Goedemorgen,

Ik heb een BMW E60 550i.
Gisteren na een lange rit even uitgezet en na 5 minuten wilde ik weer starten zonder succes.

Motor slaat misschien een halve keer over, maar ook niet meer.
Display start geeneens meer op.

Met startkabel aan de gang gekregen, na een paar honderd meter begon het voltage al naar beneden te gaan en vielen 1 voor 1 de veiligheidssystemen uit, lampjes, storingen etc...

Auto net kunnen parkeren gelukkig.

Starten gaat absoluut niet, alleen met startkabels via andere auto.

Wat ik heb gemeten;

-11,55V auto uit
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto + 2000rpm (geen laadspanning ondanks dat andere auto 13,6V aangeeft.
- Auto aan, loskoppelen van andere auto, voltage zak hard, storingen komen terug en langer wil ik niet wachten eigenlijk

Is dit een accu probleem of dynamo?

Is de accu kortgesloten en zijn er cellen kapot waardoor de accu niet meer kan laden?
Of is het de dynamo? Dan lijkt mij 11,55V nog voldoende om de auto te starten? En de auto start wel met laadkabels.

Vreemde vind ik dus wel dat het voltage direct omlaag gaat als ik de auto ontkoppel van een andere auto...

Hoor graag jullie mening :)
Is te weinig om te starten.
Daarbij anwb bellen

Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste

Home is where the cat is.
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:11 schreef WBMW550 het volgende:
Goedemorgen,

Ik heb een BMW E60 550i.
Gisteren na een lange rit even uitgezet en na 5 minuten wilde ik weer starten zonder succes.

Motor slaat misschien een halve keer over, maar ook niet meer.
Display start geeneens meer op.

Met startkabel aan de gang gekregen, na een paar honderd meter begon het voltage al naar beneden te gaan en vielen 1 voor 1 de veiligheidssystemen uit, lampjes, storingen etc...

Auto net kunnen parkeren gelukkig.

Starten gaat absoluut niet, alleen met startkabels via andere auto.

Wat ik heb gemeten;

-11,55V auto uit
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto + 2000rpm (geen laadspanning ondanks dat andere auto 13,6V aangeeft.
- Auto aan, loskoppelen van andere auto, voltage zak hard, storingen komen terug en langer wil ik niet wachten eigenlijk

Is dit een accu probleem of dynamo?

Is de accu kortgesloten en zijn er cellen kapot waardoor de accu niet meer kan laden?
Of is het de dynamo? Dan lijkt mij 11,55V nog voldoende om de auto te starten? En de auto start wel met laadkabels.

Vreemde vind ik dus wel dat het voltage direct omlaag gaat als ik de auto ontkoppel van een andere auto...

Hoor graag jullie mening :)
11,55V is veel te laag, een fatsoenlijk opgeladen accu zit echt wel boven de 12V. Als het voltage direct omlaag gaat na afkoppelen denk ik dat er ergens kortsluiting is, en dat hoeft niet in de accu te zijn.

Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.

Nieuwe accu erin en inleren
Ies accoe

.

Dynamo probleem.
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo