quote:
Op woensdag 21 mei 2025 19:37 schreef utrecht1970 het volgende:Ik word helemaal gek van mijn
Microsoft account. Ik moet nu opnieuw bij teams en OneDrive inloggen. Daarvoor stuurt hij een code naar het bekende email adres maar de code komt niet aan. Ook niet in spam box.
Ik heb eerder mijn email adres proberen te wijzigen. Ik had een alias aangemaakt en wilde daarna mijn primaire adres verwijderen.
Alias adres staat er niet bij, als ik deze probeer aan te maken zegt ie dat adres al in gebruik is, terwijl deze nergens zichtbaar is. Code wordt naar primaire adres gestuurd, maar als ik wachtwoord wil wijzigen gaat hij naar de niet zichtbare alias.
Ik snap niet hoe ik het kan oplossen om teams en OneDrive weer te kunnen gebruiken
Als ik me niet vergis wordt de e-mail naar het recovery adres gestuurd en niet naar het outlook account. Dus dan moet je eerst even bij je M$ account inloggen
https://login.live.com en kijk bij 'beveiliging' - 'beheren hoe ik mij aanmeld' - "Code per email verzenden"
Daar heb je ooit een alternatief e-mail adres opgegeven voor dubbele verificatie en dat is niet het M$ account. Bij mij is dat bv. Gmail adres. Daar wordt dan de code naar toe gestuurd.
Ik vermoed dat ze hier primair adres mee bedoelen als primair beveiligingsadres... Ik heb zulk probleem ook eens gehad omdat ik vergeten was dat ik daar nog het
Ziggo adres had vermeld en inmiddels overgestapt was naar KPN en het
Ziggo account niet meer bestaat. En
Microsoft dus maar verificatiecode sturen naar
Ziggo die ik niet meer binnen kon krijgen. Vandaar overgestapt naar het Gmail adres omdat deze niet provider afhankelijk is.
Het is lang terug en ben even kwijt waar ik dat toen aangepast hebt. Je kunt het in ieder geval inzien waar het naar toe gestuurd wordt via bovenstaande stappen. Daar kun je wel nog aanpassen om de code via sms naar opgegeven telefoonnummer te ontvangen dan heb je die email niet meer nodig.
[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 22-05-2025 10:18:40 ]