Dan lees je mijn post verkeerd, al is jouw mindset wel die van het gros van de Nederlanders. Iedereen die vindt dat hij een kutbaantje heeft, kan daarmee stoppen. AI kan oprecht de bullshitbanen overnemen. We regelen een basisinkomen (dit vind je vast ook een 'D66-woord') en iedereen doet is van nut voor een paar uur in de week. Geschoold werk in de zorg zal altijd nodig zijn. Maar als dat salaris omhoog kan en je het maar 20 uur per week 'hoeft' te doen, is de drempel voor veel mensen misschien lager. En denk ook zo over onderwijs, de plantsoenendienst, etc. AI maakt het mogelijk, maar de maatschappij houdt het waarschijnlijk tegen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zie juist het verhogen van de pensioenleeftijd als een kwaad. Als ik even naar mij zelf kijk en zal zeker niet de enigste zijn. Ben volledig afgekeurd(niet mijn keuze) Dan zou het voor mij juist gunstig zijn die pensioenleeftijd te laten stijgen financiël gezien. Ik hoef niet aan mijn pensioen te komen, niets te overbruggen etc. Lekker tot de aow leeftijd 75% van laats genoten loon. En omdat ik wel minder werkte maar wel op een 36uur contract mag die datum gelijk al naar 70. Maar zo zit ik niet in elkaar. Gewoon op 65 houden. En zij die na hun 65ste nog graag willen blijven werken iets met de aow doen.
En die onzin van d66 om iedereen maar un de zorg te laten werken is complete onzin. Het is bovendien nog zwaar werk en het moet je ook liggen. Horeca en zorg zijn twee sectoren waar ik nooit voor zou kiezen. En onder dwang weet ik zeker dat ik er een zooitje van zou gaan maken.
Men moet het eigenlijk omdraaien, iedereen gewoon voldoende geld geven om wereldreizen te kunnen maken en pas als men 65 is geworden verplichten om te gaan werken.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:20 schreef damsco het volgende:
Moet er niet aan denken, rond de 55 lijkt me veel beter. Dan lekker reizen terwijl het lichaam nog (hopelijk) fit is.
Dat roepen vele. Iedereen roept nu dat werken met de handen daar meer aandacht voor moet zijn. Maar de grote voorstanders die dit roepen(politiek) willen dat zelf niet maar anderen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:07 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dan lees je mijn post verkeerd, al is jouw mindset wel die van het gros van de Nederlanders. Iedereen die vindt dat hij een kutbaantje heeft, kan daarmee stoppen. AI kan oprecht de bullshitbanen overnemen. We regelen een basisinkomen (dit vind je vast ook een 'D66-woord') en iedereen doet is van nut voor een paar uur in de week. Geschoold werk in de zorg zal altijd nodig zijn. Maar als dat salaris omhoog kan en je het maar 20 uur per week 'hoeft' te doen, is de drempel voor veel mensen misschien lager. En denk ook zo over onderwijs, de plantsoenendienst, etc. AI maakt het mogelijk, maar de maatschappij houdt het waarschijnlijk tegen.
Ben helemaal ervoor!quote:
Als je industrie niet kan bestaan zonder massale import van buitenlanders dan moet je die industrie hier niet willen hebben. ASML verkast maar naar India.quote:Denk aan ASML en de hightechindustrie. Dat kunnen we niet alleen met Nederlanders, dat zullen we ook met getalenteerde buitenlanders moeten doen.
Onzin.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Als je industrie niet kan bestaan zonder massale import van buitenlanders dan moet je die industrie hier niet willen hebben. ASML verkast maar naar India.
Ik blijf verder bij mijn (controversiële) mening dat ASML een compleet overbodig bedrijf is wat makkelijk gemist kan worden.
Waarom?quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:31 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onzin.
Juist een bedrijf als ASML (high tech) moet je houden.
Bedrijven als ASML geven een land macht en brengen veel geld binnen met relatief weinig mensen. ASML is het enige bedrijf op aarde dat superieure chipmachines kan afleveren. Zie de macht van Taiwan puur door TSMC.quote:
Jij quote selectief, mijn punt is namelijk dat men mensen pas tot werken verplichten doet als die 65 jaar zijn geworden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ben helemaal ervoor!
Laten we afspreken dat JIJ nu al je geld aan mij moet geven zodat ik nu lekker vroeger met pensioen kan gaan en genoeg geld heb daarvor..
en als jij dan 50 wordt, ga jij op zoek naar de mensen die dan nog werken, en verteld hen dat zij al hun geld aan jou moeten geven... veel succes daarmee dan!
Volgens mij zitten we onder de plak bij Amerika die doodleuk zegt dat ASML niet naar China mag importeren.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:34 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bedrijven als ASML geven een land macht en brengen veel geld binnen met relatief weinig mensen. ASML is het enige bedrijf op aarde dat superieure chipmachines kan afleveren. Zie de macht van Taiwan puur door TSMC.
Zolang je pensioen losgekoppeld blijft van de aow hoeft een pensioen niet slecht te zijn. Dan kun je bijvoorbeeld naar keuze met deeltijd pensioen gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:27 schreef Akkerdjie het volgende:
Als ik vandaag uit het pensioen kon stappen zou dit dat doen, dan mogen ze mijn deel van 20 jaar zelfs houden. Wie vertrouwt er überhaupt nog op pensioen? Zzpen is in de zorg ook al grotendeels de nek omgedraaid, want je moet wel (een steeds groter deel) bijdragen, terwijl je er minder voor krijgt. Tel daarbij de dubbele inflatie op, wat men ook niet onder controle houdt en dan is mijn conclusie dat ik beter kan zorgen dat ik mijn eigen broek kan ophouden.
Ik zie het bij mijn schoonouders: gestopt met 64, gezond en fit. Nu 70, en het lichamelijke verval is duidelijk. Wat heb je aan een pensioen als je er minder van kan genieten? Je betaalt met je levenstijd, en daar wordt nu op gezinspeeld dat het nog wel wat meer mag zijn. Zelfs de rijkste persoon kan geen tijd bijkopen. Enkel een duurder horloge. Die kopen het betalen van hun levenstijd gewoon af. En terecht.
Dat Amerika die druk kan uitoefenen is de schuld van Europa zelf door jarenlang laks te zijn en als huisslaaf van Amerika rond te lopen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:36 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we onder de plak bij Amerika die doodleuk zegt dat ASML niet naar China mag importeren.
En ja het is altijd goed om met weinig mensen zo veel mogelijk geld te verdienen, maar zullen we dat eerst eens proberen zonder arbeidsmigranten en expats.
ASML is dan ook grotendeels een amerikaans bedrijf...quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:36 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we onder de plak bij Amerika die doodleuk zegt dat ASML niet naar China mag importeren.
En ja het is altijd goed om met weinig mensen zo veel mogelijk geld te verdienen, maar zullen we dat eerst eens proberen zonder arbeidsmigranten en expats.
Uiteraard is High Tech een leuke industrie. Maar als je de mensen ervoor niet hebt zie ik niet in waarom je het moet willen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat Amerika die druk kan uitoefenen is de schuld van Europa zelf door jarenlang laks te zijn en als huisslaaf van Amerika rond te lopen.
En zonder goede arbeidsmigranten gaat het niet lukken, ook weer door laksheid want de groeiende groep ouderen gaan niet goedkoper worden. Dus gooi de goedkope arbeiders die uitgebuit worden door bedrijven er uit en zorg dat je meer ASML hebt
ja natuurlijk hebben we de mensen niet, heb je niet gezien hoe het onderwijs wordt uitgehold de afgelopen jaren. dat moet veranderenquote:Op woensdag 21 mei 2025 11:44 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Uiteraard is High Tech een leuke industrie. Maar als je de mensen ervoor niet hebt zie ik niet in waarom je het moet willen.
Onderwijs is natuurlijk bij uitstek iets waarvan een rechtse regering vind dat de bedrijven en burgers dat zelf maar moeten regelen. Een lening om te gaan studeren is nog wel acceptabel, zolang je die ook echt terug moet betalen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:45 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ja natuurlijk hebben we de mensen niet, heb je niet gezien hoe het onderwijs wordt uitgehold de afgelopen jaren. dat moet veranderen
dat is nonsens, niemand is verplicht te werken...quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij quote selectief, mijn punt is namelijk dat men mensen pas tot werken verplichten doet als die 65 jaar zijn geworden.
mwah duitsland, japan, singapore etc. zijn relatief rechtse landen en bieden wereldklasse, betaalbaar onderwijs aan. laatst las ik dat ze in singapore wel 20% van hun begroting besteden aan onderwijs!! zij zien onderwijs daar als een investering. hier wordt het gezien als een lastquote:Op woensdag 21 mei 2025 11:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Onderwijs is natuurlijk bij uitstek iets waarvan een rechtse regering vind dat de bedrijven en burgers dat zelf maar moeten regelen. Een lening om te gaan studeren is nog wel acceptabel, zolang je die ook echt terug moet betalen.
Nou ja dan geen aow maar bijstand. Financieel met alle subsidies scheelt dat netto bijna niets. Het grootste verschil zit is dat je bij aow niet meer hoeft te solliciteren en mag staan en gaan waar wilt. Leuk straks als je nog een sollicitatie plicht hebt als jequote:Op woensdag 21 mei 2025 11:13 schreef nostra het volgende:
Ik zou op dit moment ook niets liever willen en voor het geval ik te zijner tijd dat wél wil, dan is die vijf jaar ook wel zelf te overbruggen. Huidige AOW is gewoon onhoudbaar, dus dan moeten er keuzes gemaakt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |