Zoek op mijn username en termen als 'evangelicals', 'SGP', 'calvinisme', 'ultramontanen', 'Reagan', 'Trump', 'Paus'.
Urenlang leesgenot.
Maar dat dondert niet: ik heb namelijk OOK kritiek op een net zo, zo niet nog primitievere cultus als de Islam, en zoals ik na jaren ervaring weet, sluiten de gelederen zich dan heel snel:
- Racisme
- Xenofobie
- Nazisme
- Islamofobie
Alles om die ander maar monddood te maken en niet te hoeven nadenken over waarom zoveel mensen een aversie jegens religie, ja ook de Islam, hebben.
Je bent, zoals ik al zei, doorzichtig.
Ik vind "ergens geen last van hebben" geen goede maatstaf voor de mate van integratie. Chinezen zijn nauwelijks geïntegreerd. Blijven hutjemutje op elkaar zitten en begeven zich vrijwel in hun eigen kringen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:17 schreef Pendule het volgende:
[..]
Het gaat in de basis ook niet om de afkomst. Het probleem is de cultuur en het geloof van de persoon van afkomst.
Kijk naar Chinezen. Hebben een totaal ander uiterlijk als dat blanken hebben, maar niemand heeft er last van.
Een grote groep van de een na laatst genoemde afkomst wil gewoon niet integreren.
Van degene die dat wel hebben gedaan is er een zeer opvallende overeenkomst: Er wordt vrijwel accentloos Nederlands gesproken er is een prima baan en vaak atheïst.
Het ras van een persoon is niet bepalend voor diens gedrag, maar doordat een overgroot deel ongewenst gedrag vertoont, is het logisch dat er associaties gaan ontstaan en dan de uiterlijke kenmerken het makkelijkst te benoemen zijn.
Hoeft ook niet onder stoelen of banken geschoven te worden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooi stukje framing, waarin je gewoonweg toegeeft dat het je om moslims gaat getuige de laatste alinea.
Het thuisland van de illegaal overtreedt dan inderdaad het EVRM, maar dat is voor Nederland geen probleem. Het is simpelweg een kwestie van hoe je het EVRM interpreteert.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee daar komt het evrm om de hoek kijken dat stelt dat detentie zonder zicht op uitzetting inhumaan is.
Daar kan ik het moeilijk mee oneens zijn.
Klopt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat je niet op de VU komt en dit aankaart.
Daar zijn maar weinig landen voor te porren, want dat heeft een potentieel aanzuigende werking in die specifieke landen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis was dit een plan uit de koker van groen links. Die wilden in landen van herkomst aanmeld centra realiseren zodat landen als Italië niet het bulk te verwerken kregen.
Negroïde, aziaten, gewone mo'ers, noord afrikaners.. alles kan de islam aanhangen idd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:17 schreef Pendule het volgende:
[..]
Het gaat in de basis ook niet om de afkomst. Het probleem is de cultuur en het geloof van de persoon van afkomst.
Kijk naar Chinezen. Hebben een totaal ander uiterlijk als dat blanken hebben, maar niemand heeft er last van.
Een grote groep van de een na laatst genoemde afkomst wil gewoon niet integreren.
Van degene die dat wel hebben gedaan is er een zeer opvallende overeenkomst: Er wordt vrijwel accentloos Nederlands gesproken er is een prima baan en vaak atheïst.
Het ras van een persoon is niet bepalend voor diens gedrag, maar doordat een overgroot deel ongewenst gedrag vertoont, is het logisch dat er associaties gaan ontstaan en dan de uiterlijke kenmerken het makkelijkst te benoemen zijn.
Ja maar ondertussen zit er wel iemand in de cel die niet veel anders wilde dan in Nederland te willen wonen. Zonder uitzicht op verbetering op welk vlak dan ook. Dat is niet des Nederlands.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het thuisland van de illegaal overtreedt dan inderdaad het EVRM, maar dat is voor Nederland geen probleem. Het is simpelweg een kwestie van hoe je het EVRM interpreteert.
Je hebt dus niet gecroft, jammer.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je noemt individuele mensen, substromingen en dat noem je dan een kruistocht? Terwijl je hier dag in dag uit een all-out oorlogje aan het voeren bent tegen ook maar alles wat een zuchtje moslim of islam ademt? Hoe geloofwaardig is dat dan.
Reagan, Trump, Paus, SGP.
Dat was ook een van de bezwaren. Een andere vorm is dus aan de buitengrenzen van de EU, maar daar zitten landen als Italië weer niet op te wachten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zijn maar weinig landen voor te porren, want dat heeft een potentieel aanzuigende werking in die specifieke landen.
Gast, je komt niet eens door de ballotagecommissie zonder je baan op het spel te zetten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
Wanneer was jij op de VU om dat aan te kaarten?
Het is makkelijker de eisen te veranderen. Bovendien haal je zo het hele illegaal transport van asielzoekers door Europa weg op deze manier.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat dat een idee was vanuit de linkse hoek. Ik weet alleen niet meer wie of wat. Stuitte ook op veel verzet omdat je dan een 'luchtbrug van asielzoekers" zou opzetten
En dat laatste is ook geopperd.
Het gaat niet om mij. Ik geef aan waarom dat logischerwijs niet jouw ervaring is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
Wanneer was jij op de VU om dat aan te kaarten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |