Goedemorgen,
Ik heb een BMW E60 550i.
Gisteren na een lange rit even uitgezet en na 5 minuten wilde ik weer starten zonder succes.
Motor slaat misschien een halve keer over, maar ook niet meer.
Display start geeneens meer op.
Met startkabel aan de gang gekregen, na een paar honderd meter begon het voltage al naar beneden te gaan en vielen 1 voor 1 de veiligheidssystemen uit, lampjes, storingen etc...
Auto net kunnen parkeren gelukkig.
Starten gaat absoluut niet, alleen met startkabels via andere auto.
Wat ik heb gemeten;
-11,55V auto uit
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto + 2000rpm (geen laadspanning ondanks dat andere auto 13,6V aangeeft.
- Auto aan, loskoppelen van andere auto, voltage zak hard, storingen komen terug en langer wil ik niet wachten eigenlijk
Is dit een accu probleem of dynamo?
Is de accu kortgesloten en zijn er cellen kapot waardoor de accu niet meer kan laden?
Of is het de dynamo? Dan lijkt mij 11,55V nog voldoende om de auto te starten? En de auto start wel met laadkabels.
Vreemde vind ik dus wel dat het voltage direct omlaag gaat als ik de auto ontkoppel van een andere auto...
Hoor graag jullie mening
Ik heb een BMW E60 550i.
Gisteren na een lange rit even uitgezet en na 5 minuten wilde ik weer starten zonder succes.
Motor slaat misschien een halve keer over, maar ook niet meer.
Display start geeneens meer op.
Met startkabel aan de gang gekregen, na een paar honderd meter begon het voltage al naar beneden te gaan en vielen 1 voor 1 de veiligheidssystemen uit, lampjes, storingen etc...
Auto net kunnen parkeren gelukkig.
Starten gaat absoluut niet, alleen met startkabels via andere auto.
Wat ik heb gemeten;
-11,55V auto uit
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto
-11,55V auto aan dmv startkabels aan andere lopende auto + 2000rpm (geen laadspanning ondanks dat andere auto 13,6V aangeeft.
- Auto aan, loskoppelen van andere auto, voltage zak hard, storingen komen terug en langer wil ik niet wachten eigenlijk
Is dit een accu probleem of dynamo?
Is de accu kortgesloten en zijn er cellen kapot waardoor de accu niet meer kan laden?
Of is het de dynamo? Dan lijkt mij 11,55V nog voldoende om de auto te starten? En de auto start wel met laadkabels.
Vreemde vind ik dus wel dat het voltage direct omlaag gaat als ik de auto ontkoppel van een andere auto...
Hoor graag jullie mening
