abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:07:17 #276
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217781384
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh nice. Telkens lokale werkgelegenheid gevonden of via een bedrijf verplaatst? Of werk je remote?
Op afstand, maar ik werk niet zoveel meer. Ik ben altijd verhuist uit eigen keuze, mijn zoon is een Mexicaan/Nederlander. Het voordeel van minder rijke landen is dat je voor 100.000-200.000 euro een groot huis (180-250m2) in een afgeschermde wijk hebt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217781389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ontopic:

Grenzen sluiten voor lieden die anti-vrouw, anti-homo en anti-secularisme denkbeelden aanhangen en ook graag hier komen promoten: helemaal voor.

Geen hond die voor de moderne, verlichte samenleving is kan daar tegen zijn.
Ik ben het met je eens, dat we dat hier niet willen. Maar daar maakt een groot deel van onze bevolking zich nu ook al schuldig aan, ook als je de allochtonen niet meetelt. En dan moet je ook anti-buitenlander aan de lijst toevoegen.

Het is dan veel zinvoller om de burgers een betere voorlichting te geven, te beginnen met alle scholieren.
pi_217781393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wilders is een nitwit, de PVV een baggerpartij en dit kabinet wellicht het slechtste sinds Balkenende I.

Neemt de problemen van religieus fundamentalisme niet weg.

En de buk-houding van D66, GL en PvdA gaat dat echt niet oplossen
Is er volgens jou nog een partij die wel wat kan bereiken op dit punt?
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 20:09:15 #279
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217781404
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
Maar zou het kunnen werken?
AZC hier in NL en andere Europese landen voor de mensen die daar het eerst asiel aanvragen. Waar binnen 48 uur of desnoods 2 weken de tijd is om de kansrijkheid te beoordelen. En bij weinig of geen kans op asiel een EU hub waar al deze mensen centraal terug gestuurd kunnen worden.

En geen gedwaal over half Europa.
Als ik mij niet vergis was dit een plan uit de koker van groen links. Die wilden in landen van herkomst aanmeld centra realiseren zodat landen als Italië niet het bulk te verwerken kregen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:09:48 #280
56749 BlaZ
pi_217781408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet helemaal waar, als het land van herkomst niet mee wil werken kan je lang wachten als persoon. Dan kan je dus inderdaad de facto levenslang vast zitten.

Dit is ook de reden waarom vreemdelingen detentie niet zo veel ingezet wordt.
Maar dat is dan een externe strafoplegging, daar kunnen we niet veel aan veranderen. Lex dura; sed lex, in dat soort gevallen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:11:22 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
Is er volgens jou nog een partij die wel wat kan bereiken op dit punt?
Nee.

Je hebt óf volslagen debielen die enkel nog in huidskleur kunnen denken (islam=niet blank, dus kut), ofwel rechts.

Óf je hebt volslagen debielen die enkel nog in huidskleur kunnen denken (islam=niet blank, dus heilig), ofwel links.

Ik zie het dan ook heel donker in voor mensen van kleur die niet islamitisch zijn, liberale moslims, vrouwen, homo's en andersdenkenden.

Ik vergeet ook niet wat een liberale moslim collega me ooit eens zei: de eersten die de sjaak zijn wanneer de haatbaarden het voor het zeggen krijgen, zijn wij, niet jullie.

De liberalen worden uitgekotst door rechts want ze hebben nu eenmaal een tintje.
De liberalen worden uitgekotst door links want ze zijn verraders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 20:11:52 #282
pi_217781426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar dat is dan een externe strafoplegging, daar kunnen we niet veel aan veranderen. Lex dura sed lex in dat soort gevallen.
Nee daar komt het evrm om de hoek kijken dat stelt dat detentie zonder zicht op uitzetting inhumaan is.

Daar kan ik het moeilijk mee oneens zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 20:13:27 #283
236264 crew  capricia
pi_217781442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als ik mij niet vergis was dit een plan uit de koker van groen links. Die wilden in landen van herkomst aanmeld centra realiseren zodat landen als Italië niet het bulk te verwerken kregen.
Aanmeldcentra in land van herkomst? Dat lijkt me helemaal mooi. Maar denk dat dat niet gaat met echt nare landen, waar mensen met bijvoorbeeld politieke denkbeelden vervolgd worden. Die worden er zo tussenuit gevist door dat soort regimes.

Maar dat soort hubs in of aan de buitenkant van de EU, zou misschien wel kunnen werken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 20:15:22 #284
pi_217781461
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Aanmeldcentra in land van herkomst? Dat lijkt me helemaal mooi. Maar denk dat dat niet gaat met echt nare landen, waar mensen met bijvoorbeeld politieke denkbeelden vervolgd worden. Die worden er zo tussenuit gevist door dat soort regimes.

Maar dat soort hubs in of aan de buitenkant van de EU, zou misschien wel kunnen werken?
Ik weet zeker dat dat een idee was vanuit de linkse hoek. Ik weet alleen niet meer wie of wat. Stuitte ook op veel verzet omdat je dan een 'luchtbrug van asielzoekers" zou opzetten :')

En dat laatste is ook geopperd.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:15:47 #285
56749 BlaZ
pi_217781465
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
Maar zou het kunnen werken?
AZC hier in NL en andere Europese landen voor de mensen die daar het eerst asiel aanvragen. Waar binnen 48 uur of desnoods 2 weken de tijd is om de kansrijkheid te beoordelen. En bij weinig of geen kans op asiel een EU hub waar al deze mensen centraal terug gestuurd kunnen worden.

En geen gedwaal over half Europa.
Het is beter de AZC's uit te besteden en daar asielzoekers de eigen procedure laten betalen. Asielzoekers zonder arbeidspotentieel of kapitaal kun je dan ook direct afwijzen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:15:50 #286
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217781467
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is wel iets anders dan iedere illegaal in de gevangenis gooien.
Mensen die overlast geven keihard aanpakken en zo snel mogelijk het land uit begeleiden, zal je bijna unanieme steun voor vinden in ons parlement.
Hahaha, DENKen dat voor dat laatste unanieme steun te vinden is in het parlement.

Je denkt werkelijk dat linkse partijen en partijen als DENK het openlijk zullen steunen om buitenlands tuig het land uit te zetten?

Nee, die zien liever de bevolkingssamenstelling drastisch zien veranderen resp. meer islam en onveiligheid in het land te creëren dan de verantwoordelijken daarvoor uit te willen zetten.

Nee, helaas maar ik zie dat echt niet gebeuren :N
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:17:08 #287
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_217781474
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wilders ain't gonna do shit.

Daarbij: aangezien deze nitwit etniciteit (Marokkaan zijn), ofwel, een onveranderlijke eigenschap van iemand, ziet als onderdeel van het wel of niet 'gewenst' zijn, moet je met een dergelijke racist niets van doen wil hebben.

Liever 1 afvallige Marokkaan dan 10 bekeerde roomblanke witte Nederlanders.
Het gaat in de basis ook niet om de afkomst. Het probleem is de cultuur en het geloof van de persoon van afkomst.

Kijk naar Chinezen. Hebben een totaal ander uiterlijk als dat blanken hebben, maar niemand heeft er last van.

Een grote groep van de een na laatst genoemde afkomst wil gewoon niet integreren.

Van degene die dat wel hebben gedaan is er een zeer opvallende overeenkomst: Er wordt vrijwel accentloos Nederlands gesproken er is een prima baan en vaak atheïst.

Het ras van een persoon is niet bepalend voor diens gedrag, maar doordat een overgroot deel ongewenst gedrag vertoont, is het logisch dat er associaties gaan ontstaan en dan de uiterlijke kenmerken het makkelijkst te benoemen zijn.
pi_217781504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh?

Croft maar even, is een handige tool hier op fok.

Zoek op mijn username en termen als 'evangelicals', 'SGP', 'calvinisme', 'ultramontanen', 'Reagan', 'Trump', 'Paus'.

Urenlang leesgenot.

Maar dat dondert niet: ik heb namelijk OOK kritiek op een net zo, zo niet nog primitievere cultus als de Islam, en zoals ik na jaren ervaring weet, sluiten de gelederen zich dan heel snel:

- Racisme
- Xenofobie
- Nazisme
- Islamofobie

Alles om die ander maar monddood te maken en niet te hoeven nadenken over waarom zoveel mensen een aversie jegens religie, ja ook de Islam, hebben.

Je bent, zoals ik al zei, doorzichtig.
Je noemt individuele mensen, substromingen en dat noem je dan een kruistocht? Terwijl je hier dag in dag uit een all-out oorlogje aan het voeren bent tegen ook maar alles wat een zuchtje moslim of islam ademt? Hoe geloofwaardig is dat dan.

Reagan, Trump, Paus, SGP. :M
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 20:22:56 #289
pi_217781521
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:17 schreef Pendule het volgende:

[..]
Het gaat in de basis ook niet om de afkomst. Het probleem is de cultuur en het geloof van de persoon van afkomst.

Kijk naar Chinezen. Hebben een totaal ander uiterlijk als dat blanken hebben, maar niemand heeft er last van.

Een grote groep van de een na laatst genoemde afkomst wil gewoon niet integreren.

Van degene die dat wel hebben gedaan is er een zeer opvallende overeenkomst: Er wordt vrijwel accentloos Nederlands gesproken er is een prima baan en vaak atheïst.

Het ras van een persoon is niet bepalend voor diens gedrag, maar doordat een overgroot deel ongewenst gedrag vertoont, is het logisch dat er associaties gaan ontstaan en dan de uiterlijke kenmerken het makkelijkst te benoemen zijn.
Ik vind "ergens geen last van hebben" geen goede maatstaf voor de mate van integratie. Chinezen zijn nauwelijks geïntegreerd. Blijven hutjemutje op elkaar zitten en begeven zich vrijwel in hun eigen kringen.

Wel hebben ze een hoge arbeidsparticipatie en lage criminaliteit. Laat dat nou twee belangrijke dingen zijn waar andere groepen mensen er slechter voor staan.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:24:38 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217781531
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Mooi stukje framing, waarin je gewoonweg toegeeft dat het je om moslims gaat getuige de laatste alinea.
Hoeft ook niet onder stoelen of banken geschoven te worden.

Doen de moslims ook niet als het gaat om haat naar alles wat geen moslims is. Raar wep dat je er van op kijkt dat mensen je niet moeten als moslim.

Zelfreflectie much..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:25:23 #291
56749 BlaZ
pi_217781536
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee daar komt het evrm om de hoek kijken dat stelt dat detentie zonder zicht op uitzetting inhumaan is.

Daar kan ik het moeilijk mee oneens zijn.
Het thuisland van de illegaal overtreedt dan inderdaad het EVRM, maar dat is voor Nederland geen probleem. Het is simpelweg een kwestie van hoe je het EVRM interpreteert.
De opslag van illegalen zou men ook kunnen uitbesteden, dit in combinatie met een externe asielaanvraag zou een hoop oplossen.
pi_217781537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat je niet op de VU komt en dit aankaart.
Klopt.

Wanneer was jij op de VU om dat aan te kaarten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_217781552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar zijn maar weinig landen voor te porren, want dat heeft een potentieel aanzuigende werking in die specifieke landen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:28:07 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217781553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:17 schreef Pendule het volgende:

[..]

Negroïde, aziaten, gewone mo'ers, noord afrikaners.. alles kan de islam aanhangen idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 20:28:20 #295
pi_217781554
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het thuisland van de illegaal overtreedt dan inderdaad het EVRM, maar dat is voor Nederland geen probleem. Het is simpelweg een kwestie van hoe je het EVRM interpreteert.
Ja maar ondertussen zit er wel iemand in de cel die niet veel anders wilde dan in Nederland te willen wonen. Zonder uitzicht op verbetering op welk vlak dan ook. Dat is niet des Nederlands.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:28:41 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781558
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je noemt individuele mensen, substromingen en dat noem je dan een kruistocht? Terwijl je hier dag in dag uit een all-out oorlogje aan het voeren bent tegen ook maar alles wat een zuchtje moslim of islam ademt? Hoe geloofwaardig is dat dan.

Reagan, Trump, Paus, SGP. :M
Je hebt dus niet gecroft, jammer.

Snap ik ook wel. Je moet natuurlijk wel het narratief van 'islamofobie' overeind houden.

Wij arme moslims in Nederland, waar gescheiden gebedsruimten zijn, 9 van de 10 vreettenten en kantines HALAL zijn, gezichtsbedekking bij vrouwen, en alleen vrouwen, geprezen wordt als eigenlijk super feministisch, waar hele busladingen schoolkinderen al sinds de jaren '90 afgeleverd worden bij de plaatselijke moskee, waar de media niet genoeg kan krijgen van jubelverhalen over de ramadan, en aanspoort tot 'een dagje meedoen', waar de Palestina-kwestie gekaapt is om het vooral weer over die arme islamieten te hebben, waar 'Hadith-shops' in onze steden vrouwen verleiden om hun door God gegeven lichaam in een niqaab te verpakken, waar basisscholen, zelfs openbare, niets dan begrip hebben wanneer islamitische kinderen thuisgehouden worden bij Lentekriebels, Paarse Vrijdagen of zelfs maar lessen waarin het woord 'meditatie' valt, waar een hele horde van academici, media, media-persoonlijkheden, kranten, publieke omroepen en websites het niet zal nalaten de zegeningen van de islam te propageren...

... dat Nederland, is echt tot in de KERN vergeven van moslimhaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 20:29:17 #297
pi_217781563
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Daar zijn maar weinig landen voor te porren, want dat heeft een potentieel aanzuigende werking in die specifieke landen.
Dat was ook een van de bezwaren. Een andere vorm is dus aan de buitengrenzen van de EU, maar daar zitten landen als Italië weer niet op te wachten.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:29:23 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781565
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt.

Gast, je komt niet eens door de ballotagecommissie zonder je baan op het spel te zetten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:29:31 #299
56749 BlaZ
pi_217781566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat dat een idee was vanuit de linkse hoek. Ik weet alleen niet meer wie of wat. Stuitte ook op veel verzet omdat je dan een 'luchtbrug van asielzoekers" zou opzetten :')

En dat laatste is ook geopperd.
Het is makkelijker de eisen te veranderen. Bovendien haal je zo het hele illegaal transport van asielzoekers door Europa weg op deze manier.
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:29:40 #300
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217781569
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt.

Het gaat niet om mij. Ik geef aan waarom dat logischerwijs niet jouw ervaring is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')