abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217764195
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 06:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dit dus, en prima als er mensen zijn die dat liever allemaal missen dan aankijken tegen een man met een baard. Maar laat een Wilders maar eens het eerlijke verhaal vertellen.

Van de bouw, agriculture sector, maakbedrijven tot servicesector, die kunnen niet blijven draaien.

Heel leuk, zo'n man die al 20 jaar hetzelfde verhaaltje afdraait en als een boze kabouter staat te stampvoeten als hij zn zin niet krijgt. Maar er is niets realistisch aan zijn verhaal.
Ik ben ook geen fan van de Joodse Wilders.

Alleen moeten we wel wat gaan doen aan de grenzen. Letterlijk en figuurlijk, om het land terug te brengen naar minder inwoners.
Vakman pur sang
  dinsdag 27 mei 2025 @ 07:01:31 #202
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217764200
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 06:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Gefeliciteerd :) dan ben je de uitzondering die de regel bevestigt.
Op basis van het taalgebruik vermoed ik van niet hoor, in het algemeen.

En tevens, over werkloosheid is er moeilijk iets recents te vinden. Maar qua opleidingsniveau wel degelijk.

En laat bij lage opleidingsniveaus nou net de hoogste werkloosheid zitten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)naar-onderwijsniveau

Neemt niet weg dat die users hier misschien werkloze, zure, linkse uitkeringstrekkers zijn, maar maakt het wel uiterst onaannemelijk
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217764201
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lezen die mee in dit topic, of hoe zit het?
Wie weet. Goh en dan blijken mensen ineens capabel genoeg te zijn om hele lappen tekst te typen.
Die kunnen dus gewoon aan het werk *O* al dan niet thuis.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 07:03:29 #204
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217764204
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben ook geen fan van de Joodse Wilders.

Alleen moeten we wel wat gaan doen aan de grenzen. Letterlijk en figuurlijk, om het land terug te brengen naar minder inwoners.
Maar wat gaan we stoppen dan? Aan sectoren?

Want er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt zoals die is. Dus doen we dat laagopgeleid in de bouw en in de kas? Of hoogopgeleid bij bedrijven zoals ASML en aanverwant. Want zeggen dat de grenzen dicht moeten is keuzes maken.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217764206
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 04:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je zou wat minder op de man kunnen spelen.
Oh en dat doen die 2 niet
Ik ben niet begonnen met de termen gek en dom
pi_217764212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:01 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Wie weet. Goh en dan blijken mensen ineens capabel genoeg te zijn om hele lappen tekst te typen.
Wat weet jij van de users hier om deze conclusie te trekken, ook,aan de rechterkant zijn hier users die de hele dag door reageren
  dinsdag 27 mei 2025 @ 07:24:57 #207
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217764252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:05 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Oh en dat doen die 2 niet
Ik ben niet begonnen met de termen gek en dom
Two wrongs don't make one right. Je enige antwoord bijvoorbeeld op een lange persoonlijke uiteenzetting van een user is dat hij "hypocriet" is terwijl zijn uiteenzetting prima te volgen is. Dat verraadt ook een onwil om je te verdiepen in de beweegredenen van een ander.

Verder nogal wat oneliners etc. Als andere users dat ook naar jou doen, zouden ze dat ook achterwege kunnen laten.
pi_217764283
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Two wrongs don't make one right. Je enige antwoord bijvoorbeeld op een lange persoonlijke uiteenzetting van een user is dat hij "hypocriet" is terwijl zijn uiteenzetting prima te volgen is. Dat verraadt ook een onwil om je te verdiepen in de beweegredenen van een ander.

Verder nogal wat oneliners etc. Als andere users dat ook naar jou doen, zouden ze dat ook achterwege kunnen laten.
Ik vind het hypocriet om immigranten te bashen terwijl je zelf je vrouw uit Turkije haalt, wees dan consequent en trouw een vrouw die in Nederland woont
Eveneens dat het hypocriet is dat iemand klaagt uitgescholden te worden maar tegen mij wel gaat schelden
pi_217764359
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:03 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Maar wat gaan we stoppen dan? Aan sectoren?

Want er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt zoals die is. Dus doen we dat laagopgeleid in de bouw en in de kas? Of hoogopgeleid bij bedrijven zoals ASML en aanverwant. Want zeggen dat de grenzen dicht moeten is keuzes maken.
Minder van alles, minder welvaart.
Wat echt wel weg mag is bezorgdiensten met de busjes. Laat mensen zelf maar naar de winkel gaan.
Direct een oplossing voor het teruglopen van het winkelcentrum. Kebabzaken en barbershops ook weg. Nou dan ben je er al.

Trouwens als je een beetje oplet is er geen krapte op de arbeidsmarkt. Bij lange na niet, en dat zal de komende tijd steeds duidelijker worden.
Vakman pur sang
  dinsdag 27 mei 2025 @ 07:50:22 #210
545 dop
:copyright: dop
pi_217764381
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 06:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dat is nu precies waar ik tegen ageer.

Toevallig 3 jaar geleden het huis gedaan, in ons dorp ga je dan voor de bekende stukadoor, schilder, aannemer enz.
Er is geen buitenlander niet eens van buiten het dorp ingeweest.
En die maken nog strak werk.
hartstikke mooi, maar je weet dondersgoed dat er gewoon een tekort aan arbeidskrachten is in dit soort werk, ik heb geprobeerd een schilder te regelen voor mijn schoonouders, dan loop je gewoon tegen wachttijden van meer dan een jaar aan. (En dan werdt het uiteindelijk een migrant die verder prima werk leverde en hard heeft gewerkt en zijn vak verder prima verstond)
quote:
Bloemen haal ik in het dorp, die man rijdt elke paar dagen nog zelf naar de bloemenveiling.
Die ga je toch niet bestellen?
wie heeft die bloemen geplukt verpakt en naar de veiling gebracht? Het bezorgen van een pakje gaat niet speciaal over de bloemen, je weet best dat ook jij wel eens een pakje ontvangt, en ook wie die pakjes bezorgen
quote:
Er is niks mis met handenarbeid ik vind het jammer dat veel Nederlanders dat schijnbaar niet meer willen.

Maar het heeft ook niks te maken met migratie van het huidige nivo. Het gebeurt gewoon door onstopbare verdragen, er is geen grip op.
Tot voor 2008 werd dat idd gedaan voor de arbeidsmarkt.
Nu overkomt het ons en stonden we nog nooit dichter bij complete anarchie.
In 2025 is het overgrote deel van de migratie nog steeds arbeidsmigranten, als jij dat anarchie vind, prima.
Er is zat te verbeteren in dit land ook op het vlak van migratie, maar migratie stoppen is geen oplossing voor welk probleem dan ook in dit land
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217764394
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat echt wel weg mag is bezorgdiensten met de busjes. Laat mensen zelf maar naar de winkel gaan.
Direct een oplossing voor het teruglopen van het winkelcentrum. Kebabzaken en barbershops ook weg. Nou dan ben je er al.

Trouwens als je een beetje oplet is er geen krapte op de arbeidsmarkt. Bij lange na niet, en dat zal de komende tijd steeds duidelijker worden.
Daar gaat denk ik vooral de VVD voor liggen
De economie is voor hun te belangrijk
  dinsdag 27 mei 2025 @ 07:58:51 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217764411
quote:

[..]

Ik weet niet waar jij op let maar probeer als werkgever maar eens personeel te vinden in de zorg, IT, onderwijs, bouw, techniek of logistiek. Iedereen die een vak heeft geleerd is wel aan de bak nu.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 27-05-2025 08:18:23 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:17:39 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217764460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het hypocriet om immigranten te bashen terwijl je zelf je vrouw uit Turkije haalt, wees dan consequent en trouw een vrouw die in Nederland woont
Eveneens dat het hypocriet is dat iemand klaagt uitgescholden te worden maar tegen mij wel gaat schelden
Er worden geen immigranten gebashed, dat is jouw perceptie.

Mensen zitten vol met (ogenschijnlijke) contradicties. Echter het is perfect consistent om tegen ongecontroleerde instroom te zijn en zelf een hoogopgeleide goed geïntegreerde migrantenvrouw te hebben. Ongecontroleerde instroom bevat o.a. laaggeletterden, religieus conservatieven, getraumatiseerden, mensen die niet in staat zijn zich aan te passen aan andere culturen, mensen die hier niet eens willen wonen, mensen die de belastingbetaler geld kosten. Vergelijk dat met een hoogopgeleid iemand die hier voor liefde komt en je ziet dat beide standpunten prima verenigbaar zijn.

Net als legale migranten in de VS sterk gekant zijn tegen illegale migratie.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:19:55 #214
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217764463
quote:

[..]

Met alle respect man, maar dit zijn echt de meest imbeciele plannen die ik in tijden gezien heb.

Minder busjes is vast nog wel te regelen, je zou zending naar hubs verplicht kunnen maken en thuisbezorging extra kunnen belasten. Maar barbershops en kebabzaken.. hoe dan?

Want barbershops? Dan noem ik het gewoon Ali Herenkapper en mag ik door? Kebabzaken kan ook alleen maar als je bepaalde gerechten op een verboden lijst gaat zetten. Of moslims het verbiedt om een bedrijf te hebben, danwel halal te eten.

Anyhow, onuitvoerbaar en tegen artikel 1 van onze grondwet in.

Los van dat het geen zoden aan de dijk zet en diep racistisch gemotiveerd is.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:24:32 #215
3542 Gia
User under construction
pi_217764482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Op basis van het taalgebruik vermoed ik van niet hoor, in het algemeen.

En tevens, over werkloosheid is er moeilijk iets recents te vinden. Maar qua opleidingsniveau wel degelijk.

[ afbeelding ]

En laat bij lage opleidingsniveaus nou net de hoogste werkloosheid zitten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)naar-onderwijsniveau

Neemt niet weg dat die users hier misschien werkloze, zure, linkse uitkeringstrekkers zijn, maar maakt het wel uiterst onaannemelijk
Je weet dat je niet links wordt geboren? Je politieke voorkeur ontwikkel je gaandeweg je leven. En het is duidelijk dat op hogere opleidingen het links gedachtegoed met de paplepel wordt ingegoten bij de woke studentjes.

En nee, dat wil niet zeggen dat ze dan DUS gelijk hebben. Een hoge opleiding hebben, geeft je nog geen gelijk in alles. Je denkt er anders over, niet per se beter.

En in Nederland leven we nog steeds in een democratie, wat betekent dat degene met de meeste stemmen, feitelijk het meeste te vertellen heeft. Maar schijnbaar hebben we dan weer linkse rechters die dat allemaal tegen kunnen en mogen houden. Rechters horen zich niet te bemoeien met de bestuurlijke macht.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:26:27 #216
3542 Gia
User under construction
pi_217764501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 07:01 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Je komt niet aan thuis (computer) werk als je afgekeurd bent. Ik heb een secretaresse opleiding en kan prima typen, 10 vingers blind, maar kom al 30 jaar niet aan werk. Tja, dan niet.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:28:35 #217
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217764509
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:24 schreef Gia het volgende:

[..]

En in Nederland leven we nog steeds in een democratie, wat betekent dat degene met de meeste stemmen, feitelijk het meeste te vertellen heeft. Maar schijnbaar hebben we dan weer linkse rechters die dat allemaal tegen kunnen en mogen houden. Rechters horen zich niet te bemoeien met de bestuurlijke macht.
Dat zie je helemaal verkeerd Gia.
Degene met de meeste stemmen mogen uiteindelijk een kabinet vormen en wetten indienen, maar een democratie is meer dan dat.

Een Eerste Kamer moet de wetten goedkeuren en toetsen, rechters moeten toetsen of mensen (dus ook bestuurders) zich aan de wet houden. En dat doen ze dus ook.

Dus ja, we hebben hier nog steeds een democratie, maar dat is nou juist wat Wilders zo vervelend vindt.
pi_217764513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er worden geen immigranten gebashed, dat is jouw perceptie.

Mensen zitten vol met (ogenschijnlijke) contradicties. Echter het is perfect consistent om tegen ongecontroleerde instroom te zijn en zelf een hoogopgeleide goed geïntegreerde migrantenvrouw te hebben. Ongecontroleerde instroom bevat o.a. laaggeletterden, religieus conservatieven, getraumatiseerden, mensen die niet in staat zijn zich aan te passen aan andere culturen, mensen die hier niet eens willen wonen, mensen die de belastingbetaler geld kosten. Vergelijk dat met een hoogopgeleid iemand die hier voor liefde komt en je ziet dat beide standpunten prima verenigbaar zijn.

Net als legale migranten in de VS sterk gekant zijn tegen illegale migratie.
Ik snap dat daar verschil in zit maar ik vind het toch nog steeds dubieus, Ali die op zijn scootertje shoarma bezorgt ziet men dus liever verdwijnen maar Dilan die in de politiek de VVD leidt mag blijven om maar even 2 uiterste te noemen
Natuurlijk ben ik ook voor het aanpakken van mensen die overlast veroorzaken en hier komen om de boel te ontregelen maar laat hardwerkende mensen met rust of ze nu Dilan of Ali heten
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:29:26 #219
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217764514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Je komt niet aan thuis (computer) werk als je afgekeurd bent. Ik heb een secretaresse opleiding en kan prima typen, 10 vingers blind, maar kom al 30 jaar niet aan werk. Tja, dan niet.
Weer zo'n zuur linkse werkloze poster die alleen maar de PVV afblaft @Tjoent
pi_217764525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit dus, maar Tjoent denkt te weten dat iedereen die hier op de dag online ook kan werken
pi_217764528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Weer zo'n zuur linkse werkloze poster die alleen maar de PVV afblaft @:Tjoent
Nee hoor, Gia is bij mijn weten niet links.
pi_217764531
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:31 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit dus, maar Tjoent denkt te weten dat iedereen die hier op de dag online ook kan werken
Het gros > had ik moeten zeggen ;)
pi_217764536
quote:

[..]
Je weet dat je niet links wordt geboren? Je politieke voorkeur ontwikkel je gaandeweg je leven. En het is duidelijk dat op hogere opleidingen het links gedachtegoed met de paplepel wordt ingegoten bij de woke studentjes.

En nee, dat wil niet zeggen dat ze dan DUS gelijk hebben. Een hoge opleiding hebben, geeft je nog geen gelijk in alles. Je denkt er anders over, niet per se beter.

Je zou toch mogen verwachten dat ministers weten wat wettelijk wel en niet kan
Daar ligt het probleem
Niet bij de rechters
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:33:41 #224
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217764545
quote:

[..]

Hahaha
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 27 mei 2025 @ 08:34:39 #225
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217764550
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 08:31 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee hoor, Gia is bij mijn weten niet links.
Dat is het punt lieverd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')