abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217759487
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
Vandaag weer 31 doden. Daar kan Rusland nog een flink puntje aan zuigen.
Ho ho wacht even. Oekraïne meldt er bij slachtoffers niet bij hoeveel bij defensie werkten of dat daar op die locatie defensie aanwezig was
  maandag 26 mei 2025 @ 16:07:42 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217759501
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gestopt met lezen bij moeten. Waarom toch altijd liegen?
Je projecteert, ik vertel namelijk de waarheid mbt dit conflict. Iets dat jij iedere keer nalaat.
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de Palestijn zoals jij zo vaak stelt lang geleden begonnen is, zou je dan kunnen stellen dat die inwoners van dorpen in de West Bank het verdienen om aangevallen en verdreven te worden?
Nee, maar de situaties die zich daar afspelen gaan ook vaak iets anders dan vele media doen beweren.
quote:
Als we sommige media moeten geloven. Daarnaast brengen de Oekraïners netjes een scheiding aan tussen burgers en strijders, zelf de Russen doen dit. Dat maakt deze oorlog dan ook volkomen anders.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 26 mei 2025 @ 16:08:46 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217759513
quote:
9s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ho ho wacht even. Oekraïne meldt er niet bij hoeveel van die 31 doden bij defensie werkten of dat daar defensie aanwezig was
Heeft Oekraïne een samenleving waar het leger zich tussen of onder de eigen burgers verschuilt? Nee dus, het Oekraïense leger zit vol met heldhaftige militairen die hun eigen leven geven voor het verdedigen van de burgers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217759523
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, maar de situaties die zich daar afspelen gaan ook vaak iets anders dan vele media doen beweren.
Raar want zij waren 150 jaar geleden begonnen
pi_217759534
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gestopt met lezen bij moeten.
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het land dat ze zou moeten opvangen is Israël.
:D
  maandag 26 mei 2025 @ 16:11:45 #81
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217759543
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:10 schreef 03f het volgende:

[..]
[..]
Schaakmat.
pi_217759558
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heeft Oekraïne een samenleving waar het leger zich tussen of onder de eigen burgers verschuilt? Nee dus, het Oekraïense leger zit vol met heldhaftige militairen die hun eigen leven geven voor het verdedigen van de burgers.
Rusland heeft al meerdere keren beweerd dat Oekraïense militairen zich onder meer in ziekenhuizen verschuilen
pi_217759567
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je projecteert, ik vertel namelijk de waarheid mbt dit conflict. Iets dat jij iedere keer nalaat.
[..]
Ook hier verdraai je de situatie weer. Grote woorden over het conflict terwijl ik je beschuldigde over liegen wat er in mijn post stond.
pi_217759594
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:10 schreef 03f het volgende:

[..]
[..]
Je maakt hier alleen een valide punt als jij en Howard vanuit Israël posten. Mijn god leer toch eens begrijpend lezen.
pi_217759595
quote:
Zegt wie?

Ik las het op NOS.nl en dat is tegenwoordig zo tenenkrommend eenzijdig dat ik er weinig meer mee kan.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:18:48 #86
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217759608
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:08 schreef Homey het volgende:

[..]
Jawel, deze oorlog is op 7 oktober begonnen.

De vorige oorlogen waren de Palestijnen ook begonnen trouwens. Herken je een patroon?
De geschiedenis van dit conflict gaat verder terug dan de recente oorlog. Zo’n 125 jaar geleden was er een instroom van immigranten in het gebied dat toen Palestina werd genoemd. De lokale bevolking, vooral boeren, kon daar weinig tegen beginnen, ondanks pogingen tot verzet en steun uit de regio. Dat verzet gaat tot op de dag van vandaag door, ondanks het hoge menselijke en economische kostenplaatje. Dat roept de vraag op: waarom blijft zo’n verzet bestaan? Er moet een reden zijn, want verzet is geen eenvoudige keuze, maar vaak een reactie op een situatie die als onacceptabel wordt ervaren.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217759626
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je maakt hier alleen een valide punt als jij en Howard vanuit Israël posten. Mijn god leer toch eens begrijpend lezen.
Je mist het punt volledig maar daar lijk je ervaring mee te hebben.
pi_217759662
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:19 schreef 03f het volgende:

[..]
Je mist het punt volledig maar daar lijk je ervaring mee te hebben.
Ik mis een komma in je zin.
pi_217759712
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik mis een komma in je zin.
Een duidelijk geval van genocide volgens de hedendaagse definitie.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:28:07 #90
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217759732
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:17 schreef 03f het volgende:

[..]
Zegt wie?

Ik las het op NOS.nl en dat is tegenwoordig zo tenenkrommend eenzijdig dat ik er weinig meer mee kan.
Bij de NOS gaat men blind mee in allerlei claims, zolang die maar van de Palestijnen komen:
quote:
Bij de Israëlische luchtaanval op een voormalige school in Gaza-Stad zijn inmiddels minstens 31 doden gevallen, zo melden lokale gezondheidsofficials.

Bron
Even later stellen ze dan in hetzelfde artikel:
quote:
Het Israëlische leger zegt dat het gebouw een commandopost van de terroristische organisaties Hamas en Islamitische Jihad huisvestte, waar het dat op baseert wordt niet gezegd.

Bron
Dan denk je: hmm, wat is apart, want blijkbaar geldt er dus alleen maar een bewijslast voor het Israëlische leger. Als de Palestijnen iets claimen is dat per definitie een feit, maar van Israël worden allerlei bewijzen verwacht.
pi_217759769
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:26 schreef 03f het volgende:

[..]
Een duidelijk geval van genocide volgens de hedendaagse definitie.
Slecht in lezen en humorloos.

Ben blij dat ik je niet ken. Groetjes.
pi_217759784
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij de NOS gaat men blind mee in allerlei claims, zolang die maar van de Palestijnen komen:
[..]
[..]
Dan denk je: hmm, wat is apart, want blijkbaar geldt er dus alleen maar een bewijslast voor het Israëlische leger. Als de Palestijnen iets claimen is dat per definitie een feit, maar van Israël worden allerlei bewijzen verwacht.
Had de IDF maar niet keer op keer moeten liegen.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:34:42 #93
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217759828
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Schaakmat.
Serieus, schaakmat? Is winnen zo belangrijk voor je dat je amygdala direct het roer overnam en je deze impulsieve reactie uit de heup liet slingeren? Dit soort opmerkingen dragen zo weinig bij, en het triggert andere amygdalae, zoals die van mij, die dan vervolgens ook weer iets impulsiefs uit de heup wensen te slingeren.

Vind je het niet zonde van ieders tijd?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 26 mei 2025 @ 16:38:02 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217759879
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Had de IDF maar niet keer op keer moeten liegen.
Als dit een reden was om sceptisch te zijn, dan zou er 1000x zoveel scepsis moeten zijn mbt de claims van de Palestijnen. Maar dat zien we nooit, dat geeft blijk van vooringenomenheid bij de NOS. De Palestijnen worden op hun blauwe ogen geloofd omdat het aansluit op de confirmation bias.
pi_217759897
quote:

[..]
[..]
[..]
Dat is precies waar ik over viel inderdaad. De lat voor Israël wordt zo bizar en onhaalbaar hoog gelegd.
pi_217759942
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als dit een reden was om sceptisch te zijn, dan zou er 1000x zoveel scepsis moeten zijn mbt de claims van de Palestijnen. Maar dat zien we nooit, dat geeft blijk van vooringenomenheid bij de NOS. De Palestijnen worden op hun blauwe ogen geloofd omdat het aansluit op de confirmation bias.
Mensen met blauwe ogen geloven zou jou aan moeten spreken.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:44:42 #97
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217759982
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:39 schreef 03f het volgende:

[..]
Dat is precies waar ik over viel inderdaad. De lat voor Israël wordt zo bizar en onhaalbaar hoog gelegd.
Het is simpelweg een dubbele standaard. Een kant mag alles, alle claims worden direct voor de waarheid aangenomen en heeft alle sympathie. De andere partij kan niets goed doen, wordt nooit geloofd en wordt het verwachtingspatroon op een onhaalbaar niveau gelegd.

Dit komt voort uit het feit dat de kans aannemelijk is dat er bij redacties zoals die van de NOS, veel hoogopgeleide mensen met een progressief links wereldbeeld zitten, die pro-Palestijnse en anti-Israël zijn en daarom nieuws verslaan op een manier die aansluit bij hun wereldbeeld.
pi_217759996
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen met blauwe ogen geloven zou jou aan moeten spreken.
Als de waarheid voor jou blijkbaar niet relevant is of wordt bepaald op basis van wie iets zegt snap ik dat je denkt dat anderen ook zo simpel redeneren.
pi_217760005
quote:

[..]
[..]
[..]
De bewijslast ligt over het algemeen bij de partij die iets stelt of in dit geval de partij die de aanval plaatst. Die zegt dat het een legitiem militair doel was en dat na zorgvuldig afwegen een onbekend aantal burgerslachtoffers collateral damage zijn.

Ik ben wel benieuwd welke PIJ en Hamas terroristen zijn uitgeschakeld. Gek genoeg wordt dat zelden genoemd. We krijgen alleen te horen dat ze direct betrokken waren bij 7 oktober. En op deze manier kan elke aanval goedgepraat worden.

Cynische opgebaarde vraagt zich af waarom IDF niet eens uit strategische overwegingen doelen aanvalt om de mensen die het overleven (of in de buurt waren) te motiveren te vertrekken....
pi_217760014
quote:
Jij bent een beetje als de pro-Rusland mensen in het Oekraïne topic zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')