Dat betekent dat je wat mij betreft dus juist moet investeren in de IND in plaats van daarop te bezuinigen. Ook moeten de problemen bij de uitzetcentra eindelijk eens aangepakt worden, daarvoor zal zeer brede steun bestaan. Maar dat laat Faber dan weer rustig begaan…quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met deze regering gaat er sowieso niets wezenlijke veranderen. Het is ook niet zo dat het overgrote deel van de asielzoekers die hier aankomen uit zijn op het bespelen van het systeem.
Het is die groep die het die het wel doet die zo'n grote impact maakt. Kijk eens rond Utrecht centraal, die gasten weten precies wat ze doen.
Zeker.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, dat je dit in Europees verband moet aanpakken staat buiten kijf.
Maar ook dat betekent afspraken maken die niet altijd 100% overeenkomen met je eigen wensen. En ook het opgeven van een klein beetje autonomie.
Wat mij betreft een logische keuze. Maar over het algemeen zijn degenen die zich heel druk maken over migratie daar vaak juist weer allergisch voor.
Wederom een leugen. Ze nemen wel degelijk onderdanen terug. Heeft niks met vinden te maken maar alles met feiten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Ik vind dat ze hun onderdanen gewoon terug moeten nemen als die hier illegaal zijn.
Beetje raar dat ze dat niet doen, ondanks verdragen.
Maar nogmaals. Dat zou als EU veel beter af te dwingen zijn, dan NL alleen. En ieder land voor zichzelf.
Klopt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over doorzichtigheid gesproken, man man man. Je doet een persoonlijke frame, veralgemeniseert vervolgens allerlei zaken maar bent niet met moslims bezig hoor.. nee echt niet!
Je moet zelfs verder terug, onder Rutte zijn talloze opvanglocaties gesloten want "duur"quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat betekent dat je wat mij betreft dus juist moet investeren in de IND in plaats van daarop te bezuinigen. Ook moeten de problemen bij de uitzetcentra eindelijk eens aangepakt worden, daarvoor zal zeer brede steun bestaan. Maar dat laat Faber dan weer rustig begaan…
Waarnaartoe als je jong bent? Het gras is in maar weinig landen groener...quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt eigenlijk gewoon helemaal vastgemetseld te zitten in internationale verdragen, ik denk dat we moeten realiserendat er überhaupt niks aan te doen is.
Het is eigenlijk net als het stikstofprobleem, het is schier onoplosbaar en oplossingen op de korte termijn zijn niet haalbaar.
Dit brengt ons wel bij het probleem dat het vertrouwen in de overheid in ras tempo afneemt aangezien het een logge olietanker blijkt die niet van koers te veranderen is ook al is er een democratische meerderheid voor te vinden.
In dit soort situaties is er een groot risico van een omslag richting extremisme. Zeker de jongere generatie heeft eigenlijk weinig te verliezen; migratie lijkt de beste optie voor de jeugd.
Sorry. Ik had moeten schrijven 'alle ongewenste onderdanen '.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wederom een leugen. Ze nemen wel degelijk onderdanen terug. Heeft niks met vinden te maken maar alles met feiten.
Welke jarenlange kruistocht, want een onzin man. Jij zet mij op het niveau vsn een evangical op basis van je onderbuik en zet dat frame ook nog eens uit richting allerlei andere religieuze moslims.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt.
Vandaar mijn al jarenlange kruistocht tegen Amerikaanse evangelicals, de bijbelbelt en het stupide conservatisme van de RKK.
Omdat ik alleen maar met moslims bezig ben.
Veel te weinig, dat land ernaast al helemaal.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wederom een leugen. Ze nemen wel degelijk onderdanen terug. Heeft niks met vinden te maken maar alles met feiten.
En dat is natuurlijk gelul.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kritiek op religie is, zolang het niet Joden- of Christendom betreft - automatisch xenofobie.
Waarom zou een legale onderdaan terug moeten naar Marokko? Wat is dit voor bruinhemderig gedrag weer?quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry. Ik had moeten schrijven 'alle onderdanen '.
Gelukkig wil het kabinet de spreidingswet ooit terugdraaien. Want stel je voor dat structurele (en dus veel goedkopere) opvang wordt gerealiseerdquote:Op woensdag 28 mei 2025 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet zelfs verder terug, onder Rutte zijn talloze opvanglocaties gesloten want "duur"
Ik ben in mijn hele leven nog nooit in een pand van de VU geweest.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, vandaar gescheiden gebedsruimten aan de VU.
Moeten we echt willen, die idioterie.
Ja, kost geld, tijd, procedures, vliegtuigen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Veel te weinig, dat land ernaast al helemaal.
Illegalen zijn een gevaar voor de samenleving aangezien zij basisverblijfsregels aan de laars lappen. Terugkeer of gevangenis lijken me de enige opties.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dan? Hoe lost dat enig probleem op?
Oh?quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke jarenlange kruistocht, want een onzin man. Jij zet mij op het niveau vsn een evangical op basis van je onderbuik en zet dat frame ook nog eens uit richting allerlei andere religieuze moslims.
Nu is het wel zo dat er op dit moment mensen rondlopen die de status ongewenst vreemdeling hebben, door de politie staande worden gehouden, maar niet mogen (of soms nog erger, kunnen) worden opgepakt/uitgezet omdat ze bijvoorbeeld in een ander land een (beroeps)procedure hebben lopen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dan? Hoe lost dat enig probleem op?
Ja, en dan ben je dus volgens de ijzeren wetten van progressief Nederland daarmee racistisch, islamofobisch en en xenofobisch.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben in mijn hele leven nog nooit in een pand van de VU geweest.
Maar als je me zou vragen wat ik daarvan vind, ipv te doen alsof ik het beleid aan de VU dicteer, dan zou ik je vertellen dat ik dat inderdaad ook idioot vind. Überhaupt de aanwezigheid van gebedsruimtes in een openbaar opleidingsinstituut, en specifiek het scheiden van de seksen. Het eerste is nergens voor nodig (dat doe je thuis of in je gebedshuis maar) en het tweede is seksistisch.
Excuus. Had mijn post al aangepast. De discussie ging over uitgeprocedeerde en illegale vreemdelingen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou een legale onderdaan terug moeten naar Marokko? Wat is dit voor bruinhemderig gedrag weer?
Nee joh, beter negeren we die afspraken gewoon wanneer ons dat beter uit komt. Gewoon selectief shoppen in die verdragen. En dan wel keihard zeiken wanneer enkele Zuid-Europese landen de begrotingsregels aan hun laars lappen en de Eurozone economisch benadelen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, dat je dit in Europees verband moet aanpakken staat buiten kijf.
Maar ook dat betekent afspraken maken die niet altijd 100% overeenkomen met je eigen wensen. En ook het opgeven van een klein beetje autonomie.
Wat mij betreft een logische keuze. Maar over het algemeen zijn degenen die zich heel druk maken over migratie daar vaak juist weer allergisch voor.
De VU is een vorm van bijzonder onderwijs. Die hebben vaak iets met het faciliteren van gelovigen. Dat dat bestaat kan je zeker iets van vinden maar dat concept is al wel ruim 100 jaar de norm in Nederland.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben in mijn hele leven nog nooit in een pand van de VU geweest.
Maar als je me zou vragen wat ik daarvan vind, ipv te doen alsof ik het beleid aan de VU dicteer, dan zou ik je vertellen dat ik dat inderdaad ook idioot vind. Überhaupt de aanwezigheid van gebedsruimtes in een openbaar opleidingsinstituut, en specifiek het scheiden van de seksen. Het eerste is nergens voor nodig (dat doe je thuis of in je gebedshuis maar) en het tweede is seksistisch.
Screenen op taalvaardigheid. Normen- en waardentoets. Bij incidenten direct eruit zetten. Tijdelijke vergunning verstrekken die wederom ingetrokken wordt bij een incident. Etc.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:29 schreef capricia het volgende:
Maar als je nou ongewenste asielzoekers of vreemdelingen ofzo buiten je grens wil houden, op welke kenmerken zou je zelf gaan selecteren?
Kentekens? Busjes of bussen zoals Flixbus?
En in een trein?
Hoe zou je dit slim kunnen aanpakken?
Dat wil Faber/Wilders dan ook helemaal niet want dan kan hij geen spontane persoons houden waar hij stoere taal uit kan slaan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelukkig wil het kabinet de spreidingswet ooit terugdraaien. Want stel je voor dat structurele (en dus veel goedkopere) opvang wordt gerealiseerd.
Mijn goedheid.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De VU is een vorm van bijzonder onderwijs. Die hebben vaak iets met het faciliteren van gelovigen. Dat dat bestaat kan je zeker iets van vinden maar dat concept is al wel ruim 100 jaar de norm in Nederland.
Het zijn juist landen als Spanje en Italië die het gros opvangen, zeker als eerste station.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee joh, beter negeren we die afspraken gewoon wanneer ons dat beter uit komt. Gewoon selectief shoppen in die verdragen. En dan wel keihard zeiken wanneer enkele Zuid-Europese landen de begrotingsregels aan hun laars lappen en de Eurozone economisch benadelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |