quote:Onlangs hoorde ik de uitspraak "love my kids to death, they're my everything, but I hate parenthood". En dat eh resoneerde wel met me.
Heb er 2, van 1,5 en 3, en ik ben er eigenlijk zo klaar mee. (nee geen zorgen, ga geen gekke dingen doen). Maar ik ben zo klaar met de hele dag bezig zijn. Van 6u in de ochtend tot 19:30 zijn mijn vrouw en ik bijna continu bezig met wassen, eten maken, schoonmaken, shit regelen, boodschappen, enz. Werk is even rust vergeleken met thuis. De kinderen zijn allebei heel energiek, je moet ze letterlijk uitlaten anders worden ze steeds lastiger. Sta je weer bij de zoveelste speeltuin of ballorig. Zelf spelen komt weinig voor, je moet bijna wel opletten anders breekt de shit uit. Ook continu met elkaar klooien en moet je dus politieagentje spelen. Het enige moment van rust voor ons is achter de Ipad, maar ook dat wil je niet continu. Ik heb vaak niet eens de energie om met ze te spelen, waardoor zij weer negatieve aandacht gaan vragen en we daar weer op moeten reageren.
Eentje eet goed, de ander wil niks. Of de ene keer wel en de andere keer niet. Godzijdank slapen ze makkelijk in, maar allebei zijn het geen doorslapers. IEDERE nacht is er wel iets. Sowieso 1-2x er uit, maar het kan ook 3-6x zijn. Van alles geprobeerd en als je er niet heen gaat wordt het alleen maar erger. En geen opa's en oma's om te logeren. Volgende dag, na een volledige kutnacht, wordt er eentje jankend wakker om 6 uur en begint de hele riedel opnieuw. Dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit. Genieten.
Natuurlijk is het fijn als ze om je nek springen en knuffelen. Als ze een ergens mee een stap maken en blij zijn. Maar dat gebeurt een paar keer per week? En dat warme fuzzy gevoel dooft snel uit als je weer de miljardste luier moet verschonen, klussen in huis zich opstapelen, je kind weer eens ziek thuis komt van KDV enzovoort enzovoort enzovoort.
Geen idee wat m'n doel is van dit topic. Even spuien. Twijfelaars over kinderen waarschuwen. Lotgenoten horen. Iemand bemoedigende woorden?
Ik vind het ook heerlijk, het was een beetje met knipoog.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor mij werkt dat prima. Stuk makkelijker plannen. Het is natuurlijk aan een ieder hoe je dat indeelt. Hoeft niet perse om de week te zijn.
Ik vind het ook heerlijk. De tijd met de kinderen is de tijd met de kinderen. En zijn er geen kinderen, dan is dat tijd voor mezelf. Dat werkt prima voor mij.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vind het ook heerlijk, het was een beetje met knipoog.
Ik vind het soms wel lastig dat er soms verplichtingen (bijv. ouderraad vergadering) zijn op de dagen dat ik de kinderen heb en dan mijn moeder moet vragen als oppas. Gelukkig komt het niet zo vaak voor, maar dat komt dan net even niet uit. Dan mis ik wel een stukje 'vrijheid' van dat de andere ouder er is die dan gewoon thuis kan blijven.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het ook heerlijk. De tijd met de kinderen is de tijd met de kinderen. En zijn er geen kinderen, dan is dat tijd voor mezelf. Dat werkt prima voor mij.
Ik probeer alles zoveel mogelijk in te plannen in tijd dat de kinderen er niet zijn of op school zijn. Dat lukt me op zich vrij aardig.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vind het soms wel lastig dat er soms verplichtingen (bijv. ouderraad vergadering) zijn op de dagen dat ik de kinderen heb en dan mijn moeder moet vragen als oppas. Gelukkig komt het niet zo vaak voor, maar dat komt dan net even niet uit. Dan mis ik wel een stukje 'vrijheid' van dat de andere ouder er is die dan gewoon thuis kan blijven.
Maar goed, gelukkig wil de vader van de kinderen daar ook wel in mee denken, we zijn heel goed samen.
Ik heb ongeveer 3-4x per jaar voor de ouderraad vergadering op een 'verkeerde' dag, gelukkig kan en wil mijn moeder dan altijd wel oppassen. En dan nog 2-3x per jaar voor een feestje.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik probeer alles zoveel mogelijk in te plannen in tijd dat de kinderen er niet zijn of op school zijn. Dat lukt me op zich vrij aardig.
Ouders hebben incidenteel opgepast. Soms kan iets echt even niet anders. Maar ik maak daar geen gewoonte van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |