abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:07:32 #51
436222 Japepk
Padvinder
pi_217706276
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 10:13 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik zie juist het verhogen van de pensioenleeftijd als een kwaad. Als ik even naar mij zelf kijk en zal zeker niet de enigste zijn. Ben volledig afgekeurd(niet mijn keuze) Dan zou het voor mij juist gunstig zijn die pensioenleeftijd te laten stijgen financiël gezien. Ik hoef niet aan mijn pensioen te komen, niets te overbruggen etc. Lekker tot de aow leeftijd 75% van laats genoten loon. En omdat ik wel minder werkte maar wel op een 36uur contract mag die datum gelijk al naar 70. Maar zo zit ik niet in elkaar. Gewoon op 65 houden. En zij die na hun 65ste nog graag willen blijven werken iets met de aow doen.

En die onzin van d66 om iedereen maar un de zorg te laten werken is complete onzin. Het is bovendien nog zwaar werk en het moet je ook liggen. Horeca en zorg zijn twee sectoren waar ik nooit voor zou kiezen. En onder dwang weet ik zeker dat ik er een zooitje van zou gaan maken.
Dan lees je mijn post verkeerd, al is jouw mindset wel die van het gros van de Nederlanders. Iedereen die vindt dat hij een kutbaantje heeft, kan daarmee stoppen. AI kan oprecht de bullshitbanen overnemen. We regelen een basisinkomen (dit vind je vast ook een 'D66-woord') en iedereen doet is van nut voor een paar uur in de week. Geschoold werk in de zorg zal altijd nodig zijn. Maar als dat salaris omhoog kan en je het maar 20 uur per week 'hoeft' te doen, is de drempel voor veel mensen misschien lager. En denk ook zo over onderwijs, de plantsoenendienst, etc. AI maakt het mogelijk, maar de maatschappij houdt het waarschijnlijk tegen.
't Echte en 't ware!
pi_217706339
Ik zou op dit moment ook niets liever willen en voor het geval ik te zijner tijd dat wél wil, dan is die vijf jaar ook wel zelf te overbruggen. Huidige AOW is gewoon onhoudbaar, dus dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
The Roots _O_ - Live @ AFAS 02-07-2025
pi_217706358
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:20 schreef damsco het volgende:
Moet er niet aan denken, rond de 55 lijkt me veel beter. Dan lekker reizen terwijl het lichaam nog (hopelijk) fit is.
Men moet het eigenlijk omdraaien, iedereen gewoon voldoende geld geven om wereldreizen te kunnen maken en pas als men 65 is geworden verplichten om te gaan werken.
pi_217706388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dan lees je mijn post verkeerd, al is jouw mindset wel die van het gros van de Nederlanders. Iedereen die vindt dat hij een kutbaantje heeft, kan daarmee stoppen. AI kan oprecht de bullshitbanen overnemen. We regelen een basisinkomen (dit vind je vast ook een 'D66-woord') en iedereen doet is van nut voor een paar uur in de week. Geschoold werk in de zorg zal altijd nodig zijn. Maar als dat salaris omhoog kan en je het maar 20 uur per week 'hoeft' te doen, is de drempel voor veel mensen misschien lager. En denk ook zo over onderwijs, de plantsoenendienst, etc. AI maakt het mogelijk, maar de maatschappij houdt het waarschijnlijk tegen.
Dat roepen vele. Iedereen roept nu dat werken met de handen daar meer aandacht voor moet zijn. Maar de grote voorstanders die dit roepen(politiek) willen dat zelf niet maar anderen.

Alsof een architect plots met zijn handen gaat werken in de zorg. Dat een Mart Smeets ook dit soort onzin roept dat iedereen maar moet blijven doorwerken want een timmerman kan nog prachtige dingen maken. Maar zelf zullen dit siort personen dit niet gaan doen. Maar een bouwvakker moet maar omgeschoold worden tot zorgmedewerker.

Ik heb er nu zelf mee te maken gehad. Binnen 20 min. bij het UWV gelijk 100 tot 80% afgekeurd(IVA)verleden jaar. Dit vanwege mijn leeftijd, medisch dossier en wat heel belangrijk was mijn laatst genoten salaris. Had ik het minimumloon gehad dan had ik mogelijk nog bonsai boompjes kunnen gaan knippen met al die draaideur onzin van sollicitatie etc. Dus hoe hoger je laast genoten salaris hoe makkelijker je word afgekeurd. En dat is niet eerlijk. Dat klopt doodeenvoudig niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 21-05-2025 11:48:40 ]
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:23:15 #55
33189 RM-rf
1/998001
pi_217706416
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:16 schreef torentje het volgende:
iedereen gewoon voldoende geld geven
Ben helemaal ervoor!

Laten we afspreken dat JIJ nu al je geld aan mij moet geven zodat ik nu lekker vroeger met pensioen kan gaan en genoeg geld heb daarvor..
en als jij dan 50 wordt, ga jij op zoek naar de mensen die dan nog werken, en verteld hen dat zij al hun geld aan jou moeten geven... veel succes daarmee dan!
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217706427
En over 5 jaar:
Werken tot je 75 bent zou normaal moeten worden.
pi_217706441
Als ik vandaag uit het pensioen kon stappen zou dit dat doen, dan mogen ze mijn deel van 20 jaar zelfs houden. Wie vertrouwt er überhaupt nog op pensioen? Zzpen is in de zorg ook al grotendeels de nek omgedraaid, want je moet wel (een steeds groter deel) bijdragen, terwijl je er minder voor krijgt. Tel daarbij de dubbele inflatie op, wat men ook niet onder controle houdt en dan is mijn conclusie dat ik beter kan zorgen dat ik mijn eigen broek kan ophouden.

Ik zie het bij mijn schoonouders: gestopt met 64, gezond en fit. Nu 70, en het lichamelijke verval is duidelijk. Wat heb je aan een pensioen als je er minder van kan genieten? Je betaalt met je levenstijd, en daar wordt nu op gezinspeeld dat het nog wel wat meer mag zijn. Zelfs de rijkste persoon kan geen tijd bijkopen. Enkel een duurder horloge. Die kopen het betalen van hun levenstijd gewoon af. En terecht.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217706450
quote:
Denk aan ASML en de hightechindustrie. Dat kunnen we niet alleen met Nederlanders, dat zullen we ook met getalenteerde buitenlanders moeten doen.
Als je industrie niet kan bestaan zonder massale import van buitenlanders dan moet je die industrie hier niet willen hebben. ASML verkast maar naar India.

Ik blijf verder bij mijn (controversiële) mening dat ASML een compleet overbodig bedrijf is wat makkelijk gemist kan worden.
pi_217706469
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:29 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Als je industrie niet kan bestaan zonder massale import van buitenlanders dan moet je die industrie hier niet willen hebben. ASML verkast maar naar India.

Ik blijf verder bij mijn (controversiële) mening dat ASML een compleet overbodig bedrijf is wat makkelijk gemist kan worden.
Onzin.

Juist een bedrijf als ASML (high tech) moet je houden. Alle low tech bedrijven die alleen goedkope arbeiders uitbuiten moet je juist de deur uit doen. Distributiecentra's, boerenbedrijven etc. of weg er mee of ze gaan maar investeren in tech.
pi_217706482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:31 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Onzin.

Juist een bedrijf als ASML (high tech) moet je houden.
Waarom?
pi_217706512
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:32 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Waarom?
Bedrijven als ASML geven een land macht en brengen veel geld binnen met relatief weinig mensen. ASML is het enige bedrijf op aarde dat superieure chipmachines kan afleveren. Zie de macht van Taiwan puur door TSMC.
pi_217706524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ben helemaal ervoor!

Laten we afspreken dat JIJ nu al je geld aan mij moet geven zodat ik nu lekker vroeger met pensioen kan gaan en genoeg geld heb daarvor..
en als jij dan 50 wordt, ga jij op zoek naar de mensen die dan nog werken, en verteld hen dat zij al hun geld aan jou moeten geven... veel succes daarmee dan!
Jij quote selectief, mijn punt is namelijk dat men mensen pas tot werken verplichten doet als die 65 jaar zijn geworden.
pi_217706527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:34 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Bedrijven als ASML geven een land macht en brengen veel geld binnen met relatief weinig mensen. ASML is het enige bedrijf op aarde dat superieure chipmachines kan afleveren. Zie de macht van Taiwan puur door TSMC.
Volgens mij zitten we onder de plak bij Amerika die doodleuk zegt dat ASML niet naar China mag importeren.

En ja het is altijd goed om met weinig mensen zo veel mogelijk geld te verdienen, maar zullen we dat eerst eens proberen zonder arbeidsmigranten en expats.
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:37:41 #64
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217706529
Je bent een waardeloze agent.
pi_217706570
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:27 schreef Akkerdjie het volgende:
Als ik vandaag uit het pensioen kon stappen zou dit dat doen, dan mogen ze mijn deel van 20 jaar zelfs houden. Wie vertrouwt er überhaupt nog op pensioen? Zzpen is in de zorg ook al grotendeels de nek omgedraaid, want je moet wel (een steeds groter deel) bijdragen, terwijl je er minder voor krijgt. Tel daarbij de dubbele inflatie op, wat men ook niet onder controle houdt en dan is mijn conclusie dat ik beter kan zorgen dat ik mijn eigen broek kan ophouden.

Ik zie het bij mijn schoonouders: gestopt met 64, gezond en fit. Nu 70, en het lichamelijke verval is duidelijk. Wat heb je aan een pensioen als je er minder van kan genieten? Je betaalt met je levenstijd, en daar wordt nu op gezinspeeld dat het nog wel wat meer mag zijn. Zelfs de rijkste persoon kan geen tijd bijkopen. Enkel een duurder horloge. Die kopen het betalen van hun levenstijd gewoon af. En terecht.
Zolang je pensioen losgekoppeld blijft van de aow hoeft een pensioen niet slecht te zijn. Dan kun je bijvoorbeeld naar keuze met deeltijd pensioen gaan.
Het grootse probleem op dit gebied is globalisatie. Je kunt zwaar werk straks weer door Oekraïne laten uitvoeren. Dan kunnen lonen gedrukt blijven. Buschauffeurs, vrachtwagenchauffeur, zorgmedewerkers uit de Filipijnen, Bulgarije etc. En op de hogere niveaus krijgen we steeds meer te maken met expats die hier nog belastingvoordeel hebben ook. Waardeloos allemaal.

Het kromme, hoe hoger je salaris des te beter je keuzes kunt maken zelfs bij ziekte.

Mijn hele leven lang hoor ik al dat we tekorten hebben in de techniek. Nu worden niet alle functies in de techniek met een slecht salaris afgedankt. Maar op de lagere/midden niveaus blijft het een drama in die sector. Je zult dan met wisselende diensten nog enigzins de klap kunnen maken tot een prima salaris voor Nederlandse begrippen. Zo zal een procesoperator het niet slecht hebben die met onregelmatigheid te maken heeft Maar met wisseldiensten werken is niet gezond.
pi_217706590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:36 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Volgens mij zitten we onder de plak bij Amerika die doodleuk zegt dat ASML niet naar China mag importeren.

En ja het is altijd goed om met weinig mensen zo veel mogelijk geld te verdienen, maar zullen we dat eerst eens proberen zonder arbeidsmigranten en expats.
Dat Amerika die druk kan uitoefenen is de schuld van Europa zelf door jarenlang laks te zijn en als huisslaaf van Amerika rond te lopen.

En zonder goede arbeidsmigranten gaat het niet lukken, ook weer door laksheid want de groeiende groep ouderen gaan niet goedkoper worden. Dus gooi de goedkope arbeiders die uitgebuit worden door bedrijven er uit en zorg dat je meer ASML hebt
pi_217706597
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:36 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

ASML is dan ook grotendeels een amerikaans bedrijf...
pi_217706603
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:42 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dat Amerika die druk kan uitoefenen is de schuld van Europa zelf door jarenlang laks te zijn en als huisslaaf van Amerika rond te lopen.

En zonder goede arbeidsmigranten gaat het niet lukken, ook weer door laksheid want de groeiende groep ouderen gaan niet goedkoper worden. Dus gooi de goedkope arbeiders die uitgebuit worden door bedrijven er uit en zorg dat je meer ASML hebt
Uiteraard is High Tech een leuke industrie. Maar als je de mensen ervoor niet hebt zie ik niet in waarom je het moet willen.
pi_217706604
ik ben het er wel mee eens. mensen leven langer dus moeten ook maar langer werken. het liefst investeren we meer in robotica om ouderenzorg te faciliteren. gelukkig doen ze dat wel in amerika en china. japan is volgens mij meer bezig met seksrobots voor hun toch al stervende bevolking :?

[ Bericht 37% gewijzigd door gwn_een_user op 21-05-2025 11:49:37 ]
pi_217706615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:44 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Uiteraard is High Tech een leuke industrie. Maar als je de mensen ervoor niet hebt zie ik niet in waarom je het moet willen.
ja natuurlijk hebben we de mensen niet, heb je niet gezien hoe het onderwijs wordt uitgehold de afgelopen jaren. dat moet veranderen
pi_217706628
Ik peins er niet over.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217706655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:45 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ja natuurlijk hebben we de mensen niet, heb je niet gezien hoe het onderwijs wordt uitgehold de afgelopen jaren. dat moet veranderen
Onderwijs is natuurlijk bij uitstek iets waarvan een rechtse regering vind dat de bedrijven en burgers dat zelf maar moeten regelen. Een lening om te gaan studeren is nog wel acceptabel, zolang je die ook echt terug moet betalen.
  woensdag 21 mei 2025 @ 12:01:47 #73
33189 RM-rf
1/998001
pi_217706791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij quote selectief, mijn punt is namelijk dat men mensen pas tot werken verplichten doet als die 65 jaar zijn geworden.
dat is nonsens, niemand is verplicht te werken...
het enige dat wel het geval is dat sommige collectief gefinancierd pensioensvoorzieningen pas vanaf een bepaalde leeftijd bepaald kunnen worden, en vermoedelijk die leeftijd langzaam omhoog zal gaan, omdat anders die uitkeringen gewoon onbetaalbaar worden...

als vroeger wilt ophouden met werken verbied niemand je dat, maar je zal dat zelf moeten betalen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217706799
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Onderwijs is natuurlijk bij uitstek iets waarvan een rechtse regering vind dat de bedrijven en burgers dat zelf maar moeten regelen. Een lening om te gaan studeren is nog wel acceptabel, zolang je die ook echt terug moet betalen.
mwah duitsland, japan, singapore etc. zijn relatief rechtse landen en bieden wereldklasse, betaalbaar onderwijs aan. laatst las ik dat ze in singapore wel 20% van hun begroting besteden aan onderwijs!! zij zien onderwijs daar als een investering. hier wordt het gezien als een last

het ligt eerder aan competentie en goed beleid...iets waar bijv de tories in het VK en de PVV hier een groot gebrek aan hebben
pi_217706826
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:13 schreef nostra het volgende:
Ik zou op dit moment ook niets liever willen en voor het geval ik te zijner tijd dat wél wil, dan is die vijf jaar ook wel zelf te overbruggen. Huidige AOW is gewoon onhoudbaar, dus dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Nou ja dan geen aow maar bijstand. Financieel met alle subsidies scheelt dat netto bijna niets. Het grootste verschil zit is dat je bij aow niet meer hoeft te solliciteren en mag staan en gaan waar wilt. Leuk straks als je nog een sollicitatie plicht hebt als je
bijvoorbeeld 65 bent en meer dan 40 jaar gewerkt hebt en een muts/clown van pak weg 25 je nog even komt uitleggen hoe je moet solliciteren omdat je plots werkloos word. Als de ww dan nog bestaat neem je dat nog mee(voordeel) en dan een paar jaar bijstand ipv van aow. Nou of dat maatschappij zoveel voordeel op gaat leveren betwijfel ik. Heb ik het niet eens over afkeur geheel of gedeeltelijk dat natuurlijk op die leeftijd ook nog een rol gaat spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')