abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217725755
Hallo allemaal

Ik vroeg mij af hoe vaak jullie een boete of naheffing parkeerbelasting (let op het verschil, dat is namelijk géén boete !) krijgen. En dan ook of je maar incidenteel of echt veel op de weg zit. En wat is je rijstijl?

Ik ga nu even afkloppen maar ik heb tot nu toe nog geen enkele boete gekregen, noch naheffing parkeerbelasting. Maar ik rijd dan ook niet zo heel erg veel in de auto. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik echt 100 procent van de tijd perfect de regels volg. Ik haal op de snelweg wel eens met 120 km/u in als je maar 100 mag. Dat is verboden, maar ja.... geef toe, doe je dat nou echt nooit?

Ik wacht de eerstvolgende boete dus nog af want ik ben er wel doodsbang voor. Ietsjes te hard of juist te langzaam (en daardoor door rood rijden bijvoorbeeld) en meteen honderden euro's lichter. Maar ja het hoort helas bij auto rijden.
pi_217725819
Ik rij nooit een boete.
pi_217725829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik rij nooit een boete.
Ben je wel in het bezit van rijbewijs B?
pi_217725902
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ben je wel in het bezit van rijbewijs B?
Natuurlijk. Ik krijg wel eens boetes. of eigenlijk 'kreeg': ik heb al een jaar of tien geen boete meer gehad. Rij op een normale manier en de kans dat je een boete krijgt, is zeer nihil.

Ik moet ook wel zeggen dat ik al jaren geen verkeerspolitie meer heb gezien op de snelwegen...
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 13:57:44 #5
236264 crew  capricia
pi_217725922
Afgelopen jaren 1 parkeerboete in Duitsland gehad. Toen ik goedkoop wilde winkelen. Had geen parkeerschijf geplaatst in Kleve.
Was 20 euro.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217725926
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Ik krijg wel eens boetes. of eigenlijk 'kreeg': ik heb al een jaar of tien geen boete meer gehad. Rij op een normale manier en de kans dat je een boete krijgt, is zeer nihil.

Ik moet ook wel zeggen dat ik al jaren geen verkeerspolitie meer heb gezien op de snelwegen...
'Ik rijd normaal', dat zegt iedereen natuurlijk. Even wat specifieker graag. Rijd jij bijvoorbeeld wel eens 120 op de snelweg bij vmax 100? Ik ken mensen die dat roekeloos vinden en echt niet vinden kunnen, maar ik ken ook mensen die gerust 150 over de snelweg knallen. Die vinden zichzelf allemaal normaal.

Al 10 jaar geen boetes stelt mij wel wat meer gerust. Tenzij jij echt nooit, maar dan ook nooit, b.v. 120 gaat rijden in de 100 op de snelweg of zo en elders ook extreem braaf rijdt.

Want ik ben er echt zo doosdbang voor. Ik zet hem vaak op cruise control en dan precies 100 op de teller op de snelweg omdat ik zo b ang ben voor boetes. Maar ja soms haal ik toch in en dan ga ik tot maar liefst 120 km/u in de 100. Ik ben steeds zo bang dat ik boetes krijg.
pi_217725933
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:57 schreef capricia het volgende:
Afgelopen jaren 1 parkeerboete in Duitsland gehad. Toen ik goedkoop wilde winkelen. Had geen parkeerschijf geplaatst in Kleve.
Was 20 euro.
Ja hier op het dorp hebben we ook het parkeerschijfregime, ik zet dat ding op mijn dashboard zelfs al ben ik maar 5 minuutjes weg. Doodsbang voor een boete....
pi_217725950
Wat betreft verkeerspolitie, die zijn er wel hoor. Op de N207 bij Nieuw Vennep staan ze wel eens. Het is een autoweg met twee keer twee rijstroken, maar de maximumsnelheid is hier 80 km/u. De weg loopt ook niet dicht langs bebouwing en ook niet door een natuurgebied. Derhalve rijden veel mensen hier 100 km/u of zelfs 120 km/u, hetgeen onherroepelijk resulteert in een boete.
pi_217725968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
'Ik rijd normaal', dat zegt iedereen natuurlijk. Even wat specifieker graag. Rijd jij bijvoorbeeld wel eens 120 op de snelweg bij vmax 100? Ik ken mensen die dat roekeloos vinden en echt niet vinden kunnen, maar ik ken ook mensen die gerust 150 over de snelweg knallen. Die vinden zichzelf allemaal normaal.

Al 10 jaar geen boetes stelt mij wel wat meer gerust. Tenzij jij echt nooit, maar dan ook nooit, b.v. 120 gaat rijden in de 100 op de snelweg of zo en elders ook extreem braaf rijdt.

Want ik ben er echt zo doosdbang voor. Ik zet hem vaak op cruise control en dan precies 100 op de teller op de snelweg omdat ik zo b ang ben voor boetes. Maar ja soms haal ik toch in en dan ga ik tot maar liefst 120 km/u in de 100. Ik ben steeds zo bang dat ik boetes krijg.
Hoe langer jij rijdt (hoe meer ervaring jij hebt), hoe beter jij weet wanneer de 'overtreding' van de verkeersregels wel kan en wanneer absoluut niet.

Natuurlijk rij ik ook wel eens 120 waar je 100 mag, 70 waar je 60 mag, een stukje stoep oprijden als het beter uitkomt, stilstaan waar het niet mag als ik iets moet afgooien, etc. etc. Maar dan wel als ik zeker weet dat het geen problemen oplevert of gevaar of irritatie voor anderen vormt.

Die ervaring zal je niet hebben in het begin. Dat duurt gewoon even.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 14:03:52 #10
236264 crew  capricia
pi_217725975
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja hier op het dorp hebben we ook het parkeerschijfregime, ik zet dat ding op mijn dashboard zelfs al ben ik maar 5 minuutjes weg. Doodsbang voor een boete....
Die angst gaat wel weg. Gewoon lekker je ding doen en kilometers maken.
En je zult heus in je leven wel een keer een boete krijgen.

Al was mijn vader zijn APK jaren geleden een keer vergeten. En die is 6 keer gefotografeerd op een traject in de loop van 2 weken. En die heeft toen 6 boetes voor het rijden zonder APK gehad. Zes dagen achter elkaar. Iedere dag een enveloppe. _O-

Hij kon daar niet om lachen. Wij daarentegen... :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217725978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Wat betreft verkeerspolitie, die zijn er wel hoor. Op de N207 bij Nieuw Vennep staan ze wel eens. Het is een autoweg met twee keer twee rijstroken, maar de maximumsnelheid is hier 80 km/u. De weg loopt ook niet dicht langs bebouwing en ook niet door een natuurgebied. Derhalve rijden veel mensen hier 100 km/u of zelfs 120 km/u, hetgeen onherroepelijk resulteert in een boete.
Ik kom te weinig op zulk soort wegen om daar ervaring mee te hebben. De N-wegen die ik ken, zijn allemaal eenbaans en hebben 'dus' dat soort problemen niet.
pi_217726011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoe langer jij rijdt (hoe meer ervaring jij hebt), hoe beter jij weet wanneer de 'overtreding' van de verkeersregels wel kan en wanneer absoluut niet.

Natuurlijk rij ik ook wel eens 120 waar je 100 mag, 70 waar je 60 mag, een stukje stoep oprijden als het beter uitkomt, stilstaan waar het niet mag als ik iets moet afgooien, etc. etc. Maar dan wel als ik zeker weet dat het geen problemen oplevert of gevaar of irritatie voor anderen vormt.

Die ervaring zal je niet hebben in het begin. Dat duurt gewoon even.
Ja klopt het zal ook wel een stukje ervaring zijn. Wat mij wel helpt is dat ik deze regio op mijn duimpje ken en weet waar je écht niet hard moet rijden. Wat punten hier in de regio:

N207 kruispunt Leimuiden. Je wordt altijd geflitst want bij het verkeerslicht geldt een lagere vmax.
N207 Nieuw Vennep - te lage vmax van 80 km/u, je kan hier met gemak 120
N44 Wassenaar - je komt van een autosnelweg met vmax 120 km/u en dan mag je opeens 50 door een dorp, dat gaat nogal eens mis als je er onbekend bent. Flits !
N11 Zoeterwoude-Rijndijk - vmax 100 km/u waar je makkelijk 120 kan, en nog lager bij de verkeerslichten. Flits !
Plesmanlaan leiden - flits !
binnen de bebouwde kom van Noordwijk. En ook opletten met parkeren want ze hebben een vloot scanauto's.
Amsterdam als je vanaf de ring komt, vmax 30 km/u waar je met gemak 70 kan. Flits !
pi_217726063
Ik heb in de 29 jaar dat ik auto rij op zijn hoogst iets van 10 boetes gehad voor te hard rijden (en dan meest maar een paar km te hard, boetes van 60 euro of iets dergelijks).

Parkeerboete nog nooit gehad.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217726081
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik kom te weinig op zulk soort wegen om daar ervaring mee te hebben. De N-wegen die ik ken, zijn allemaal eenbaans en hebben 'dus' dat soort problemen niet.
Zulke wegen zijn in het oooooost'n van het laaaaand gewoon autoweg met 100 km/u. Op die wegen kun je meestal wel 120 rijden, doen ze in Zeeland ook op de N62. Je moet alleen niet met 120 door de westerscheldetunnel :')
  vrijdag 23 mei 2025 @ 14:54:33 #15
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217726350
quote:
Was 20 euro.
Wij zijn vorige week waarschijnlijk op weg naar Kleve geflitst op een weg waar je 50 mag en de bestuurder reed 54 ofzo. Zei ik ook al gekscherend "is toch weer 8 euro". Duitsland is gewoon een heerlijk land met beide benen op de grond, hier zijn ze echt van de ratten besnuffeld.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 15:10:41 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217726440
Haha al heel lang niet meer. Ik denk al zeker een jaar of 15 niet meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217727640
Ach ja, ik zie het als een extra belasting. :P
Jaarlijks een boete voor een kleine snelheidsovertreding, helaas.

Maar meestal hou ik mij keurig aan de limiet: Tijdens woon-werkverkeer heeft het geen zin omdat het een eindje verderop toch weer stil staat en op de lange afstanden is het veel te vermoeiend om aldoor sneller dan het andere verkeer te rijden.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 17:45:53 #18
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217727922
Ben al 13 jaar boete vrij met uitzondering van parkeren een keertje
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217730202
Eens in de paar jaar een keer een boete.

Gewoon altijd max. snelheid binnen bebouwde kom.
Max. snelheid + 10 (op teller) buiten bebouwde kom en overdag op snelwegen
Max. snelheid + 30 (op teller) op snelweg in avond/nacht bij rustig verkeer (ook weinig flitsers daar op die momenten).

Resulteert zelden in een boete en zowel een keer dan valt die nog best mee.
pi_217730230
In mijn leven iets van 100.000 kilometer gereden, twee boetes gehad voor te snel rijden, en een parkeerboete in Belgie.
-nee-
pi_217732062
Ja, ik zal eerlijk zijn, ik rijd regelmatig op de snelweg gewoon te hard, 120 waar je 100 mag, en 140 waar je 120 mag. Wel een paar keer boetes gekregen hiervoor.
Buiten de snelweg houd ik me wel altijd aan de snelheidslimiet ( +5km/h op de teller)

En oh ja, ik was een stuk wilder op de weg toen ik nog jong was. Als twintiger reed ik veel vaker links, en dan waren we meestal met een klein groepje auto’s die iedereen inhaalden op de snelweg, alsof je een soort band met die onbekenden creëerde.
Nu in de 40, rijd ik veel rustiger en houd ik me veel meer aan de regels, ben wel echt volwassen geworden de laatste jaren …

[ Bericht 9% gewijzigd door -Deluzion- op 24-05-2025 07:32:55 ]
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
  zaterdag 24 mei 2025 @ 09:10:03 #22
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217732895
quote:
Was 20 euro.
20 is euro is ook wel een normaal bedrag. In Nederland is het gelijk ruim 100 euro.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:48:58 #23
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_217734370
Echt zelden. Flitsmeister Pro voor 3 euro in de maand verdient zich ruimschoots terug.
En op de snelweg scherp zijn op onopvallende politie helpt ook. Ik laat me bij twijfel graag inhalen door een 'verdachte auto', om daarna mijn weg weer te vervolgen.

Het belangrijkste is imo dat je een beetje in kan schatten wat waar en wanneer kan. In woonwijken houdt ik me haast religieus aan de snelheid omdat het vaak onoverzichtelijk is met veel geparkeerde auto's, speeltuinen en zijstraten e.d. Maar op overzichtelijke 80-wegen sta ik het mijzelf veel eerder toe om even lekker door te kachelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')