quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:31 schreef golfer het volgende:
Leuke verslagen. Ben benieuwd naar de rest.
Altijd van haarquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:32 schreef Blues het volgende:
Interessant leuk gedetailleerd verslag!!
TVP
Jazeker!quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ben je er de volgende dag nog achtergekomen waarom jullie tent ergens anders moest staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, wij waren toeristen dus we moesten doordoordoor en hebben het feest niet afgewacht.
[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 25-05-2025 11:13:04 (foto vergeten!) ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 25 mei 2025 10:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Jazeker!
De volgende dag kwam er een zwerm dikke auto's de camping oprijden en die gingen aan de andere kant van het terrein vanalles opbouwen met partytenten en veel stoelen en ..dingen. Dus toch maar eens die kant op gelopen om te vragen wat ze daar gingen doen.
Het was het jaarlijke Wallaby-feest![]()
Even een paar internetplaatjes hoor. Dit is een Wallaby:
[ afbeelding ]
en hier komen ze voor in NZ, Zuidereiland:
[ afbeelding ]
en als je er eentje ziet willen ze graag dat je dat meldt:
[ afbeelding ]
Wallabies zijn een van de vele door de mens meegenomen diersoorten naar NZ en dat pakt steeds *niet* goed uit voor de NZ-natuur. Dus wat doen de mensen nu? Die proberen hun domme acties ongedaan te maken.
Bij het jaarlijkse Wallabyfeest doen ze een wedstrijdje daarin en kun je leuke prijsjes winnen zoals een mooi schietgeweer of een kijker en een mooi lintje.
De prijzen worden uitgereikt aan wie het afgelopen weekend de meeste Wallabies geschoten heeft, of de grootste etc en er waren nog veel meer categorieën zodat het een vrolijk festijn ging worden.
Wie in de prijzen wou vallen moest natuurlijk wel *bewijs* overleggen, dus er stond alvast een hele grote container klaar. Het echte feest en inleveren van de wallabies zou pas in de loop van de dag op gang komen, maar een van de opbouwers had wel een voorbeeld-wallaby bij zich die ik best mocht bekijken (en fotograferen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, wij waren toeristen dus we moesten doordoordoor en hebben het feest niet afgewacht.![]()
Ik begrijp wel dat ze een invasieve soort zijn....maar om er een feestje van te maken is toch een paar stappen te ver voor mijquote:
Mja. Het zorgt er wel voor dat het interessant wordt voor mensen om ze af te schieten.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:07 schreef JellyBelly. het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat ze een invasieve soort zijn....maar om er een feestje van te maken is toch een paar stappen te ver voor mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de namiddag hadden we ruim genoeg tijd voor een mooi wandelingetje de punt op:
Fabuleuze bomen hebben ze in NZ
En waaibomen hebben ze ook
Dit zijn kangaroebessen (zal wel een exoot zijn, gezien de naam)]
En zee
[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 25-05-2025 22:28:48 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 25 mei 2025 10:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Jazeker!
De volgende dag kwam er een zwerm dikke auto's de camping oprijden en die gingen aan de andere kant van het terrein vanalles opbouwen met partytenten en veel stoelen en ..dingen. Dus toch maar eens die kant op gelopen om te vragen wat ze daar gingen doen.
[ afbeelding ]
Het was het jaarlijke Wallaby-feest![]()
Even een paar internetplaatjes hoor. Dit is een Wallaby:
[ afbeelding ]
en hier komen ze voor in NZ, Zuidereiland:
[ afbeelding ]
en als je er eentje ziet willen ze graag dat je dat meldt:
[ afbeelding ]
Wallabies zijn een van de vele door de mens meegenomen diersoorten naar NZ en dat pakt steeds *niet* goed uit voor de NZ-natuur. Dus wat doen de mensen nu? Die proberen hun domme acties ongedaan te maken.
Bij het jaarlijkse Wallabyfeest doen ze een wedstrijdje daarin en kun je leuke prijsjes winnen zoals een mooi schietgeweer of een kijker en een mooi lintje.
De prijzen worden uitgereikt aan wie het afgelopen weekend de meeste Wallabies geschoten heeft, of de grootste etc en er waren nog veel meer categorieën zodat het een vrolijk festijn ging worden.
Wie in de prijzen wou vallen moest natuurlijk wel *bewijs* overleggen, dus er stond alvast een hele grote container klaar. Het echte feest en inleveren van de wallabies zou pas in de loop van de dag op gang komen, maar een van de opbouwers had wel een voorbeeld-wallaby bij zich die ik best mocht bekijken (en fotograferen)Mooi verhaal. Van dit evenement had ik nog nooit gehoord maar goed dat ze het doen. Met die wallaby's hoeven we echt geen medelijden te hebben, want ze zijn een gevaar voor het kwetsbare wildlife dat wel in Nieuw Zeeland thuishoort. Ik heb ooit met de opzichter gesproken van een militair trainingsgebied bij Lake Tekapo, die, zodra er geen training aan de gang is en het kamp verlaten is, de bergen intrekt met zijn nachtkijker en rifle om op wallabies te jagen en een beetje rambo uithangt in zijn vrije tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, wij waren toeristen dus we moesten doordoordoor en hebben het feest niet afgewacht.In the coolest little capital of the world
quote:Op zondag 25 mei 2025 18:18 schreef sigme het volgende:
Vertrekkend vanaf daar was eigenlijk de eerste dag dat we rustig wat konden touren. In Auckland waren we moe en hadden we geen vervoer; in Christchurch hadden we niet veel tijd deden we boodschappen, in Peel Forest was het koud en nat en dachten we een relaxt dagje rijden naar Lake Tekapo maar daar vonden we het zo vreselijk dat we helemaal terugreden naar de kust en dus was ook dat een hele dag rije rije rije.
Onze eerstvolgende bestemming was dan het schiereiland net naast Dunedin.
Dat is dan over de 1 vanaf Saint Andrews naar Dunedin en dan dat puntje op:
[ afbeelding ]
Langs de kust! En dan nu ook maar eens gestopt bij een parkeerplaatsje aan die kust. Verlaten parkeerplaats, verlaten strand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En of dat niet al prachtig genoeg was reden we een endje verder door het stadje Oamaru alwaar we even wat rondreden en stopten bij het station.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De spectaculaire spoorlijn met de minstens zo spectaculaire stations erlangs is min of meer in onbruik. En rijden een paar goederentreinen en een (1) waanzinnig dure toeristentrein. That's it. Eeuwig sund.
We reden door naar ons schiereiland, alwaar we neerstreken op de camping in Portobello.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de loop van de middag/avond kwam er steeds meer volk. Allemaal in kampeerauto's. Op de voorgrond ons gebakje (met tentje erachter); al die auto's daarachter daar slapen mensen *in*.
[ afbeelding ]Ik weet niet of de persoon in de auto naast je een kiwi was, maar je bent er denk ik achter gekomen dat kiwi's softies zijn wat betreft communicatie, die doorgaans moeilijk overweg kunnen met de Nederlandse directheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de namiddag hadden we ruim genoeg tijd voor een mooi wandelingetje de punt op:
[ afbeelding ]
Fabuleuze bomen hebben ze in NZ
[ afbeelding ]
En waaibomen hebben ze ook
[ afbeelding ]
Dit zijn kangaroebessen (zal wel een exoot zijn, gezien de naam)]
[ afbeelding ]
En zee
[ afbeelding ]![]()
Leuk verslag, ik ben benieuwd naar de rest van je avonturen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Thanx! Geen idee of dat een kiwi was, ik ben slecht in het thuisbrengen van accenten. Hij was jong & alleen, dat wel, maar dat zegt niks geloof ik want half jong (mits rijk) Europa komt daar rondreizen.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:46 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik weet niet of de persoon in de auto naast je een kiwi was, maar je bent er denk ik achter gekomen dat kiwi's softies zijn wat betreft communicatie, die doorgaans moeilijk overweg kunnen met de Nederlandse directheid![]()
Leuk verslag, ik ben benieuwd naar de rest van je avonturen![]()
quote:Oh ja wat oenig. Aangepast!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coolist little capital of the world natuurlijk, de hoofdstad.ik moet verrassend weinig
Met glans een van de mooiste hotels waar ik ooit geweest ben. Dus fotospam.quote:The Leviathan Heritage Hotel History
When the Leviathan Railway Temperance Hotel was built in 1884 it was situated beside the harbour, beside the original railway station, on land, which had been reclaimed from the harbour, with rock dumped during the flattening of Bell Hill. With 150 bedrooms, the Leviathan was then reputed to be the largest hotel in Australasia. The name Leviathan originates from the book of Revelation in the Bible and is used to describe a huge creature usually of the sea.
https://www.dunedinhotel.co.nz/history/
Nou, je kon kiezen uit 'heel eenvoudig' en 'eenvoudig' ontbijt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is zeker een indrukwekkend station maar mooi is anders inderdaad.
Ik ben toch wel benieuwd naar dat slechte ontbijt
SPOILER: ingezoomd op de tekst :DOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een andere royale boom:
Ze vinden elke boom van voor 1900 'Heritage'.
Engelsen, dus fraaie kas
Donkere wolken pakken zich samen, zoals u ziet. Het zou pas eind van de middag gaan regenen dus we hadden paraplus en regenjassen in het hotel gelaten. Travel light zeiden ze.
Het was nog een best end lopen van de tuinen naar het hotel. We zijn zelden zo nat geregend.
Gelukkig had ons hotel, zoals veel hotels in NZ, voor de gasten wasmachines én drogers. Wat een luxe.ik moet verrassend weinig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 14-06-2025 12:02:02 ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |