abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217762421
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En wat is dat andere verhaal? Geen groei, innovatie en vooruitgang?
Mwoah ik weet niet, wel groei in aantal. Wel innovatie maar uit het buitenland.
Vooral consumptie denk ik.
Vakman pur sang
pi_217762432
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat zijn geen immigranten wat Wilders in 1 adem noemt met het sluiten van de AZC's en de gesloten grenzen. Uit diezelfde bron: het CBS.
[..]
Je laat je gewoon gruwelijk foppen door die populistische kletspraat.
Nee want tot 10 jaar geleden kwam die groei door voornamelijk veroorzaakt door natuurlijke aanwas. Ofwel, onze 'eigen' baby's.

En nu we minder kinderen krijgen én de immigratie enorm is gestegen, is dat dus een dubbel-op versnellend effect waarin er steeds minder autochtonen zijn. En dit gaat elk jaar door.

Is niets populistisch aan.

Ik vraag het je nogmaals, ben je nog ooit in 1 van de bovengenoemde steden geweest de afgelopen tijd? Dan kun je het met je eigen ogen zien.
pi_217762473
Vakman pur sang
pi_217762486
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als oppositieleider? Wat waren de verwachtingen die je van hem had dan?
Ik toets het gedrag van Frans even aan jouw zalvende worden over het politieke bestel.

Vanaf de eerste dag was dudielijk dat er bij hem geen sprake zou zijn van enige vorm van samenwerking of compromis om het landsbelang te dienen of ook maar een klein beetje recht te doen aan de verkiezingsuitslag.
Integendeel de hakken gingen in het zand en de obstructie- en sabotageregisters gingen vol open.

Daar is niks op tegen, dat recht heb je in de kamer maar ga het dan niet zo draaien alsof de huidige coalitie zich zelf afgekeerd heeft van het politieke bestel.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217762492
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik zie grotere problemen dan immigratie, mij boeit dit probleem niet zo
Het wordt enorm opgeblazen door de PVV
En ik maak zelf wel uit in welk topic ik reageer
Doe ff normaal man
Ah nu komt de aap uit de mouw. Het boeit je gewoon niet.

Prima, dat mag je best vinden. En dat mag je uiteraard in elk topic plaatsen wat je wilt.

Maar het is wel grappig dat je hier Wilders / PVV komt bashen, maar vervolgens zelf niets in te brengen hebt. Omdat het je niet eens boeit.

Mij boeit de toekomst van mijn land wel. Mijn dochters moeten nog volwassen worden en het land gaat in RAP tempo achteruit, qua samenhorigheid, veiligheid, drukte, criminaliteit, haat van en jegens moslims.

En het wordt mede mogelijk gemaakt door iedereen die maar blijft PVV bashen, maar zelf niet met een alternatief komt. Dat is wel de harde waarheid.
pi_217762513
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toch wel opmerkelijk dat een willekeurige user op Fok! schijnbaar meer verantwoordelijkheid heeft om dit probleem op te lossen dan de grootste coalitiepartij die nota bene ook nog eens de minister levert die het in haar portefeuille heeft :').
Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Wilders wordt al 20 jaar beveiligd, woont in safe-houses, heeft zijn leven totaal opgeofferd en in het teken gezet van deze zaak. En dan zou hij nu stiekem het niet eens willen oplossen?

Komaan. Je weet zelf dat als Wilders wél een dictator zou zijn, dat er wel degelijk maatregelen genomen zouden zijn.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:55:57 #82
174940 W00fer
Maar echt
pi_217762532
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 19:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Goed verhaal. Hopelijk voldoende om uit de (zorgvuldig gecreëerde) staat van 'Analysis paralysis' te stappen en eens door te pakken, ook richting de EU de middelvinger.

Tevens mag de 'kan-niet,mag-niet' brigade dit keer ook uitleggen waarom elders in de EU dan wel.
Omdat rechters de boel hier continu tegenwerken, gebaseerd op oude wetgeving. Daarom blijft de Bed Bad Brood Regeling. Faber had dat ook al van een kilometer afstand kunnen zien aankomen, of haar vloer vol juristen. Zonder wetswijzigingen blijft alles zoals het was.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 26 mei 2025 @ 20:56:00 #83
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762533
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:46 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Nee want tot 10 jaar geleden kwam die groei door voornamelijk veroorzaakt door natuurlijke aanwas. Ofwel, onze 'eigen' baby's.

En nu we minder kinderen krijgen én de immigratie enorm is gestegen, is dat dus een dubbel-op versnellend effect waarin er steeds minder autochtonen zijn. En dit gaat elk jaar door.

Is niets populistisch aan.

Ik vraag het je nogmaals, ben je nog ooit in 1 van de bovengenoemde steden geweest de afgelopen tijd? Dan kun je het met je eigen ogen zien.
Natuurlijk stijgt de immigratie als het geboortecijfer achterblijft. Vrij logisch dat migranten de banen gaan accepteren als er vanuit de autochtone bevolking geen mensen zijn om ze te kunnen bemensen. Zeker als je binnen Europa een open grenzen-beleid hebt zal dat ook niet snel veranderen. Ik zie dat ook als heel onwenselijk, want dan krimpt je economie net zo hard als het is opgebouwd. Wat ik alleen niet snap is de foute beeldvorming gebaseerd op dit beleid. Zoals je net zei:

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:34 schreef matigeuser het volgende:

En ik weet niet in wat voor land jij wilt leven, maar ik graag in één zonder onveiligheid, criminaliteit, islam, sharia, burgeroorlog, vrouwonderdrukking, verbod op kunst en muziek, etc.
Leg mij nou eens uit hoe dit precies in zijn werk gaat. In 2024 kwamen er 24.000 Syriërs, 3.000 Iraniërs, 2.700 Irakezen etc. bij. Hoe gaan die Nederland onderwerpen aan Sharia, vrouwenonderdrukking en een verbod op kunst en muziek.
Dit, dus.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:57:09 #84
174940 W00fer
Maar echt
pi_217762547
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Natuurlijk stijgt de immigratie als het geboortecijfer achterblijft. Vrij logisch dat migranten de banen gaan accepteren als er vanuit de autochtone bevolking geen mensen zijn om ze te kunnen bemensen. Zeker als je binnen Europa een open grenzen-beleid hebt zal dat ook niet snel veranderen. Ik zie dat ook als heel onwenselijk, want dan krimpt je economie net zo hard als het is opgebouwd. Wat ik alleen niet snap is de foute beeldvorming gebaseerd op dit beleid. Zoals je net zei:
[..]
Leg mij nou eens uit hoe dit precies in zijn werk gaat. In 2024 kwamen er 24.000 Syriërs, 3.000 Iraniërs, 2.700 Irakezen etc. bij. Hoe gaan die Nederland onderwerpen aan Sharia, vrouwenonderdrukking en een verbod op kunst en muziek.
30k, bij de tien zo niet honderdduizenden die hier al waren.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_217762569
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:52 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ah nu komt de aap uit de mouw. Het boeit je gewoon niet.

Prima, dat mag je best vinden. En dat mag je uiteraard in elk topic plaatsen wat je wilt.

Maar het is wel grappig dat je hier Wilders / PVV komt bashen, maar vervolgens zelf niets in te brengen hebt. Omdat het je niet eens boeit.

Mij boeit de toekomst van mijn land wel. Mijn dochters moeten nog volwassen worden en het land gaat in RAP tempo achteruit, qua samenhorigheid, veiligheid, drukte, criminaliteit, haat van en jegens moslims.

En het wordt mede mogelijk gemaakt door iedereen die maar blijft PVV bashen, maar zelf niet met een alternatief komt. Dat is wel de harde waarheid.
De schuld geven van jarenlang wegkijken op allerlei gebieden met name door 4 kabinetten Rutte kun je niet in de schoenen schuiven van alleen migratie daar ben ik op tegen, dat er iets mee moet gebeuren ben ik mee eens maar niet op de Wilders manier dat alles daar aan ligt
Een zondebok zoeken van jaren lang falend beleid door veelal rechtse partijen, daar ben ik op tegen

En de PVV zou het toch oplossen?
Moet ik hun probleem oplossen?
Je gaat hier echt compleet de mist in
  maandag 26 mei 2025 @ 20:59:35 #86
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762580
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:57 schreef W00fer het volgende:

[..]
30k, bij de tien zo niet honderdduizenden die hier al waren.
Stel ik de vraag anders: hoe gaan honderdduizenden Syriërs, Irakezen, Somaliërs en Iranezen, 17 miljoen Nederlanders onderwerpen aan Sharia, vrouwenonderdrukking en een verbod op muziek en kunst?
Dit, dus.
pi_217762590
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:22 schreef Buitendam het volgende:
Door die verdragen zijn er zaken zo geregeld dat je je welvaart alleen maar hebt zien stijgen
Maar de welvaart is niet gestegen voor heel veel onderbetaalde gewone arbeiders, want het zijn namelijk slechts de werkgevers die lachend hun rekeningen kunnen betalen, omdat de werkgevers goedkope arbeidskrachten importeerden uit het buitenland om het vuile werk te doen, de lasten (zoals overal in het land teveel drukte) kregen de onderbetaalde gewone arbeiders.
  maandag 26 mei 2025 @ 21:01:13 #88
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217762606
Het leger inzetten :') want die hebben geen andere dingen te doen
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 26 mei 2025 @ 21:03:45 #89
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762639
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar de welvaart is niet gestegen voor heel veel onderbetaalde gewone arbeiders, want het zijn namelijk slechts de werkgevers die lachend hun rekeningen kunnen betalen, omdat de werkgevers goedkope arbeidskrachten importeerden uit het buitenland om het vuile werk te doen, de lasten (zoals overal in het land teveel drukte) kregen de onderbetaalde gewone arbeiders.
Ben ik enigszins met je eens. De verdeling van welvaart zou op sommige stukken anders kunnen en misschien moeten, maar onderaan de streep is het verschil in rijkdom bruto een heel stuk groter dan netto. Kortom; de arbeider zou mogelijk wat hoger op de maatschappelijke ladder mogen staan, maar ervaart die welvaart wel degelijk.
Dit, dus.
pi_217762692
Nou, Wilders en co zitten aan de knoppen. Succes er mee.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 26 mei 2025 @ 21:08:42 #91
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217762699
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ben ik enigszins met je eens. De verdeling van welvaart zou op sommige stukken anders kunnen en misschien moeten, maar onderaan de streep is het verschil in rijkdom bruto een heel stuk groter dan netto. Kortom; de arbeider zou mogelijk wat hoger op de maatschappelijke ladder mogen staan, maar ervaart die welvaart wel degelijk.
Ik vind onze welvaart maar raar. Zaken als een telefoon of computer is makkelijk te regelen, maar een huis, tuin, garage of fatsoenlijk voedsel dan weer niet.
pi_217762710
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 20:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De schuld geven van jarenlang wegkijken op allerlei gebieden met name door 4 kabinetten Rutte kun je niet in de schoenen schuiven van alleen migratie daar ben ik op tegen, dat er iets mee moet gebeuren ben ik mee eens maar niet op de Wilders manier dat alles daar aan ligt
Een zondebok zoeken van jaren lang falend beleid door veelal rechtse partijen, daar ben ik op tegen

En de PVV zou het toch oplossen?
Moet ik hun probleem oplossen?
Je gaat hier echt compleet de mist in
Je hoeft niks op te lossen. Maar als je geen idee hebt waar je over praat, waarom praat je dan mee?
  maandag 26 mei 2025 @ 21:11:29 #93
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762726
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:08 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Want om er nog maar een andere buitenlandse uitspraak in te gooien. Je zet honderdduizenden mensen met een totaal andere cultuur per jaar in een land terwijl de eigen bevolking krimpt. What could possibly go wrong?
Er komen geen honderdduizenden mensen met een andere cultuur per jaar erbij? Hoe kom je bij dat cijfer?
Dit, dus.
pi_217762744
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je hoeft niks op te lossen. Maar als je geen idee hebt waar je over praat, waarom praat je dan mee?
Ik heb zeker wel een idee waarover ik praat, ik leef ook in dit land hoor
  maandag 26 mei 2025 @ 21:14:26 #95
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762753
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:08 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vind onze welvaart maar raar. Zaken als een telefoon of computer is makkelijk te regelen, maar een huis, tuin, garage of fatsoenlijk voedsel dan weer niet.
Omdat je daarvoor goed bestuur nodig hebt en geen politici die alles maar vooruitschuiven. En dat decennialang.

Het elektriciteitsnetewerk is de afgelopen 25 jaar ontzettend slecht onderhouden. Kijk wat een enorme problemen er nu mee zijn gemoeid, puur en alleen door slecht bestuur.

Het grondwater en oppervlaktewater zijn van zo'n enorm slechte kwaliteit dat men nu al aangeeft: dit moet je nu aanpakken, anders heb je over 10 jaar extreme problemen met drinkwater. En wat doet Wiersma? Niks.

Maar die Ipad uit China is zo besteld, ja.
Dit, dus.
pi_217762755
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Het leger inzetten :') want die hebben geen andere dingen te doen
Uh ja, dat klopt wel inderdaad. Behalve een beetje oefenen hebben ze weinig te doen.
  maandag 26 mei 2025 @ 21:14:48 #97
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217762757
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er komen geen honderdduizenden mensen met een andere cultuur per jaar erbij? Hoe kom je bij dat cijfer?
Volgens cijfers van de IND kwamen er in 2024 totaal 45.639 asielzoekers (die hun eerste asielaanvraag deden) en nareizigers naar Nederland. Zij vormden slechts 14,5% van het totaal aantal immigranten; dat waren er ongeveer 314.000 volgens het CBS.

Jij begrijpen?
"Hoka Hey!"
  maandag 26 mei 2025 @ 21:15:31 #98
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217762765
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:14 schreef matspontius het volgende:

[..]
Volgens cijfers van de IND kwamen er in 2024 totaal 45.639 asielzoekers (die hun eerste asielaanvraag deden) en nareizigers naar Nederland. Zij vormden slechts 14,5% van het totaal aantal immigranten; dat waren er ongeveer 314.000 volgens het CBS.

Jij begrijpen?
Eh? Dat moet je even met een bron laten zien.
Dit, dus.
  maandag 26 mei 2025 @ 21:16:00 #99
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217762768
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 19:23 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daar wel eens flink in kunt vergissen.

Als de PVV 76 zetels had was het zo ver niet gekomen en veel kiezers denken dat ook. Plus, de meeste PVV stemmers willen toch echt een keer premier Wilders. En niet een of andere brede coalitie met een slappe minister-president.
Waar vinden we nog 46 zetels aan mensen die op kleuterig gedrag stemmen dan _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 26 mei 2025 @ 21:16:10 #100
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217762770
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 21:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eh? Dat moet je even met een bron laten zien.
Eh, dat kan je zelf wel opzoeken op Google toch? Je mankeert niks aan je ogen wel?
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')