Wanneer doen we een keertje rondje Brussel? Lijkt me wel gezellig.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik voel me er erg thuis als ik daar ben. Ik kom geregeld in Schaerbeek. Voelt als Marokko aan.²
Sooohoow, noem je de islam nu een ondermijnende organisatie?quote:Op zondag 25 mei 2025 12:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, we hebben wel vaker ondermijnende organisaties een kopje kleiner gemaakt.
AD hominem? Vind je dit op de persoon? Waarom trek je je dit persoonlijk aan dan?quote:Op zondag 25 mei 2025 14:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, leuke ad hominem.
Wat vind jij eigenlijk van deze ontwikkeling in Brusselse gemeenten?
Ja verdacht - afvallige?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sooohoow, noem je de islam nu een ondermijnende organisatie?
Eindelijk realisatie bij je?
Nee de moslimbroederschap.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sooohoow, noem je de islam nu een ondermijnende organisatie?
Eindelijk realisatie bij je?
Klopt, maar Geloof ansich is in de basis conservatief, of het nou de islam of het christendom is. Als je de god weglaat dan zie je dat het gaat om mannenrechten en vrouwenplichten en een vehikel om massa’s samen te brengen en op te hitsen tegen een andere vijand. Allemaal ontstaan uit diverse culten waarbij eerdere heidense geloven omver zijn geworden en waarbij dan wat handige zaken overgenomen. Dat er ook ‘goede spelregels’ zijn zoals het zorgen voor je medemens zie ik meer als gematigd middel om meer mensen aan je geloof te kunnen binden. Kijk naar het verleden, de grootste oorlogen en veroveringen zijn uit naam van het geloof gedaan en de meeste onderdrukking idem.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee de moslimbroederschap.
Niet iedere moslim is immers ondermijnend bezig. Daar gaat het altijd mis in deze topics.
Ik begin dat hele Queers For Palestine nu wel steeds beter te begrijpenquote:Op zondag 25 mei 2025 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk, en we lachen vrolijk mee. Alleen wees kieskeurig en vooral wijs in de keuze voor je onderwerpen. Meer niet.²
Nee, dat is één van de consequenties. Overigens bestaat er niet zoiets als "de" Sharia maar zijn er hier ook meerdere versies volgens verschillende scholen. Een basale ongelijkheid tussen mannen/vrouwen (en ook moslims/niet-moslims) is er een vast gegeven in, met nuanceverschillen. Daarnaast is er ook de menselijke factor waardoor sommige rechtbanken tot veel menselijker uitspraken komen dan andere.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:03 schreef inXs het volgende:
[..]
Helaas: https://www.planinternati(...)eel-geweld-in-egypte
Het enige waar sharia toe dient is mannen macht over de vrouw te geven en om ongelijkheid te vergroten op allerlei vlakken. Geweld is in landen waar de sharia wel geldt alsnog aan de orde van de dag, vooral door ‘jongemannen’. De sharia toejuichen getuigt dan ook van idiotie, maar gelukkig mag je in een vrij land zoals NL gewoon naar een iran verhuizen.
Ik vind dat enorm meevallen. Ik vind het zelfs irritant hoe alles en iedereen (inclusief Macron) over elkaar heen struikelt om vooral te benadrukken dat het allemaal wel meevalt en dat dit vooral niet negatief af mag stralen op moslims.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik vind het een overdreven ragebait artikel. Gemeenten staan onder "controle" door een klein clubje islamitische gekken. Dat lijkt me sterk.
In het geval van Macron en Frankrijk klopt dat. Dat valt mee, maar er is schijn van niet omdat Frankrijk te kampen heeft met grote sociaal economische problemen, waar een groot deel van het gedrag van die groep mee valt te verklaren.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dat enorm meevallen. Ik vind het zelfs irritant hoe alles en iedereen (inclusief Macron) over elkaar heen struikelt om vooral te benadrukken dat het allemaal wel meevalt en dat dit vooral niet negatief af mag stralen op moslims.
Dat laatste lijkt me evident, dat niet elke moslim een lid of sympathisant van de Broederschap is. Sterker nog, als er een deel van de samenleving baat heeft bij signalering van deze tendens, dan zijn het de islamitische gemeenschappen die het meeste last hebben van dit soort clubs en de gevolgen van hun aanwezigheid en lobbywerk.
Van de buitenkant zie je alleen de uitwassen, het is veel pervasiever als je er middenin zit.
Beiroet ook, en toen kwam islam. Einde verhaal.quote:
Natuurlijk hebben we te maken met een onderklasse. Maar enerzijds blijft die groep ook hangen in die onderklasse, juist vanwege de religie of komt in die onderklasse terecht vanwege de religie vanwege het feit dat je je moet conformeren aan de religie en niet uit de pas mag gaan lopen. Als vrouw heb je helemaal de kans niet om uit het patroon te stappen. Het is toxisch en versterkend.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In het geval van Macron en Frankrijk klopt dat. Dat valt mee, maar er is schijn van niet omdat Frankrijk te kampen heeft met grote sociaal economische problemen, waar een groot deel van het gedrag van die groep mee valt te verklaren.
Uiteraard zijn er nuance verschillen, maar ze verwerpen allemaal het geldende recht uit naam van het geloof. Maar nuances zijn wel link, want dan is de kans ook groot dat: ‘het valt allemaal wel mee, dit is een gematigde sharia, dus dit kunnen we wel toestaan’. Hoe het ook ooit in engeland begon. De andere overeenkomst is ongelijkheid (uiteraard met nuanceverschillen).quote:Op zondag 25 mei 2025 21:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, dat is één van de consequenties. Overigens bestaat er niet zoiets als "de" Sharia maar zijn er hier ook meerdere versies volgens verschillende scholen. Een basale ongelijkheid tussen mannen/vrouwen (en ook moslims/niet-moslims) is er een vast gegeven in, met nuanceverschillen. Daarnaast is er ook de menselijke factor waardoor sommige rechtbanken tot veel menselijker uitspraken komen dan andere.
Ik ben principieel tegen religieus geïnspireerde wetgeving trouwens, maar even om aan te geven dat het veelzijdiger en breder is dan wat jij hierboven roept.
Ah je ware aard komt weer even boven, ‘uit elkaar getrokken worden’ … gelukkig bescherm jij als vrome moslim de vrouwen door er vier te trouwen en thuis te houden…. En het liefst te sluieren. Wel mooi dat jij aangeeft dat er ook normale moslims zijn en niet iedereen extreem is (en niet iedereen over 1 kam moeten scheren) en dat je dan de vrouw in algemene zin direct generiek wegzet als wezen dat uit elkaar getrokken wil worden als je je niet wilt conformeren aan de islam. (En dan nog…. Als die wens er is… als de man het mag..)quote:Op maandag 26 mei 2025 06:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Vergeef me mijn technische taalgebruik. Maar vaak willen die so called vrijgevochten dames uit Iran en Afghanistan hier enkel uit elkaar getrokken worden door Jan en alleman en nemen het hier behoorlijk van de vrijheid. Moeten ze allemaal zelf weten, het is niet mijn cup of thea, maar als je het dan toch doet: gebruik dan geen drogredenen om af te geven op je religie of cultuur. Ik zie het te vaak. Lale Gül is ook zo'n figuur. De vrije (casual) seks is haar teveel waard en daar moeten wij Moslims allemaal last van hebben.²
Plus dat BB zichzelf en andere 'vrome' moslims nog even gauw tot slachtoffer bestempelt.quote:Op maandag 26 mei 2025 06:50 schreef inXs het volgende:
[..]
Ah je ware aard komt weer even boven, ‘uit elkaar getrokken worden’ … gelukkig bescherm jij als vrome moslim de vrouwen door er vier te trouwen en thuis te houden…. En het liefst te sluieren. Wel mooi dat jij aangeeft dat er ook normale moslims zijn en niet iedereen extreem is (en niet iedereen over 1 kam moeten scheren) en dat je dan de vrouw in algemene zin direct generiek wegzet als wezen dat uit elkaar getrokken wil worden als je je niet wilt conformeren aan de islam.
Maar nee, vrijheid voor deze vrouwen is al zo simpel als gewoon normale kleren te mogen dragen en te mogen studeren.. en niet met een of ander familielid te hoeven trouwen of (oudere) vriend van de familie.
Aan alle andere goedpraters hier, zie hoe snel het gaat dus.. deze reactie speelt boekdelen.
Het is niet hun religie. Het is indoctrinatie.quote:Op maandag 26 mei 2025 06:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Vergeef me mijn technische taalgebruik. Maar vaak willen die so called vrijgevochten dames uit Iran en Afghanistan hier enkel uit elkaar getrokken worden door Jan en alleman en nemen het hier behoorlijk van de vrijheid. Moeten ze allemaal zelf weten, het is niet mijn cup of thea, maar als je het dan toch doet: gebruik dan geen drogredenen om af te geven op je religie of cultuur. Ik zie het te vaak. Lale Gül is ook zo'n figuur. De vrije (casual) seks is haar teveel waard en daar moeten wij Moslims allemaal last van hebben.²
Nee hoor, ze willen gewoon kunnen leven zonder dat hun omgeving bepaalt door wie ze uit elkaar getrokken worden, met wie ze omgaan, of ze door mogen leren en op zichzelf mogen wonen, wat voor kleding ze aan mogen, naar welke en of ze naar muziek mogen luisteren, welke boeken ze lezen, wat ze kijken op tv en de lijst gaat nog wel even door.quote:Op maandag 26 mei 2025 06:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Oh nee ik bedoelde niet dat sommige Sharia wel te pruimen was, alleen dat hij op meer vlakken iets zegt dan alleen om vrouwen te kluisteren en dat ook/zelfs shariarechters mensen zijn die niet per definitie met kwaadaardige bedoelingen de hamer hanteren.quote:Op maandag 26 mei 2025 05:56 schreef inXs het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er nuance verschillen, maar ze verwerpen allemaal het geldende recht uit naam van het geloof. Maar nuances zijn wel link, want dan is de kans ook groot dat: ‘het valt allemaal wel mee, dit is een gematigde sharia, dus dit kunnen we wel toestaan’. Hoe het ook ooit in engeland begon. De andere overeenkomst is ongelijkheid (uiteraard met nuanceverschillen).
Ik heb een aantal vriendinnen die specifiek gevlucht zijn vanwege de islam en het hebben van een islamitische familie (iran/egypte) en heb het er vaak over met ze, wat hun betreft is de nuance aanbrengen zoals sommige doen onbegrijpelijk. Het is dezelfde wijze als Trump hanteert, extreme dingen schreeuwen dan valt datgene wat minder extreem is (en wat voorheen wel extreem was) wel mee. Ineens is iets wat eigenlijk wel extreem was ‘genuanceerd’ en voor je het weet…. ‘The road to hell is paved with good intentions’.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |