abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2025 @ 17:34:39 #101
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217760351
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is niet alleen huizen bouwen, maar ook infrastructuur. Elektriciteitsnet is al overbelast, waternet ook. Je hebt nog stikstof eisen waar je aan wilt voldoen. En persoonlijk vind ik dat er wel genoeg natuur en landschap verpest is door beton.
Dat bedoelde ik ook een soort van met bereikbaarheid, maar prima aanvulling. De vraag blijft: hoe kunnen wij mensen tekort komen, terwijl we van al het andere ook tekort komen? Iemand moet hier liegen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217760383
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik ook een soort van met bereikbaarheid, maar prima aanvulling. De vraag blijft: hoe kunnen wij mensen tekort komen, terwijl we van al het andere ook tekort komen? Iemand moet hier liegen.
Omdat veel werk hier ook wel naar toe wordt gesleept. Greenport Venlo stikt het bijvoorbeeld van de Duitse bedrijven. Die nemen wat Duitse managers mee, scharrelen dan Oost-Europese werknemers bij elkaar...

En denk dat er bij veel bedrijven ook veel "slack" zit.
pi_217760398
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de linkse partijen wel , die bouwen niet en halen volop migranten binnen , en ze beseffen het zelf niet

Nederland bestaat voor 54% uit weiland en daar wil men niets bouwen
zouden we 1% van de weilanden benutten voor woningbouw is voldoende
Bouwen lost niets op, op zowel de korte als de lange termijn, als je aan de voorkant niet EERST iets doet om de vraag naar woningen in te dammen:

1. Een tijdelijk lager geboortecijfer draagt daar aan bij
2. Minder immigratie (w.o. arbeidsmigranten en vluchtelingen) draagt daar aan bij
3. Bevorderen van (re)emigratie draagt daar aan bij.
4. Bevorderen van efficient gebruik van woonruimte draagt daar aan bij. Denk aan woningdelen, grotere huishoudens en/of het ontmoedigen van eenpersoonshuishoudens die een gezinswoning bezetten.
5. Aanmoedigen van mensen om door te stromen op de woningmarkt draagt daar aan bij; in het bijzonder ouderen en scheefwoners.
6. Leegstand van vooral winkels aanpakken draagt daar ook aan bij

Alleen hoor ik jou daar nou nooit over. Jouw hele narratief gaat altijd over die weilanden. :')

Zoals het nu gaat halen we het bouwen van die 1 miljoen woningen in 10 jaar helemaal niet, en kunnen we er daarna 2 miljoen bijbouwen. En dan ook nog het liefst in de nu al populaire regio's in plaats van de krimpregio's.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:41:36 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217760426
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is niet alleen huizen bouwen, maar ook infrastructuur. Elektriciteitsnet is al overbelast, waternet ook. Je hebt nog stikstof eisen waar je aan wilt voldoen. En persoonlijk vind ik dat er wel genoeg natuur en landschap verpest is door beton.
waar jij woont wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 mei 2025 @ 17:43:01 #105
323876 michaelmoore
pi_217760449
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 06:42 schreef roos94 het volgende:
Ja, vervelend. Ik herken dit niet als 31 jarige maar misschien ben ik te "oud" om de huidige problematiek te herkennen?

Op 21 uit huis, ging in appartement wonen. Daarna op 26e verhuisd naar eengezinswoning. Deze woningen vond ik zonder enige problemen of stress. Dochter is 4.5 jaar
j a jij bent net te oud, net als mijn kinderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 mei 2025 @ 17:43:18 #106
323876 michaelmoore
pi_217760453
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 06:43 schreef Hoppahop het volgende:
Daarom laten we elk jaar duizenden “ jongeren “ uit het buitenland binnen. Zij krijgen een woning.
groen links gedrag
pi_217760455
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Veel werkwillige werknemers wonen vaak niet dicht bij het werk, daardoor lijkt het alsof we werknemers tekort hebben.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:46:03 #108
503714 SebbeSwensje
pi_217760478
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat veel werk hier ook wel naar toe wordt gesleept. Greenport Venlo stikt het bijvoorbeeld van de Duitse bedrijven. Die nemen wat Duitse managers mee, scharrelen dan Oost-Europese werknemers bij elkaar...

En denk dat er bij veel bedrijven ook veel "slack" zit.
Wat weer goed is voor de economie. Ik meen me te herinneren dat de klassiek rechtse partijen daar altijd wel oren naar hadden.
Bedrijven waar "slack" zit? We gingen juist over op privatisering vanwege al die slack! Wat probeer je me nu te vertellen?
Appears.
pi_217760523
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:46 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat weer goed is voor de economie. Ik meen me te herinneren dat de klassiek rechtse partijen daar altijd wel oren naar hadden.
Bedrijven waar "slack" zit? We gingen juist over op privatisering vanwege al die slack! Wat probeer je me nu te vertellen?
Je kunt je afvragen of onder aan de streep je voordeel hebt aan zo'n Duitse blokkendoos in Venlo.

Bij de overheid zit ook wel "slack". Bij private bedrijven ook. En dan heeft de overheid voor een groot deel ook taken, zoals bv. witwascontrole, bij bedrijven gelegd. Als je ziet hoeveel compliance-figuren er bijvoorbeeld overal actief zijn, om je na te vragen waarom je 300 cash hebt gepind, waar dat voor nodig was en weet ik wat...
  maandag 26 mei 2025 @ 17:51:17 #110
323876 michaelmoore
pi_217760527
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Langer, het dieptepunt was 2013, vanaf toen krabbelde de markt weer op.
Dus dat is al 12-17 jaar geleden.

duurde tot 2017 voor de woningmarkt het 2007 niveau weer inhaalde
  maandag 26 mei 2025 @ 17:53:29 #111
323876 michaelmoore
pi_217760540
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:38 schreef Justinn het volgende:

[..]
Bouwen lost niets op, op zowel de korte als de lange termijn, als je aan de voorkant niet EERST iets doet om de vraag naar woningen in te dammen:

2. Minder immigratie (w.o. arbeidsmigranten en vluchtelingen) draagt daar aan bij
4. Bevorderen van efficient gebruik van woonruimte draagt daar aan bij. Denk aan woningdelen, grotere huishoudens en/of het ontmoedigen van eenpersoonshuishoudens die een gezinswoning bezetten.
5. Aanmoedigen van mensen om door te stromen op de woningmarkt draagt daar aan bij; in het bijzonder ouderen en scheefwoners.

Alleen hoor ik jou daar nou nooit over. Jouw hele narratief gaat altijd over die weilanden. :')

Zoals het nu gaat halen we het bouwen van die 1 miljoen woningen in 10 jaar helemaal niet, en kunnen we er daarna 2 miljoen bijbouwen. En dan ook nog het liefst in de nu al populaire regio's in plaats van de krimpregio's.
de huishoudens verdunning aanpakken . reken maar eens uit hoeveel woningen nodig zullen zijn doordat de ouderen uitstroom geblokkeerd is en blijft

in 2040 zijn er 5 miljoen alleen wonende ouderen en 1 miljoen 80+ ouderen

quote:
In 2024 zijn er 8,385 miljoen huishoudens en 8,204 miljoen woningen in Nederland.
Huidige afbeelding - Dit is afbeelding 1 van de 7. Hierop staat hoe het woningtekort in Nederland wordt berekend.
quote:
Nederland telt in 2040 ongeveer 2,6 miljoen 75-plussers, dat is 85 procent meer dan begin jaren twintig.
Wie niet dood gaat die blijft wonen
quote:
De bevolkingsprognose van het CBS voorziet een stijging tot ongeveer 2 miljoen 80-plussers in 2050.
Stijgt de levensverwachting sterker door dan in de CBS-prognose wordt voorzien (variant 'Grijs'), dan telt Nederland dat jaar 2,6 miljoen 80-plussers, ruim drie keer zoveel als nu.13 apr 2021
  maandag 26 mei 2025 @ 17:54:54 #112
503714 SebbeSwensje
pi_217760552
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt je afvragen of onder aan de streep je voordeel hebt aan zo'n Duitse blokkendoos in Venlo.

Bij de overheid zit ook wel "slack". Bij private bedrijven ook. En dan heeft de overheid voor een groot deel ook taken, zoals bv. witwascontrole, bij bedrijven gelegd. Als je ziet hoeveel compliance-figuren er bijvoorbeeld overal actief zijn, om je na te vragen waarom je 300 cash hebt gepind, waar dat voor nodig was en weet ik wat...
Allemaal uitwassen waar je inderdaad je vraagtekens bij kunt stellen. De kern van dit topic is gemakshalve even geen uitwas, het is een kern. Een premie A probleem zo je wil.
Hoe gaan we het woningentekort oplossen als we tegelijkertijd roepen een personeelsprobleem te hebben?
Appears.
pi_217760555
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Langer, het dieptepunt was 2013, vanaf toen krabbelde de markt weer op.
Dus dat is al 12-17 jaar geleden.

Die periode (2008-2013) is ook de periode dat aannemers bij bosjes failliet gingen, en dat bouwprojecten niet doorgingen omdat ze de huizen niet verkocht kregen.

Dat was het moment dat de overheid daar in had moeten stappen en en masse huizen had moeten laten bouwen, waren de aannemers ook niet failliet gegaan.

Maar nee, de overheid deed net alsof we niet al sinds de jaren 50 een woningtekort hadden, en vond het wel lekker het "aan de markt over te laten", en als nieuwbouwwoningen niet verkocht raakten, dan "was er kennelijk geen behoefte aan".
Overheid had ook verschillende stimulerende maatregelen zoals; verlaging btw op bouw materialen, inzetten op grootschalige verduurzaming in de sociale huursector (wordt nog steeds aangewerkt).

Doet me erg denken aan beleid jaren 50, overheid stimuleerde massaal dat mensen moesten Emigreren naar bijv Canada, zuid afrika etc. omdat het te vol zou worden in dit land. Paar jaar later komen de eerste gastarbeiders, omdat er een groot te kort is.

Beetje de seizoenen van de politiek, zullen we maar zeggen.
pi_217760556
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:48 schreef gwn_een_user het volgende:
ik vraag me de laatste tijd steeds vaker serieus af, waarom de ouderen in dit land ons (jongeren) zo erg haten. niet letterlijk ieder individu, maar collectief gesproken is dit het nederland dat zij hebben gemaakt. zij hebben gestemd voor meer massamigratie én tegelijkertijd minder woningen bouwen. zijn de hunne nu lekker meer waard :6

dit is geen nieuws, deze uitkomst die wij nu beleven is gewoon zoals het hoort, dit is het beleid dat oud-nederland zo graag wilde hebben.

ik zie hier letterlijk geen uitweg. er worden nog altijd niet genoeg woningen gebouwd en daat gaat realistisch gezien ook niet meer gebeuren. maar de massamigratie zal altijd door blijven gaan. ik kan dit niet anders interpreteren dan haat van de oudere generaties jegens de jongere.
Beste post tot nu toe. Edoch, ik als "oudere jongere" koester echter geen "haat" (dat werkt juist als een boemerang), en heb ook nooit gestemd voor immigratie/beperking-woningbouw.

Het is een illusie te denken dat individuen zoals jij en ik, enige invloed hebben op het overheidsbeleid. Beprek je tot die zaken die direct binnen jouw invloedscirkel liggen: je werk, woning, omgeving. Koop grond, desnoods in het buitenland en bouw.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217760572
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:54 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Allemaal uitwassen waar je inderdaad je vraagtekens bij kunt stellen. De kern van dit topic is gemakshalve even geen uitwas, het is een kern. Een premie A probleem zo je wil.
Hoe gaan we het woningentekort oplossen als we tegelijkertijd roepen een personeelsprobleem te hebben?
Je kunt en moet je afvragen of al het werk dat nu in Nederland wordt gedaan ook echt in Nederland gedaan moet worden, bijvoorbeeld.

En stoppen met het hierheen halen van bedrijven die na het bouwen van hun blokkendoos personeel moeten gaan importeren.

Verder ontkom je m.i. ook niet aan het wegsturen van mensen die hier niks toevoegen en enkel maar geld kosten.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:58:07 #116
323876 michaelmoore
pi_217760578
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Beste post tot nu toe. Edoch, ik als "oudere jongere" koester echter geen "haat" (dat werkt juist als een boemerang), en heb ook nooit gestemd voor immigratie/beperking-woningbouw.

Het is een illusie te denken dat individuen zoals jij en ik, enige invloed hebben op het overheidsbeleid. Beprek je tot die zaken die direct binnen jouw invloedscirkel liggen: je werk, woning, omgeving. Koop grond, desnoods in het buitenland en bouw.
ik als oudere oudere moet blijven wonen in mijn 5 kamer huis in mijn eentje
pi_217760583
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:38 schreef Justinn het volgende:

[..]

Grote druk op woning markt is de ouderen, die langer leven en thuis wonen en gescheide gezinnen. Elke gescheide gezin heeft 2 woningen nodig. Hoeveel huishoudens zijn er gescheiden: dacht rond de 40%. Reken uit je winst....
pi_217760595
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik als oudere oudere moet blijven wonen in mijn 5 kamer huis in mijn eentje
Als je het kunt betalen... waarom zou je dan verplicht in een bejaardentehuis gaan zitten? Omdat de overheid er een zooitje van maakt?
  maandag 26 mei 2025 @ 17:59:35 #119
323876 michaelmoore
pi_217760598
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Grote druk op woning markt is de ouderen, die langer leven en thuis wonen en gescheide gezinnen. Elke gescheide gezin heeft 2 woningen nodig. Hoeveel huishoudens zijn er gescheiden: dacht rond de 40%. Reken uit je winst....
De huishoudens verdunning werd gestimuleerd door de VVD en Groen Links
  maandag 26 mei 2025 @ 18:00:44 #120
323876 michaelmoore
pi_217760603
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als je het kunt betalen... waarom zou je dan verplicht in een bejaardentehuis gaan zitten? Omdat de overheid er een zooitje van maakt?
wat is er op tegen een ouderen woning lieve vriend ??

https://www.rotterdam.nl/thuisplusflat

woon jij graag alleen dan ??
,met een thuiszorg persoon die precies 20 minuten per dag je sokken uit komt doen en je pillen aangeeft ??
pi_217760612
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat is er op tegen een ouderen woning lieve vriend ??

https://www.rotterdam.nl/thuisplusflat
Ik zou als vitale 55-plusser liever gewoon ergens wonen met een mooie tuin erbij en ruimte dan in zo'n flat waar mensen geforceerd op zoek zijn naar sociaal contact.
  maandag 26 mei 2025 @ 18:02:06 #122
503714 SebbeSwensje
pi_217760613
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt en moet je afvragen of al het werk dat nu in Nederland wordt gedaan ook echt in Nederland gedaan moet worden, bijvoorbeeld.

En stoppen met het hierheen halen van bedrijven die na het bouwen van hun blokkendoos personeel moeten gaan importeren.

Verder ontkom je m.i. ook niet aan het wegsturen van mensen die hier niks toevoegen en enkel maar geld kosten.
Op de eerste alinea heeft niemand een antwoord. Wil je onafhankelijk zijn? Heb je alles in eigen hand. Wil je collectief groeien en tegelijkertijd een principe op normen en waarden handhaven? Dan zul je zorgvuldig partners moeten vinden die hierin een toevoeging kunnen zijn. Dat is dan weer de quest van de mensheid. Je gaat anderen nodig hebben en daar zul je dus soms ook water bij de wijn moeten doen, zonder daadwerkelijk meegezogen te worden in de whirlpool.

Ik spreek hier ook maar vanuit de stem in mijn hoofd, zelf wil ik helemaal niets met deze wereld van doen hebben.
Appears.
  maandag 26 mei 2025 @ 18:02:50 #123
323876 michaelmoore
pi_217760624
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou als vitale 55-plusser liever gewoon ergens wonen met een mooie tuin erbij en ruimte dan in zo'n flat waar mensen geforceerd op zoek zijn naar sociaal contact.
,
55 plus is iets anders als 75 plus rare gek
pi_217760655
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
,
55 plus is iets anders als 75 plus rare gek
Uit jouw eigen linkje...

quote:
De Thuisplusflats zijn bedoeld voor vitale Rotterdammers van 55 jaar en ouder die graag deelnemen aan activiteiten of deze zelf willen organiseren.
pi_217760665
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:02 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Op de eerste alinea heeft niemand een antwoord. Wil je onafhankelijk zijn? Heb je alles in eigen hand. Wil je collectief groeien en tegelijkertijd een principe op normen en waarden handhaven? Dan zul je zorgvuldig partners moeten vinden die hierin een toevoeging kunnen zijn. Dat is dan weer de quest van de mensheid. Je gaat anderen nodig hebben en daar zul je dus soms ook water bij de wijn moeten doen, zonder daadwerkelijk meegezogen te worden in de whirlpool.

Ik spreek hier ook maar vanuit de stem in mijn hoofd, zelf wil ik helemaal niets met deze wereld van doen hebben.
Er zijn mensen die verdienen aan het hierheen halen van die bedrijven. En die lobby is blijkbaar sterk genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')