abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217705350
Je hart is echt een eng orgaan.Dat ding blijft maar kloppen, dag in, dag uit, zonder ooit moe te worden. Dat is toch gestoord als je erover nadenkt? Als ik stilsta bij het enorme aantal slagen dat mijn hart al heeft gemaakt in mijn leven krijg ik spontaan een lichte paniekaanval.

Het gaat maar door, zonder pauze, zonder rust. Nooit. En als er iets mis is met je hart dan ben je meteen de lul, één klein defect en het is game over.

Soms voel je hem ook gewoon, vooral als je ligt. Dan ligt je hoofd op je kussen en BAM, je voeltt je hart bonzen in je borst of zelfs in je keel. Dat is toch creepy? Dat je zo n cruciaal orgaan hebt dat je letterlijk in leven houdt maar je hebt geen flauw idee of het wel goed werkt. Misschien zijn je aderen wel stiekem aan het dichtslibben, zonder dat je iets doorhebt. Dat ideee alleen al bezorgt me rillingen.

En dan heb je van die momenten die het nog enger maken. Zoals wanneer je op tv ziet dat een voetballer superfit en gezond, ineens tijdens een wedstrijd neergaat door een hartaanval. Dat is toch pure horrror? Het maakt je zo bewust dat je hart zomaar kan besluiten: “ Nou, ik stop ermee.” Geen waarschuwing, geen tweede kans.

Ik wou dat er een minder enge manier was om bloed door je lichaam te pompen. Iets mechanisch of zo wat je kunt checken en updaten zoals een auto. Want dit hele hartgedoe is way too stressvol.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217705383
Word je hard van
pi_217705386
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Je hart is echt een eng orgaan.Dat ding blijft maar kloppen, dag in, dag uit, zonder ooit moe te worden. Dat is toch gestoord als je erover nadenkt? Als ik stilsta bij het enorme aantal slagen dat mijn hart al heeft gemaakt in mijn leven krijg ik spontaan een lichte paniekaanval.

Het gaat maar door, zonder pauze, zonder rust. Nooit. En als er iets mis is met je hart dan ben je meteen de lul, één klein defect en het is game over.

Soms voel je hem ook gewoon, vooral als je ligt. Dan ligt je hoofd op je kussen en BAM, je voeltt je hart bonzen in je borst of zelfs in je keel. Dat is toch creepy? Dat je zo n cruciaal orgaan hebt dat je letterlijk in leven houdt maar je hebt geen flauw idee of het wel goed werkt. Misschien zijn je aderen wel stiekem aan het dichtslibben, zonder dat je iets doorhebt. Dat ideee alleen al bezorgt me rillingen.

En dan heb je van die momenten die het nog enger maken. Zoals wanneer je op tv ziet dat een voetballer superfit en gezond, ineens tijdens een wedstrijd neergaat door een hartaanval. Dat is toch pure horrror? Het maakt je zo bewust dat je hart zomaar kan besluiten: “ Nou, ik stop ermee.” Geen waarschuwing, geen tweede kans.

Ik wou dat er een minder enge manier was om bloed door je lichaam te pompen. Iets mechanisch of zo wat je kunt checken en updaten zoals een auto. Want dit hele hartgedoe is way too stressvol.
Stress is niet goed voor je hart, laat het los

Tevens, wat is het nieuws?
pi_217705423
Goed verhaal
  Miss 200.000.000! woensdag 21 mei 2025 @ 09:55:38 #5
367000 roos94
pi_217705445
Als er iets mis is met je hart is het niet gelijk game-over. Er zijn miljoenen mensen met hartaandoeningen die leven. Het hart kan veel hebben.
pi_217705572
https://www.newscientist.(...)arkenshart-bij-mens/

Helaas overleden aan varkens virus wat ze gevonden hebben in het hart.
  woensdag 21 mei 2025 @ 10:36:01 #7
3542 Gia
User under construction
pi_217705942
Wat doet dit in nieuws? Is het nieuws dat een hart een belangrijk orgaan is?
pi_217705985
Soms voel je hem ook gewoon, vooral als je ligt.

Als ik stilsta bij het enorme aantal slagen dat mijn hart al heeft gemaakt in mijn leven krijg ik spontaan een lichte paniekaanval.

Je hebt duidelijk nog nooit een ' lichte' paniekaanval gehad. En maar goed ook, want dit had je vast niet overleefd. ;)
´
pi_217706171
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:36 schreef Gia het volgende:
Nee, lekker trollen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217706196
Je hart word steeds door je cellen opnieuw gemaakt om het heel eenvoudig te vertellen. Niet druk om maken.
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:00:15 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_217706209
Als je zo verzuurd en haatvol bent als jij snap ik dat je je hart een eng orgaan vindt. Die zal rare sprongen maken de hele dag door
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:02:21 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217706231
Goed nieuws.. doen we niets mee
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:02:53 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217706237
Ik leg mijn hart altijd op het nachtkasje bij het slapengaan. Dan voel ik hem niet.
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:03:29 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217706243
quote:
Dat ding blijft maar kloppen, dag in, dag uit, zonder ooit moe te worden
Je hart kan moe worden. Ik heb een boezemflutter gehad, waarbij mijn hart permanent 140 bpm deed. Ik kwam er pas laat achter, omdat ik regelmatig langere tijd tot >170 bpm ga tijdens fietstochtjes, dus het voelde niet echt vreemd. Ik begon het pas te merken toen ik na het "beklimmen" van een viaduct buiten adem was. Om mijn hart te resetten moest ik vervolgens nog meer dan een maand wachten tot de bloedverdunner goed aanwezig was, en het onderzoek de avond voor de behandeling liet zijn dat mijn hart toen nog maar zo'n 20% effectief was (ik kon alleen nog maar voetje voor voetje lopen terwijl ik normaal in een straf marstempo door het leven ga).

De behandeling was een cardioversie waarbij je hart met een electrische schok wordt gestopt en daarna gestart zodat het weer op een normaal ritme gaat kloppen. Met medicatie werd geprobeerd de boezemflutter te voorkomen, maar dat werkte niet, zodat ik nog 2 cardioversies mocht ondergaan, maar daarna is het definitief opgelost met een catheter-ablatie, waarbij de cardioloog met 3 catheters via je lies je hart ingaat en daar op een nauw plekje een reeks gaatjes brandt : het ontstane littekenweefsel blokkeert de kortsluiting die deze vorm van hartritme-stoornis veroorzaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 21-05-2025 21:27:40 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217706249
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:36 schreef Gia het volgende:
Ja, dat ging per ongeluk, was niet de bedoeling om het hier te posten.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_217706293
Wat denk je, dat je andere organen zo nu en dan wel even stilstaan ofzo? Al je organen zijn 24/7 aan het werk en als er eentje mee zou kappen, zou je een even groot probleem hebben.
pi_217706303
Hersenen ook meer. Zeker als die samenwerken met vingers en een toetsenbord.
pi_217706382
Keihard.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:33:20 #19
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217706491
Je bent een waardeloze agent.
pi_217706600
Helemaal als hij onregelmatig is. :{
  Moderator woensdag 21 mei 2025 @ 12:28:02 #21
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217707663
Bedankt voor deze hartenkreet
pi_217722551
Het hart is 1 van de meest stabiele organen die er is. Zeker als je ziet wat mensen ermee doen, drank drugs roken etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')