wat is afwas belasting?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De aanwasbelasting gaat dat een heel stuk lastiger maken dan wanneer ze zouden kiezen voor belasten bij realisatie.
Lijkt me fijn om in IJsland te wonen, lekker geïsoleerd van alle ellende met volop ruimte, prachtige natuur en vrijheid.quote:
Veel armen in Japan, die moeten wel doorwerken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:25 schreef Dauthi het volgende:
Kijk naar Japan, daar kan je met 60 met pensioen, de officiele pensioenleeftijd is 65, de gemiddelde pensioenleeftijd is 69.5 voor mannen.
Er zijn relatief veel mensen in Japan die nog werken wanneer ze 80+ zijn.
Dit heeft alles met de levensfilosofie Ikigai te maken.
[ afbeelding ]
Dan heb je hier mensen die zeggen je leeft niet om te werken. Inderdaad, je werkt om te blijven leven.
Nuttig zijn voor de maatschappij, je familie, jezelf, zelfontwikkeling, roeping, passie zijn onderdeel van deze filosofie die stelt dat dit leidt tot een lang, gelukkig en gezond leven.
Waaruit blijkt dat? Want jij kan geen ondersteuning geven voor je argumentie.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar tot nog niet zolang geleden, had vrijwel iedereen in Japan een goede baan voor het leven. Of toch zeker als je voor een (middel)groot bedrijven ging werken. Met ook een uitstekend pensioen. Die dagen zijn voorbij.
Dat was dus ook de crux van mijn reactie.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 04:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook een prima systeem. Als een oudere ervoor kiest om nuttig te blijven voor de maatschappij en door te werken dan is dat heel anders dan gedwongen tot je 70e door te moeten werken.
Wie kwam er met een linkje?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:51 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Want jij kan geen ondersteuning geven voor je argumentie.
Afwas belasting? Dat bestaat niet.quote:
nee, dat dacht ik ook niet, maar ik kijk nergens meer van op hequote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Afwas belasting? Dat bestaat niet.
vast welquote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:22 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb nu al zo weinig energie (ben in de veertig), laat staan als ik rond de zeventig ben. Dan slaap ik waarschijnlijk twintig uur per dag of zo. Boven de vijfenzestig en werken zou ik nooit kunnen.
ja, maandag ochtend weer om 6 uur op en om 6:45 op de fiets 15 km naar houtenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:05 schreef Nexum het volgende:
Als ik echt leuk werk zou hebben zou ik het niet erg vinden.
Het is juist op oudere leeftijd belangrijk om mentaal en fysiek actief te blijven. Geeft wel een excuus om uit bed te komen iedere ochtend
Is dat alles ?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vast wel
[..]
ja, maandag ochtend weer om 6 uur op en om 6:45 op de fiets 15 km naar houten
nou dan vloek ik ook wel eens hoor ,
maar ja luie varkens heb je niks aan
maar ik ben 72 hequote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Is dat alles ?
Ging van Spijkenisse naar rotterdam toe elke dag voor school.
Van regen tot non regen.
Was blij dat ik later mijn autorijbewijs had .
Ja dus?quote:
ik werk maar 3 dagen per week he ouwe, kan wel meer maar anders raak ik me pensioengevoel kwijtquote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:38 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wordt tijd dat je weer aan het werk gaat ipv hele dagen fok!ken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |