abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217768448
Ik heb bijna nooit een "standaard" reiskoffer gebruikt. Vroeger ging ik backpacken, dus met een backpak op m'n rug. Toen ging ik op gegeven moment vaak duiken, en had ik zo'n enorme duikkoffer met 2 wieltjes waar mijn complete duikset en rest van mijn bagage in paste. En nu maak ik vaak fietstochten, dus heb ik fietstassen die ik aan mijn fiets hang. Voor korte tripjes neem ik gewoon een weekendtas of rugzak mee.

Nu wil ik voor het eerst sinds tijden weer eens "gewoon" op reis, en ik ben op zoek naar een traditionele koffer want geen zin meer in een backpack. Ik twijfel welke ik moet kopen want de keus is zo groot. Iig een met goede wieltjes, maar zo te zien hebben ze vrijwel allemaal tegenwoordig 4 wieltjes. Ik wil ongeveer een maand weg, naar een warme bestemming, dus er hoeft geen dikke winterkleding in te passen. Wel een beetje stevig, maar niet te zwaar.

Wat voor koffer(s) heb jij? Welk merk? Hoe groot? Carry-on of ruimbagage? Hoeveel past er in, of hoe lang ga je er gemiddeld mee op vakantie? En waar heb je hem gekocht?
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 15:33:28 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217768472
Ik heb gisteren een nieuwe koffer besteld. Oude koffer was een Delsey, 4 wieltjes, en dan een zachte koffer. Een van de wieltjes was kapot gegaan vorig jaar met als gevolg dat de koffer niet meer staand kon rollen.

Dus van de week nieuwe koffer gekocht, ook weer Delsey, zelfde grootte, gekocht bij Travelbags.nl. Ruimbagage. De vorige heb ik denk ik een jaar of 10 geleden gekocht?
Breitling - Instruments for Professionals
  Miss 200.000.000! dinsdag 27 mei 2025 @ 16:08:17 #3
367000 roos94
pi_217768935
pi_217769975

Valt tenminste op als die van de band komt *)

Al ruim 7 jaar zeer tevreden mee.

En heb ook nog een prima formaat rugzak voor de handbagage.
Een jaar of 16 geleden gekocht bij de Kruidvat voor ¤7.
Die zal binnenkort wel vervangen moeten worden helaas. Maar zwaar intensief nog in gebruik. En ook knalroze O+ Het was het de ¤7 meer dan waard iig :D
pi_217771226
Award voor de beste topictitel ooit!

_O_
  dinsdag 27 mei 2025 @ 21:25:22 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217773357
Jaren geleden een Coleman koffer bij de Walmart in Amerika aangeschaft voor $55 omdat ik weer eens ter plekke veel te veel kleding gekocht had. En die koffer gaat al jaren mee en je pikt 'm er zo uit in kleurtje midden groen wat blijkbaar niet echt veel voorkomend is. Laatst dacht ik dat die overleden was want het bovenste handvat zat los, maar bij thuiskomst de boel eens los gehaald en toen bleek dat het slechts een losse schroef was. Mooi dat alles geschroefd was en dus alle schroeven met loctite opnieuw vastgezet en weer als nieuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 28-05-2025 20:13:57 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:56:43 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_217774426
Voor de korte tripjes een suit suit koffer die als handbagage mee mag. Voor de langere trips een reistas van Travelite (ooit gekocht via Travelbags voor 70 euro). Kan uitgebreid worden tot 90 liter en zitten wieltjes onder. Gaat al jaren mee, echt een topding. Op dit moment reizend met een Forclaz 55+10 L backpack. Net iets draagbaarder dan een tas.

Grote koffer heb ik niet, veel te onhandig om mee te nemen aangezien we meestal rondreizen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_217774786
Hapro Zenith 6.6. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_217774922
geen koffer hier, laatste keer dat ik wegging kon dat met rugzak
pi_217782370
M'n gewone koffer. Meestal voorzien van knalgele band en adreslabel met een knalroze flamingo, zodat hij van 3km afstand al opvalt.

En de handbagage koffer. Indien met vliegtuig dan voorzien van zelfde band en adreslabel en een roze tsa slotje. Ook die valt meteen op :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')