SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...quote:Op maandag 26 mei 2025 19:59 schreef Helenattenek het volgende:
Oftewel je wilt de taart van twee kanten eten en een huis verkopen met bekend gebrek. Je beunt het vervolgens provisorisch bij elkaar zodat je de koper niks hoeft te vertellen. Ondertussen laat je wel vastleggen bij de verzekering dat je ervan weet. En dat je de financiering opgenomen hebt en in je Zak gestoken hebt.
Als je met een factuur van 8k op de proppen komt voor reparatie Dan is dat indicatie dat de verkoopwaarde 8k lager is lijkt mijquote:Situatie: Verzekerde hersteltde woning niet of bouwt de woning niet opnieuw
Herstelt verzekerde de woning niet of bouwt hij de woning niet opnieuw? Dan betalen wij het
verschil tussen de verkoopwaarde van de woning direct voor en direct na de schade.
Maar zijn de kosten voor het opnieuw bouwen van de woning op dezelfde plek lager? Dan
betalen wij deze kosten.
Wij betalen het schadebedrag in 1 keer.
Nee, dat lijkt me niet 1-op-1. Daar zul je gewoon taxaties voor nodig hebben.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:03 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Als je met een factuur van 8k op de proppen komt voor reparatie Dan is dat indicatie dat de verkoopwaarde 8k lager is lijkt mij
Je kan gewoon aangeven dat je de schade niet gaat herstellen. Dan komt er waarschijnlijk een expert langs om waardevermindering vast te stellen en krijg je dat uitgekeerd, verrekend met de 50% van de nota die je al gehad hebt.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:51 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...
Zou het ook nog kunnen dat ik gewoon geen zin heb in het geregel en een paar dagen een aannemer over de vloer met bijbehorend hak en breekwerk en stofbende? En daarom
- óf het herstel van het zichtbare probleem lekker aan een volgende eigenaar over wil laten waarbij de kosten verdisconteerd worden in de verkoopprijs?
- óf er zelf voor kiezen om enige tijd de schade in het zicht te houden en herstelling pas uit te voeren als er toch een renovatie uitgevoerd wordt, waarbij de kosten voor herstel van deze specifieke schade in alle redelijkheid niet meer afgesplitst kunnen worden van de rest van de aanneemsom?
De vraag is dus hoe ik de voorwaarden moet interpreteren. Verzekeraar gaat nu uit van situatie A en dringt mij herstelplicht op. Terwijl optie C ook genoemd wordt in de voorwaarden.
M.i. is het verschil tussen verkoopwaarde voor en na de schade gelijk aan de offerte voor herstel. Op basis van situatie C uit de voorwaarden zou dit dus voor 100% uitgekeerd kunnen worden waarbij ik zelf besluit of, hoe en wanneer ik dit besteed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |