abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217776929
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eerst even de letterlijke quote waarin ik dit zeg. Dat praat makkelijker.
Oh, dus je vindt wel degelijk dat de Palestijnen een aandeel hebben in dit conflict? Dan zijn wij gelukkig het eens met elkaar en kan ik de hand schudden.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:18:56 #152
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217776931
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dezelfde Palestijnen die juichend in de straten staan als Hamas doodgemartelde Israëlische burgers rondrijdt in pick-up trucks, euforisch staan te dansen als er doodskisten van de Bibas familie op een podium worden gezegd en nog altijd niet willen dat Hamas de wapens neerlegt of dat de kopstukken van Hamas worden uitgeleverd in ruil voor vrede.
Ja, en dat is idioot natuurlijk! Maar vergelijk dat dan even met de Hilltop Youth of met Daniella Weiss, die zijn net zo idioot! Er zijn idioten aan beide kanten, en ook genoeg niet-idioten. Misschien moeten we het daar eens over hebben, over hoe we het aantal idioten terug kunnen brengen en meer ruimte kunnen maken voor niet-idioten?

Zo is het zwart/wit-denken opeens plotseling vruchtbaar geworden!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:20:55 #153
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217776943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:18 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oh, dus je vindt wel degelijk dat de Palestijnen een aandeel hebben in dit conflict? Dan zijn wij gelukkig het eens met elkaar en kan ik de hand schudden.
Ligt eraan wat je verstaat met een aandeel, natuurlijk.
Dit, dus.
pi_217776950
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je verstaat met een aandeel, natuurlijk.
Zoiets als dit misschien:

Bekijk deze YouTube-video

Het aan blijven moedigen van Hamas strijders valt wat mij betreft wel onder het hebben van een aandeel.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:23:35 #155
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217776960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:21 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Zoiets als dit misschien:

Bekijk deze YouTube-video

Het aan blijven moedigen van Hamas strijders valt wat mij betreft wel onder het hebben van een aandeel.
Een aandeel in het excuus om dan aangevallen te worden? Welk punt wil je nou precies maken?
Dit, dus.
pi_217776980
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een aandeel in het excuus om dan aangevallen te worden? Welk punt wil je nou precies maken?
Ik zie dat het draaien weer is begonnen bij user @Buitendam . Spijtig. Ik dacht dat wij op dezelfde golflengte zaten toen je erkende dat de Palestijnen ook een aandeel in dit conflict hadden, maar ik moet nu constateren dat je terug komt op je eigen woorden. Jammer. Wij moeten de verbinding blijven zoeken user @Buitendam , en niet het conflict importeren wat daar verderop bezig is.
pi_217776992
Het conflict is hier sowieso al geintroduceerd door Geertje Wilders de man die het grootste hart voor Israel heeft van iedereen op aarde. Als Israel, Amsterdam zou bombarderen zou hij het nog verdedigen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:27:52 #158
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217776996
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:25 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik zie dat het draaien weer is begonnen bij user @:Buitendam . Spijtig. Ik dacht dat wij op dezelfde golflengte zaten toen je erkende dat de Palestijnen ook een aandeel in dit conflict hadden, maar ik moet nu constateren dat je terug komt op je eigen woorden. Jammer. Wij moeten de verbinding blijven zoeken user @:Buitendam , en niet het conflict importeren wat daar verderop bezig is.
Welk aandeel? Als je niet met argumenten komt kunnen we vrij weinig bespreken.
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:28:28 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ja, en dat is idioot natuurlijk! Maar vergelijk dat dan even met de Hilltop Youth of met Daniella Weiss, die zijn net zo idioot! Er zijn idioten aan beide kanten, en ook genoeg niet-idioten. Misschien moeten we het daar eens over hebben, over hoe we het aantal idioten terug kunnen brengen en meer ruimte kunnen maken voor niet-idioten?

Zo is het zwart/wit-denken opeens plotseling vruchtbaar geworden!
Ach, iemand heeft de eenzijdige propaganda documentaire van Theroux gezien blijkbaar.

Nee hoor, een paar totaalidioten op de Westelijke Jordaanoever zijn niet te vergelijken met mensen die staan te dansen in de straten omdat er doodgemartelde Joden doorheen worden gereden. Soms moet je ook simpelweg de barbaarse aard binnen de Palestijnse samenleving kunnen erkennen zonder 'Ja, maar ..' of whataboutisms.

Want hoe graag sommigen het ook willen (nadruk op willen, want het betreft vooral wensdenken), zelfs met de uitwassen die er zeker zijn binnen de Israëlische samenleving, staat deze nog altijd mijlenver boven de Palestijnse.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:30:51 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het conflict is hier sowieso al geintroduceerd door Geertje Wilders de man die het grootste hart voor Israel heeft van iedereen op aarde. Als Israel, Amsterdam zou bombarderen zou hij het nog verdedigen.
Nee hoor, het conflict speelde hier al veel eerder met figuren zoals Gretta Duisenberg en met de influx van handduizenden migranten uit Islamitische landen en de wokeistische indoctrinatie op universiteiten, heeft het grip gekregen op de mainstream.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217777022
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Welk aandeel vind jij dat ze hebben gehad? Of vind je dat ze er helemaal geen aandeel in hebben gehad?
pi_217777032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik heb het aandeel al geleverd, met levende beelden. De reactie die je hierop gaf is typerend voor mensen met een cognitieve dissonantie; zij halen er vervolgens irrelevante zaken bij of wijzen met de vinger naar de andere partij.

De eerste stap is de erkenning dat de Palestijnse bevolking een aandeel heeft gehad en blijft hebben in dit conflict, zoals uit de beelden hierboven blijkt. Als jij dit niet kunt erkennen en niet over je eigen schaduw heen kunt stappen om de dialoog aan te gaan, dan zullen wij nooit tot overeenstemming kunnen komen.

Ik nodig je uit een beter persoon te worden door mijn virtuele hand naar jou uit te steken. Neem je deze aan?
pi_217777076
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:32 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik heb het aandeel al geleverd, met levende beelden. De reactie die je hierop gaf is typerend voor mensen met een cognitieve dissonantie; zij halen er vervolgens irrelevante zaken bij of wijzen met de vinger naar de andere partij.

De eerste stap is de erkenning dat de Palestijnse bevolking een aandeel heeft gehad en blijft hebben in dit conflict, zoals uit de beelden hierboven blijkt. Als jij dit niet kunt erkennen en niet over je eigen schaduw heen kunt stappen om de dialoog aan te gaan, dan zullen wij nooit tot overeenstemming kunnen komen.

Ik nodig je uit een beter persoon te worden door mijn virtuele hand naar jou uit te steken. Neem je deze aan?
Natuurlijk hebben ze een aandeel. Maar nu kan je echt niet zeggen dat de Palestijnse bevolking een groot aandeel heeft ze zitten gesandwiched tussen 2 terroristische organisaties.
Het grootste aandeel ligt natuurlijk in Israel, zij plegen veruit het meeste geweld. Ik deelde ook al een poll dat ongeveer de helft van de gevraagde Israeliers genocide wil zien op alle Gazanen. Wat dat betreft is het natuurlijk extreem begrijpelijk dat mensen juichen voor dode Israeliers, deden wij ook ooit voor dode Duitsers.
pi_217777083
https://www.theguardian.c(...)ommitting-war-crimes

quote:
Former Israeli PM Ehud Olmert says his country is committing war crimes
Leader from 2006 to 2009 says Palestinian victims are at ‘monstrous proportions’ and Netanyahu heads a ‘criminal gang’

On 22 May, the Israeli politician Moshe Feiglin told TV Channel 14: "The enemy is not Hamas, nor is it the military wing of Hamas." Feiglin is a former member of the Israeli parliament.

"Every child in Gaza is the enemy. We need to occupy Gaza and settle it, and not a single Gazan child will be left there. There is no other victory."

Maar het is natuurlijk niet intentioneel dat er zoveel burgerdoden vallen als regeringsleden zeggen dat de gehele bevolking moet worden uitgeroeid.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:44:56 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777114
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:31 schreef Questular het volgende:

[..]
Welk aandeel vind jij dat ze hebben gehad? Of vind je dat ze er helemaal geen aandeel in hebben gehad?
Nee, ik ben niet zo’n fan om een gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk te houden. Het zou omgekeerd ook onverantwoord zijn om Israël als voltallige bevolkingsgroep verantwoordelijk te houden voor het leed in Gaza. Ook gezien de massale protesten tegen het regime dóór Israëliërs.
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:47:51 #166
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:32 schreef William_Papadin het volgende:

[..]

Ik nodig je uit in volzinnen een argument neer te plempen.
Dit, dus.
pi_217777148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet zo’n fan om een gehele bevolkingsgroep verantwoordelijk te houden. Het zou omgekeerd ook onverantwoord zijn om Israël als voltallige bevolkingsgroep verantwoordelijk te houden voor het leed in Gaza. Ook gezien de massale protesten tegen het regime dóór Israëliërs.
Ik ook niet, maar in dit conflict zitten wel overduidelijk 2 partijen die beide fout bezig zijn. Dus de verantwoordelijkheid van dit verschrikkelijke gebeuren ligt wel bij beide kampen vind ik persoonlijk.
pi_217777160
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben ze een aandeel. Maar nu kan je echt niet zeggen dat de Palestijnse bevolking een groot aandeel heeft ze zitten gesandwiched tussen 2 terroristische organisaties.
Het grootste aandeel ligt natuurlijk in Israel, zij plegen veruit het meeste geweld. Ik deelde ook al een poll dat ongeveer de helft van de gevraagde Israeliers genocide wil zien op alle Gazanen. Wat dat betreft is het natuurlijk extreem begrijpelijk dat mensen juichen voor dode Israeliers, deden wij ook ooit voor dode Duitsers.
Het lijkt erop dat je nu oorzaak en gevolg omdraait; de juichende Palestijnen op 7 oktober deden dit nadat er 1200 Israëliërs brutaal waren afgeslacht en een aantal van hun lijken door de straten werden gesleept. Deze aanval was voordat de peiling die je hier aanhaalt plaats vond. Verder maak je een valide punt als je zegt dat er ook een hoop Palestijnen vastzitten tussen 2 zogenoemde vuren.
pi_217777171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik nodig je uit in volzinnen een argument neer te plempen.
Het is zo zonde om te zien dat je weigert het aandeel van de Palestijnen in dit conflict te erkennen, terwijl het overduidelijk is dat je dit tegen beter weten in doet. Het blijven vastzitten in je mentale loopgraaf belemmert je groei als persoon. Zonde. Domweg zonde.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:54:38 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777193
twitter
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:54:56 #171
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777194
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:48 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar in dit conflict zitten wel overduidelijk 2 partijen die beide fout bezig zijn. Dus de verantwoordelijkheid van dit verschrikkelijke gebeuren ligt wel bij beide kampen vind ik persoonlijk.
Maar 1 van die partijen is Hamas en niet de Palestijnen. Het Israëlische leger maakt nauwelijks onderscheid en dat is in mijn ogen wel de crux in dit conflict.
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 11:56:42 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar 1 van die partijen is Hamas en niet de Palestijnen. Het Israëlische leger maakt nauwelijks onderscheid en dat is in mijn ogen wel de crux in dit conflict.
Hamas is een Palestijnse terreurorganisatie, bestaande uit Palestijnen, de verliezen worden aangevuld met Palestijnen en er is nog altijd grote steun vanuit de Palestijnse bevolking. Kortom, dat Hamas iets totaal anders is dan de Palestijnen is iets dat jij jezelf blijft voorhouden.
pi_217777213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Welk onderscheidt heeft Hamas gemaakt toen ze al die mensen neermaaiden op dat festival?
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:02:29 #174
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777272
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Welk onderscheidt heeft Hamas gemaakt toen ze al die mensen neermaaiden op dat festival?
Niet. Maar zijn er mensen die 7 oktober echt zien als een lekkere gezellige vooruitgang in het hele verhaal?
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:04:23 #175
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777293
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas is een Palestijnse terreurorganisatie, bestaande uit Palestijnen, de verliezen worden aangevuld met Palestijnen en er is nog altijd grote steun vanuit de Palestijnse bevolking. Kortom, dat Hamas iets totaal anders is dan de Palestijnen is iets dat jij jezelf blijft voorhouden.
Wat ik blijf voorhouden is dat een terreurorganisatie niet kan worden door verslagen door op grote schaal mensen om te brengen. 15.000+ kinderen, bijvoorbeeld.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')