Natuurlijk. Ik krijg wel eens boetes. of eigenlijk 'kreeg': ik heb al een jaar of tien geen boete meer gehad. Rij op een normale manier en de kans dat je een boete krijgt, is zeer nihil.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ben je wel in het bezit van rijbewijs B?
'Ik rijd normaal', dat zegt iedereen natuurlijk. Even wat specifieker graag. Rijd jij bijvoorbeeld wel eens 120 op de snelweg bij vmax 100? Ik ken mensen die dat roekeloos vinden en echt niet vinden kunnen, maar ik ken ook mensen die gerust 150 over de snelweg knallen. Die vinden zichzelf allemaal normaal.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik krijg wel eens boetes. of eigenlijk 'kreeg': ik heb al een jaar of tien geen boete meer gehad. Rij op een normale manier en de kans dat je een boete krijgt, is zeer nihil.
Ik moet ook wel zeggen dat ik al jaren geen verkeerspolitie meer heb gezien op de snelwegen...
Ja hier op het dorp hebben we ook het parkeerschijfregime, ik zet dat ding op mijn dashboard zelfs al ben ik maar 5 minuutjes weg. Doodsbang voor een boete....quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:57 schreef capricia het volgende:
Afgelopen jaren 1 parkeerboete in Duitsland gehad. Toen ik goedkoop wilde winkelen. Had geen parkeerschijf geplaatst in Kleve.
Was 20 euro.
Hoe langer jij rijdt (hoe meer ervaring jij hebt), hoe beter jij weet wanneer de 'overtreding' van de verkeersregels wel kan en wanneer absoluut niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
'Ik rijd normaal', dat zegt iedereen natuurlijk. Even wat specifieker graag. Rijd jij bijvoorbeeld wel eens 120 op de snelweg bij vmax 100? Ik ken mensen die dat roekeloos vinden en echt niet vinden kunnen, maar ik ken ook mensen die gerust 150 over de snelweg knallen. Die vinden zichzelf allemaal normaal.
Al 10 jaar geen boetes stelt mij wel wat meer gerust. Tenzij jij echt nooit, maar dan ook nooit, b.v. 120 gaat rijden in de 100 op de snelweg of zo en elders ook extreem braaf rijdt.
Want ik ben er echt zo doosdbang voor. Ik zet hem vaak op cruise control en dan precies 100 op de teller op de snelweg omdat ik zo b ang ben voor boetes. Maar ja soms haal ik toch in en dan ga ik tot maar liefst 120 km/u in de 100. Ik ben steeds zo bang dat ik boetes krijg.
Die angst gaat wel weg. Gewoon lekker je ding doen en kilometers maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja hier op het dorp hebben we ook het parkeerschijfregime, ik zet dat ding op mijn dashboard zelfs al ben ik maar 5 minuutjes weg. Doodsbang voor een boete....
Ik kom te weinig op zulk soort wegen om daar ervaring mee te hebben. De N-wegen die ik ken, zijn allemaal eenbaans en hebben 'dus' dat soort problemen niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Wat betreft verkeerspolitie, die zijn er wel hoor. Op de N207 bij Nieuw Vennep staan ze wel eens. Het is een autoweg met twee keer twee rijstroken, maar de maximumsnelheid is hier 80 km/u. De weg loopt ook niet dicht langs bebouwing en ook niet door een natuurgebied. Derhalve rijden veel mensen hier 100 km/u of zelfs 120 km/u, hetgeen onherroepelijk resulteert in een boete.
Ja klopt het zal ook wel een stukje ervaring zijn. Wat mij wel helpt is dat ik deze regio op mijn duimpje ken en weet waar je écht niet hard moet rijden. Wat punten hier in de regio:quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hoe langer jij rijdt (hoe meer ervaring jij hebt), hoe beter jij weet wanneer de 'overtreding' van de verkeersregels wel kan en wanneer absoluut niet.
Natuurlijk rij ik ook wel eens 120 waar je 100 mag, 70 waar je 60 mag, een stukje stoep oprijden als het beter uitkomt, stilstaan waar het niet mag als ik iets moet afgooien, etc. etc. Maar dan wel als ik zeker weet dat het geen problemen oplevert of gevaar of irritatie voor anderen vormt.
Die ervaring zal je niet hebben in het begin. Dat duurt gewoon even.
Zulke wegen zijn in het oooooost'n van het laaaaand gewoon autoweg met 100 km/u. Op die wegen kun je meestal wel 120 rijden, doen ze in Zeeland ook op de N62. Je moet alleen niet met 120 door de westerscheldetunnelquote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik kom te weinig op zulk soort wegen om daar ervaring mee te hebben. De N-wegen die ik ken, zijn allemaal eenbaans en hebben 'dus' dat soort problemen niet.
Wij zijn vorige week waarschijnlijk op weg naar Kleve geflitst op een weg waar je 50 mag en de bestuurder reed 54 ofzo. Zei ik ook al gekscherend "is toch weer 8 euro". Duitsland is gewoon een heerlijk land met beide benen op de grond, hier zijn ze echt van de ratten besnuffeld.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:57 schreef capricia het volgende:
Afgelopen jaren 1 parkeerboete in Duitsland gehad. Toen ik goedkoop wilde winkelen. Had geen parkeerschijf geplaatst in Kleve.
Was 20 euro.
20 is euro is ook wel een normaal bedrag. In Nederland is het gelijk ruim 100 euro.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:57 schreef capricia het volgende:
Was 20 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |