Boomers zijn niet van 1940 - 1955.... over het eindjaar valt te twisten, want dat is maar net welke criteria je daarvoor gebruikt (vaak 1964) maar het beginjaar van de boomergeneratie is zeker geen 1940, dat staat gewoon vast, ongeacht welke criteria je gebruikt, de boomergeneratie begint in 1946, de babyboom begon na het einde van de oorlog.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
De echte Boomers (1940-1955) hadden ook woningnood. De generatie na hun, wij dus generatie X, nu 50/60-ers, die hadden het voor het uitzoeken toen we begin 20 waren. Mijn ouders, geboren in 1940, zijn nog thuis ingetrouwd. Ik geboren 1963, kon op een kaart een woning uitkiezen. Gezinswoning, in mijn uppie, toen ik 23 was.
En ja, ik weet dat de term boomer qua generatie opschuift, maar officieel was dat de groep '40 tot '55, de babyboomers.
mijn kinderen zijn al boomers , als je bepaalde criteria gebruiktquote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Boomers zijn niet van 1940 - 1955.... over het eindjaar valt te twisten, want dat is maar net welke criteria je daarvoor gebruikt (vaak 1964) maar het beginjaar van de boomergeneratie is zeker geen 1940, dat staat gewoon vast, ongeacht welke criteria je gebruikt, de boomergeneratie begint in 1946, de babyboom begon na het einde van de oorlog.
Dus leuk met je "officieel was het...." het was zeker niet vanaf 1940, en al helemaal niet officieel.
Babyboom generatie
Gen X begint in 1965 en daartussen heb je hoogstens de (tweede) Lost generation (1955-1964). Maar die heb je dus niet in de Angelsaksische generatieverdeling.
Dat lijkt mij sterk, dat jij kinderen van voor 1965 hebt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn kinderen zijn al boomers , als je bepaalde criteria gebruikt
als de boomers dood zijn nou dan komen er zat huizen los voor ons , dat zie je vaak
Nou forget it
de gemiddelde leeftijd zal blijven stijgen tot 100 jaar met de AI controle in leeftijd huizen
en men zal blijven werken net als ik tot 80 jaar en ouder
ik meet hier ook iedere dag de hartslag en bloeddruk zelf, dat was 50 jaar geleden ondenkbaar, dat zal door blijven gaan ook alles online inzichtelijk
https://youngworks.nl/blo(...)mer-tot-generatie-z/quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Boomers zijn niet van 1940 - 1955.... over het eindjaar valt te twisten, want dat is maar net welke criteria je daarvoor gebruikt (vaak 1964) maar het beginjaar van de boomergeneratie is zeker geen 1940, dat staat gewoon vast, ongeacht welke criteria je gebruikt, de boomergeneratie begint in 1946, de babyboom begon na het einde van de oorlog.
Dus leuk met je "officieel was het...." het was zeker niet vanaf 1940, en al helemaal niet officieel.
Babyboom generatie
Gen X begint in 1965 en daartussen heb je hoogstens de (tweede) Lost generation (1955-1964). Maar die heb je dus niet in de Angelsaksische generatieverdeling.
De naam boomers gaat er puur en alleen over dat de mensen tijdens de oorlog vrijwel geen kinderen hebben gemaakt, maar toen hij af was gelopen weer vertrouwen in de toekomst hadden en dat meteen massaal wel weer zijn gaan doen. Waardoor het geboortecijfer het volgende jaar omhoog vloog. Wat ze in het Engels "boomen" noemen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:46 schreef Gia het volgende:
[..]
https://youngworks.nl/blo(...)mer-tot-generatie-z/
Hier hanteren ze andere jaartallen.
En zo zijn er meer links te vinden.
10 jaar geleden werden de toen 55 tot 75 jarigen boomer genoemd, want die hadden de dure eigen woningen.
Nu, 10 jaar later is dat opgeschoven en zijn het de nu 55 tot 75 jarigen, want die hebben het goed. Beter dan de jongeren.
Over 10 jaar is het waarschijnlijk weer opgeschoven.
Boomers is afkomstig van baby boom, tot 10 jaar net na de oorlog dus tot 1955, maar dat is inmiddels verworden tot een bepaalde generatie van middelbare leeftijd , die op tijd een eigen huis had, twee lease auto voor de deur , een camper en beleggingen en gaat golfenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De naam boomers gaat er puur en alleen over dat de mensen tijdens de oorlog vrijwel geen kinderen hebben gemaakt, maar toen hij af was gelopen weer vertrouwen in de toekomst hadden en dat meteen massaal wel weer zijn gaan doen. Waardoor het geboortecijfer het volgende jaar omhoog vloog. Wat ze in het Engels "boomen" noemen.
Jaren terug is mij uitgelegd dat de term babyboomers juist sloeg op de grote gezinnen van net voor de oorlog en kort na de oorlog. Omdat die kinderen het meest geprofiteerd hebben van de stijgende welvaart na 1960. En nu de grote groep bejaarden zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De naam boomers gaat er puur en alleen over dat de mensen tijdens de oorlog vrijwel geen kinderen hebben gemaakt, maar toen hij af was gelopen weer vertrouwen in de toekomst hadden en dat meteen massaal wel weer zijn gaan doen. Waardoor het geboortecijfer het volgende jaar omhoog vloog. Wat ze in het Engels "boomen" noemen.
Leuk dat een of andere vage site andere jaren hanteert, maar de boomers zijn babyboomers, dat gaat over de babyboom na de oorlog.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:46 schreef Gia het volgende:
[..]
https://youngworks.nl/blo(...)mer-tot-generatie-z/
Hier hanteren ze andere jaartallen.
En zo zijn er meer links te vinden.
10 jaar geleden werden de toen 55 tot 75 jarigen boomer genoemd, want die hadden de dure eigen woningen.
Nu, 10 jaar later is dat opgeschoven en zijn het de nu 55 tot 75 jarigen, want die hebben het goed. Beter dan de jongeren.
Over 10 jaar is het waarschijnlijk weer opgeschoven.
Ik ben ook een boomer volgens mijn twee oudste dochters, 13 en 11. En we spreken oud Nederlands…quote:Op woensdag 28 mei 2025 01:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leuk dat een of andere vage site andere jaren hanteert, maar de boomers zijn babyboomers, dat gaat over de babyboom na de oorlog.
Wie zegt dat? Ik zeg alleen dat je niet uit huis hoeft op je 18e.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Klopt, want iedereen groeit op in een fijn thuis, met lieve stabiele ouders en wonen op steenworpafstand van de studie die ze willen volgen of de baan die ze gelukkig maakt.
O ja? Wat dan?quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Overigens kent NL genoeg mogelijkheden voor opvang voor zo'n groep.
Uhm, nee?quote:Op woensdag 28 mei 2025 01:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leuk dat een of andere vage site andere jaren hanteert, maar de boomers zijn babyboomers, dat gaat over de babyboom na de oorlog.
Goh, maar denkt de Telegraaf dan ook na over het waarom?quote:
Exact dit. Niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je het over de demografische generatie hebt dan gaat het over de groep die de eerste 10-20 jaar na de oorlog geboren is..quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm, nee?
Ja, wellicht is dat de ''officiele'' afkomst van het woord boomer.
Echter tegenwoordig betekent het woord boomer echt heel wat anders.
Die willen alleen de reacties, en volgens de reacties is het gewoon weer de schuld van de buitenlanders dat een tweekapper tegenwoordig 750K kost, die buitenlanders kopen die huizen namelijk bij bosjes op ofzo.quote:
Nee, vooral niet het rechtse beleid wat hier aan heeft bijgedragen afkraken natuurlijk.quote:
Valt Blackrock ook in jouw categorie "buitenlanders"?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die willen alleen de reacties, en volgens de reacties is het gewoon weer de schuld van de buitenlanders dat een tweekapper tegenwoordig 750K kost, die buitenlanders kopen die huizen namelijk bij bosjes op ofzo.
Heb je een link naar dat topic?quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:15 schreef Buikbrein het volgende:
T.a.v. het topic "minder kinderen": En men zag dat het goed was. Het anti-babybeleid werpt z'n vruchten af, en we lijken maar niet in staat dit tij te keren.. iets, of iemand(en), houdt daar goed de greep op, chapeau!
Ik vervoeg deze zin nog maar eens een keer:
Maatregelen bedoeld om geboorten in de groep te voorkomen (originele tekst)
Maatregelen die onbedoeld geboorten in de groep voorkomen (is onbedoeld dan minder erg? Is de 1e kamer niet bedoeld, om de samenhang der wetten in de gaten te houden?)
Het niet nemen van maatregelen om geboorten in de groep te stimuleren (komt dit niet op hetzelfde neer als het origineel in effect, in combinatie met verdringing, desinvestering en deprimerende zaaddodende Social Media dat is uitgerold?)
Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep (originele tekst)
Het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging (originele tekst)
Zou zeggen, ik denk dat we op sommige van die vragen al een (zij het discutabele) "Ja" kunnen antwoorden. Ik vind het ernstig dat we maar niet lijken te kunnen veranderen.. heb ik nog heel veel buiten beschouwing gelaten, zoals t schokkend hoge aantal zelfmoorden onder jongeren, de steek/moord partijen en intimidatie, etc etc
Wat, of wie, houden nu toch tegen dit tij te keren? Een goed functionerende, zichzelf respecterend volk, laat dit toch niet zo doorgaan? (Zou je zeggen)
De jeugd heeft de toekomst, dus als het slecht gaat met de jeugd en/of ze verdwijnen langzaam, dan zegt dat iets over de toekomst.
Denk dat we veel te soft en afgeleidt zijn, er moeten mensen opstaan die dit willen aanpakken, wetende dat het voor hèn niet meer zal gelden of baten, maar wél voor de toekomst (wiens toekomst?)
Ik snap ook niet precies wat het probleem is. Voor niet iedereen is er een huis. Dat is geen probleem.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:22 schreef niggeplease het volgende:
Er is al 50 jaar woningnood. Als men dit probleem echt wilde oplossen was dit al lang gebeurd.
Blackrock is een beleggingsfonds, voor de welgestelden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Goed artikel, zijn er Blackrock beleggingsfondsen? Zou graag meeliften met die "huizenopkoopontwikkeling".
[..]
Heb je een link naar dat topic?
Wie of wat bedoel je met "men"?quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:22 schreef niggeplease het volgende:
Er is al 50 jaar woningnood. Als men dit probleem echt wilde oplossen was dit al lang gebeurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |