abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217781162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Met deze regering gaat er sowieso niets wezenlijke veranderen. Het is ook niet zo dat het overgrote deel van de asielzoekers die hier aankomen uit zijn op het bespelen van het systeem.

Het is die groep die het die het wel doet die zo'n grote impact maakt. Kijk eens rond Utrecht centraal, die gasten weten precies wat ze doen.
Dat betekent dat je wat mij betreft dus juist moet investeren in de IND in plaats van daarop te bezuinigen. Ook moeten de problemen bij de uitzetcentra eindelijk eens aangepakt worden, daarvoor zal zeer brede steun bestaan. Maar dat laat Faber dan weer rustig begaan…
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 19:43:52 #227
236264 crew  capricia
pi_217781163
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, dat je dit in Europees verband moet aanpakken staat buiten kijf.
Maar ook dat betekent afspraken maken die niet altijd 100% overeenkomen met je eigen wensen. En ook het opgeven van een klein beetje autonomie.
Wat mij betreft een logische keuze. Maar over het algemeen zijn degenen die zich heel druk maken over migratie daar vaak juist weer allergisch voor ;).
Zeker.

Lijkt me heel fijn als je op dit punt deze groep mensen de wind uit de zeilen kunt nemen. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217781164
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat vind jij.
Ik vind dat ze hun onderdanen gewoon terug moeten nemen als die hier illegaal zijn.
Beetje raar dat ze dat niet doen, ondanks verdragen.

Maar nogmaals. Dat zou als EU veel beter af te dwingen zijn, dan NL alleen. En ieder land voor zichzelf.
Wederom een leugen. Ze nemen wel degelijk onderdanen terug. Heeft niks met vinden te maken maar alles met feiten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:44:24 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Over doorzichtigheid gesproken, man man man. Je doet een persoonlijke frame, veralgemeniseert vervolgens allerlei zaken maar bent niet met moslims bezig hoor.. nee echt niet!
Klopt.

Vandaar mijn al jarenlange kruistocht tegen Amerikaanse evangelicals, de bijbelbelt en het stupide conservatisme van de RKK.

Omdat ik alleen maar met moslims bezig ben.

Mijn goedheid wat ben je DOORZICHTIG.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 19:45:12 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217781177
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat betekent dat je wat mij betreft dus juist moet investeren in de IND in plaats van daarop te bezuinigen. Ook moeten de problemen bij de uitzetcentra eindelijk eens aangepakt worden, daarvoor zal zeer brede steun bestaan. Maar dat laat Faber dan weer rustig begaan…
Je moet zelfs verder terug, onder Rutte zijn talloze opvanglocaties gesloten want "duur" :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:45:14 #231
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217781178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het lijkt eigenlijk gewoon helemaal vastgemetseld te zitten in internationale verdragen, ik denk dat we moeten realiserendat er überhaupt niks aan te doen is.
Het is eigenlijk net als het stikstofprobleem, het is schier onoplosbaar en oplossingen op de korte termijn zijn niet haalbaar.

Dit brengt ons wel bij het probleem dat het vertrouwen in de overheid in ras tempo afneemt aangezien het een logge olietanker blijkt die niet van koers te veranderen is ook al is er een democratische meerderheid voor te vinden.
In dit soort situaties is er een groot risico van een omslag richting extremisme. Zeker de jongere generatie heeft eigenlijk weinig te verliezen; migratie lijkt de beste optie voor de jeugd.
Waarnaartoe als je jong bent? Het gras is in maar weinig landen groener...

Misschien Polen ofzo.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 19:45:18 #232
236264 crew  capricia
pi_217781179
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wederom een leugen. Ze nemen wel degelijk onderdanen terug. Heeft niks met vinden te maken maar alles met feiten.
Sorry. Ik had moeten schrijven 'alle ongewenste onderdanen '.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217781186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt.

Vandaar mijn al jarenlange kruistocht tegen Amerikaanse evangelicals, de bijbelbelt en het stupide conservatisme van de RKK.

Omdat ik alleen maar met moslims bezig ben.
Welke jarenlange kruistocht, want een onzin man. Jij zet mij op het niveau vsn een evangical op basis van je onderbuik en zet dat frame ook nog eens uit richting allerlei andere religieuze moslims.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:46:19 #234
396550 Richestorags
pi_217781190
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Veel te weinig, dat land ernaast al helemaal.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:46:25 #235
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217781192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kritiek op religie is, zolang het niet Joden- of Christendom betreft - automatisch xenofobie.
En dat is natuurlijk gelul. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217781195
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Sorry. Ik had moeten schrijven 'alle onderdanen '.
Waarom zou een legale onderdaan terug moeten naar Marokko? Wat is dit voor bruinhemderig gedrag weer?
Allah Al Watan Al Malik
pi_217781207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je moet zelfs verder terug, onder Rutte zijn talloze opvanglocaties gesloten want "duur" :')
Gelukkig wil het kabinet de spreidingswet ooit terugdraaien. Want stel je voor dat structurele (en dus veel goedkopere) opvang wordt gerealiseerd :') .
pi_217781209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja, vandaar gescheiden gebedsruimten aan de VU.

Moeten we echt willen, die idioterie.
Ik ben in mijn hele leven nog nooit in een pand van de VU geweest.

Maar als je me zou vragen wat ik daarvan vind, ipv te doen alsof ik het beleid aan de VU dicteer, dan zou ik je vertellen dat ik dat inderdaad ook idioot vind. Überhaupt de aanwezigheid van gebedsruimtes in een openbaar opleidingsinstituut, en specifiek het scheiden van de seksen. Het eerste is nergens voor nodig (dat doe je thuis of in je gebedshuis maar) en het tweede is seksistisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217781212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Veel te weinig, dat land ernaast al helemaal.
Ja, kost geld, tijd, procedures, vliegtuigen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:48:52 #240
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217781217
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dan? Hoe lost dat enig probleem op?
Illegalen zijn een gevaar voor de samenleving aangezien zij basisverblijfsregels aan de laars lappen. Terugkeer of gevangenis lijken me de enige opties.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:48:55 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Welke jarenlange kruistocht, want een onzin man. Jij zet mij op het niveau vsn een evangical op basis van je onderbuik en zet dat frame ook nog eens uit richting allerlei andere religieuze moslims.
Oh?

Croft maar even, is een handige tool hier op fok.

Zoek op mijn username en termen als 'evangelicals', 'SGP', 'calvinisme', 'ultramontanen', 'Reagan', 'Trump', 'Paus'.

Urenlang leesgenot.

Maar dat dondert niet: ik heb namelijk OOK kritiek op een net zo, zo niet nog primitievere cultus als de Islam, en zoals ik na jaren ervaring weet, sluiten de gelederen zich dan heel snel:

- Racisme
- Xenofobie
- Nazisme
- Islamofobie

Alles om die ander maar monddood te maken en niet te hoeven nadenken over waarom zoveel mensen een aversie jegens religie, ja ook de Islam, hebben.

Je bent, zoals ik al zei, doorzichtig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 19:48:58 #242
pi_217781219
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dan? Hoe lost dat enig probleem op?
Nu is het wel zo dat er op dit moment mensen rondlopen die de status ongewenst vreemdeling hebben, door de politie staande worden gehouden, maar niet mogen (of soms nog erger, kunnen) worden opgepakt/uitgezet omdat ze bijvoorbeeld in een ander land een (beroeps)procedure hebben lopen.

Dat is in mijn ogen systeemfalen. Je bent namelijk niet voor niets aangemerkt als ongewenst vreemdeling. Zijn vaak ook de vervelende dronken hanglui ook nog. En dat is nu net wat veel mensen een doorn in het oog is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:49:46 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar als je me zou vragen wat ik daarvan vind, ipv te doen alsof ik het beleid aan de VU dicteer, dan zou ik je vertellen dat ik dat inderdaad ook idioot vind. Überhaupt de aanwezigheid van gebedsruimtes in een openbaar opleidingsinstituut, en specifiek het scheiden van de seksen. Het eerste is nergens voor nodig (dat doe je thuis of in je gebedshuis maar) en het tweede is seksistisch.
Ja, en dan ben je dus volgens de ijzeren wetten van progressief Nederland daarmee racistisch, islamofobisch en en xenofobisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:00 #244
236264 crew  capricia
pi_217781229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Waarom zou een legale onderdaan terug moeten naar Marokko? Wat is dit voor bruinhemderig gedrag weer?
Excuus. Had mijn post al aangepast. De discussie ging over uitgeprocedeerde en illegale vreemdelingen.
Dat bruine hemd had ik zelf niet voor ogen, dus dat zag ik even niet. Dat je het ook zo kon lezen. Kwam gewoon niet in mij op om zo te denken. Maar snap je opmerking.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217781231
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, dat je dit in Europees verband moet aanpakken staat buiten kijf.
Maar ook dat betekent afspraken maken die niet altijd 100% overeenkomen met je eigen wensen. En ook het opgeven van een klein beetje autonomie.
Wat mij betreft een logische keuze. Maar over het algemeen zijn degenen die zich heel druk maken over migratie daar vaak juist weer allergisch voor ;).
Nee joh, beter negeren we die afspraken gewoon wanneer ons dat beter uit komt. Gewoon selectief shoppen in die verdragen. En dan wel keihard zeiken wanneer enkele Zuid-Europese landen de begrotingsregels aan hun laars lappen en de Eurozone economisch benadelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217781232
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:48 schreef probeer het volgende:

[..]

De VU is een vorm van bijzonder onderwijs. Die hebben vaak iets met het faciliteren van gelovigen. Dat dat bestaat kan je zeker iets van vinden maar dat concept is al wel ruim 100 jaar de norm in Nederland.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:21 #247
396550 Richestorags
pi_217781233
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:29 schreef capricia het volgende:
Maar als je nou ongewenste asielzoekers of vreemdelingen ofzo buiten je grens wil houden, op welke kenmerken zou je zelf gaan selecteren?
Kentekens? Busjes of bussen zoals Flixbus?
En in een trein?

Hoe zou je dit slim kunnen aanpakken?
Screenen op taalvaardigheid. Normen- en waardentoets. Bij incidenten direct eruit zetten. Tijdelijke vergunning verstrekken die wederom ingetrokken wordt bij een incident. Etc.
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:38 #248
pi_217781236
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelukkig wil het kabinet de spreidingswet ooit terugdraaien. Want stel je voor dat structurele (en dus veel goedkopere) opvang wordt gerealiseerd :') .
Dat wil Faber/Wilders dan ook helemaal niet want dan kan hij geen spontane persoons houden waar hij stoere taal uit kan slaan.

Die man is nooit gestopt met campagne voeren.
  woensdag 28 mei 2025 @ 19:51:34 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217781252
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De VU is een vorm van bijzonder onderwijs. Die hebben vaak iets met het faciliteren van gelovigen. Dat dat bestaat kan je zeker iets van vinden maar dat concept is al wel ruim 100 jaar de norm in Nederland.
Mijn goedheid.

Ja, Karel, gescheiden gebedsruimten zijn inderdaad al 100 jaar de norm aan de VU.

Hoe lang blijf je nog die islamitische hielen likken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 19:51:43 #250
pi_217781253
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee joh, beter negeren we die afspraken gewoon wanneer ons dat beter uit komt. Gewoon selectief shoppen in die verdragen. En dan wel keihard zeiken wanneer enkele Zuid-Europese landen de begrotingsregels aan hun laars lappen en de Eurozone economisch benadelen.
Het zijn juist landen als Spanje en Italië die het gros opvangen, zeker als eerste station.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')